Erkek çocuğun namahrem yaşı - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 18.10.24, 23:16
 
Üyelik tarihi: 22.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Erkek çocuğun namahrem yaşı

Selamun aleyküm. Bir arkadaşım çarşaflı ancak oğlunun arkadaşları yanında çarşaflı mı durmalı bilmiyoruz. Şu anki devire göre çocuklar herşeyi biliyor o yüzden 10 yaş kritik. 10 yaşında erkek çocuk yanında çarşaflı durmak zorunda mıdır?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 19.10.24, 07:44
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hafizem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm. Bir arkadaşım çarşaflı ancak oğlunun arkadaşları yanında çarşaflı mı durmalı bilmiyoruz. Şu anki devire göre çocuklar herşeyi biliyor o yüzden 10 yaş kritik. 10 yaşında erkek çocuk yanında çarşaflı durmak zorunda mıdır?
Mümin kadınlara da söyle! “Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, namuslarını korusunlar, görünenler dışındaki süs eşyaları takılan zînet yerlerini açmasınlar, baş örtülerini yakalarının üzerinden sarkık bıraksınlar. Zînet eşyası takılan zînet yerlerini, ancak kocalarına, yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut oğullarına, yahut kocalarının oğullarına, yahut kardeşlerine, yahut kardeşlerinin oğullarına, yahut kız kardeşlerinin oğullarına, yahut müslüman kadınlara, yahut elleri altında bulunan kölelere, yahut cinsel arzusu ve ruhu kalmamış erkeklere, yahut henüz kadınların cinselliklerinin farkına varmayan çocuklara gösterebilirler. (Kadınlar), gizledikleri süs eşyaları (halhalları) bilinsin diye ayaklarını da yere vurmasınlar.” Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin, belki kurtuluşa erersiniz”. (Nûr suresi 31.ayet)
Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar. Bazı müfessirler şöyle demiştir: Burada maksat “ıttılâ”, yani farkına varma, anlama demektir. Küçüklükten henüz neyin ne olduğunun farkına varamayan, anlamayan, kavramayan demektir. Bazıları ise Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar mealindeki beyanı henüz ergenlik çağına ulaşmayan çocuklar diye yorumlamıştır. Bize göre önceki yorum uygun olanıdır. Şöyle ki henüz ergenlik yaşına gelmemiş çocuklar, yerine göre bazı vakitlerde izin isteme ile memurdurlar. Şu ilâhî beyan bunu gerektirmektedir: “Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz buluğ çağına ermemiş olanlar (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler”[ “Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz büluğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler” (Nûr suresi ayet58)]. Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir.
[TE’VÎLÂTÜ’L-KUR’ÂN TERCÜMESİ Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandi CİLT: 6 ]

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 19.10.24, 11:26
 
Üyelik tarihi: 22.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mümin kadınlara da söyle! “Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, namuslarını korusunlar, görünenler dışındaki süs eşyaları takılan zînet yerlerini açmasınlar, baş örtülerini yakalarının üzerinden sarkık bıraksınlar. Zînet eşyası takılan zînet yerlerini, ancak kocalarına, yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut oğullarına, yahut kocalarının oğullarına, yahut kardeşlerine, yahut kardeşlerinin oğullarına, yahut kız kardeşlerinin oğullarına, yahut müslüman kadınlara, yahut elleri altında bulunan kölelere, yahut cinsel arzusu ve ruhu kalmamış erkeklere, yahut henüz kadınların cinselliklerinin farkına varmayan çocuklara gösterebilirler. (Kadınlar), gizledikleri süs eşyaları (halhalları) bilinsin diye ayaklarını da yere vurmasınlar.” Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin, belki kurtuluşa erersiniz”. (Nûr suresi 31.ayet)
Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar. Bazı müfessirler şöyle demiştir: Burada maksat “ıttılâ”, yani farkına varma, anlama demektir. Küçüklükten henüz neyin ne olduğunun farkına varamayan, anlamayan, kavramayan demektir. Bazıları ise Kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar mealindeki beyanı henüz ergenlik çağına ulaşmayan çocuklar diye yorumlamıştır. Bize göre önceki yorum uygun olanıdır. Şöyle ki henüz ergenlik yaşına gelmemiş çocuklar, yerine göre bazı vakitlerde izin isteme ile memurdurlar. Şu ilâhî beyan bunu gerektirmektedir: “Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz buluğ çağına ermemiş olanlar (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler”[ “Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz büluğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler” (Nûr suresi ayet58)]. Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir.
[TE’VÎLÂTÜ’L-KUR’ÂN TERCÜMESİ Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandi CİLT: 6 ]
Şuanki devre göre bakarsak hocam 10 yaşında çocuk herşeyi biliyor. Size göre bu devrin sınır yaşı nedir

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 19.10.24, 11:58
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

''Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir.'' İmam Maturidi'nin yorumuyla iktifa ediyorum.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 19.10.24, 12:21
 
Üyelik tarihi: 22.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
''Burada izin istemesi emredilen henüz ergenlik çağına gelmemiş çocuktur. Bu çağda kadınların avret yerlerine muttali olabilir. İzin isteme ile emrolunmayan ise, ondan daha küçük olan çocuktur ki o da küçüklüğü sebebiyle henüz kadınların avret yerlerinin farkında olmayan çocuktur. En doğrusunu Allah bilir.'' İmam Maturidi'nin yorumuyla iktifa ediyorum.

İbn Abbas’a göre bu âyet geldiğinde müminler yokluk içindeydiler, evlerinde ne kapı vardı ne perde ne de bölme... Çocuklar ve hizmetçiler, anılan üç vakitte karı kocanın üstlerine geldiklerinde onları uygunsuz vaziyetlerde görebiliyorlardı. Bunun için eve girerken izin almaları emredildi. Sonra Allah müminlerin imkânlarını arttırdı, şimdi kapıları da var perdeleri de, bu sebeple kimse bu âyeti uygulamıyor (Ebû Bekir İbnü’l-Arabî, III, 1396). İbnü’l-Arabî, İbn Abbas’ın bu yorumunu âyetin neshedildiğini söylemek gibi anlamış ve “Öncelik sonralık, iki hükmün çelişmesi gibi şartlar olmadığına göre burada neshe hükmedilemez” diyerek yoruma katılmadığını ifade etmiştir. Güçlü bir Hanefî fıkıhçısı olan Cessâs ise şöyle demektedir: “İbn Abbas’ın nakline göre bu âyetteki izin alma emri bir sebebe (tarihî bir duruma, uygulamaya) bağlıdır, sebep ortadan kalkınca hüküm de kalkmıştır. Onun sözlerinden anlaşılan, âyetin hükmünün devamlı olarak kaldırıldığı (mensuh olduğu) değil, uygulamanın sebep ve şarta bağlı bulunduğudur; aynı sebep yeniden bulunsa hüküm de uygulanır” (III, 330). Ergenlik çağının kızlarda âdet görme, erkeklerde ihtilâm olma ile başladığında ittifak vardır. Bu iki biyolojik gelişmenin gecikmesi veya olmaması halinde Ebû Hanîfe’ye göre erkeklerde on sekiz, kızlarda on yedi, müctehidlerin çoğuna göre ise on beş yaşın dolmasıyla ergenlik çağına girilmiş olur. Çocuklar ergenlik çağına girince, aynı derecedeki diğer mahremler için söz konusu olan sınırlara ve istisnalara tâbi olurlar. ( tefsiri bu şekilde hocam biliyosunuzdur. İbn Abbas o zaman kapı olmadığı içindi bu hüküm diyor) sizin demek istediğinizi anladım ve doğru buluyorum teşekkürler

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 19.10.24, 14:32
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,695
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hafizem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İbn Abbas’a göre bu âyet geldiğinde müminler yokluk içindeydiler, evlerinde ne kapı vardı ne perde ne de bölme... Çocuklar ve hizmetçiler, anılan üç vakitte karı kocanın üstlerine geldiklerinde onları uygunsuz vaziyetlerde görebiliyorlardı. Bunun için eve girerken izin almaları emredildi. Sonra Allah müminlerin imkânlarını arttırdı, şimdi kapıları da var perdeleri de, bu sebeple kimse bu âyeti uygulamıyor (Ebû Bekir İbnü’l-Arabî, III, 1396). İbnü’l-Arabî, İbn Abbas’ın bu yorumunu âyetin neshedildiğini söylemek gibi anlamış ve “Öncelik sonralık, iki hükmün çelişmesi gibi şartlar olmadığına göre burada neshe hükmedilemez” diyerek yoruma katılmadığını ifade etmiştir. Güçlü bir Hanefî fıkıhçısı olan Cessâs ise şöyle demektedir: “İbn Abbas’ın nakline göre bu âyetteki izin alma emri bir sebebe (tarihî bir duruma, uygulamaya) bağlıdır, sebep ortadan kalkınca hüküm de kalkmıştır. Onun sözlerinden anlaşılan, âyetin hükmünün devamlı olarak kaldırıldığı (mensuh olduğu) değil, uygulamanın sebep ve şarta bağlı bulunduğudur; aynı sebep yeniden bulunsa hüküm de uygulanır” (III, 330). Ergenlik çağının kızlarda âdet görme, erkeklerde ihtilâm olma ile başladığında ittifak vardır. Bu iki biyolojik gelişmenin gecikmesi veya olmaması halinde Ebû Hanîfe’ye göre erkeklerde on sekiz, kızlarda on yedi, müctehidlerin çoğuna göre ise on beş yaşın dolmasıyla ergenlik çağına girilmiş olur. Çocuklar ergenlik çağına girince, aynı derecedeki diğer mahremler için söz konusu olan sınırlara ve istisnalara tâbi olurlar. ( tefsiri bu şekilde hocam biliyosunuzdur. İbn Abbas o zaman kapı olmadığı içindi bu hüküm diyor) sizin demek istediğinizi anladım ve doğru buluyorum teşekkürler
ergenlik yaşı yaşanan bolgeye iklime ve yetismeye göre değisir, mesela bu ulkede 50 sene önce ergenlik yaşi 15-17 arasindaydi, şimdi 12 ye kadar duştu bunun sebebi yaşanan ortamdir ,

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 19.10.24, 16:01
 
Üyelik tarihi: 22.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ergenlik yaşı yaşanan bolgeye iklime ve yetismeye göre değisir, mesela bu ulkede 50 sene önce ergenlik yaşi 15-17 arasindaydi, şimdi 12 ye kadar duştu bunun sebebi yaşanan ortamdir ,
Heh demek istediğim tamda bu hocam. Suan 10 yaşında çocuk herşeyi bildiği için namahrem oluyor maalesef.

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 19.10.24, 16:20
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,695
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hafizem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Heh demek istediğim tamda bu hocam. Suan 10 yaşında çocuk herşeyi bildiği için namahrem oluyor maalesef.
halk tabiri ile konusacagim
bilmesi ayri bir sey
bir kiz çocugu hayz oldugu zaman akil baliğ olur mahremlik baslar yani o kizin doğurganligi baslamis olur
bir erkek cocugunun şu yada bu sekilde suyu gelirse akil balig,o cocugun dogurtkanligi baslamiş olur dolayisiyla mahrem olur...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 20.10.24, 13:51
Üye
 
Üyelik tarihi: 19.10.24
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 56
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bilimsel olarak da 6 aydan sonra çocuğunuz sizi çıplak görmemeli. Banyo ettirirken bile siz giyinik olmalısınız.

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 20.10.24, 16:41
 
Üyelik tarihi: 22.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Caylak35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bilimsel olarak da 6 aydan sonra çocuğunuz sizi çıplak görmemeli. Banyo ettirirken bile siz giyinik olmalısınız.
Bahsettiğim konu çıplaklık değil, dış elbise yani çarşafsız görmesiydi.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kuranda geçen erkek isimleri Sadi Kuran-ı Kerim 1 09.04.24 14:55
Hamileler doğum yapacaklar için Hatunkisi Diğer Havas Konuları 3 06.03.23 14:53
ilk doğana yapılacaklar azize Dualar & Dua Kardeşliği 4 15.10.21 20:52
Aşk acısı çekenlerin hükmü. PARADOX Hayat Dersleri & Hikayeler 5 02.05.19 14:14
Erkek çocuğun sırrı çözüldü Tuana Sağlık 1 06.05.17 09:06


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147