|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Erkek çocuğun namahrem yaşı
Selamun aleyküm. Bir arkadaşım çarşaflı ancak oğlunun arkadaşları yanında çarşaflı mı durmalı bilmiyoruz. Şu anki devire göre çocuklar herşeyi biliyor o yüzden 10 yaş kritik. 10 yaşında erkek çocuk yanında çarşaflı durmak zorunda mıdır?
|
#2
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar. Bazı müfessirler şöyle demiştir: Burada maksat “ıttılâ”, yani farkına varma, anlama demektir. Küçüklükten henüz neyin ne olduğunun farkına varamayan, anlamayan, kavramayan demektir. Bazıları ise Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar mealindeki beyanı henüz ergenlik çağına ulaşmayan çocuklar diye yorumlamıştır. Bize göre önceki yorum uygun olanıdır. Şöyle ki henüz ergenlik yaşına gelmemiş çocuklar, yerine göre bazı vakitlerde izin isteme ile memurdurlar. Şu ilâhî beyan bunu gerektirmektedir: “Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz buluğ çağına ermemiş olanlar (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler”[ “Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz büluğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler” (Nûr suresi ayet58)]. Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir. [TE’VÎLÂTÜ’L-KUR’ÂN TERCÜMESİ Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandi CİLT: 6 ]
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#3
|
|||
|
|||
Alıntı:
. |
#4
|
||||
|
||||
''Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir.'' İmam Maturidi'nin yorumuyla iktifa ediyorum.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
İbn Abbas’a göre bu âyet geldiğinde müminler yokluk içindeydiler, evlerinde ne kapı vardı ne perde ne de bölme... Çocuklar ve hizmetçiler, anılan üç vakitte karı kocanın üstlerine geldiklerinde onları uygunsuz vaziyetlerde görebiliyorlardı. Bunun için eve girerken izin almaları emredildi. Sonra Allah müminlerin imkânlarını arttırdı, şimdi kapıları da var perdeleri de, bu sebeple kimse bu âyeti uygulamıyor (Ebû Bekir İbnü’l-Arabî, III, 1396). İbnü’l-Arabî, İbn Abbas’ın bu yorumunu âyetin neshedildiğini söylemek gibi anlamış ve “Öncelik sonralık, iki hükmün çelişmesi gibi şartlar olmadığına göre burada neshe hükmedilemez” diyerek yoruma katılmadığını ifade etmiştir. Güçlü bir Hanefî fıkıhçısı olan Cessâs ise şöyle demektedir: “İbn Abbas’ın nakline göre bu âyetteki izin alma emri bir sebebe (tarihî bir duruma, uygulamaya) bağlıdır, sebep ortadan kalkınca hüküm de kalkmıştır. Onun sözlerinden anlaşılan, âyetin hükmünün devamlı olarak kaldırıldığı (mensuh olduğu) değil, uygulamanın sebep ve şarta bağlı bulunduğudur; aynı sebep yeniden bulunsa hüküm de uygulanır” (III, 330). Ergenlik çağının kızlarda âdet görme, erkeklerde ihtilâm olma ile başladığında ittifak vardır. Bu iki biyolojik gelişmenin gecikmesi veya olmaması halinde Ebû Hanîfe’ye göre erkeklerde on sekiz, kızlarda on yedi, müctehidlerin çoğuna göre ise on beş yaşın dolmasıyla ergenlik çağına girilmiş olur. Çocuklar ergenlik çağına girince, aynı derecedeki diğer mahremler için söz konusu olan sınırlara ve istisnalara tâbi olurlar. ( tefsiri bu şekilde hocam biliyosunuzdur. İbn Abbas o zaman kapı olmadığı içindi bu hüküm diyor) sizin demek istediğinizi anladım ve doğru buluyorum teşekkürler |
#6
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#7
|
|||
|
|||
Heh demek istediğim tamda bu hocam. Suan 10 yaşında çocuk herşeyi bildiği için namahrem oluyor maalesef.
|
#8
|
||||
|
||||
Alıntı:
bilmesi ayri bir sey bir kiz çocugu hayz oldugu zaman akil baliğ olur mahremlik baslar yani o kizin doğurganligi baslamis olur bir erkek cocugunun şu yada bu sekilde suyu gelirse akil balig,o cocugun dogurtkanligi baslamiş olur dolayisiyla mahrem olur...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#9
|
|||
|
|||
Bilimsel olarak da 6 aydan sonra çocuğunuz sizi çıplak görmemeli. Banyo ettirirken bile siz giyinik olmalısınız.
|
#10
|
|||
|
|||
Bahsettiğim konu çıplaklık değil, dış elbise yani çarşafsız görmesiydi.
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Kuranda geçen erkek isimleri | Sadi | Kuran-ı Kerim | 1 | 09.04.24 14:55 |
Hamileler doğum yapacaklar için | Hatunkisi | Diğer Havas Konuları | 3 | 06.03.23 14:53 |
ilk doğana yapılacaklar | azize | Dualar & Dua Kardeşliği | 4 | 15.10.21 20:52 |
Aşk acısı çekenlerin hükmü. | PARADOX | Hayat Dersleri & Hikayeler | 5 | 02.05.19 14:14 |
Erkek çocuğun sırrı çözüldü | Tuana | Sağlık | 1 | 06.05.17 09:06 |