|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Şefaat nedir ? Büyük alimler şefaat edebilir mi ?
Şefaat nedir ? Büyük alimler şefaat edebilir mi ?
Not: Konuyu bilmiyorum bilgi amaçlı yazıyorum.Bilgili biri cevap verirse çok mutlu olurum. |
#2
|
||||
|
||||
Alıntı:
şefaat hakkini Allah verecektir kimlere şefaat hakki verecegini kendi bilir, hz peygamber sav. kesin hakki varda gerisini bilemiyoruz...
__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar.... İmamı Şafi ra. |
#3
|
|||
|
|||
Allah razı olsun
. |
#4
|
|||
|
|||
çok derin gaybi bir soru o yüzden net bir cevabı yok
|
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Sünnet’in çoğunluğu da aynı görüştedir. (Alusi Ebu’s-Sena 6. Cilt 128, Sübki Şifaü’s- Sekam sayfa 134-143 )Zira tevessül eden kişi Cenab-ı Hakk’a nazı geçen O’nun reddetmeyeceği umulan birisi ile Allah’a müracaat etmiş olmaktadır. Yoksa yapılan haşa o aracıya ibadet etmek tapınmak değildir. Resul-i Ekrem (s.a.v), ama hadisinde olduğu gibi tevessülü bizzat kendisi tavsiye etmiştir. Eğer tevessül başkasına ibadet anlamına gelseydi hiç şüphesiz tevhidi koruma hususunda herkesten daha hassas olan Allah Resülü onu tavsiye etmezdi. Diğer yandan Ashab-ı kiramdan itibaren değişik ekollere mensup fıkıh kelam ve tasavvuf alanında pek çok alimin Hz. Peygamber’le tevessülde bulunmayı meşru bir uygulama olarak görmesi de bu konuda ayrı bir delildir.(Kevseri, ‘’Mahku’t-Tekavvüğl fi Mes’eleti’t-Tevess,ül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470) İbn Teymiyye dönemine kadar da bu konuda alimler arasında tespit edilen bir ihtilaf yoktur (Subki Şifau’s-Sekam sayfa 357) Dolayısıyla zikredilen manada hayatta iken ve dar-ı bekaya göç etmelerinden sonra Allah Resülü’nün yanı sıra veliler ve salih kulların zatlarıyla tevessülde bulunmanın şirk kabul edilmesi isabetli görülmemektedir. (Nitekim bu konuda Zahid el-Kevseri şöyle der: ‘’Bütün bu delillerden sonra ölmüş olsun hayatta olsun nebiler veliler salihlerle tevessülde bulunmayı inkâr edip tevessül sebebiyle Müslümanları müşrik olmakla itham edenler bu konuda aceleci dikkatsiz ve sorumsuz davranmışlar demektir ve bunun zararı da yine kendilerine dönecektir.’’ Kevseri ‘’Mahku’t-Tekavvül fi Mes’eleti’t-Tevessül’’ Makalatü’l-Kevsei sayfa 490) Çünkü tevessül ve istiğaze ölünün bizzat zatıyla değil de Allah katındaki sevgisi makamı ve mertebesiyle yapıldığında meşrudur. Zira ölüm hiçbir zaman Allah nezdindeki rütbe ve dereceyi değiştirmez.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#6
|
|||
|
|||
Rabbim bizleride o büyüklerin sefaatlerine nail eylesin
|
#7
|
|||
|
|||
Amin,Allah razı olsun
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Remil ilmi nedir (geniş bilgi) | Sin | Ebced & Cifir & Remil | 48 | 31.08.24 05:25 |
Muhyiddin ibn-i Arabiden Tavsiyleler (Mutlaka Okuyun) | HeartLess | Tasavvuf & Tarikatler | 18 | 18.07.24 11:19 |
Letaifler, Letaiflerin Görevleri, Letaif Zikri (Zikr-i Letaif) | Sin | Tasavvuf & Tarikatler | 15 | 08.07.24 17:10 |
Kıyamet ile ilgili | Moongirl | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 2 | 12.05.23 15:24 |
Önemli ve Pratik bilgiler | Adalet | Pratik Bilgiler | 4 | 26.01.17 21:37 |