|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Bende öyle düşünüyorum. Soran bir arkadaşım vardı kaynaklı bir şekilde sunmak istedim sadece. Teşekkür ederim
|
#12
|
|||
|
|||
Abi bu ameller onguru ilmidir fikihta hükum
Kur an Sünnet icma kiyas la verilir bu konuda evliyalarin ne yaptigina bakılir Kuran dan delili Fnazara nazreten finnucuum yildizlara bakıs atti İbrahim aleyhisselam yildizlara bakarak hasta olacagini anliyabildi sünnette delili kim bir kahine veya müneccime yani astrolog tarzi kisilere inanirsa dinden cikar fima gal ev kema gal yani o kisilerin gaybi kesin olarak bilecegine tam itikat ederse ama ihtimal verirse dinden cikmaz yani derse bu adam tahmin etti En Dogrusunu Allah u Teala bilir derse fikih ve akaid ilmine göre problem yok yani sende baktitcagin zaman bu itikatla baktır kiyas da hüküm ayni zamanda uygulumalarada bakilir sunu sole ozetliyim mesela senim bahsettigin isi bir rivayete gore Imam Caferi Sadik ra insanlara önermistir bir derdiniz olursa Kuran a sorunuz diye ordan kiyas edilebilir ancak soyledigim gibi bunlar ongoru ilimleridir yani tahminlerdir yani o is ole cikacak diye kesin itikat etme ama duani ederek Allah u Teala hzlerimize siginarak en iyisi Hak Teala bilir diyerek yapilabilir |
#13
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#14
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#15
|
||||
|
||||
Alıntı:
erzurumlu ibrahim hakki hz. yildizname diye bir kitabi vardir fakat yildiznameye bskjakja aldkali degildir, yildizname bakimiyla ilgili kitaplarin bir cogu adi szni belki olmayan kisilere aittir
__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar.... İmamı Şafi ra. |
#16
|
||||
|
||||
Alıntı:
bilimsel olarak bakilr bazı tespitler yapilabilir, fakat gayb dan haber vermek uzere bakilan fsl dir.
__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar.... İmamı Şafi ra. |
#17
|
|||
|
|||
Alıntı:
İbn Ebu Hâtim'in babası kanalıyla... Ebu Saîd'den rivayetine göre o, şöyle demiştir: Allah Rasûlü (s.a.) Hz. İbrahim'in, söylemiş olduğu üç kelime hakkında şöyle buyurdu: Onlardan hiç bir kelime yoktur ki Allah'ın dinini üstün kılmak için söylenmiş olmasın. Bir keresinde: «Doğrusu ben rahatsızım.» demişti. Bir başka kere: «Belki şu büyük*leri yapmıştır.» demiş, kadınını istediği zaman da krala: «O benim kız kardeşimdir.» demişti. |
#18
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bazilarida batini olarak yorumlarlar genellikle manevi yani batini olarak yorumlayan alimler genellikle ehli havas kisilerdir fahrurrazi gibi Kendisinin metafizik dalinda eserleri vardir Çok tanrılı inançları sebebiyle babasını ve halkını eleştiren Hz. İbrâhim, putları kırmayı planlıyordu; bunun için 88. âyetteki deyimiyle “Yıldızlara şöyle bir baktı”, ardından kendisinin hasta olduğunu söyledi. Râzî, Hz. İbrâhim’in yıldızlara bakması ve kendisinin hasta olduğunu belirtmesi hususunda şu iki soruyu sormaktadır: 1. Yıldızlara bakmak (onlardan kehanet yollu bilgiler almak) câiz olmadığına göre İbrâhim bunu nasıl yapabilir? 2. O, gerçekten hasta değilse neden asılsız olarak “Ben hastayım” demiştir? Râzî, bu sorulara verilen cevapları da şöyle sıralar: a) Muhtemelen kendisi gerçekten bir nöbetli hastalık geçiriyordu ve hastalık nöbetinin başlama vaktini yıldızların durumundan anlamak üzere göğe baktı ve o vaktin geldiğini anladığı için “Ben hastayım” dedi. b) İbrâhim’in kavmi astrolojiye önem verir, bu yolla tahminlerde bulunur, hüküm çıkarırlardı. Hz. İbrâhim de halkı kadar astroloji konusunda maharetli idi. Şu halde âyette onun yıldızlara bakarak değil, geleneksel astroloji bilgisine müracaat ederek hasta olduğu sonucunu çıkardığı bildirilmektedir. Nitekim hasta olduğunu söyleyince yanındakiler sözüne inandılar (XXVI, 147). İbn Atıyye’nin aktardığı bir yoruma göre “yıldız” anlamına gelen necm kelimesinin, mecazi olarak “bir şeyin insanın içine doğması” anlamına da geldiği dikkate alınarak âyeti, “Kavminin hallerine ve kendisinin onlarla ilgili durumuna dair içine bir fikir doğdu ve o bu fikre baktı, ona itibar etti...” şeklinde anlamak mümkündür. Arapçada kelimelerin istilah lugat zahiri batini tasavvufi mesleki olarak geldikleri yere cumlede geldikleri kelime oncesi veya kelime sonrasinda gelmesi bazen nesne olan kelimeyi fiil bazen nesne olan bir kelimeyi mecaz veyahutta nesne olan kelimeyi isim yapabilir |
#19
|
|||
|
|||
Suna bir ornek daha verebilirim imami Azam bir hadisi serifi 4000 meseleye kiyas edebiliyordu arapcaya ve islam ilimlerine cok hakimdi ayetlerde her zahiri mana zahiri degildir muctehid sinifindaki kisiler veyahutga mezhepde muctehid kisiler vehahutta ilimde muctehit kisiler kendi aralsrinda boyle bir ihtilafa devamli dusmuslerdir
|
#20
|
|||
|
|||
Alıntı:
Batın zahir konusuna gelirsek diğer bir konuda hallacı mansurun söylediği bir sözü paylaşmışlar.bu konularda nasıl düşüneceğiz beni aşar ben Hz.ömerin dediği gibi biz zahire göre hukmederiz Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Büyük ismi Azam Tövbe Duası | Naim | Tövbeler & Uyarılar | 4 | 23.02.23 06:43 |
Allah'ın Kerim ismi tecelli ederse ne olur? | Gercek | Tasavvuf Sohbetleri | 1 | 10.01.23 11:28 |
El Kerim Esması ve Sırları | Swordsfish | Esmaül Hüsna | 3 | 10.04.21 12:19 |
Vird edinmenin önemi | Lokman | Zikir | 12 | 06.01.21 23:55 |
Kuran-ı Kerim Ayeteri ile ilgili Açıklamalar | MrBerkHD | Kuran-ı Kerim | 88 | 13.03.20 23:51 |