Hangi tövbe daha mantıklı ? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 21.10.24, 17:32
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1,253
Etiketlendiği Mesaj: 18 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Hangi tövbe daha mantıklı ?

Hergün zürriyet ya da soy tövbesi yapmak mı yoksa çekebildiğümiz kadar istiğfar çekmek mi daha mantıklı @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 21.10.24, 22:24
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1,253
Etiketlendiği Mesaj: 18 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi hangisi daha eftal

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 21.10.24, 23:00
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.10.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 53
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hergün zürriyet ya da soy tövbesi yapmak mı yoksa çekebildiğümiz kadar istiğfar çekmek mi daha mantıklı @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ?
Zürriyet zaten soy tövbesi demek. 1 defa soy tövbesi yeter. Hergün istiğfar gerekir kula.
Anlamadığım şöyle bişey var soy tövbesi diyoruz da anamın babamın atamın günahını ben ne diye çekeyim ki Kuran'da ayet var kimse kimsenin günahını taşımaz diye

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 21.10.24, 23:05
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1,253
Etiketlendiği Mesaj: 18 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Tuheymefyail12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Zürriyet zaten soy tövbesi demek. 1 defa soy tövbesi yeter. Hergün istiğfar gerekir kula.
Anlamadığım şöyle bişey var soy tövbesi diyoruz da anamın babamın atamın günahını ben ne diye çekeyim ki Kuran'da ayet var kimse kimsenin günahını taşımaz diye
YouTube’da synergy kendiyasın böyle bir videosu var izle

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 22.10.24, 06:43
Merzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 12.06.24
Bulunduğu yer: Bir yerlerde
Mesajlar: 748
Etiketlendiği Mesaj: 102 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi hangisi daha eftal
En güzeli yılda 1-2 kez soy ve zürriyet gibi tövbeleri yapmak, namazdan sonra ise en az 100 kere istiğfar en güzelidir.

__________________
son çare Allah değil,
tek çare Allah'tır .
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 22.10.24, 07:02
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
YouTube’da synergy kendiyasın böyle bir videosu var izle
Herkesin videosu olabilir. Kur'an ne diyor ona bakmak iktiza eder. Kuran her fırsatta mükellefiyetin dolayısıyla da suç ve cezanın bireyselliğine vurgu yapmaktadır. Kuran öğretisinde, ''hiçbir günahkâr bir başkasının günahını yüklenmez'' (Fâtır suresi 18.ayet) prensibi esas olduğuna göre, mesela babamızın yediği erik yüzünden bizim dişimizin kamaşması asla mevzubahis olamaz. Hz. Aişe Ebu Hüreyre’nin ‘’Veled-i zina üç şerlinin en şerlisidir.’’ Şeklinde naklettiği hadisi duyunca ‘’ Allah Ebu Hüreyre’ye rahmet etsin Hadisi yanlış ve eksik işitmiş’’ der ve ardından ‘’Bu hadis bir münafıkla ilgilidir. Resulullah o münafığın soyunu sopunu sorunca, insanlar onun veled-i zina olduğunu söylediler. İşte o zaman Rasulullah, ‘o veled-i zina üç şerlinin en şerlisidir.’ Buyurdu. Yoksa Kuran, ‘Hiç kimse bir başkasının günahının yükünü yüklenmez’ (Fatır süresi 18;39.ayet, Enam suresi 164. Ayet, İsra suresi 15;35.ayet, Zümer suresi 7. Ayet, Necm suresi 38. Ayet Vav ilavesiyle 6) buyururken Rasulullah nasıl böyle bir söz söyleyebilir diye serzenişte bulunur. (Kaynak: el-İCÂBE Bedreddin ez-Zerkeşî’nin (ö. 794/1392), bazı sahâbîlerin hatalı rivayetleriyle ilgili olarak Hz. Aişe’nin tashihlerini ihtiva eden eseri. Tam adı el-İcâbe li-îrâdi me’stedrekethü ʿÂʾişe ʿale’ṣ-ṣaḥâbe olan eserde Hz. Aişe’nin çoğu sahâbî, bir kısmı tâbiî olan bazı kimselerin rivayet, görüş ve fetvalarıyla ilgili düzeltmeleri konu edilmektedir.)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 22.10.24, 07:59
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İslam kelamına göre işlenilen günahın sorumluluğunda ferdiyet esastır. Sorumluluk hususunda Kur’an’ın esas tezi budur. (Enam suresi 64. Ayet). Bu bakımdan Kur’an’da suçun ve günahın bir başkasına veya geçmişine yüklenmesi gibi bir bilgiye rastlanmaz.
Konuyla alakalı Kur’an’da ‘’Onlar birer ümmetti, gelip geçti. O ümmetlerin kazandıkları kendilerine, sizin kazandığınız da sizedir. Siz onların yaptıklarından sorumlu da değilsiniz.’’ (Bakara suresi 134-141. Ayetler) buyrulmaktadır. Mümin olsun kafir olsun herkesin önceden yaptıklarıyla sigaya çekileceği. (Yunus süresi 30. Ayet) Her nefsin yaptığı iyiliğin kendi lehine olduğu, kötülüğün de kendi aleyhine olduğu (Enam suresi 164. Ayet; Bakara suresi 286. Ayet) herkesin yaptıklarının neticesini bizzat kendisinin çekeceğini (Bakara suresi 139. ayet; Nisa suresi 111. Ayet; Enam suresi 52. Ayet; Yunus Suresi 41. Ayet; Hud suresi 35. Ayet; Taha suresi 25. Ayet; Müminün suresi 11 ve 17. Ayetler; Kasas suresi 55. Ayet; Mümin suresi 40. Ayet ; Şura suresi 15. Ayet) bunlardan dolayı hiç kimsenin başkasının yaptıklarından sorumlu olmayacağı (Yunus suresi 41. Ayet; Sebe süresi 25. Ayet) bunun yanında basiretli olanın basiretinin kendisine, kör olanın da körlüğünün kendisine olduğu (Enam suresi 104. Ayet) hidayet üzere olanın hidayetinin kendisine, doğru yoldan sapanın da vebalinin kendi aleyhine olduğu (Yunus suresi 108. Ayet; Sebe suresi 50. Ayet; Fatır suresi 39. Ayet; Zümer suresi 41. Ayet) cimrilik yapanın cimriliğinin cezasının kendine zarar vereceği başkasına zarar vermeyeceği (Muhammed suresi ayet 38)sözünde durmayanın cezasının kendi aleyhine, sözünde duranın karşılığının ise kendi lehine olacağı (Feth suresi 10. Ayet) tarzındaki ifadeler günahta ve sevapta ferdi mesuliyetin sınırlarını çizmektedir.
Kur’an-ı Kerim’de sorumluluğun ferdi oluşunu ifade eden ayette (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرٰىۚ) ‘’Hiçbir günahkâr diğerinin suçunu yüklenmez’’(Enam suresi 164. Ayet) buyrulmuştur. Bu ayetin Kur’an’da birkaç yerde zikredilmesi ayrıca manidardır. Bu ayet aynı zamanda (وَاَنْ لَيْسَ لِلْاِنْسَانِ اِلَّا مَا سَعٰىۙ) ‘’Gerçekte insan için çalışmasından başka bir şey yoktur o da yakında görülecektir.’’ (Necm suresi 39. Ayet) ayetiyle ilişkilendirilmektedir.
Yani insanoğlunun işlediği ameller kendi defterinde görülecek ve mizanına konulacaktır. Buradan da anlaşılıyor ki kişi gönüllü olsa bile başkasının günahını yüklenme yetkisine sahip değildir.
Bir başka ayette de ( وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرٰىۜ وَاِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ اِلٰى حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبٰىۜ اِنَّمَا تُنْذِرُ الَّذ۪ينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَاَقَامُوا الصَّلٰوةَۜ وَمَنْ تَزَكّٰى فَاِنَّمَا يَتَزَكّٰى لِنَفْسِه۪ۜ وَاِلَى اللّٰهِ الْمَص۪يرُ) ‘’Hem günah çeken bir nefis başkasının günahını çekmeyecek, yükü (günahı) ağır basan onun yükletilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını olsun! Fakat sen o kimseleri sakındırırsın ki gaybda Rabbinin haşyetini duyarlar, namazı dosdoğru kılarlar; temizlenen de sırf kendisi için temizlenir, nihayet gidiş Allah’adır’’ (Fatır suresi 18. Ayet) buyrularak bir annenin günahları yüzünden oğlundan yardım isteğinin reddedilmesi açık bir şekilde belirtilmiştir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 22.10.24, 09:00
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,688
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Tuheymefyail12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Zürriyet zaten soy tövbesi demek. 1 defa soy tövbesi yeter. Hergün istiğfar gerekir kula.
Anlamadığım şöyle bişey var soy tövbesi diyoruz da anamın babamın atamın günahını ben ne diye çekeyim ki Kuran'da ayet var kimse kimsenin günahını taşımaz diye
bu konuyu daha öncede konustuk anlattik anlamak istemeyen bir türlü anlamiyor
soy tövbesinin amaci deden icki içtiği için onun gunahi sama gecti diye değil,
dedenin dedesi veya deden veya baban hak yedi bu hak yemekle mal edindi o mal sana miras olarak gecti ama sen bu hak yemeyi bilmiyorsun,
veya
dedenin dedesi yahut deden yahut baban birinin canını yakti beddua aldi hemde canı yanan kişi Allah soyundan sopundan çıkarsin diye beddua etti
veya
dededin dedesine veya dedene veya babana birisi soy büyüsü yapti yaptirdi ve o soy büyüsü seni aileni evini etkiliyor
vs vs. gibi sebeplerle
sana kalan eger varsa mirastaki hakkin affı için,
veya soyuna yapilip seni etkileyen bedduanin kalkmasi ucin
veya soyuna yapilip seni etkileyen büyünün iptali icin yaptigin
tövbe zürriyet tövbesidir
ayrica
elimizi acip dua ederken
yarabbi anami babami dedemi atalarimi kabir azabından ve cehennem ateşinden beri tut onlara azap çektirme diye dua ediyoruz ya
iste bunlar icin yapilan tövbedir zürriyet ağaci tövbesi.

belki şimdi anlasılır olmuştur..

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 22.10.24, 09:34
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.10.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 53
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bu konuyu daha öncede konustuk anlattik anlamak istemeyen bir türlü anlamiyor
soy tövbesinin amaci deden icki içtiği için onun gunahi sama gecti diye değil,
dedenin dedesi veya deden veya baban hak yedi bu hak yemekle mal edindi o mal sana miras olarak gecti ama sen bu hak yemeyi bilmiyorsun,
veya
dedenin dedesi yahut deden yahut baban birinin canını yakti beddua aldi hemde canı yanan kişi Allah soyundan sopundan çıkarsin diye beddua etti
veya
dededin dedesine veya dedene veya babana birisi soy büyüsü yapti yaptirdi ve o soy büyüsü seni aileni evini etkiliyor
vs vs. gibi sebeplerle
sana kalan eger varsa mirastaki hakkin affı için,
veya soyuna yapilip seni etkileyen bedduanin kalkmasi ucin
veya soyuna yapilip seni etkileyen büyünün iptali icin yaptigin
tövbe zürriyet tövbesidir
ayrica
elimizi acip dua ederken
yarabbi anami babami dedemi atalarimi kabir azabından ve cehennem ateşinden beri tut onlara azap çektirme diye dua ediyoruz ya
iste bunlar icin yapilan tövbedir zürriyet ağaci tövbesi.

belki şimdi anlasılır olmuştur..
Şimdi anladım.Ben bu kadar geniş düşünmedim

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Letaifler, Letaiflerin Görevleri, Letaif Zikri (Zikr-i Letaif) Sin Tasavvuf & Tarikatler 16 19.11.24 01:33
99 Esma ile Tövbe - Bir çok müsibetin kalkması Celcelutiye Tecrübe Ettikleriniz 299 28.09.24 10:20
1001 Esma ile Tövbe Celcelutiye Tecrübe Ettikleriniz 53 23.01.24 23:14
Çok Güzel Bir Tövbe Tertibi Abdullah07 Tecrübe Ettikleriniz 2 26.02.21 02:11
Tövbeler ile musallattan kurtuluş Tuana Cin & Şeytan & Melek & Ruh 16 18.12.18 01:17


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147