|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Azimetlerde Karşılaşılan Allah'tan Başkasına Yemin ve Yetiş Gibi Sözlerin Hükmü?
Bir kaynakta şu sözlere denk geldim ve hakikaten düşündürücü ve bu konu havasın tam da merkezindeki bir konu. Bir yanda aşağıdaki fikir varken diğer yanda şirke düşmesi beklenmeyecek, kitap başında iman dolu metiyeler düzen, iman sahibi veya hatta bazen şeyh olduklarını iddia eden alimlerin, şeyhlerin havas kaynaklarının çoğunda aşağıdaki sözleri içeren azimetler var. Havas konusunda bu duruma açıklama getirebilecek kişilerden fikirlerini rica ederim. Cidden bu işin fıkhi, itikadi boyutu nedir acaba? bu durum şirk tehlikesi değil midir?
Gerçi ona bakarsak kitabı yazan veya terkib sahibinin isme bakıyoruz, şeyh, seyyid, falan hazretleri vesayir ama kitapda bağlama, soğutma, falanlama, filanlama, celb vesayir gibi bir sürü iğrençlik, büyü bataklığının içine kadar girmişler. Bunu da anlamıyorum zaten. Herhangi bir kişiyi hedefleyen aşk, muhabbet adına yapılan "tüm uygulamalar" büyüdür. Çünkü büyü sınırlarının ölçüsü nettir. "Başkasının özgür iradesine kast eden her şey büyüdür" Bitti. Eğip bükülebilecek bir tarafı yok bu konunun. Bu dünyada kendini kandıran kandırır. Gideceği yerde bunun hesabı en ağır şekilde sorulur. Büyü olduğu için de tövbe edip bağışlanmazsa kişinin imanını, imanlı gitmesini dahi büyük tehlikeye soktuğu Yüce Rabbimiz ve Peygamber sav Efendimiz tarafından çok ciddi ihtarlarla buyurulmuştur. Şimdiden Allah razı olsun, teşekkürler.. "Allahtan başkasına yemin etmek, medet beklemek tanzimde bulunmak dua etmek şeklinde söyleyebiliriz. Mesela ecib ya yayail gibi bir cümle, yetiş ya hadim, meded ya tarmaşirin, Bi hakkı bağdeşilin, Aksemtü aleyküm, üzerinize yemin olsun gibi kelimeler ihtiva eden formüllerden Müslüman kardeşlerimiz kaçınmalıdır." |
#2
|
|||
|
|||
Şimdi bu yazı direkt vahhabi kafalı kişilerin ağzını sulandırmasın. Vahhabilik denen şey benim inandığım ingiliz yedirmesi "şeytanın sağdan yaklaşması" bir inanç tuzağıdır. Utanmasalar Peygamber sav efendimizi bile inkar edeceklerine inanıyorum. Kim ne derse desin ben öyle inanıyorum nasıl ki fikirleri onların özgür düşüncesi bu da benim özgür düşüncem. O sebeple vahhabi inançlı olanlar gelip buraya yazmasın onu teperim. Onların ne fikrine ne zikrine ihtiyacım yok. Evliyaullah'a hürmeti ve inancı olmayana benimde zerre hürmetim, hoşgörüm olmaz. İngilizlerin uydurduğu bu inançla maksatları insanları onların himmetinden ve efendimiz sav nin şefaatinden mahrum etmek zaten.
|
#3
|
||||
|
||||
Alıntı:
şefâat, “bir insanın bir başkasından kendisi dışındaki birine faydalı olmak veya ondan bir zararı defetmek istemesi”, dünyevî ve uhrevî hususlarla ilgili olarak suç veya günahının affını taleb etmesi veya kısaca birinin bağışlanmasına delalet etmesi anlamlarına gelir. Şefâatin İngilizce’deki tam karşılığı ise ‘intercession’ kelimesidir ve bu da, bir başkasının yararı için dua etmek, yalvarmak, zorlukta ve sıkıntıda olan birinin gıyabında yakarmak demektir. .
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#4
|
|||
|
|||
Ama "yetiş ya hadim" gibi bir söylem anlaşılır. Allah'ın takdiriyle ve kudretiyle vesile olması inancıyla söyleniyor. Nihayetinde her şey vesile ile. Misal evliyaullah'a da bu inançla yetiş, meded nidalarıyla seslenebiliriz.
Yani "ecib ya" ifadesi anlaşılır bir ifade. "Allah hakkı için bana icabet et" manası ve bilinciyle söylendiğinde sorun yok doğru mudur? Bu durumda aklıma takılan sadece "aksemtü aleyküm" yani üzerinize yemin olsun ifadesi kalıyor geriye. Sizce bunun açıklaması nedir? yani bu söylem masum mudur? masumiyetini nasıl açıklayabiliriz? |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#6
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bu durumda aklıma takılan sadece "aksemtü aleyküm" yani üzerinize yemin olsun ifadesi kalıyor geriye anlamaya çalıştığım |
#8
|
||||
|
||||
Alıntı:
Sana allahın izzetiyle,azametiyle, yüceliğiyle,kudretiyle,gücüyle ve allahın güç ve kuvveti ile yemin veriyorum anlami vardir, yoksa o kadar alim evliya günaha girecek sözü soyleyip yüzlerce kez kitabina alir mi?
__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar.... İmamı Şafi ra. |
#9
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bu noktada çoğu kez dile getirilen bir husus vardır: Şefaat bir tür ayrıcalık gözetme, kayırmacılık, torpil ve adaletsizlik demek değil midir? Oysa burada doğru ile batıl olan şefaatin arasını iyi ayırmak gerekir. Gerçek şefaat Allah’tan başlar ve günahkar kişiye ulaşır. Batıl anlamda şefaat anlayışında ise şefaat girişiminin günahkar kişiden başladığı ve aracılar vasıtası ile Allah’a ulaştığı sanılır. Gerçek şefaatte Allah rahmet ve mağfiretini günahkara eriştirebilmek için vesile diğer bir deyişle şefaatçi tayin buyurmaktadır. Batıl şefaatte ise kendisine şefaat edileceği varsayılan kişi, diğer bir deyişle günahkar vesile ve aracıyı tayine kalkışmaktadır. Dünyada örneklerine rastlanan batıl şefaatlerde suçlu kişi şefaatçısını tayin eder. Gerçek şefaatte ise şefaatçı olan nebileri ve diğerlerini vesile kılan tayin eden Allah’tır. Diğer bir ifadeyle batıl şefaat anlayışında şefaat eden günahkarın etkisindedir. Gerçek manası ile şefaatte ise durum aksinedir. Şefaatçi ancak O’nun iradesi ile günahkar üzerinde etkili olur. (Mutahhari Adl-i İlahi sayfa 310)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#10
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Muhyiddin ibn-i Arabiden Tavsiyleler (Mutlaka Okuyun) | HeartLess | Tasavvuf & Tarikatler | 18 | 18.07.24 11:19 |
Kader - karma toplumsal ön kabuller ve yargılar | Och | Metafizik | 0 | 14.09.20 16:24 |
Duanın fazduanın fazileti ve vaktiileti ve vakti 3 | Tuana | Dualar & Dua Kardeşliği | 7 | 10.05.18 10:11 |
Melek Numaraları (Angel Numbers) | SiLence | Paranormal Varlıklar | 1 | 03.02.17 17:09 |
islam Alimleri Açısından Ebced ve Cifir ilmi | Sin | Ebced & Cifir & Remil | 0 | 29.09.15 14:19 |