#1
|
|||
|
|||
Muhabbet Şişmanlatır
Şişman Gördüğün Bir Müride İtirâz Etme! Çünkü Muhabbet Kalbe Girince, Kul Şişmanlar.
Ebû Abbâs Mürsî Kuddise Sirrûhu Anlatıyor; Bir Seferinde Müridin Biri, Şişman Bir Şeyhin Meclisine Gitti. Baktı ki Şeyh Müridlerine Dünyâdan Zâhid Olmayı Anlatıyor. Mürid İçinden, “Kendisi Kilolu Olduğu Hâlde Bu Şeyh, İnsanlara Nasıl Zühdden Bahsediyor!” Diye Geçirdi. Şeyh Onun Aklından Geçene Vâkıf Oldu ve Şöyle Dedi; Allah’ın Yüceliğine Yemin Ederim ki Beni Yemek Şişmanlatmadı. Beni Ancak Allahû Teâlâ’nın Muhabbeti Şişmanlattı. [Îmâm-ı Şa’rânî, Envârü’l-Kudsiyye, İstanbul, Yasin Kitabevi, 2009.] |
#2
|
|||
|
|||
Bir şey diyemedim bu konuda bilgilerim var ama yanlış anlaşılır veya anlaşılmaz diye yorum yapamıyorum.
|
#3
|
|||
|
|||
Bu Gibi Hususlarda Dikkat Etmemiz Gereken Birkaç Husus Var ki, En Önceliklisi de, Bizim Gibi Garibanların, O Mübâreklerle Kendimizi Bir veyâ Benzer Görmememizdir. Yani Onlar Belki Adamın Sıfatına Baktılar mı Kalplerine veyâ Zihinlerine Ulaşabiliyor, Yüzün, Bakışın ya da Duruşun Ardındaki Hakîkâti Görebiliyor Olabilir Ama Biz Onlar Gibi Olamayız. En Önemli ve Öncelikli Husus Budur. Bir Diğer Mesele ise İnsanların Hakîkâtine Vâkıf Olabilmemiz İçin, Farz-ı Misâl Bir Adamın Obur Olduğunu Anlayabilmemiz İçin Genele Nispet Ediyor Oluşumuzdur ki, Bu da Hatâdır. Meselâ İnsan Her Zaman Acıdan Ağlamaz, Bâzı Zaman Sevinçten de Ağlayabilir veyâ İnsanın Çocuğu Yoktur, Bunun Anlamı Kısır Olduğu Değil, O Kimsenin Çocuk İstemeyişi Olabilir, Bâzı Zaman Birini Bir Kimseyle Lüks Bir Restoranda Görüp “Vây Be Adama Bak O Biçim Parası Olmalı” ve “Keşke Benim de Öyle Param Olsaydı” Tadında Fikredebilirsiniz Ama Bilemezsiniz ki Belki O Adam Hiç de Zengin Değildir ve Sırf Masadaki Arkadaşını Allah İçin Çok Sevdiğinden Ötürü Cebindeki Tüm Parayı Bu Arkadaşını Mutlu Etmek Adına Kullanmak, Bu Şekilde Harcamak İstemiştir yahût da Tam Tersi Bir Durum Söz Konusudur ve Adamın Birlikte Yemek Yediği Kimseden Bir Menfaati de Bulunuyor ve Bu Yüzden Tüm Parasını Bu Şekilde Harcıyor da Olabilir. Bâzı Zaman da Yine Tıpkı Bu Misâllerde de Olduğu Üzere Kişi Çok Yediği İçin Değil, Gerçekten Başka Bir Sebeple Göbeği Büyümüş Olabilir. Meselâ Rahatsızdır, Kabızdır, Çok Üzüntülüdür yahût Daha Başka Şeyler de Olabilir ve Hattâ Burada da Zikredildiği Veçhile, Muhabbetten Ötürü de Olabilir. Ne Var ki Bizler Kendimize (Nefsimize) Olan O Olağanüstü Aşk ve Şevk Sebebiyle Yine Ona, Yani Kendimize, Yani Nefsimize Çok Güvenir “Elbette Anlarım Aptal mıyım Ben” Diyerekten, Yani “Ey Nefsim –Hâşâ– Sen Çok Aziz ve Bilensin” Diyerekten İnsanlar Hakkında İleri Geri Konuşur, İnsanların Haklarına Gireriz ki, Allah Muhafaza Buyursun. Bir de Özellikle de Bu Yeme İçme ve Bağlantılı Olarak Kilo Almak ve Şişmanlamak Gibi Konular Öyle Şeylerdir ki, Çoğu Zaman Çok Yiyenler Değil, Bilâkis Az Yiyenler Kilo Alıp Şişmanlamaktadır ve Bunu Bizzât Kendiniz de Gözlemleyebilirsiniz. Adam Tâbiri Câizse Bir Oturuşta Bir Ekmek ve Üç Tabak Yemeği Fil Gibi Süpürür Geçer, Berikisi El Kadar Ekmek ve Az Bir Çorba Pilav vs Yediği Vakit Tıkanır Kalır. Fil Gibi Yiyip İçen Neredeyse Fittir, Berikisi Yediği Birkaç Lokmayı Sindirebilmek İçin Kıvranır Durur. Dolayısıyla Kimin Hangi Sebeple Kilo Aldığını Dışarıdan Nazar Etmekle Biliriz Zannediyorsak da, Hakîkât Budur ki, Çoğu Zaman İsâbet Edemeyiz. Eğer Biz ve Muhatap Olduğumuz İnsanlar, Alınmaca Gücenmece Yapmaksızın Gerçek Bir Samimiyetle İletişim Kurabiliyor, Kurabilmiş Olsak, Çoğu Kilolunun Çok Yediği İçin Değil, Başkaca Sebeplerle Şişmanlamış Olduklarını da Tespit Edebiliriz. Ne Var ki Bu Gibi Konular Kadın Erkek Konuları Gibi, Kimse Hakkı Ortaya Koymak İstemediği, Herkes Haklı Çıkmanın Peşine Düşmüş Olduğu İçin Samimiyetle ve Açıkça İfâde Edilmez. Sonra da Herkes Kendi Fikrinin Esiri Olarak Yaşar Gider Vesselâm.
. |
#4
|
|||
|
|||
Ahiskali Ali Haydar Efendi Hazretleri'ne de 140 kg imiş. Yani bu kilo yalnızca yemekle olabilecek bir şey değil denmek isteniyor.
|
#5
|
|||
|
|||
Kaynağını hatırlamadığım bir kitapta okumuştum.muslumanda gam ve yağ bir arada olmaz.
|
#6
|
||||
|
||||
Bu Doğrudur Değerli Kardeşim Ama Bu Kulvarda Bir Değerlendirmeyi Sağlıklı Yapabilmek İçin Zikrettiğiniz Gibi Bir Kâideyi Bilmek Yetmiyor. Çünkü 0 Kadar Farklı Durumlar Söz Konusu Olabiliyor ki, İnsan İster istemez Yanılabiliyor. Şunun Gibi Düşünün; Allah Rahmetiyle Muâmele Buyursu (Amin) Merhûm İbrahim Hakkı Erzurumi Hazretleri Meşhûr Eseri Mârifetnâme'de Fizyonomi İlmine Bir Miktar Değiniyor ve Anlattıklarının Hepsi de Doğrudur Fakât Orada Yazılanları Okuyup da, Sokağa Çıkıp da İnsanların Sıfatına Bakarak Itâ Şu Şöyle Bu Böyle imiş Demek Çok Hatâlı Olur. Çünkü Konunun Tümüne Vâkıf Olmak Gerekiyor, Bir veyâ Birkaç Kâideyi Bilmek Kâfi Gelemiyor. Bu da 0 Kabilden Bir Mesele İşte.
|
#7
|
|||
|
|||
Halidiyye kitabında da yazıyordu sanirsam.
|
|
|