islam'da recm gerçekten var mı ? - Sayfa 4 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #31  
Alt 29.07.24, 13:56
 
Üyelik tarihi: 27.07.24
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 165
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Recm cezası Nisa 25 ile çelişiyor
Ayrıca bu videoyu izleyebilirsiniz

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Kendi kafamıza göre çelişiyor dersek Allah muhafaza büyük vebal vardır .
Al i İmran suresi 7.ayete göre kuranı kerimin tevilini yalnizca Allah bilir birde ilimde derinleşenler.
İlimde derinleşmen lazım böyle yorumlar yapabilmek için

Alıntı ile Cevapla
  #32  
Alt 29.07.24, 14:10
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kendi kafamıza göre çelişiyor dersek Allah muhafaza büyük vebal vardır .
Al i İmran suresi 7.ayete göre kuranı kerimin tevilini yalnizca Allah bilir birde ilimde derinleşenler.
İlimde derinleşmen lazım böyle yorumlar yapabilmek için
İlimde derinleşmenin kapsamı nedir? Nerden beni ilimde derinleşmediğimi çılarabilirsiniz?
Benim için ilimde derinleşmek, Kuran di'li Arapçayı iyi bilmek, Kuranın baştan sona kadar olan ayetlerini anlayarak okumak ve hüküm çıkartmak için tüm ayetleri bir araya getirmek demek
Bunun yanında, Tevratı da İncil'e de hakim olmak demektir.
Teknolojik çağdayız, eskiden alimler bizim kadar ulaşabildiğimiz kaynaklara ulaşamıyordu.
Alim deyince hep eskiler anlaşılıyorsa bu yanlıştır.
Kuranı hatta bırak Kuranı, Bakara süresini bile baştan sona kadar bile okumamış kimse, gelipte yorum yapmasın lütfen.
Ha okumuşlarsa gelsinler tartışalım, olur mu?

Alıntı ile Cevapla
  #33  
Alt 29.07.24, 14:21
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hâla bana rivayetlerden örnek veriyorsun, iyi de Kuran'da neden Allah bahsetmiyor bunu?
Hadisler rivayetlere dalmışsın, bana ne bunlardan? Kuran bize haydi gidin rivayetler var onlara da dinde hüküm kabul edin mi diyor?

Bak Tevrat'ta açıkça recm vardır ve bu Yahudilere yazılmıştır, Kuran ise hayırlısıyla önceki hükümleri yumuşatır ve 100 celde cezasını ön görür
Bu arada sen zina ile fuhşu karıştırıyorsun, Zina evli çiftin birbirlerini cinsel ilişki yolla aldatması demek iken, fuhuş hem bu hem de bekarların yasa dışı yaptığu cinsel ilişkiye demektir.
Bunun da cezası 100 celde değil, kadınlar için tövbe edene kadar ev hapsi, erkekler için de tövbe edinceye kadar gerek sözle gerek maddi bir şekilde ezâ verilmesi (Nisa 15-16) Buna eşcinsel ilişki yapanlar da giriyor.
Yani zina eden biri elini aldatmıştır ve 100 celde sopası yer, bekarların ve eşcinsellerin yaptığı ilişki ise Nisa 15-16'ya göre ev hapsi, erkekler içinse eziyet.

Allahın kştabı o kadar açık iken ne diye Allahın kitabında yazmayan şeylere inanıyorsunuz.

Üstelik ma memleket eymen dediğimiz kişiler evli iken fuhuş yaparsa, normal kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanıyor
Söyle bana recmin yarısı mı var yoksa 100 celde cezasının mı?
Ayrıca ma meleket eyman kelimesi köle cariye demek değil. Bu kişiler, insanların kendi bakımına aldığı yetim öksüz, savaşta kaçan düşman taraftarların küçük çocuklarıdır.
Öyle kafanıza göre hüküm veremezsiniz.
Recm olsaydı Allah böyle bir cezayı yazardı.
Ayrıca, insanların Ömer kitabına ekleme yaptı demelrinden korkmasaydım, kitaba recmi eklerdim, diyor. Siz Hz Ömerin gerçekten insanlardan çekindiğini mı sanıyordunuz?
Ha senin hadislerle alakalı problemin varsa onu bilemem o zaman boşuna yazışmış oluruz. Ayrıca ayetlerin izahını yapmak için de ilim sahibi olmak gerekir. Mesela bahsettiğin Nisa suresi 25. Ayeti Başta ilk halifeler müçtehidlerimiz salih amel sahibi alimlerimiz ve mesela merhum müfessirimiz Elmalı hamdi Yazır yanlış mı tefsir etti ya da anlayamadı mı da İslamda recm vardır deniliyor. Ezcümle cumhur ittifak ediyor. Şöyle devam edeyim Musa Carullah’ın Kur’an-Sünnet ilişkisiyle ilgili görüşleri çok önemlidir. Carullah’a göre İslam’da bilgi ve amel kaynağı olarak Sünnet Kur’an’a takaddüm eder. Haliyle şer’i deliller hiyerarşisinde de Sünnet’in Kur’an’dan önce gelmesi gerekir. Çünkü İslam’da her hüküm ilkin Sünnet’le tespit edilmiş, Kur’an vahyi daha sonra Hz. Peygamber’in söz fiil ve takrirlerini teyid edip sabitleştirmiştir. Örnek vermek gerekirse namazın tüm rükünleri şartları ve vakitleri önce Sünnetle açıklanmış müteakiben bunlar Kur’an ayetleri ile teyit ve tespit olunmuştur. Mesela abdest namazın en önemli şartı iken bu konuyla alakalı ayet (Maide suresi 6. Ayet) hicretin altıncı senesinde nazil olmuştur.Böyle misalleri artırabilirim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #34  
Alt 29.07.24, 15:56
 
Üyelik tarihi: 27.07.24
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 165
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İlimde derinleşmenin kapsamı nedir? Nerden beni ilimde derinleşmediğimi çılarabilirsiniz?
Benim için ilimde derinleşmek, Kuran di'li Arapçayı iyi bilmek, Kuranın baştan sona kadar olan ayetlerini anlayarak okumak ve hüküm çıkartmak için tüm ayetleri bir araya getirmek demek
Bunun yanında, Tevratı da İncil'e de hakim olmak demektir.
Teknolojik çağdayız, eskiden alimler bizim kadar ulaşabildiğimiz kaynaklara ulaşamıyordu.
Alim deyince hep eskiler anlaşılıyorsa bu yanlıştır.
Kuranı hatta bırak Kuranı, Bakara süresini bile baştan sona kadar bile okumamış kimse, gelipte yorum yapmasın lütfen.
Ha okumuşlarsa gelsinler tartışalım, olur mu?
Kuranı kerimi baştan sona defalarca meal,tefsir olarak okudum .işte ayetlerin hepsini anlayamazsın kuranı kerimi baştan sona okuduysan bunu da bilmen lazım .yani bilemiyorum hiçbir konuda tartışmayı sevmem ülkemizde siyasetçiden, imamdan ,doktordan geçilmiyor konu bunlara geldiği zaman.
Aşağıya atacağım yazıyı oku hepsini atmadım uzundu .tevrata ve incile de hakim olmak için indiği dilleri bilmek lazım .Allah dinimizi tamamladığını söylüyor .veda hutbesindede peygamberimiz kuran ve sünneti birakmazsak yolumuzu sasirmayacağimizi söylüyor.

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İlimde derinleşmenin kapsamı nedir? Nerden beni ilimde derinleşmediğimi çılarabilirsiniz?
Benim için ilimde derinleşmek, Kuran di'li Arapçayı iyi bilmek, Kuranın baştan sona kadar olan ayetlerini anlayarak okumak ve hüküm çıkartmak için tüm ayetleri bir araya getirmek demek
Bunun yanında, Tevratı da İncil'e de hakim olmak demektir.
Teknolojik çağdayız, eskiden alimler bizim kadar ulaşabildiğimiz kaynaklara ulaşamıyordu.
Alim deyince hep eskiler anlaşılıyorsa bu yanlıştır.
Kuranı hatta bırak Kuranı, Bakara süresini bile baştan sona kadar bile okumamış kimse, gelipte yorum yapmasın lütfen.
Ha okumuşlarsa gelsinler tartışalım, olur mu?
Derin Bilgi Sahipleri


İbn Abbâs şöyle diyor : Yorum (tefsir) dörttür.

1 — Kimsenin anlamakta zorluk çekmediği tefsir,

2 — Arapların dillerinden dolayı bilebildikleri tefsir,

3 — İlimde derinleşenlerin bilebileceği tefsir,

4 — Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği tefsir

Bu söz Hz. Âişe'den, Urve'den, Ebu'ş-Şa'şa'dan, Ebu Nehîk'ten ve başkalarından da rivayet edilmiştir.

Hafız Ebu'l-Kâsım, el-Mü'cem'ül-Kebîr'inde diyor: Bize Hâşim İbn Mezîd'in... Ebu Mâlik el-Eş'arî'den rivayetine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdular : «Ümmetim için şu üç halden korkarım :

1 — Malları çoğalır da birbirlerini çekemezler ve vuruşurlar.

2 — Kitab (Kur'an) onlara açılır da mü'min onu alır ve te'vîl etmek ister. «Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir. İlim*de derinleşmiş olanlar : Biz ona inandık... derler.»

3 — İlimleri çoğalır da sonra onu kaybederler ve ona aldırmaz*lar.»

Bu hadîs cidden garîbtir.

Hafız Ebu Bekr İbn Merdûyeh diyor: Bize Muhammed îbn Ah-med'in... İbn'ül-Âs'dan, onun da Rasûlullah (s.a.) dan rivayetine göre o, şöyle buyurmuştur: «Kur'an, bir kısmı diğer bir bölümünü yalanlamak için indirilmemiştir. Ondan anladığınızla amel edin, müteşâ-bih olanlarına da îmân edin.»[8]

Abdürrezzâk der ki: Bize Ma'mer, İbn Tâvûs'tan, o da babasından rivayet etti ki İbn Abbâs bu âyeti şöyle okurdu :

«Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir, derinleşmiş olanları «Ona îmân ettik» derler.»

İbn Cerîr Ömer İbn Abdülaziz ve Mâlik İbn Enes'ten rivayet eder ki: Onlar ona îmân ederler ve te'vîlini bilmezler, demiştir.

Yine İbn Cerîr'in naklettiğine göre, Abdullah İbn Mes'ûd ve Übeyy İbn Ka'b'ın mushaflannda bu âyet şöyledir :

«Onun tevîli (yorumu) ancak Allah katandadır. İlimde derinleşmiş olanlar : «Biz ona inandık» derler.»

İbn Cerîr de bu kavli tercih etmiştir.

Bazıları da âyette «İlimde derinleşmiş olanlar ( kısmında dururlar ki, müfessir ve usûlcülerin bir çoğu bu görüşe uya*rak : «Anlaşılmıyan bir şeyle (Kur'an'da) hitapta bulunulması uzak*tır.» demişlerdir

Alıntı ile Cevapla
  #35  
Alt 29.07.24, 16:34
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kuranı kerimi baştan sona defalarca meal,tefsir olarak okudum .işte ayetlerin hepsini anlayamazsın kuranı kerimi baştan sona okuduysan bunu da bilmen lazım .yani bilemiyorum hiçbir konuda tartışmayı sevmem ülkemizde siyasetçiden, imamdan ,doktordan geçilmiyor konu bunlara geldiği zaman.
Aşağıya atacağım yazıyı oku hepsini atmadım uzundu .tevrata ve incile de hakim olmak için indiği dilleri bilmek lazım .Allah dinimizi tamamladığını söylüyor .veda hutbesindede peygamberimiz kuran ve sünneti birakmazsak yolumuzu sasirmayacağimizi söylüyor.



Derin Bilgi Sahipleri


İbn Abbâs şöyle diyor : Yorum (tefsir) dörttür.

1 — Kimsenin anlamakta zorluk çekmediği tefsir,

2 — Arapların dillerinden dolayı bilebildikleri tefsir,

3 — İlimde derinleşenlerin bilebileceği tefsir,

4 — Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği tefsir

Bu söz Hz. Âişe'den, Urve'den, Ebu'ş-Şa'şa'dan, Ebu Nehîk'ten ve başkalarından da rivayet edilmiştir.

Hafız Ebu'l-Kâsım, el-Mü'cem'ül-Kebîr'inde diyor: Bize Hâşim İbn Mezîd'in... Ebu Mâlik el-Eş'arî'den rivayetine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdular : «Ümmetim için şu üç halden korkarım :

1 — Malları çoğalır da birbirlerini çekemezler ve vuruşurlar.

2 — Kitab (Kur'an) onlara açılır da mü'min onu alır ve te'vîl etmek ister. «Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir. İlim*de derinleşmiş olanlar : Biz ona inandık... derler.»

3 — İlimleri çoğalır da sonra onu kaybederler ve ona aldırmaz*lar.»

Bu hadîs cidden garîbtir.

Hafız Ebu Bekr İbn Merdûyeh diyor: Bize Muhammed îbn Ah-med'in... İbn'ül-Âs'dan, onun da Rasûlullah (s.a.) dan rivayetine göre o, şöyle buyurmuştur: «Kur'an, bir kısmı diğer bir bölümünü yalanlamak için indirilmemiştir. Ondan anladığınızla amel edin, müteşâ-bih olanlarına da îmân edin.»[8]

Abdürrezzâk der ki: Bize Ma'mer, İbn Tâvûs'tan, o da babasından rivayet etti ki İbn Abbâs bu âyeti şöyle okurdu :

«Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir, derinleşmiş olanları «Ona îmân ettik» derler.»

İbn Cerîr Ömer İbn Abdülaziz ve Mâlik İbn Enes'ten rivayet eder ki: Onlar ona îmân ederler ve te'vîlini bilmezler, demiştir.

Yine İbn Cerîr'in naklettiğine göre, Abdullah İbn Mes'ûd ve Übeyy İbn Ka'b'ın mushaflannda bu âyet şöyledir :

«Onun tevîli (yorumu) ancak Allah katandadır. İlimde derinleşmiş olanlar : «Biz ona inandık» derler.»

İbn Cerîr de bu kavli tercih etmiştir.

Bazıları da âyette «İlimde derinleşmiş olanlar ( kısmında dururlar ki, müfessir ve usûlcülerin bir çoğu bu görüşe uya*rak : «Anlaşılmıyan bir şeyle (Kur'an'da) hitapta bulunulması uzak*tır.» demişlerdir
Güzel yazmışsın sana katkıda bulunayım mesela Bakara suresi 146. Ayetteki ‘’ اَلَّذ۪ينَ اٰتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ اَبْنَٓاءَهُمْۜ ifadesi günümüzdeki hemen her Müslüman tarafından, ‘’Onlar Muhammed’i öz oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar’’ şeklinde anlaşılır; çünkü meallerin hemen hepsinde ‘’ يَعْرِفُونَ ‘’ (onu tanıyıp bilirler) lafzındaki gaip zamiri (hu) parantez arasında ‘’Hz. Muhammed’’ diye açıklanır. Fakat bu açıklama geç dönem tefsir kitaplarına dayanır. Oysa Mukatil b. Süleyman ‘’ اَلَّذ۪ينَ اٰتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ’’ ifadesini ‘’ O Yahudiler Beyt-i Haram’ın öteden beri kıble olduğu gerçeğini tıpkı kendi oğullarını tanıyıp bildikleri gibi bilirler’’ diye açıklamış ve başka bir açıklamada bulunma ihtiyacı duymamıştır. (Mukatil, Tefsir cilt 1 sayfa 85-86) Taberi de ayeti aynı şekilde açıklamış ve üstelik bunu İbn Abbas, Katade, Rebii, Süddi, İbn Cüreyc gibi sahabe tabiin tebe-i tabiin alimlerinden nakille tek açıklama olarak aktarmıştır. (Taberi, Camiu’Beyan cilt 2 sayfa 670-671)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #36  
Alt 29.07.24, 22:55
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kuranı kerimi baştan sona defalarca meal,tefsir olarak okudum .işte ayetlerin hepsini anlayamazsın kuranı kerimi baştan sona okuduysan bunu da bilmen lazım .yani bilemiyorum hiçbir konuda tartışmayı sevmem ülkemizde siyasetçiden, imamdan ,doktordan geçilmiyor konu bunlara geldiği zaman.
Aşağıya atacağım yazıyı oku hepsini atmadım uzundu .tevrata ve incile de hakim olmak için indiği dilleri bilmek lazım .Allah dinimizi tamamladığını söylüyor .veda hutbesindede peygamberimiz kuran ve sünneti birakmazsak yolumuzu sasirmayacağimizi söylüyor.



Derin Bilgi Sahipleri


İbn Abbâs şöyle diyor : Yorum (tefsir) dörttür.

1 — Kimsenin anlamakta zorluk çekmediği tefsir,

2 — Arapların dillerinden dolayı bilebildikleri tefsir,

3 — İlimde derinleşenlerin bilebileceği tefsir,

4 — Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği tefsir

Bu söz Hz. Âişe'den, Urve'den, Ebu'ş-Şa'şa'dan, Ebu Nehîk'ten ve başkalarından da rivayet edilmiştir.

Hafız Ebu'l-Kâsım, el-Mü'cem'ül-Kebîr'inde diyor: Bize Hâşim İbn Mezîd'in... Ebu Mâlik el-Eş'arî'den rivayetine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdular : «Ümmetim için şu üç halden korkarım :

1 — Malları çoğalır da birbirlerini çekemezler ve vuruşurlar.

2 — Kitab (Kur'an) onlara açılır da mü'min onu alır ve te'vîl etmek ister. «Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir. İlim*de derinleşmiş olanlar : Biz ona inandık... derler.»

3 — İlimleri çoğalır da sonra onu kaybederler ve ona aldırmaz*lar.»

Bu hadîs cidden garîbtir.

Hafız Ebu Bekr İbn Merdûyeh diyor: Bize Muhammed îbn Ah-med'in... İbn'ül-Âs'dan, onun da Rasûlullah (s.a.) dan rivayetine göre o, şöyle buyurmuştur: «Kur'an, bir kısmı diğer bir bölümünü yalanlamak için indirilmemiştir. Ondan anladığınızla amel edin, müteşâ-bih olanlarına da îmân edin.»[8]

Abdürrezzâk der ki: Bize Ma'mer, İbn Tâvûs'tan, o da babasından rivayet etti ki İbn Abbâs bu âyeti şöyle okurdu :

«Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir, derinleşmiş olanları «Ona îmân ettik» derler.»

İbn Cerîr Ömer İbn Abdülaziz ve Mâlik İbn Enes'ten rivayet eder ki: Onlar ona îmân ederler ve te'vîlini bilmezler, demiştir.

Yine İbn Cerîr'in naklettiğine göre, Abdullah İbn Mes'ûd ve Übeyy İbn Ka'b'ın mushaflannda bu âyet şöyledir :

«Onun tevîli (yorumu) ancak Allah katandadır. İlimde derinleşmiş olanlar : «Biz ona inandık» derler.»

İbn Cerîr de bu kavli tercih etmiştir.

Bazıları da âyette «İlimde derinleşmiş olanlar ( kısmında dururlar ki, müfessir ve usûlcülerin bir çoğu bu görüşe uya*rak : «Anlaşılmıyan bir şeyle (Kur'an'da) hitapta bulunulması uzak*tır.» demişlerdir
Kuran'da sadece Allahın bileceği şey yazıyorsa, Allah neden onu kitabına yazsın
Ayetinde dediği gibi ilimde derinleşmek gerekiyor
Neyse uzatmayalım bir yere varmıyor

Alıntı ile Cevapla
  #37  
Alt 31.07.24, 13:27
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

‘’İçinizden her kim hurrolan mü'min kadınları nikah edecek genişliğe güç yetiremiyorsa ona da ellerinizin altındaki mü'min cariyelerinizden var, Allah kadrinizi iymanınızla bilir, mü'minler hep biribirinizden sayılırsınız, onun için fuhuşta bulunmayarak, gizli dost da edinmiyerek namuslu yaşadıkları halde onları sahiblerinin izniyle nikah ediniz ve mehirlerini güzellikle kendilerine veriniz, eğer evlendikten sonra bir fuhş irtikab ederlerse o vakıt üzerlerine hür kadınlar üzerine terettüb edecek cezanın yarısı lazım gelir, şu suret günaha girmek korkusu olanlarınız içindir, yoksa sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır, bununla beraber Allah gafurdur, rahimdir.’’ (Nisa suresi 25. Ayet)
Ayette hür kadınların cezasına atıfta bulunması, bu ayetin Nur suresi 2. Ayetten sonra indiğini gösterir.
Ayetin baş tarafında cariyelerle iffetli yaşamaları zina etmemeleri ve gizli dost edinmemeleri şartıyla evlenebileceğinden bahsedilmektedir. Onlarla evlenmek için bu şartların ileri sürülmesi, zina ve gizli dost edinmenin daha çok cariyeler arasında olduğuna işarettir. Ayetin devamında ise evlendikten sonra zina etmeleri halinde cariyelere uygulanacak ceza belirlenmiş ve bunun da hür kadınlara verilecek cezanın yarısı olduğu ifade edilmiştir.
Ayette hür kadınları karşılayan kelime el-muhsanat’tır el-İhsan kelimesi Kur’an’da farklı manalarda kullanılmıştır. Bunlar, İslam, hürriyet ve iffettir.
İslam alimleri ‘’nıdfu ma ala’l-muhsanati mine’l-azab’’ (hür kadınlara yapılan azabın yarısı) ifadesinde geçen el-muhsanat kelimesi hakkında farklı yorumlar yapmışlardır. İbn Abbas bu kelimeyi hürriyet ve iffet şeklinde yorumlamış (İbn Teymiyye Fetava 32.cilt sayfa 121) İbn Kuteybe (Te’vil sayfa 192) Taberi (Taberi Camiu’l-beyan 5.cilt sayfa 16), Baci (Münteka 7. Cilt sayfa 145) Zemahşeri (Keşşaf 1.cilt sayfa 152), Razi (Tefsir 10. Cilt sayfa 39) ve Muhammed Abduh (Reşit Rıza, Menar 5.cilt sayfa 24) gibi alimler ise bu kelimenin hürler olduğunu söylemişlerdir. Kurtubi (Cami 5.cilt sayfa 145) ve Alusi (Ruhu’l-me’ani cilt 3 sayfa 11) ise el-muhsenat’ın hür bekarlar anlamında olduğunu ve recmin bölünemeyeceğinden hareketle yarı cezanın elli sopa olduğunu belirtmişlerdir. Bu alimlerin cumhuru tarafından benimsenen görüştür.
Hariciler ayette geçen el-ihsan ve el-muhsanat kelimelerinin evlilik anlamında olduğunu dolayısıyla careiyelerden biri zina ettiğinde uygulanacak cezanın hür evlilere uygulanacak cezanın yarısı olan 50 celde olduğunu söylerler. Çünkü ayette belirtilen ceza bölünebilen bir cezadır. Recm ise bölünmeyi kabul etmez. Bölünebilen ceza ise celdedir. Dolayısıyla bu ayet evlilere uygulanacak cezanın celde olduğuna recm olmadığına işaret etmektedir. ((Razi, Tefsir 10.cilt sayfa 64, Ebu Zehra Ukube sayfa 103, İbn Kuteybe te’vil sayfa 192)
Muhammed Ebu Zehra Cumhura göre ayetteki el-muhsanatın hürriyet ve bekarlık anlamına geldiğini dolayısıyla bu azınlık görüşün cumhurun görüşü karşısında tutunamayacağını ifade eder. (Ebu Zehra Ukube sayfa 104 )

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #38  
Alt 11.08.24, 09:39
 
Üyelik tarihi: 31.12.22
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 381
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
osman100 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
umuma açık yerde zina yapmazsan 4 ayrı şahiti nasıl bir araya getireceksin 4ayrı şahit istenir hadi komşuları bu kadına iftira attı 4üde birbiriyle iş birligi yaptı şahitlerinde ayrı ayrı birbirlerini tanımıyor olması lazım umuuma açık yerde yapılmazsa nasıl 4ayrı farklı şahit bulacaksın ? bak mesela kurandada böyle geçiyor recm yok ? Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.
aslında sorunun cevabı 4şahitte gizli 4farklı şahit yoksa 4kişi bir araya gelip iftira atardık herkeze bunun önüne geçilmesi için alimler 4 ayrı kişi şartını koşmuşlar 4ayrı kişide umuma açık olmadıgı sürece bulunması imkansız gibi durmuyormu sizce?



üsül kaidelerle müstesnadır bir erkegin bir kadınla anlaşarak zina etmesinin cezası tecavüzde zina onunda cezası dahada ileri gidip küçük birine zorla zina bunların hepsi zina sence hepsinin cezası aynı şekilde mi uygulanmalı ? bak yazdıklarımın 3üde zina
sen benim sorumu anlamamışsın ki...
sen diyorsun ki zinada recmin tatbik edilmesi için bunun teşhir amaçlı yapılması gerek, bende diyorum ki teşhir illet mi yoksa 4 şahidin getirilmesi durumunda sonuç mu ?

zinada recmin uygulanması, onun teşhir amacıyla yapılmasından mı ? yoksa recmin uygulanmasındaki sebep rasulün emri, tatbiki mi ? eğer zinada amaç teşhir olmasaydı recm cezası fıkhi kaidelere göre 4 şahid olmadığı için uygulanmıyor tamam ama bu recm cezasının teşhir amacı yoksa yapılmasının gerek olmadığını mı gösterir ?

maiz bin malik zinayı teşhir amaçlı mı yapmıştı ? teşhir amaçlıysa neden kimsenin haberi yokken peygambere bunu itiraf edip recmedildi ? hani senin dediğin gibi zinada recmin uygulanması için zinanın teşhir amaçlı yapılıyor olması gerekiyordu ?

Alıntı ile Cevapla
  #39  
Alt 11.08.24, 14:31
 
Üyelik tarihi: 05.05.24
Bulunduğu yer: mersin
Mesajlar: 301
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sen benim sorumu anlamamışsın ki...
sen diyorsun ki zinada recmin tatbik edilmesi için bunun teşhir amaçlı yapılması gerek, bende diyorum ki teşhir illet mi yoksa 4 şahidin getirilmesi durumunda sonuç mu ?

zinada recmin uygulanması, onun teşhir amacıyla yapılmasından mı ? yoksa recmin uygulanmasındaki sebep rasulün emri, tatbiki mi ? eğer zinada amaç teşhir olmasaydı recm cezası fıkhi kaidelere göre 4 şahid olmadığı için uygulanmıyor tamam ama bu recm cezasının teşhir amacı yoksa yapılmasının gerek olmadığını mı gösterir ?

maiz bin malik zinayı teşhir amaçlı mı yapmıştı ? teşhir amaçlıysa neden kimsenin haberi yokken peygambere bunu itiraf edip recmedildi ? hani senin dediğin gibi zinada recmin uygulanması için zinanın teşhir amaçlı yapılıyor olması gerekiyordu ?
iftira”ların kapısını kapatmayı önemli görmüş ve bu sebeple dört şahidi şart koşmuştur şimdi kendisi itiraf ettigi için şahit neden aransın ki kendinle çelişiyorsun ? tekrar söylyüorum usülü tatbik etmen için 4ayrı şahit bulman lazım birbirini tanımayan 4 şahiti yine tekrar söylyüorum umuma açık olmadıgı sürece bulamazsın 4şahit te birbirinden habersiz olacak bu yüzden mantıklı düşündügümüzde yine umuma açık yer olması gerekir ki 4şahit bulasın yoksa evinde gizlice zina eden birini tespit nasıl ediceksin ki millet birbirinin evinmi gözlüyor ? yoldan geçen 4ayrı kişi dur şu evin içine mi bakayım diyor noluyor diyor mesela geçen istanbulda sahil de insanlarnı ortasında zina eden 2kişi vardı bak mesela bu şeriata göre direk recm gerektirir çünkü direk toplumu yozlaştırıyorsun bu kişisellikten bile çıkmış cezası ona göre agır olur orda peygamberimize gelip kendisi itiraf ediyor itiraf edip direk kendisi recm cezasını sitiyor peygamberimiz kabul etmedigi halde ısrarcı oluyor ama bak asıl nokta kendi istiyip gidiyor sende burda 4şahit nerde diyorsun suçunu itaraf eden bir kişiye şahit ne hacet “dört şahit” şartından ötürü şayet bazı suçlular ceza görmezse bile, iftiraya uğrayan masumların hak ve hukuklarının korunmuş olması, o yan etkinin zararlarını telafi edecek mahiyettedir.

Alıntı ile Cevapla
  #40  
Alt 12.08.24, 13:21
 
Üyelik tarihi: 31.12.22
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 381
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
osman100 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
iftira”ların kapısını kapatmayı önemli görmüş ve bu sebeple dört şahidi şart koşmuştur şimdi kendisi itiraf ettigi için şahit neden aransın ki kendinle çelişiyorsun ? tekrar söylyüorum usülü tatbik etmen için 4ayrı şahit bulman lazım birbirini tanımayan 4 şahiti yine tekrar söylyüorum umuma açık olmadıgı sürece bulamazsın 4şahit te birbirinden habersiz olacak bu yüzden mantıklı düşündügümüzde yine umuma açık yer olması gerekir ki 4şahit bulasın yoksa evinde gizlice zina eden birini tespit nasıl ediceksin ki millet birbirinin evinmi gözlüyor ? yoldan geçen 4ayrı kişi dur şu evin içine mi bakayım diyor noluyor diyor mesela geçen istanbulda sahil de insanlarnı ortasında zina eden 2kişi vardı bak mesela bu şeriata göre direk recm gerektirir çünkü direk toplumu yozlaştırıyorsun bu kişisellikten bile çıkmış cezası ona göre agır olur orda peygamberimize gelip kendisi itiraf ediyor itiraf edip direk kendisi recm cezasını sitiyor peygamberimiz kabul etmedigi halde ısrarcı oluyor ama bak asıl nokta kendi istiyip gidiyor sende burda 4şahit nerde diyorsun suçunu itaraf eden bir kişiye şahit ne hacet “dört şahit” şartından ötürü şayet bazı suçlular ceza görmezse bile, iftiraya uğrayan masumların hak ve hukuklarının korunmuş olması, o yan etkinin zararlarını telafi edecek mahiyettedir.
Benim krndimlr çeliştiğim yok, sen zinada recm gibi bir hükmün teşhir amaçla uygulanmasına bağlıyorsun buda apaçik bir saçmalıktır, delilin yokluğu delil şart koşulan kuralı zorunlu yapmaz, mesela iki kişi yakalanmayacagini düşünüp dışarıda zina etti, ve buna oraya hizla varan 30 kişi ulaştı şimdi onların zina ettiği kesin oldu, senin hükmüna göre onlara recm yapılmaz çünkü sana göre "zinanın teşhir amaçlı" yapılması lazım şunu anlamak zor mu bunu soruyorum sana

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cat Stevens nasıl Yusuf islam oldu? baykartalizma Kültür & Sanat 0 17.04.22 21:37
islam coğrafyası neden böyle ? Buba Derin Konular & Beyin Fırtınası 2 27.07.21 21:59
Daha bulamazsınız indirin HeartLess Kitap & E-Kitap 1 15.02.21 15:32
islam hangi alanlara müdahale eder? Hal islam & islami Konular 13 10.12.20 17:02
Dinde Reformistler Naim Tasavvuf Sohbetleri 0 05.11.19 10:35


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147