Astral Seyahat ve Tayyi Mekan deneyimleri - Sayfa 5 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > Havas ilmi & Gizli ilimler > Tecrübe Ettikleriniz

Tecrübe Ettikleriniz Denenmiş uygulamalar

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #41  
Alt 18.03.21, 10:52
 
Üyelik tarihi: 27.02.21
Bulunduğu yer: gökler de...
Mesajlar: 487
Etiketlendiği Mesaj: 32 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

TAYYİ MEKANIN ÖNCE ANLAMINI BİLELİM VE KİMLERE HASIL OLUR

-----“Denizlerde vukua gelen medd ü cezir gibi, evliya arasında da bast-ı zaman, tayy-ı mekân mes’elesi şöhret bulmuştur.” Mesnevî-i Nuriye’de geçen bu ifadelerdeki zaman ve mekânın tayyedilmesi hakikatlerini nasıl anlamalıyız?
Tayy-ı Mekân, mekânın kayıtlarını aşmak, anlamına gelmektedir. Dinî literatürlerdeki mânâsı ise velilik makamına ermiş bir kimsenin aynı anda birkaç muhtelif yerde bulunmasıdır.

Bast-ı Zaman ise, zamanın ve kayıtlarının ortadan kalkması ve zamanın genişlemesi anlamındadır. Istılahta ise; uzun zaman gerektiren işleri çok kısa bir zamanda görmek ve yaşamak mânâsındadır. Mesela evliyaullah içinde bir dakika zarfında Kur’ân-ı Kerim’i hatmeden zatlar olmuştur. Bir günde yapılacak işi bir saatte yapan veliler bulunmaktadır.

Peygamber efendimizin birkaç dakika zarfında yaşamış olduğu Miraç hadisesi hem tayy-ı mekâna hem de bast-ı zamana en büyük ve en güzel misaldir.

Mesnevî-i Nuriye’de bu kavramlar birkaç misalle ispat edilmektedir Şöyle ki:

“Rüyada bir saat zarfında bir senenin geçtiğini ve pek çok işler görüldüğünü görüyorsun. Eğer o saatte o işlere bedel Kur’an okumuş olsa idin birkaç hatim okumuş olurdun. Bu hâlet, evliya için hâlet-i yakazada inkişaf eder. Mesele ruhun dairesine yaklaşır. Ruh zaten zaman ile mukayyet değildir. Ruhu cismâniyetine galip olan evliyanın işleri, fiilleri, sürat-i ruh mîzanıyla cereyan eder.”

Cenab-ı Hak mevcudatı hüküm ve işleyişleri farklı olan, iç içe girift daireler halinde yaratmıştır. İnsan da kâinatın misal-i musağğarı olması cihetiyle akıl, kalb, ruh gibi mütefavit daireleriyle yaratılmıştır. Her birinin vazife ve işleyişi farklıdır. Mesela saati düşünelim saliseleri, saniyeleri, saatleri, günleri sayan daireleri birbiri içinde, birbirine benzeyen fakat süratleri farklı olan dairelerden oluşmaktadır. Bunun gibi insanda da cisminin derece-i hayatı bulunduğu gün ve saatte kaim iken; kalbi geçmiş ve gelecek günlerle irtibat halindedir. Ruh ise hazır günden seneler evveline veya sonrasına bakan büyük bir hayat dairesine sahiptir.

Nitekim ruhun derece-i hayatına girildiğinde ruhun süratiyle zaman genişleyebilmekte ve mekân tayyedilebilmektedir. Manen terakkî edenlerde gerçekleşebilen bu hal, ilim ve fen dahilinde de teknolojik anlamda gelişmekle de kısmen mümkün hale gelebilmektedir. Henüz asrımız insanı bu hakikate madden çok yaklaşamasa da sosyal medya unsurları ile görüntü ve ses nakli gibi teknik başarılarıyla cüzî de olsa yol kat etmiştir.

Alıntı ile Cevapla
  #42  
Alt 18.03.21, 11:39
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 26.08.18
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Zannımca oruç riyazat halvet bunlar bunun anahtarı olduğunu düşünüyorum kapı ise ayetler kozmik şifreler bölümünde bir kaç ayet ile doğru astral Seyehat çıkış teknikleri birleştirilirse bence çıkılmaması için bir neden yok namazlarda düzgün ve yerindeyse korkunun 0 olması gerek ama bu kesin yoksa riyazatla halvete kalkışılmaması gerek Allah korkusunu yükseltin diğer korkular zaten yok olur

Alıntı ile Cevapla
  #43  
Alt 24.03.21, 20:09
iron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11.08.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 465
Etiketlendiği Mesaj: 21 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
cennet6666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
TAYYİ MEKANIN ÖNCE ANLAMINI BİLELİM VE KİMLERE HASIL OLUR

-----“Denizlerde vukua gelen medd ü cezir gibi, evliya arasında da bast-ı zaman, tayy-ı mekân mes’elesi şöhret bulmuştur.” Mesnevî-i Nuriye’de geçen bu ifadelerdeki zaman ve mekânın tayyedilmesi hakikatlerini nasıl anlamalıyız?
Tayy-ı Mekân, mekânın kayıtlarını aşmak, anlamına gelmektedir. Dinî literatürlerdeki mânâsı ise velilik makamına ermiş bir kimsenin aynı anda birkaç muhtelif yerde bulunmasıdır.

Bast-ı Zaman ise, zamanın ve kayıtlarının ortadan kalkması ve zamanın genişlemesi anlamındadır. Istılahta ise; uzun zaman gerektiren işleri çok kısa bir zamanda görmek ve yaşamak mânâsındadır. Mesela evliyaullah içinde bir dakika zarfında Kur’ân-ı Kerim’i hatmeden zatlar olmuştur. Bir günde yapılacak işi bir saatte yapan veliler bulunmaktadır.

Peygamber efendimizin birkaç dakika zarfında yaşamış olduğu Miraç hadisesi hem tayy-ı mekâna hem de bast-ı zamana en büyük ve en güzel misaldir.

Mesnevî-i Nuriye’de bu kavramlar birkaç misalle ispat edilmektedir Şöyle ki:

“Rüyada bir saat zarfında bir senenin geçtiğini ve pek çok işler görüldüğünü görüyorsun. Eğer o saatte o işlere bedel Kur’an okumuş olsa idin birkaç hatim okumuş olurdun. Bu hâlet, evliya için hâlet-i yakazada inkişaf eder. Mesele ruhun dairesine yaklaşır. Ruh zaten zaman ile mukayyet değildir. Ruhu cismâniyetine galip olan evliyanın işleri, fiilleri, sürat-i ruh mîzanıyla cereyan eder.”

Cenab-ı Hak mevcudatı hüküm ve işleyişleri farklı olan, iç içe girift daireler halinde yaratmıştır. İnsan da kâinatın misal-i musağğarı olması cihetiyle akıl, kalb, ruh gibi mütefavit daireleriyle yaratılmıştır. Her birinin vazife ve işleyişi farklıdır. Mesela saati düşünelim saliseleri, saniyeleri, saatleri, günleri sayan daireleri birbiri içinde, birbirine benzeyen fakat süratleri farklı olan dairelerden oluşmaktadır. Bunun gibi insanda da cisminin derece-i hayatı bulunduğu gün ve saatte kaim iken; kalbi geçmiş ve gelecek günlerle irtibat halindedir. Ruh ise hazır günden seneler evveline veya sonrasına bakan büyük bir hayat dairesine sahiptir.

Nitekim ruhun derece-i hayatına girildiğinde ruhun süratiyle zaman genişleyebilmekte ve mekân tayyedilebilmektedir. Manen terakkî edenlerde gerçekleşebilen bu hal, ilim ve fen dahilinde de teknolojik anlamda gelişmekle de kısmen mümkün hale gelebilmektedir. Henüz asrımız insanı bu hakikate madden çok yaklaşamasa da sosyal medya unsurları ile görüntü ve ses nakli gibi teknik başarılarıyla cüzî de olsa yol kat etmiştir.
Bahsettiginiz tayyi mekan ve basti zaman ağır bir konu. Cok farkli bir literatur ve bakis acisi ile incelemek lazim. Mümkün. Ama herkese mümkün olmayabilir. Bunu yasayan kisilerde bazi haller oluyor.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
astral, astral seyahat, deneyimler, tayyi mekan


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Tayyi Mekan nasıl yapılır, tayyi mekan yapmak için bir çalışma var mıdır? baran01 Sorularınız 35 01.08.24 15:32
Tayyi Mekan, Tayyi Zaman nedir Hazar Derin Konular & Beyin Fırtınası 4 03.07.22 21:19
Tayyi Mekan Tayyi Zaman nasıl yapılır TurkishMan Sorularınız 7 31.01.22 10:10
Tayyi Mekan ve Cinler bitter Cin & Şeytan & Melek & Ruh 3 03.09.21 13:00


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147