|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Gayrimüslim bir insanın cenazesine gidilir mi ?
Gayrimüslim bir insanın cenazesine gitmenin bir sakıncası olur mu ? Dinimizce caiz mi ?
|
#2
|
||||
|
||||
Alıntı:
eger komşu ise yakinlarina topragi bol olsun fenebilir...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#3
|
|||
|
|||
Allah razı olsun hocam
. |
#4
|
||||
|
||||
Alıntı:
(Yes'eluneke Fiddini vel Hayat 1. Cilt sayfa 436 -Ahmed Eş Şirbasi/Şerbasi ) [GÜNÜMÜZ MESELELERİNE FETVALAR 1. Cilt sayfa 68 Halil GÜNENÇ İLİM YAYINLARI, 1982 İSTANBUL]
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
"Onlardan ölen hiç kimsenin cenâze namazını kılma ve hakkında dua etmek maksadıyla kabrinin başında da durma. Çünkü onlar Allah ve Rasûlü’nü inkâr etmişler ve yoldan çıkmış kimseler olarak ölmüşlerdir." |
#6
|
||||
|
||||
Alıntı:
Tövbe suresi ayet 84. “Onların arasından ölen birinin namazını sakın kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resûlünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler.”Onların arasından ölen birinin namazını sakın kılma. Yani münafıklardan. Mezarı başında da durma! Bazı rivayetlerde anlatıldığına göre Abdullah b. Übey öldüğünde oğlu Resûlullah’a (s.a.) geldi ve “Yâ Resûlallah! Babam öldü ve o, senin gömleğinle kefenlenmeyi ve senin cenaze namazını kılmanı vasiyet etmişti. Bunun üzerine Resûlullah gömleğini çıkararak ona verdi. Akabinde yürüdü, cenaze namazını kıldı ve mezarı başında da durdu[Bu durum bazı rivayetlerde bulunmaktadır (İbn Mâce, “Cenâiz”, 31; Taberî, Tefsîr, 10.cilt, 206; Süyûtî, ed-Dürru’l-mensûr, 4.cilt,258-259).]. Bazı rivayetlere göre Resûlullah cenaze namazını kılmış ve ona gömleğini giydirmiştir. Ona şöyle denilmiştir: “Allah’ın düşmanına gömleğini mi giydiriyorsun?” Resûlullah buna karşı şöyle buyurmuştur: “Ben gömleğimle Hazreçoğullarından bin kişinin müslüman olmasını umuyorum.” Bildirildiğine göre Resûlullah böyle yaptığında münafıklardan bin kişi müslüman olmuştur[Taberî, Tefsîr, 10.cilt, 206; Süyûtî, ed-Dürru’l-mensûr, dördüncü cilt, 259]. Ayrıca Resûlullah’ın onun cenaze namazını kılmadığı da rivayet edilmiştir[Enes’den rivayet edilmiştir ki Resûlullah (s.a.) Abdullah b. Übeyy’in cenaze namazını kılmak istemiştir. Cebrâîl (a.s) elbisesinden tutmuş ve “Onların arasından ölen birinin namazını sakın kılma, mezarı başında da durma!” buyurmuştur (Ebû Ya‘lâ, el-Müsned, yedinci cilt 145; Taberî, Tefsîr onuncu cilt 205; Süyûtî, ed-Dürru’l-mensûr, dördüncü cilt, 259). Bu rivayetin râvilerinden olan Yezîd er-Rekâşî zayıf bir râvidir (İbn Kesîr, Tefsîr, ikinci cilt 380).]. Biz, onların arasından ölen birinin namazını sakın kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resûlünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler meâlindeki beyanla münafıkların cenaze namazının kılınmasının yasaklanmasından sonra durumun nasıl olduğunu bilmiyoruz. Cenâb-ı Hak onları itaatten çıkmış (fasık) kimseler olarak adlandırmıştır. İnkâr nitelemesi ise daha çirkin ve daha kötüdür. Fakat onlar inkârla birlikte itaatten çıkma (fısk) çeşitlerini de kendilerinde toplamışlardır. Bu durum, onların inkâra dair inançlarına ve benimsedikleri mezhebe sadece hevâlarından dolayı inandıklarının bilinmesi içindir. Zira itaatten çıkma (fısk), her mezhep ve din mensubunun haram kıldığı bir durumdur. Herkes fısktan kaçınır ve uzak durur. İnkâr ise böyle değildir. Çünkü bir şeye inanan kişi, bunun zıddını inkâr etmiş olur. Fıskın aslı ise emrin dışına çıkmaktır. En doğrusunu Allah bilir. (TE’VÎLÂTÜ’L-KUR’ÂN TERCÜMESİEbû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandi CİLT: 4)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#7
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#9
|
||||
|
||||
Müslümanlar sadece taziyede bulunmak ve teselli vermek gibi insani amaçlarla gayrimüslimlerin cenaze törenlerine katılabilirler. Ancak böyle bir merasime katılan kişinin, diğer dinlere ait dua, ibadet ve benzeri dinî ayin ve merasimlerin icrasına katılması ve gayrimüslim ölüler için rahmet dilemesi caiz değildir. Resûlullah (s.a.s.) amcası Ebû Tâlib ölüm döşeğinde iken ona “Lâ ilahe illallah” kelimesini telkin etmiş, iman etmemesi üzerine, “Allah’a yemin ederim ki, senin için af ve mağfiret dilemek bana yasaklanmadığı müddetçe, senin için muhakkak Allah’tan mağfiret dileyeceğim.” buyurmuştur. Bu olay üzerine gayrimüslimler için bağışlanma dilemeyi yasaklayan Tevbe sûresinin 113. âyet-i kerîmesi inmiştir (Buhârî, Cenâiz, 80 [1360]).
bu kural üzerine kalkipta cenaze toreninin yapıldığı kiliseye havraya sinagoga gidilmez, yine bu kural uzerine mezarlığa da gidilmez , taziye dilemek gerekirse evine gidilip taziye dilenir
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
iblis, şeytan, ifrit, cin hakkında acayip bilgiler | Torlak | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 14 | 24.10.24 16:34 |
Adem Aleyhisselam | Kâf-u Nûn | Peygamberler | 1 | 03.02.21 15:20 |
İnsanın dikkatini, dünya hayatındaki beklentilerinin gerçekleşip gerçekleşmemesi | Adalet | Hayat Dersleri & Hikayeler | 3 | 04.06.20 10:00 |
Düşünmek Farzdır | Tuana | Sizden Gelenler | 0 | 09.06.19 23:52 |
insanın iç dünyası Ormana benzer | SiLence | Kadim Bilgelik | 4 | 25.05.18 14:35 |