|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Mevlüt Kandili Bid'at mıdır ?
Mevlüt kandilini biraz araştırdım da bid'a-i hasene (güzel bidat) olduğunu söylüyorlar.Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Bu günün fazileti nedir ?
*Lütfen yanlış anlamayın bazı konuları çok merak ediyorum kardeşlerim. |
#2
|
|||
|
|||
Peygamberimizin doğdugu günü hoş karşılamanın neresi bidattır.Bu tarz şeylere bidat şirk diyen tayfa ölüye dua yada bidat cuma namazınada bidat diyen kimselerin oldugu tayfaya benziyor bide üstüne üstelik insanları Kafir ilan ediyorlar yazık benim itikadım ehli sünnet Neymiş Hristiyanlar Hz İsa as ı nın dogdugu günü kutluyormus bizde kendi Peygamberimizin dogum günün kutlarsak hristiyanlara benziyormuşuz çok ilginç Hristiyanlar yemekde yiyor onlar yemek yiyor bizde yemek yiyoruz diye onlaramı benziyoruz yahudilerde kurban kesiyor bizde kurban kesiyoruz onlaramı benziyoruz çok ilginç kafalar bir eylem i bir topluma atfediyor ama şu yönden düşünmüyor onların Peygamberlerine duydugu hürmeti biz neden peygamberimize göstermiyoruz diye düşünmüyor kalkıp onlara benzersiniz diyor bir topluma benzemek o toplumun benzerlik gösteren eylemlerini tekrarlamakla olmaz onların kabul ettigi olguları kabul etmekle olur örnek kutsal 3lemeyi kabul eden bir müslüman varmıdır kiliseye giden bir müslüman varmıdır vs vs onların peygamberi derken konu anlaşılsın diye dedim yoksa Hz İsa as bizimde peygamberimizdir.Şöyle özetleyim konuyu kısaca bitireyim ona bidatcı şuna bidatcı bunu şunu kafir ilan eden insanlardan kaç uzak dur insanları hedef gösteren insanlardan uzak dur Ümmetim ümmmetim diye haykıran Peygamberimizin dogdugu günü saygıyla yad etmekte ne gibi bi beis gördüler hayret
|
#3
|
||||
|
||||
Alıntı:
1. Sonradan ortaya çıkan şey Kur’an ve sünnet nasıyla çelişmemelidir. Bu temel ilkedir. Ancak bu durum nas varken yorum yapılamayacağı anlamına gelmez. Nas yoruma imkan veriyorsa elbette yorum söz konusu olacaktır. Ancak nas sarih ise manası kat’i ise yorum imkanı da yok demektir. Mesela çıplak ayağa meshetmek böyledir. Uygulama ayakları yıkama şeklindedir. Mesh şartları başka bir şeydir. Bunun manası açık ve kati’dir. Yine cenazelerde alkış tutmak gibi… 1400 küsur yıldır bir uygulama var. Bu uygulama içerisinde alkış yok. Alkışın bir anlamı faydası var mı? hayır. Alkış tutanların niyetini bilmiyoruz. Mevcut uygulamaya bir alternatif ise daha kötü bir durum. Böyle bir uygulamanın bid’at olduğu açıktır. 2. Sonradan ortaya çıkan şey bir yarar sağlamalıdır. Müslümanlara bir fayda temin etmelidir. Ezan için hoparlör, vaazlarda mikrofon kullanmak vs. mesela bunlar sonradan ortaya çıkmış şeyler. Peki bunlar bid’at mı kabul edilmeli? Elbette hayır. Soru şu: Bu uygulamalar Allah ve Resulunun bir emriyle çelişiyor mu? Hayır. Peki bunların bir faydası var mı? Bir değil çok faydası var. O halde bunları bid’at kabul etmek mümkün değil. Bu noktada bid’at-ı hasene ve seyyie ayırımı hatıra geliyor. Bunlar bid’at-ı hasenedir denilebilir. Böyle bir ayırımın pratikte hiçbir faydası yoktur. Bilakis bu ayırım zihinlerin karışmasına yol açıyor. 3. Sonradan ortaya çıkan şey dinden kabul edilmemelidir. Asıl bid’at bu şekilde olur. Sonradan ortaya çıkan şey dinden değilse onu dini kabul etmek asıl b,d’at olur. Yani Resulullah’ın sonradan çıkan davranışı vacib, mendub veya müstehab bir şeymiş gibi kısaca sünnetiymiş gibi ortaya koyduğu kabul edilmemelidir. MESELA MEVLİD KANDİLLERİ…BİR KESİM BU BİD’ATTIR DİYE KARŞI ÇIKIYOR, BİR KESİM BUNU DİNİN BİR EMRİ GİBİ TELAKKİ EDİYOR. İki tutum da yanlış. Bir kere bu Resullullah’ın bir uygulaması değil sonradan çıkmış bir şey. Yapılmadığı halde dini açıdan hiçbir kınanma gerektirmeyen bir husus. Ancak böyle bir uygulama yapmayanlar kınanırsa, bir vacibi terk etmiş gibi muamele görürse bu uygulamayı yapanlar bid’at işliyor demektir. Çünkü Resulullah’ın ortaya koymadığı bir şeyi sanki o ortaya koymuş gibi kabul ediyorlar. Böyle bir tutum yoksa, Resulullah’a duyulan muhabbet ve onu methetme sebebiyle böyle bir uygulama yapılıyorsa bu meşrudur hatta peygamber’e duyulan sevgiden dolayı ecri bile vardır. Böyle bir anlayışla uygulanan mevlide bid’at demenin hiçbir anlamı yoktur. Daha önce verilen cenaze örneğiyle ilgili bir uygulamada böyledir. Mesela cenazelerde topluca yüksek sesle tekbirler salavatlar getirilir. Böyle bir uygulama dinin bir emri, uygulaması kabul edilirse bid’at işleniyor demektir. Böyle kabul edilmeyip sadece Allah’ı yüceltme, Resulullah’ı anma kastediliyorsa bir sakıncası yoktur. Dualardan sonra bitirme anlamında söylediğimiz ‘’el-Fatiha’’ da böyledir. Burada dua niyetiyle Fatiha okuyoruz. Bunu dindenmiş gibi kabul etmek bid’at ama böyle olmayıp dua niyetiyle okumak ta bir mesele yoktur. Zuhr-i ahır meselesi de bunun gibidir. Böyle bir namaz Hz. Peygamber döneminde yoktur. Vardır demek bu namazı bid’at kategorisine sokar. Bununla birlikte Cuma namazı sahih olmadı, ihtiyate binaen zuhr-i ahır kılınmalı, şeklindeki bir içtihatla bu namazı eda etmek tercih meselesidir. .
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#4
|
||||
|
||||
O kadar boş kutlamalar varki bu sorunun bir gün soralacagi hep aklımdaydı Osman kardeşimin dediği Peygamberimizin doğumunu kutlamanin neresi dinimize ters
__________________
Ya ALLAH La ilâhe illallâh Yâ bâkî entel bâkî 2023..(Saff - 8)..2053 Hayat akıp gidiyor. Ertelemek, zaman kaybından başka bir şey değil. Sonrası olur da, sen olur musun acaba...? |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Mevlid Kandili - Mevlit Kandilinde Neler yapılmalı Hangi dualar okunmalı | aşk | Özel Günler & Bayramlar | 32 | 14.09.24 17:28 |
Mevlüt Kandiliniz Mübarek Olsun. | oguz4141 | Özel Günler & Bayramlar | 9 | 27.09.23 01:04 |
Mevlid Kandili ve Yapılacak İbadetler | Havasokulu | Özel Günler & Bayramlar | 11 | 18.11.18 23:06 |
Rüyada Minare Kandili Görmek | Havasokulu | M-N Harfleri Rüya Tabirleri | 0 | 04.10.17 23:14 |