Bazı zikirler hakkında aklıma bir soru takıldı - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 30.08.24, 02:18
 
Üyelik tarihi: 06.12.23
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Bazı zikirler hakkında aklıma bir soru takıldı

Selamunaleyküm şimdi 70000 tevhid zikri başlığını okurken altında "bi rivayetle şunu şunu zikredersen sabahtan akşama kadar çektiğin zikre bedeldir" demiş peygamber efendimiz vs gibi yorumlar atılmış. verilen zikir örneğinde de işte rabbim ben seni kelimelerin adedince zikrederim, arşının ağırlığınca zikrederim vs gibi anlamlar var iyi tamam süper kolaylık ama benim mantığımın almadığı şey şu; abi ederim diyoruz ama o kadar zikretmiyoruz ki? yani ben yazsam çok fena roman yazarım ama neyse demek gibi bir şey bu... ben seni kainattaki zerreler adedince zikrederim dedik şimdi ahirette sen böyle böyle demiştin hadi zikret diye zerrelerin başına bekçi dikerlerse ne olacak (tabi bu işin şakası) ama ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım bunun esrarını anlatabilecek bir müslüman cevap verebilirse sevinirim. bana sanki "yani ederim ama vakit yok" demektense elimizdeki vakti net bir şekilde tak tak tak rakamı sevabı ortada zikirle meşgul olmak cebren daha mantıklı geliyor.

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 30.08.24, 02:28
 
Üyelik tarihi: 26.04.24
Bulunduğu yer: Gurcistan
Mesajlar: 499
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
kaanertnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamunaleyküm şimdi 70000 tevhid zikri başlığını okurken altında "bi rivayetle şunu şunu zikredersen sabahtan akşama kadar çektiğin zikre bedeldir" demiş peygamber efendimiz vs gibi yorumlar atılmış. verilen zikir örneğinde de işte rabbim ben seni kelimelerin adedince zikrederim, arşının ağırlığınca zikrederim vs gibi anlamlar var iyi tamam süper kolaylık ama benim mantığımın almadığı şey şu; abi ederim diyoruz ama o kadar zikretmiyoruz ki? yani ben yazsam çok fena roman yazarım ama neyse demek gibi bir şey bu... ben seni kainattaki zerreler adedince zikrederim dedik şimdi ahirette sen böyle böyle demiştin hadi zikret diye zerrelerin başına bekçi dikerlerse ne olacak (tabi bu işin şakası) ama ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım bunun esrarını anlatabilecek bir müslüman cevap verebilirse sevinirim. bana sanki "yani ederim ama vakit yok" demektense elimizdeki vakti net bir şekilde tak tak tak rakamı sevabı ortada zikirle meşgul olmak cebren daha mantıklı geliyor.
O konuda şunu gördum hadisdeki zikirdeki faziletler en üstün seviyededirki Peygamberimiz Hz Muhammed Sallallâhu aleyhi vesselam sahabelere aktarıyor ki bu da zaten o zikrin kimin ağzından kalbinden çıktığı görunce anlıyorsun ki gerçekten o zikirdeki fazilete o ulaşabilir biznillah ama işte ihlas az bizde Allah kolaylık versin iman versin cümlemize amin

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 30.08.24, 03:50
Merzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 12.06.24
Bulunduğu yer: Bir yerlerde
Mesajlar: 749
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
kaanertnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamunaleyküm şimdi 70000 tevhid zikri başlığını okurken altında "bi rivayetle şunu şunu zikredersen sabahtan akşama kadar çektiğin zikre bedeldir" demiş peygamber efendimiz vs gibi yorumlar atılmış. verilen zikir örneğinde de işte rabbim ben seni kelimelerin adedince zikrederim, arşının ağırlığınca zikrederim vs gibi anlamlar var iyi tamam süper kolaylık ama benim mantığımın almadığı şey şu; abi ederim diyoruz ama o kadar zikretmiyoruz ki? yani ben yazsam çok fena roman yazarım ama neyse demek gibi bir şey bu... ben seni kainattaki zerreler adedince zikrederim dedik şimdi ahirette sen böyle böyle demiştin hadi zikret diye zerrelerin başına bekçi dikerlerse ne olacak (tabi bu işin şakası) ama ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım bunun esrarını anlatabilecek bir müslüman cevap verebilirse sevinirim. bana sanki "yani ederim ama vakit yok" demektense elimizdeki vakti net bir şekilde tak tak tak rakamı sevabı ortada zikirle meşgul olmak cebren daha mantıklı geliyor.
Bu tür zikirleri neden böyle demelerinin sebebi içinde zerre, adet gibi kavramlardır ama dediğin gibi bu zikirleri çekmek basit değildir benim düşüncem böyle bir zikir çekildiğinde sürekli devam edilmesi gerekir ama bence bunada gerek yoktur çünkü bir defa kalben çekilmiş tevhid zikri bu zikirlerlerden 70.000 kat daha üstündür nede olsa zikrin en üstünü devhid zikridir.

.
__________________
son çare Allah değil,
tek çare Allah'tır .
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 30.08.24, 03:58
 
Üyelik tarihi: 06.12.23
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
DavudM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
O konuda şunu gördum hadisdeki zikirdeki faziletler en üstün seviyededirki Peygamberimiz Hz Muhammed Sallallâhu aleyhi vesselam sahabelere aktarıyor ki bu da zaten o zikrin kimin ağzından kalbinden çıktığı görunce anlıyorsun ki gerçekten o zikirdeki fazilete o ulaşabilir biznillah ama işte ihlas az bizde Allah kolaylık versin iman versin cümlemize amin
Söylediğin gibi daha saf bir imana has sanırım bu zikirler bizim ulaşmamız bugünden yarına olacak şey değil. biri demiş ki işte şu zikir 10000 tevhide denk ben 7 kere bunu çeksem 70000 tevhid hatmi yapmış olur muyum... ne güzel matematik.

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 30.08.24, 04:01
 
Üyelik tarihi: 06.12.23
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Merzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu tür zikirleri neden böyle demelerinin sebebi içinde zerre, adet gibi kavramlardır ama dediğin gibi bu zikirleri çekmek basit değildir benim düşüncem böyle bir zikir çekildiğinde sürekli devam edilmesi gerekir ama bence bunada gerek yoktur çünkü bir defa kalben çekilmiş tevhid zikri bu zikirlerlerden 70.000 kat daha üstündür nede olsa zikrin en üstünü devhid zikridir.
cübbeli de her sohbetinde kısa kestirmeden cennet tarifi veriyor böyle zikirlerle bence yanlış beleşçiliğe alıştırıyor. cübbeli dediği için millet sanıyor ki onu 15 snde bir kere söyleyince günlerce zikirle meşk etmiş adamı üçle çarpacak.

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 30.08.24, 04:24
Merzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 12.06.24
Bulunduğu yer: Bir yerlerde
Mesajlar: 749
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
kaanertnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
cübbeli de her sohbetinde kısa kestirmeden cennet tarifi veriyor böyle zikirlerle bence yanlış beleşçiliğe alıştırıyor. cübbeli dediği için millet sanıyor ki onu 15 snde bir kere söyleyince günlerce zikirle meşk etmiş adamı üçle çarpacak.
Onun amacıda maksat millet zikir az çekiyor bunu vereyimde zikirlerini biraz arttırsınlar da olabilir senin dediğin gibi beleşçiliğede alıştırıyor olabilir Allah onun niyetini biliyor ve o niyete görede hesap verecek.

__________________
son çare Allah değil,
tek çare Allah'tır .
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 30.08.24, 05:48
 
Üyelik tarihi: 06.12.23
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Merzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Onun amacıda maksat millet zikir az çekiyor bunu vereyimde zikirlerini biraz arttırsınlar da olabilir senin dediğin gibi beleşçiliğede alıştırıyor olabilir Allah onun niyetini biliyor ve o niyete görede hesap verecek.
doğru dedin niyeti senin dediğin gibidir muhakkak ama ben sohbetlerinde yoruluyorum kolaycılıktan ve matematik hesaplarından yok kendi kitlesi için doğru bir yaklaşım olabilir söylediğin gibi

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 30.08.24, 15:31
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 425
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Külli ve cami ifadelerle sevap ve faziletin katlanması kişinin ma'rifetullahdaki derecesine ihlasına takvasına Allah-u tealaya yakınlığına göre değişir . Günahkar avamdan biri bir zikirden sinek kanadı kadar feyiz alırken salih müttaki bir kul semavat ve arz kadar kadar alabilir , birinin ruh aynası damladır diğerinin derya ruhunun inbisatına göre fazilet kazanır.
Konuyla alakalı Risale-i Nurdan alıntı yapayım mevzu daha net anlaşılır :

Eğer desen: “Şu küllî hadsiz nimetlere karşı nasıl şu mahdud ve cüz’î şükrümle mukabele edebilirim?”

Elcevab: Küllî bir niyetle, hadsiz bir itikad ile… Meselâ: Nasılki bir adam beş kuruş kıymetinde bir hediye ile, bir padişahın huzuruna girer ve görür ki, herbiri milyonlara değer hediyeler, makbul adamlardan gelmiş, orada dizilmiş. Onun kalbine gelir: “Benim hediyem hiçtir, ne yapayım?” Birden der: “Ey seyyidim! Bütün şu kıymetdar hediyeleri kendi namıma sana takdim ediyorum. Çünki sen onlara lâyıksın. Eğer benim iktidarım olsaydı, bunların bir mislini sana hediye ederdim.” İşte hiç ihtiyacı olmayan ve raiyetinin derece-i sadakat ve hürmetlerine alâmet olarak hediyelerini kabul eden o padişah, o bîçarenin o büyük ve küllî niyetini ve arzusunu ve o güzel ve yüksek itikad liyakatını, en büyük bir hediye gibi kabul eder. Aynen öyle de: Âciz bir abd, namazında “Ettahiyyatü lillah” der. Yani: Bütün mahlukatın hayatlarıyla sana takdim ettikleri hediye-i ubudiyetlerini, ben kendi hesabıma, umumunu sana takdim ediyorum. Eğer elimden gelseydi, onlar kadar tahiyyeler sana takdim edecektim. Hem sen onlara, hem daha fazlasına lâyıksın. İşte şu niyet ve itikad, pek geniş bir şükr-ü küllîdir. Nebatatın tohumları ve çekirdekleri, onların niyetleridir.

Hem meselâ: Kavun, kalbinde nüveler suretinde bin niyet eder ki, “Ya Hâlıkım! Senin esma-i hüsnanın nakışlarını yerin bir çok yerlerinde ilân etmek isterim.” Cenab-ı Hak gelecek şeylerin nasıl geleceklerini bildiği için, onların niyetlerini bilfiil ibadet gibi kabul eder. “Mü’minin niyeti, amelinden hayırlıdır.” Şu sırra işaret eder.

Yani “Sübhaneke ve bihamdike adede halkıke ve rıdae nefsike ve zineti arşike ve midadi kelimatike ve tüsebbihuke ve cemii tesbihati enbiyaike ve evliyaike ve melaiketike” gibi hadsiz adedle tesbih etmenin hikmeti şu sırdan anlaşılır. Hem nasıl bir zabit, bütün neferatının yekûn hizmetlerini kendi namına padişaha takdim eder. Öyle de: Mahlukata zabitlik eden ve hayvanat ve nebatata kumandanlık yapan ve mevcudat-ı arziyeye halifelik etmeye kabil olan ve kendi hususî âleminde kendini herkese vekil telakki eden insan, Yani “İyyake neağbüdü veiyyake nesteıin” der. Bütün halkın ibadetlerini ve istianelerini, kendi namına Mabud-u Zülcelal’e takdim eder.

Yani “Sübhaneke bicemiı tesbihati cemiı mahlukatike ve bielsineti cemiı masnuatik” der. Bütün mevcudatı kendi hesabına söylettirir. Yani “Allahümme salli ala muhammedin biadedi zerratil kainati ve mürekkebatiha” der. Herşey namına bir salavat getirir. Çünki herşey, Nur-u Ahmedî (A.S.M.) ile alâkadardır. İşte tesbihatta, salavatlarda hadsiz adedlerin hikmetini anla.

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 30.08.24, 15:37
 
Üyelik tarihi: 06.12.23
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Reca43 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Külli ve cami ifadelerle sevap ve faziletin katlanması kişinin ma'rifetullahdaki derecesine ihlasına takvasına Allah-u tealaya yakınlığına göre değişir . Günahkar avamdan biri bir zikirden sinek kanadı kadar feyiz alırken salih müttaki bir kul semavat ve arz kadar kadar alabilir , birinin ruh aynası damladır diğerinin derya ruhunun inbisatına göre fazilet kazanır.
Konuyla alakalı Risale-i Nurdan alıntı yapayım mevzu daha net anlaşılır :

Eğer desen: “Şu küllî hadsiz nimetlere karşı nasıl şu mahdud ve cüz’î şükrümle mukabele edebilirim?”

Elcevab: Küllî bir niyetle, hadsiz bir itikad ile… Meselâ: Nasılki bir adam beş kuruş kıymetinde bir hediye ile, bir padişahın huzuruna girer ve görür ki, herbiri milyonlara değer hediyeler, makbul adamlardan gelmiş, orada dizilmiş. Onun kalbine gelir: “Benim hediyem hiçtir, ne yapayım?” Birden der: “Ey seyyidim! Bütün şu kıymetdar hediyeleri kendi namıma sana takdim ediyorum. Çünki sen onlara lâyıksın. Eğer benim iktidarım olsaydı, bunların bir mislini sana hediye ederdim.” İşte hiç ihtiyacı olmayan ve raiyetinin derece-i sadakat ve hürmetlerine alâmet olarak hediyelerini kabul eden o padişah, o bîçarenin o büyük ve küllî niyetini ve arzusunu ve o güzel ve yüksek itikad liyakatını, en büyük bir hediye gibi kabul eder. Aynen öyle de: Âciz bir abd, namazında “Ettahiyyatü lillah” der. Yani: Bütün mahlukatın hayatlarıyla sana takdim ettikleri hediye-i ubudiyetlerini, ben kendi hesabıma, umumunu sana takdim ediyorum. Eğer elimden gelseydi, onlar kadar tahiyyeler sana takdim edecektim. Hem sen onlara, hem daha fazlasına lâyıksın. İşte şu niyet ve itikad, pek geniş bir şükr-ü küllîdir. Nebatatın tohumları ve çekirdekleri, onların niyetleridir.

Hem meselâ: Kavun, kalbinde nüveler suretinde bin niyet eder ki, “Ya Hâlıkım! Senin esma-i hüsnanın nakışlarını yerin bir çok yerlerinde ilân etmek isterim.” Cenab-ı Hak gelecek şeylerin nasıl geleceklerini bildiği için, onların niyetlerini bilfiil ibadet gibi kabul eder. “Mü’minin niyeti, amelinden hayırlıdır.” Şu sırra işaret eder.

Yani “Sübhaneke ve bihamdike adede halkıke ve rıdae nefsike ve zineti arşike ve midadi kelimatike ve tüsebbihuke ve cemii tesbihati enbiyaike ve evliyaike ve melaiketike” gibi hadsiz adedle tesbih etmenin hikmeti şu sırdan anlaşılır. Hem nasıl bir zabit, bütün neferatının yekûn hizmetlerini kendi namına padişaha takdim eder. Öyle de: Mahlukata zabitlik eden ve hayvanat ve nebatata kumandanlık yapan ve mevcudat-ı arziyeye halifelik etmeye kabil olan ve kendi hususî âleminde kendini herkese vekil telakki eden insan, Yani “İyyake neağbüdü veiyyake nesteıin” der. Bütün halkın ibadetlerini ve istianelerini, kendi namına Mabud-u Zülcelal’e takdim eder.

Yani “Sübhaneke bicemiı tesbihati cemiı mahlukatike ve bielsineti cemiı masnuatik” der. Bütün mevcudatı kendi hesabına söylettirir. Yani “Allahümme salli ala muhammedin biadedi zerratil kainati ve mürekkebatiha” der. Herşey namına bir salavat getirir. Çünki herşey, Nur-u Ahmedî (A.S.M.) ile alâkadardır. İşte tesbihatta, salavatlarda hadsiz adedlerin hikmetini anla.
Çok teşekkür ederim hocam konu benim için açıklığa kavuştu Allah sizden razı olsun. Hadsiz sorularım oluyorsa da affedin henüz emeklemeye bile başlayamadım.

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 30.08.24, 15:41
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 425
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
kaanertnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok teşekkür ederim hocam konu benim için açıklığa kavuştu Allah sizden razı olsun. Hadsiz sorularım oluyorsa da affedin henüz emeklemeye bile başlayamadım.

Estağfirullah kardeşim hoca değilim Allah sizden de razı olsun Cenab-ı Hak istifadenizi artırsın

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Hayaletler Hakkında Herşey SiLence Paranormal Yetenekler 3 10.07.18 15:31
Diş etleri ağrısı ile ilgili soru ve cevaplar Tuana Ağız ve Diş Sağlığı 2 19.05.18 01:32
Kilo hakkında 10 soru aşk Sağlık 1 06.05.17 11:09
Sigaranın zararları SiLence Sağlık 4 05.05.17 22:48
islam Alimleri Açısından Ebced ve Cifir ilmi Sin Ebced & Cifir & Remil 0 29.09.15 14:19


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147