|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#12
|
|||
|
|||
İnternetteki bilgilerde bir yanlışlık olabilir yani 41 42 yaşlarında çocuk sahibi olan tanıdıklarım var 49 da olurmu bilemem oda başka bir kerameti olabilir
|
#13
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#14
|
|||
|
|||
Alıntı:
canım kardeşim sen büyük bir evliya ile sıradan bir insan karşılaştırması yapıp duruyorsun önce bunun farkına var bizim köyde dindar bir yaşlı vardı cani çok yoğurt çekmiş evinde de hiç bir şey yokmuş bir gün mutfağa gitmiş bakmış bir kap yoğurt bu adam büyük keramet sahibi evliya falan değil senin örnek verdiğin insanlar dünya tarihinde bir daha gelmemiş evliyalar onlar ve aileleri için sence yemek vb şeyler sorun olur mu ? akıl var mantık var bu adamlar keramet ehli gerekirse tayyi mekan ile gidiyordur ailesinin yanına bunları düşünmek çok zor değil Allah kaydeki adamın ayağına gönderiyor yoğurdu böyle büyük bir evliyanın rızkı şüphesi mi olur sence akıl var mantık var |
#15
|
||||
|
||||
Abdülfettah Ebû Gudde’nin, “Ülemaü’l-Uzzab/Bekâr Alimler” isimli bir kitabı var. Bu kitap Türkçeye de tercüme edildi. 21 tane bekâr alimi anlatıyor. Onun eklemediği iki isim de daha sonra kitabın sonuna eklenmiş: Bedîüzzaman Said Nursî ve Muhammed Hamidullah.İmam Zemahşerî gibi, İbn Teymiyye gibi, İmam Nevevî gibi, Bişr el-Hafî gibi dev isimlerin bekâr olarak yaşayıp bekâr olarak vefat ettiklerini biliyoruz. Peki onlar Allah’ın ve Resûlü’nün (sas) evlilik konusundaki beyanlarını bizden daha iyi bilmiyorlar mıydı? Elbette ki biliyorlardı. Burada önemli bir husus var ki, altını çizelim: Evlilik bazıları için farz, vacip, sünnet, mekruh ve bazıları için haram olabilir. Şartlar müsait olup evlilik isteği olana evlilik farz olur. Bunun şiddetine göre de hüküm vacip veya sünnet olarak değişebilir. Bir insan kendisini ve ailesini geçindiremeyecek durumdaysa, evlendiği zaman mağdur edecek ve mağdur olacaksa o durumda evlilik mekruh olur. İslâm’da bazı farzlar ehemmiyet derecesine binaen diğer farzlara göre hüküm değiştirebilir. Mesela cemaatle namaz farzdır ama fıkıh kitaplarımızda 11 sınıf insanın cemaatle namazın farziyetinden muaf tutulabileceğine dair fetva var. O sınıflardan bir tanesi de şudur: Eğer bir alim ilimle uğraşıyorsa ilmin hatırına cemaatle namaza iştirak etmeyebilir. İlimle uğraşan insanın üzerinden o yükümlülüğün kalktığı söyleniyor. Adını andığım ve anmadığım alimler ilim noktasında öyle hayırlar ortaya koymuşlardır ki, o insanların evlilik gibi bir farziyetin hükmünün dışında değerlendirilmeleri elbette önemlidir ve biz öyle değerlendirebiliriz. Mesela Bedîüzzaman Said Nursî iman adına çok büyük hizmetlerde bulunmuştur. Şu topraklarda iman adına bir mücadele başlatmıştır ve imanın kökünün kazınacağı bir zeminde imanın tohumlarını ekmiştir. Karşısında duran büyük yangını görmüş ve bunun üzerine şu sözü söylemiştir: “İmanım yanıyor. İçinde tutuşmuş evladım yanıyor. Ben o yangını söndürmeye gidiyorum. Biri beni engellemek için ayağıma çelme takacakmış ne yazar?” Çok çileli bir hayatı olduğundan Bedîüzzaman Said Nursî evlenmeye fırsat bulamamıştır. Dolayısıyla alimlerimizin peygamber mesleği olan îsâr ruhunu anlayıp yaşamak için değil, yaşatmak için verdiği mücadelenin bir tezahürü olarak evliliği terk etmeleri tenkidin değil, takdirin konusu olur. Allah onlardan ebeden razı olsun. Evi de, aşı da, evliliği de terk etti. Nesillere imanî hakîkatleri ulaştırma adına gayret içerisinde oldular
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#16
|
||||
|
||||
şu an afgan daglarinda yaşayan hunza türklerinde kadınlar 60 yaslarinda çocuk doğuruyorlar...
__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar.... İmamı Şafi ra. |
#17
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#18
|
|||
|
|||
Ama bilimsel olarak erkek için değilde kadın için 50 den sonra olması zor biraz imam maligin babası 90 yaşında ise olabilir ama annesi 90 yaşında ise çok zor
|
#19
|
|||
|
|||
Alıntı:
Anneside büyük ihtimalle 660-680arası doğmuştur ki o da 50-60yaş arasında doğum yapmıştır |
#20
|
|||
|
|||
adamlar tayyi mekan tayyi zaman yapıyor boyutlar arası geçiş yapıyor siz de 50 den sonra bilimsel olarak kadın doğurmaz diyorsunuz kardeşim bu adam keramet ehli değil mi istetse eşi 100 yaşında olsun kendi modern bakış açınız ile olayları yorumlamayın
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Karanlıkla, Aydınlığın Kadim Savaşı (Evliyalar Konseyi) | Naim | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 3 | 15.11.20 23:49 |
A-la Suresi Açıklamalı Tefsiri | Havasokulu | Kuran-ı Kerim Tefsiri | 3 | 02.07.18 12:20 |