#41
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#42
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#43
|
|||
|
|||
İmas merak anlaşıldı. yazdıkların aşina olduğumuz cümleler. Metafizikciklerin tasavvufcukarin spritüelistlerin dilinde olan . Sosyal medyada çok Çaka satan var bu sözler ile Ezberledik artık. Ama Hakikatini gösteren olmadı hiç. Hep anlatıldı nakil ile. Biz şöyleyiz biz böyleyiz. Ama sonda bir sinyal caktin sanki. Muallim) bir sinyal daha cakda biat edelim. Havasin kralı diyelim. Aksi halde bal yapmayan arı . Havas okulunun muhtarı üst perdeden ben bilirim ederim diye kalacaksın aklımda. Bekliyorum bir sinyalini .madem iddialısin havasin hakkını ver. Çok uzak alemlerden değil benden bana haber ver. Anonim olmamam lazım senin için. Eger haramın Helal olduğu alemlerden haberin varsa
|
#44
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#45
|
||||
|
||||
Alıntı:
çaktın köfteyi, kapiş
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#46
|
|||
|
|||
Benim öyle ididam yok. Kalsın. Ben çok ididali çok güzel gazel okurum diyenlerin iddiasını ispat etsin diyorum. Madem her şeyin en iyisini biliyorlar. Bazılarına haram kitapları bilenler bilmediğimiz alemleri bilenler. Sinyal caksin bize bizde itimat edelim. Kapiş. Öbür türlüsü boş muhabbet edebîyat
|
#47
|
|||
|
|||
Alıntı:
misal bundan 500 sene önce biri ankarada yaşasa kardeşi tebrizde olsa, kardeşinin hali onun için gayb oluyor lakin günümüzde telefonla iletişim kurup halini öğrenebiliyor, veya bir adamla yan yana oturduk sohbet ediyoruz, onun dükkanının içinde olup bitenler dükkanın bizden uzak olması sebebiyle bize gayb oluyor ama o dükkana kamera yerleştirmiş orada ne olup bittiğini görüyor. bu bağlamda gayb zaman ve kişiye bağlı olarak görecelidir denebilir mi ? |
#48
|
|||
|
|||
müctehid imamlar hüküm verirken akıl ile vermeyip nakille veriyorsa onların ihtilafının sebebi her zaman farklı nakillerle hüküm vermesi mi ? yoksa bazen 1 nakilden akıl ve yorumla 2 farklı hüküm çıkabilmesi mi? yoksa her ikiside mi ? sonuçta hüküm verirkende nakli yorumlarkende akla baş vuruyorlar, hüküm vermek gerekli mi değil mi bunu idrak etmek için bile akıl kullanmak gerekiyor...
|
#49
|
|||
|
|||
Ayın yarılması aklen muhal değil mümkün adeten muhal olanın meydana gelmeside zaten mucize oluyor burada akla mantığa ters birşey yok ki
|
#50
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kısaca İslam bilimleri içerisinde önemli bir konu olan gayb alemi bilhassa kelam ilminde bir bilgi ve varlık problemi olarak ele alınmıştır. Kelam alimlerinin genel kanaatine göre eşyanın varlığı (şehadet alemi) sabit, bilgi ise mümkündür. Gayb alemi ile ilgili şehadet alemi üzerinden istidlal yapılabilir. Ancak bu değerlendirme gerçek değil mecazi bir delillendirme yöntemidir. Çünkü gayb aleminin varlık boyutu şehadet aleminin varlık boyutundan farklıdır. Gayb alemine dair bilgilerin gerçek mahiyetini yalnız Allah bilmektedir. Bu anlamda kelam ilmi gayb meselesini vahiy sınırları içerisinde çözmeye gayret eden bir ilim olmuştur. İnsanların gayb alemi hakkıında bilebildikleri yalnızca onlara vahiy ile bildirilen bilgi kadar olmuştur. Peygamberler dışında vahiy bilgisine mazhar olmak mümkün değildir. Vahiy kapısı ise son Peygamber Hz. Muhammed ile artık kapanmıştır. Vahiy dışında subjektif ilim yolları olarak kabul edilen keşf, keramet, rüya , fal ve astroloji gibi yöntemler ise kelam ilmi açısından gayb alemine dair konularda delil teşkil etmemiştir. Sihir, astroloji ve fal gibi yöntemlerle eşya ve gelecek hakkında bilgi almak kelam ilmi açısından tevhid ilkesi ile bağdaştırılmamış ve şiddetle reddedilmiştir. Duyular aleminde duyu organlarının icra etmiş oldukları rolü gayb aleminde vahiy icra etmiştir. Bilimsel verilerle yola çıkarak inanç esaslarını bütünüyle açıklamak mümkün değildir. Böyle bir iddiada bulunmak gayb alemini şehadet alemine sığdırmak olur. Bu bağlamda kelami bilginin iki kaynağı olan vahiy ve akıldan birini diğerine feda etmek bu hassasiyeti anlamamak olur. Ya da birini diğerine mahkum etmek olur. Böyle bir sonucun alem, varlık insan adına tehlikeli ve korkunç sonuçlar doğuracağı muhakkaktır. Gayb perdesi şehadet ve gayb alemi arasında imanı oluşturan korunması hereken bir sınır olmuştur.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Remil ilmi nedir (geniş bilgi) | Sin | Ebced & Cifir & Remil | 48 | 31.08.24 05:25 |
Vefklerdeki geometrik şekiller | ebu ubeyde bin cerrah | Sorularınız | 0 | 12.02.22 10:26 |
Gözümü kapattığımda ki şekiller | Ayn19 | Sorularınız | 7 | 24.02.21 23:03 |
Bu şekiller neyi ifade etmektedir | Smt | Sorularınız | 1 | 27.01.20 13:29 |
Melek, Çeşitli Şekiller ile Şekillenebilen Nurani Latif Bir Cisimdir | SiLence | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 0 | 01.02.17 00:39 |