Dinde çakraların yeri nedir? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 17.10.24, 16:41
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1,175
Etiketlendiği Mesaj: 18 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Dinde çakraların yeri nedir?

Dinde çakraların yeri ne çakra diye mi geçer bunlar hasar alırsa ne olur ?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 17.10.24, 17:20
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,285
Etiketlendiği Mesaj: 253 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dinde çakraların yeri ne çakra diye mi geçer bunlar hasar alırsa ne olur ?
Çoğu kişi Latife’ler ve Çakraları birbirine karıştırır. Belki de bu nedenledir ki çakraları açık olduğu için keşişler, İslam inancı dışında olan Gurular ehl-i sünnet dışı olanlar olağanüstü haller (istidraç) sergileyebiliyorlar. Ama letaifleri kapalı olduğu için manevi sırları ve hakikatleri göremiyorlar. Letaifler manevi olgunluğa taşırken. Çakralar vücudun enerji alışveriş merkezleridir. Letaifler ise Ruh (beden) merkezleridir. Çakralar fiziki bedende ilahi enerjiye ulaşmadan bir takım soluma ve meditatif metotlarla açılabilir. Fakat Letaiflerin ise bu tip metotlar ile açılması mümkün değildir. Nefsin yaratılışında liderlik ve başkanlık vardır. Letaifler makamlarına ulaşmadan evvel nefse bulunduğu kötülük hali üzerine hizmet ederler. Letaifler makamlarına ulaştıkları zaman nefis yalnız ve hizmetçisiz kalır. Bu ise nefsin tabiatıyla tenakuz arz ettiğinden nefis bu hale sabredemez. Nefis de Letaiflerin peşinde, onların makamına çıkar. Yine onlara baş olur lakin hayır üzere emreder mamafih Çakralarını açanlarda bu hallerin tam tersi haller tezahür eder. Gözde yalancı bir parlaklık (aydınlanma) ateşvari bir yanma sirayet eder. Veçhe sönükleşirken bakışlar keskinleşir. Kibriya’yı bakış her yerinden tezahür eder. Letaife ve Çakralarını dengeleyenler için yüzü aydın başı eğik gözleri hüzünlü sesi yumuşak zira arınan kalb’ten sirayet eden nur yüze sirayet etmiştir. Hülasa i kelam Çakralar nefs mertebeleri, Letaifeler ise ruhani mertebelerdir. Latife ancak ve ancak İslam olana açılır. Çakralar ise dini inancı ne olursa olsun her dengeli yaşayanda kendini gösterebilir. Hatta ateist olup çakraları açık olan çok vardır. Aradaki fark ise damla deniz misalidir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 17.10.24, 17:21
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1,175
Etiketlendiği Mesaj: 18 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çoğu kişi Latife’ler ve Çakraları birbirine karıştırır. Belki de bu nedenledir ki çakraları açık olduğu için keşişler, İslam inancı dışında olan Gurular ehl-i sünnet dışı olanlar olağanüstü haller (istidraç) sergileyebiliyorlar. Ama letaifleri kapalı olduğu için manevi sırları ve hakikatleri göremiyorlar. Letaifler manevi olgunluğa taşırken. Çakralar vücudun enerji alışveriş merkezleridir. Letaifler ise Ruh (beden) merkezleridir. Çakralar fiziki bedende ilahi enerjiye ulaşmadan bir takım soluma ve meditatif metotlarla açılabilir. Fakat Letaiflerin ise bu tip metotlar ile açılması mümkün değildir. Nefsin yaratılışında liderlik ve başkanlık vardır. Letaifler makamlarına ulaşmadan evvel nefse bulunduğu kötülük hali üzerine hizmet ederler. Letaifler makamlarına ulaştıkları zaman nefis yalnız ve hizmetçisiz kalır. Bu ise nefsin tabiatıyla tenakuz arz ettiğinden nefis bu hale sabredemez. Nefis de Letaiflerin peşinde, onların makamına çıkar. Yine onlara baş olur lakin hayır üzere emreder mamafih Çakralarını açanlarda bu hallerin tam tersi haller tezahür eder. Gözde yalancı bir parlaklık (aydınlanma) ateşvari bir yanma sirayet eder. Veçhe sönükleşirken bakışlar keskinleşir. Kibriya’yı bakış her yerinden tezahür eder. Letaife ve Çakralarını dengeleyenler için yüzü aydın başı eğik gözleri hüzünlü sesi yumuşak zira arınan kalb’ten sirayet eden nur yüze sirayet etmiştir. Hülasa i kelam Çakralar nefs mertebeleri, Letaifeler ise ruhani mertebelerdir. Latife ancak ve ancak İslam olana açılır. Çakralar ise dini inancı ne olursa olsun her dengeli yaşayanda kendini gösterebilir. Hatta ateist olup çakraları açık olan çok vardır. Aradaki fark ise damla deniz misalidir.
İkisini birden nasıl açacaz?

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 17.10.24, 17:44
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,285
Etiketlendiği Mesaj: 253 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İkisini birden nasıl açacaz?
Nakşbendîlik’te rûhun altı latîfesi vardır. Bunlardan biri halk/yaratılış âlemine, beşi emr âlemine âiddir. Emr âlemine âid olanlar: Kalb, ruh, sırr, hafî ve ahfâdır. Bunlara letâif-i hamse denir. Halk âleminden olan ise nefs-i nâtıkadır. Seyr u sülûk sırasında önce emr âleminden olan letâif-i hamsenin sırasıyla zikre iştirâki sağlanır. Kalb, ruh, sırr, hafî ve ahfâ denilen bu latîfeler çalışmaya başlayınca sıra nefs-i nâtıkaya gelir. Bunların çalışma şeklini târif edecek olan kimseler irşâda mezun olanlardır. Bunların çalışmasında en önemli unsur sâlikin bunların zikrinde o bölgeye yoğunlaşabilmesi ve dış dünyâ ile irtibâtını kesip kendi içine dönmesidir.Letâif bu yoğunlaşmaya bağlı olarak er veya geç çalışmaya başlar. Ancak amaç letâifin çalışmasından ibâret değildir. Letâifin çalışması huzûr-i kalbe, şerh-i sadra; yâni insanın göğsünün îmân ve itmînân ile genişlemesine vâsıtadır. Nitekim Nakşbendî meşâyıhından Mazhar Cân-ı Cânan’ın ifâdesine göre kalbin ve letâifin hareket etmesi fazla zarûrî değildir, maksad Allah’a yönelmektir.[ Abdullah Dihlevî, Makâmât-ı Mazhariyye, İstanbul 1993, s. 156.]Emr âlemine âid olan letâifin mahalli sadır; yâni göğüs kafesidir. Burada sol memenin iki parmak altında “kalb”, onun tam simetriği olan sağ memenin iki parmak altında “ruh”, sol memenin iki parmak üstünde “sırr”, onun simetriğinde sağda “hafî” ve hepsinin üstünde orta noktada “ahfâ” yer alır. Bu mahallin vücûdun kan ve sinir hareketine bağlı olarak hafî bir hâlde yapılan zikre katılır hâle gelmesi, letâifin çalışması demektir. Bu sâyede şerh-i sadr gerçekleşir.Kur’an’da şerh-i sadrı anlatan âyetler vardır.[ İsra suresi ayet 72; Taha suresi ayet 25; Hacc suresi ayet 46; İnşirah suresi ayet 1.] Sadr, kalb, fuâd ve lübbü anlatan ve bunlar arasındaki ilgiye dikkat çeken ilk sûfî Hakîm Tirmizî’dir. Onun Beyânu’l-fark beyne’s-sadr ve’l-kalb ve’l-fuâd ve’l-lüb adlı eseri letâif konusunun en kadîm kaynağı sayılabilir. Bedende bulunan emr âlemine âid bu letâifin harekete geçmesi ihsâna ermeyi kolaylaştırır. Bu dünyâda insanın nihâî hedefi ihsâna ve vuslat-ı ilâhiye ermektir. Çakraları da izah ederim. Hangi çakra ile ilgileniyorsan sor izaha çalışayım.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 17.10.24, 17:51
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,285
Etiketlendiği Mesaj: 253 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Şu hususu da mutlaka ifade etmek iktiza eder ki Letâifin avamdan bazılarında aşikâr olarak çalışıyor olması, tek başına bir üstünlük sebebi değildir. Sadece kalbin zikir kabiliyetini gösterir. Bu istidadın ibâdet, ihlâs ve güzel ahlâk ile cem olması kişide kemâl yolunu açar. İlmiye sınıfından kimselerin letâifinin diğerlerine göre daha geç çalışması, kendileri için bir eksiklik olarak mütalaa edilmemelidir . Zekâ gibi kalbin de kabiliyetleri şahıslara göre değişiklik arz eder. Ancak zekâsı inkişaf etmiş ve zihnî kabiliyetleri öne çıkmış bir insandan kalbî faaliyetlerinin de aynı boyutta olması beklenerek yanlış hükme varılmamalıdır

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 17.10.24, 18:21
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,285
Etiketlendiği Mesaj: 253 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Çakra, Sanskritçe bir kelimedir; bedende bulunan bir dizi dairesel enerji merkezine verilen addır. Avuç içlerinde ve ayak tabanlarında bulunan çakralardan başka gövdenin ortasında sıralanan yedi ana çakra vardır. Ayrıca auranın tepesinde bulunan ve altın güneş denen bir çakra daha vardır. Topraklanma kordonu en alttaki çakradan, bir başka deyişle birinci çakradan çıkar. Çakra sistemi endokrin sistem ile doğrudan birbirlerine bağlantılıdır. İkinci çakradan itibaren her çakra bir salgı beziyle ilgilidir. Birinci ve yedinci çakralar ise endokrin sistemin fiziksel ve ruhsal regülatörleridir. Salgı bezlerinde ya da çakralardaki herhangi bir dengesizlik bir diğerinin de dengesini bozar. Her iki sistemden birine uygulanan tedavi, diğerine de yararlı olur. Çakralarınızı iyileştirirken endokrin sisteminizi de aklınızda bulundurun. Doğu’daki pek çok dini inanış çakralar hakkında detaylı bilgi sunar. Yedi çakranın her birinin ayrı bir ismi, kendine özgü bir notası, rengi, biçimi, sembol hayvanı ve farklı özellikleri vardır.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Tasavvuf ve harflerin sırları HeartLess Tasavvuf Sohbetleri 3 03.07.24 21:52
Harflerin özel sırları imas Diğer Havas Konuları 7 06.06.24 13:40
Burçların dinde yeri var mıdır? Mustf Sorularınız 6 23.02.23 12:35
Arap alfabesi harfleri anlamı ve tasavvufi özellikleri Kekik kokusu Sorularınız 10 05.09.21 10:01
Dinde Reformistler Naim Tasavvuf Sohbetleri 0 05.11.19 10:35


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147