#41
|
|||
|
|||
Rabita
Rabita her turlu sikintida zorlukta kesin cozumdur
---------- Post added 01.12.20 at 20:30 ---------- Mürsidi olmayan menzile gidecek ve mürid olacak |
#42
|
|||
|
|||
Alıntı:
En son güvenilir bir hocadan hakkında pek iyi olmayan şeyler duymuştum. Kardeşi olan hocaefendi de onu koruyayım derken vefat etmişti. Allah hidayet versin. |
#43
|
|||
|
|||
Alıntı:
EL CEVAP Tarihte tasavvuf erbabı ile zahiri ilimlerle meşgul olanların ihtilafına hep şahit olmuşuz, okumuşuzdur. Bu alanda ilmi tartışmalar hep olmuştr. Ancak bu günün inkarcıları bu tartışmaları gerçeği bulmak amacıyla değil, hakikatleri gizlemek amacıyla yapmaktadırlar. Ve bu uğurda ayeti kerimelerin manasını değiştirmekten, yanlış tevil etmekten kaçınmamaktadırlar. Kur’an-ı kerimdeki puta tapan müşriklere hitap eden ayetleri bir iki kelimenin yerini ve manasını değiştirerek mutasavvıflar için kullanıp onları şirk ile suçlamaktadırlar. Müslümanlarda maalesef tefsir ve meal ilmine sahip olmadığından, bilmediğinden ve araştırmadığından böyle kişiler sebebiyle Müslüman kardeşini şirk ile suçlayabilmekte, büyük bir günaha düşebilmektedir. Bu yazımızda, kendilerince delil aldıkları bazı ayet-i kerimeleri sizlerle birlikte inceleyeceğiz. ZÜMER SURESİ 3. AYETİ KERİMESİ *** Ayet-i Kerimenin ilgili kısmının kelime kelime manası şöyle: وَالَّذِينَ Öyle kimseler ki اتَّخَذُوا Edindiler مِنْ دُونِهِ*** O’ndan (Allah’tan) başka أَوْلِيَاءَ Yardımcılar, dostlar * مَانَعْبُدُهُمْ* (Derler ki) Biz ibadet etmiyoruz إِلَّا Ancak (şunun için ibadet ediyoruz) لِيُقَرِّبُونَا Bizi yakınlaştırsın için إِلَى اللَّهِ Allah’a زُلْفَى Tam bir yakınlıkla ** Toplu manası şöyle: “Allah’tan başka yardımcı (dost) edinenler (Derler ki) biz bunlara ancak bizi Allah’a tam bir yakınlıkla yaklaştırsınlar için ibadet ediyoruz” ** İnkarcılar ise şöyle meal vermektedirler: “Biz onlara tapmıyoruz, bizi Allah’a yakınlaştıracağına inanıyoruz” ** İnkarcıların verdiği manaya göre müşrikler puta tapmıyor, Allah’a yaklaştıracağına inanıyor. Bu nedenle bir mutasavvıf “biz mürşide tapmıyoruz, vesile Ediniyoruz” dediği zaman yanlış mana verdiği bu ayeti sözde delil olarak getiriyor: “İşte müşriklerde tapmıyor ama yaklaştıracağına inanıyorlar” diyorlar. ** Dediğimiz gibi eğer siz bir iki kelime ile oynarsanız bilmeyen insanlara dolma gibi yutturursunuz. ** Değerli kardeşlerimiz ayeti kerimedeki “İlla” istisna edatıdır. Olumsuzlukla başlayan bir fiilden sonra geldiği zaman olumluya çevirir ve tekid eder, manayı kuvvetlendirir. ** Yani “biz ancak ve ancak yaklaştırsınlar için ibadet ediyoruz” demektir. ** Bu ayeti kerimeye aynı manayı ifade etmesi bakımından başka örnekler verilebilir. *** “Ve ma erselna ke İlla mübeşşiran ve nezira” Biz seni ancak müjdeleyici ve korkutucu olarak gönderdik. (İsra 105) ** Bu ayette de önce “biz seni göndermedik” buyurduktan sonra manayı kuvvetlendirmek için “illa” gelmiş ve mana: “Biz seni ancak müjdeleyici ve korkutucu olarak gönderdik” olmuştur. İnkarcıların yukarıdaki ayete verdiği manadan yola çıkarak mana verirsek: “Biz seni göndermedik, müjdeleyici ve korkutucusun” gibi ilmi olmayan saçma bir mana çıkar ortaya. ** Başka bir ayette de: “Ve ma erselna ke İLLA rahmetnen lil alemin” Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik (Enbiya 107) ** Zümer Suresinin 3. Ayeti bütün meallerde de olması gereken şekliyle geçmektedir. Birkaç misal verecek olursak: *Diyanet meali: O’nu bırakıp da putlardan dostlar edinenler: “Onlara, bizi Allah’a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz” derler. ** Elmalılı Hamdi Yazır: “O’ndan başka birtakım dostlar tutanlar da şöyle demektedirler: “Biz onlara sadece bizi Allah’a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz.” ** Hasan Basri Çantay: “Onu bırakıb da kendilerine bir takım dostlar edinenler (derler ki*«Biz, bunlara ancak bizi Allaha daha fazla yaklaşdırsınlar diye tapıyoruz» ** Bütün bunlar gösteriyor ki Zümer Suresi 3. Ayetin manası şöyledir: “Biz ancak (o yardımcılara) bizi Allah’a yakınlaştırsın diye tapıyoruz.” ** Yani bu ayeti kerime, taptığı şeyi, kendisini Allah’a yakınlaştırsın diye kullananları beyan etmektedir. Dolayısıyla bu ayeti şeyh ve mürit ilişkisine delil olarak getirmek akıl ve mantık dışıdır. Çünkü tarikatta şeyhe tapmak, taparak vesile edinmek söz konusu değildir. MERYEM SURESİ 81. AYETİ KERİME ** “Onlar kendilerine kuvvet ve şeref kazandırsın diye, Allah’ı bırakarak tanrılar edindiler.” Bu ayeti kerime de aynı şekilde Allah’ı bırakıp başka başka tanrılara tapanlar hakkındadır. Yukarıda dediğimiz gibi tasavvufta tapmak söz konusu olmadığı gibi, Allah’ı bırakmak değil ona ulaşmak vardır. ** Tevbe 3, Yunus 18, Yasin 23, Yasin 74. Gibi ayeti kerimeler hep aynı şeye işaret etmektedir. Allah’ı bırakıp, başka ilahlar edinenleri, Allah’tan başka tanrı olarak gördükleri şeye tapanları hedef almaktadır. ** Tasavvufta ise şeyhe tapınmak diye bir şey söz konusu değildir. Bunu en az bizim kadar inkarcılar da biliyorlar. TASAVVUFU İNKÂR ETMEK İÇİN *** Bütün bunlardan şunu anlıyoruz: Tasavvuf inkârcıları sırf tasavvufu inkâr etmek için Kur’an-ı Kerimde puta ve başka başka tanrılara tapanlar hakkında inen ayeti kerimeleri tasavvuf için kullanıyorlar. ** O halde bu insanların ruh halini beyan eden iki seçenek var. Birincisi ya çok cahiller, bilmiyorlar ve öyle zannediyorlar. İkincisi ise hakikati bildikleri halde gizliyorlar. ** Her iki halde de Müslümanları “şirk” ile itham ederek “müşrik” ilan etmek bunu yapanın kendi aleyhine döner. Çünkü tekfir edilen kişi kâfir değilse tekfir edenin imanı tehlikeye girer. Ve iftira etmiş olduğundan ayrı bir vebali yüklenmiş olur. ŞEYHLERİ KARALAYIP KENDİ OTORİTELERİNİ KURUYORLAR Tasavvufu inkâr edip, tarikat ehlini şirk ile suçlayanlar nedense kendilerinin çok aydın olduğunu ileri sürerler. Bu kişiler geçmiş müctehidleri de beğenmeyip kendilerini zamanın müctehidi ilan ederler. ** Amaçları, İslamın özünün bu güne kadar muhafaza edilmesini sağlayan, Resulüllah’ın sünnetini ihya eden mürşitleri etkisiz hale getirmektir. Bunu yaptıkları zaman aldatma sahasının genişleyeceğini bildikleri için 10 cümlelerinden birisi tasavvuf inkârına dayanır. Kitaplarında sözü dolandırır, evirip çevirir tarikata getirir ve nihayetinde tasavvuf ehlini şirk ile suçlarlar. ** Bu gün Türkiye’de, Arabistan’ın Vehhabi vakıflarının maddi desteği ile işini yürüten bazı vakıflar bu işi ele almış durumdadırlar. Bu vakıfların kuruluş amacı Türkiye’de tasavvuf düşmanlığını, vehhabinin inanç felsefesini (belli etmeden) yaymak, insanların zihinlerine Osmanlı ve Osmanlı’da yaşamış önemli şahsiyetler hakkında düşmanlık tohumu ekmektir. Bundan başka Abdulvehhab’ın yapamadığı Dinde Reformu yapmalarını sağlamak, “dini yeniden yorumlama” adı altında hadis-i şerifleri ve ayeti kerimeleri hiçbir sebebe dayanmaksızın kendi kafalarına göre yorumlamaktır. Yazılan ayetlerdeki ihtilaf bi nevi çünkü kimileri arapça dil bilgisi olmadan düz mana vererek hüküm çıkarmaya çalışır lakin unuttukları en büyük husus her dilde kendine has belâgat vardır ki arapça da ise üst düzeydedir dikkatli olunması gerek bahsi geçen ayetleri ilk defa okuduğumda içine şüphe düştü daha yeni talebelige baslamjstim şeyhimi adeta bir ajan misali gizli gizli izlerdim.ama çok mütevazı bir insan ve kendimce en ufak hatasını bulamadım her sözü ayet ile hadis ile konuşurdu ilimde tefsir başladık farklı farklı tefsirler okuduk mutezile ibn teymiyye gibi kişilerin ithamlarına karşı ehli sunnetin tefsirdeki cevaplarını okudum o kadar mahcup oldum ki kaç gün seydamin yanına gidemedim gene istiğfar cunku Kotu dusundun aklimda kotu dusunceler getirdim hemde cok fazla neyse tekrar dizinin dibine oturduk hamd olsun* Arkadaşlar sitedeki arkadaşları tenzih ederim çünkü tanimadigim kişiler hakkında yorum yaparak hakka girmekten ALLAH c.c sığınırım lakin dikkatli olunması gerekir kişi unutmamalıdır ki her sözün bi cevabı vardır çoğu defa konuşmadan evvel dinlemek icap eder o yüzden tasavvuf ve günümüzde ki azda olsa gerçek manada devamlılığını sürdüren tarikatlar hakkında konuşurken genelleme yapmaktan ziyade bire bir şeriate aykırı konulardan bahsedelim bu sayade daha hızlı doğrulara ulaşacağımıza inanıyorum ** Allah’u Tela Ümmeti Muhammedi şerlerinden muhafaza eylesin… ---------- Post added 01.12.20 at 23:21 ---------- Alıntı:
Kardeşim bazı sözler var gizlidir bu tür yazialr yazma !!! |
#44
|
|||
|
|||
Alıntı:
çek ki letaifin açılsın çek ki hakikate eresin kurban tamam mi ? |
#45
|
|||
|
|||
Kardeşim ahir zamandayiz fitnenin en çok olduğu vakitlerdir bu zamanlar ... Mürşid arar isen öncelikle peygamberimizin s.a.v hayatını içeren siyer kitapları oku salih suruçun siyer kitabı var o adam fetocu diyorlar ama boş ver yazdığı siyer kitabı muazzam zaten dünya 1 cisi seçmişler adamın kitabını Kardeşim güzelce oku ayetler(sadece.meailini değil sebebi nüzul gibi bilgileri içeren bir kitaptan oku) hadisler oku sonra bi müddet sonra seyh olarak kimi istersen tanındık olsun veya olmasın var git yanına bi müddet izle peygamberimizin s.a.v sünnetine tabi ehli sünnet bir zat ise o mübareğe bağlan ve zikirlerine bir an önce başka derim kardeşim... |
#46
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#47
|
|||
|
|||
Cinlerin şerrine göre ilk akla gelen felak nas ayeltel kürsi evet dogru ama şunu da bilin bu varlıklara sürekli bu ayetler okuna okuna bağışıklık yapar ve bunu bide şöyle deneyin sıkıntı esnasında ihlas suresi fatiha yada başka bir dua deneyin yada ya hayyum ya kayyum deneyin sesli okumanıza onun duymasına gerek yok varlık zaten okuma esnasında ayetlerden korkak kaçar veee
Sizi rahatsız eden varlığın el kahhar ismiyle kahrıperişan olması ve cehennem azabını yaşaması niyetiyle sadaka verin ve sadakalarınız sık sık verin şu korkunuzu yenin ki seni bilsin |
#48
|
|||
|
|||
Allah sizden razı olsun bir keresinde gece bana öyle bir saldırdılarki tabi ben alışkın olduğum için dönüp uyamaya çalıştım sayıları baya çoktu ne şekiller ne suretler uyumaya çalışıyorum elektrik çarpar gibi vücuduma elektrik veriyolar resmen okuyorum okuyorum yok işlemiyo. Yanlış anlaşılmasın haşa kuran bi işe yaramıyor demiyorum ağzımız günahlardan dolayı kirli ondan işlemiyor. aklıma rabıta geldi yada o an şeyhim geldi ben rabıta sandım bilemiyorum. şeyhim odaya girdiği an yok oldular elhamdülillah.
|
#49
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#50
|
||||
|
||||
Alıntı:
Allah a sigininca geçmeyen şey , şeyhine sigininca geçiyorsa ona daha çok baglisin demektir. İnançla alakalı. Kimisi ezan okur kurtulur kimisi başka bişey okur nehe cok inanırsan onunla atlatırsın çünkü onlar eve. Gerçekten gelmiyor herşey senin bilincinde. Demekki senin bilincinde daha kurtarıcı olan sıralamalar farklı. Aynı şeyi bugün başka bir inanç yapsa şirk dersiniz. Bir de seyhinizdir eyvallah ama kıyas yapıp durmayın seyhten çok mu bileceksin vs vs diye.. İlk kıyası şeytan yaptı unutmayın. İddia ediyorum şeyhin kadar yakınım Rabbime. Rabbimden sonra ilk gelen de peygberimdir. Her nekadar günahkar olsam da biz de sıralama değişmez. Biz insana şah damarından daha yakınız diyen bir Rabb e, Aracı ile ulaşmaya çalışan insanlık oluştu bu sayede. İlim öğretmek ayrıdır. Nikahı da imam kiyiyor, ama evlinin yakınlığına dahil olamaz. Alıntı:
Bir de insanlara terbiyesiz falan demişsin dusincelerinde ve yorumların sen ozgursen diger insanlar da özgür düşüncelerini belirtmekte
__________________
"Onlara, Allah neyi indirdiyse ona uyun dendi mi dediler ki: Hayır, biz atalarımız neye uyduysa ona uyarız. İyi ama atalarınızın aklı bir şeye ermiyorsa ve doğru yolu bulmadılarsa ne olacak?" Bakara ,170 |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Uzaktan büyü bozma yöntemidir. Defalarca tecrübe edilmiştir. | SiLence | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 39 | 06.05.24 12:46 |
Bir hacetini görülmesi için Tecrübe ettigim | Hadimulkutup | Tecrübe Ettikleriniz | 13 | 04.04.22 23:44 |
Korunma uygulaması çok kuvvetli (Tecrübe Edilmiş) | Mahmut1 | Tecrübe Ettikleriniz | 29 | 03.03.21 01:53 |
Evlenmek için Defalarca Tecrübe Edilmiş Dua Okuyun | Eylül | Dualar & Dua Kardeşliği | 21 | 04.09.20 00:12 |
Tecrübe edilmiş çok kuvvetli bir korunma terkibi | Ahlak | Tecrübe Ettikleriniz | 27 | 20.08.19 17:39 |