islam'da recm gerçekten var mı ? - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 27.07.24, 19:32
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Recm cezası Nisa 25 ile çelişiyor
Ayrıca bu videoyu izleyebilirsiniz

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 27.07.24, 19:58
NGB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
NGB NGB isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Dost Üye
 
Üyelik tarihi: 12.06.22
Bulunduğu yer: KahhaR
Mesajlar: 5,905
Etiketlendiği Mesaj: 125 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Zina’da itibar edilen delillerin başında evli olmayan bir kadının hamile kalması gelir. (Udeh, Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 410)
Ergenlik çağına ulaşmamış bir çocuk ile evlenen kadının hamile kalması. Kocası bilinmeyen kadının hamile kalması. Evlendikten hemen sonra altı aydan önce doğum yapan kadının durumu (Udeh, Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 440) Bunların hepsi zinaya açıkça delalet eden karinelerdir.
Bunlar zinaya delalet eden deliller olarak görülür. Ancak delilin mahkeme önünde şüpheden uzak ve açık bir şekilde tespit ve tescili yapılmazsa zina cezası uygulamak mümkün değildir. Zira bu husus ile ilgili birçok örnekler vardır. Mesela babası ile aynı küvette yıkanan bir kızın hamile kalması. Hamamda başka erkeğin menisinin sızması sonucu bir kadının hamile kalması. Erkek sperminin tıbbi bir cihazla kadın rahmine aktarılması veya kadının bizzat eliyle rahmine yerleştirmesi gibi konular bu tür şüphelerin tetkikini gerekli kılar.
‘’Virgine Birth’’ adı verilen bakire doğumu, bir çeşit tümör vasıtasıyla erkek spermini üretme kabiliyetine sahip olma durumudur. Böylece kadın kendi kendine telkih olmaktadır.
Ayrıca ‘’Hermafriditismus’’ adı verilen hünsanın durumunu da göz önüne almak gerekir. Hünsa hem erkeklik hem dişilik hücrelerini kendinde bulundurabiliyor ve kendi kendine telkih olabiliyor.

Senin yazına destek mahiyetinde aslında güncel hayattan aynen yaşanan örnek.


3 çocuk babası Hüseyin A. (42), 17 yıllık evliliğini anlaşmalı boşanmayla noktaladıktan sonra komşularının, çocuklarına DNA testi yaptırmasını söylemesi üzerine babalık davası açtı. Adli Tıp Kurumu'nun DNA test sonuçlarında ise Hüseyin A.’nın, çocuklarından 2’sinin biyolojik babası olmadığı ortaya çıktı. Hüseyin A., “15 yaşındaki oğlum benden çıktı. 12 ve 9 yaşlarındaki kız çocuklarının biyolojik babasının ben olmadığım netleşti. Eski eşime DNA test sonuçlarından sonra ‘Çocukların babası kim?’ diye sorduğumda, ‘Senin kuzenin M.K.’, diye cevap verdi” dedi.

Antalya’da bir otelin mutfağında çalışan Hüseyin A., 17 yıldır evli olduğu eşi 3 çocuk annesi Ş.T. (33) ile geçen yıl ekim ayında anlaşmalı olarak boşandı. Boşanmanın ardından Hüseyin A, komşularının, çocukları için DNA testi yaptırmasını söylemesi üzerine avukatı aracılığıyla Antalya 13’üncü Aile Mahkemesi’ne babalık davası açtı. Mahkeme, çocuklar E.A. (15), H.A. (12) ve E.A.’nın (9) DNA testlerinin yapılması için Antalya Adli Tıp Grup Başkanlığı’ndan inceleme istedi. Çocuklardan alınan örnekleri inceleyen biyoloji ihtisas dairesi, DNA profil karşılaştırması sonucunu geçen ay mahkemeye gönderdi. Sonuçlara göre Hüseyin A.’nın, oğlu E.A.’nın yüzde 99,99 ihtimalle biyolojik babası olduğu tespit edildi. Hüseyin A.’nın kızları H.A. ile E.A. için ise biyolojik babalığı reddedildi.




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________
Unutmayasın.Elindeki Sırrı Saklayamayana.
Yeni Sır Vermez.Sırların Sahibi.
Şeyh-ül Ekber Muyhiddin İbn’ül Arabi KS
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 27.07.24, 20:55
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,329
Etiketlendiği Mesaj: 258 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Recm cezası Nisa 25 ile çelişiyor
Ayrıca bu videoyu izleyebilirsiniz

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Nisa suresi 25. Ayet:Câriyeler iffetli olmaya terkedilip, zinaya zorlanmayınca, onlar hakkında muhsana olan kadınların cezasının yarısı kadarı verilir. Muhsana ise hür kadınlardır, çünkü evli bir kadınla kocası zifafa girerse recim söz konusu değildir, recim cezasının zaten yarısı da yoktur. Câriyenin cezası ise sopadır. Şu hâlde bu konuda “muhsana”, kocası olan kadınlar olamaz, çünkü kocası bulunan kadınların cezası recimdir, recmin de yarısı yoktur. Bu durum, Yüce Allah’ın “ihsân” (إحصان) kavramıyla İslâm’ı kastettiğini gösterir. İbn Abbâs, Saîd b. Cübeyr (r.a.) ve bazı âlimlerden, evlenmeyince câriyeye had cezasının uygulanmayacağı görüşü rivayet edilmiştir[Taberî, Câmi‘u’l-beyân, V, 23].Bize göre ise zinadan dolayı câriyeye had cezası gerekir. Çünkü Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemden zina eden câriyeye evli olmasa da sopa cezasının uygulanmasını emrettiği rivayet edilmiştir. Bu rivayet, “câriyenin muhsaneliği müslüman oluşudur” diyenlerin sözüne cevap teşkil eder. Söz konusu hadis Ebû Hureyre, Zeyd b. Hâlid ve Şibl’den (r.a.) rivayet edilmiştir ve şu meâldedir: “Hz. Peygamber’in yanında bulunuyorduk, biri Hz. Peygamber’e, evlenmeden önce zina eden câriyenin hükmünü sordu. Resûl-i Ekrem şöyle buyurdu: “Ona sopa vur, tekrar zina ederse yine sopa vur”. Üçüncü veya dördüncü defasında “Kıldan bükülmüş bir ip karşılığında da olsa onu satın”[ Buhârî, “Hudûd”, 35-36; Müslim, “Hudûd”, 30-32. “Dafîr” (ضفير) kıldan örülen ip demektir (İbn Manzûr, Lisânu’l-‘Arab, “ضفر” md.) Bazı hadis rivayetlerinde de bu ifade gelmiştir]. Bu haber, evli olmasa da zina eden câriyeye sopa cezasının verileceğini gösterir. (İmam Matüridi. Te'vîlâtü'l-Kur'ân.Cilt 2)
Mevdudi Nur suresini incelemiş recm ile ilgili tartışmaları gündemine almış ve recm cezasını uygun bulmuş vr bununla ilgili delilleri getirmiştir. (Mevdudi, Tefhimu’l Kur’an cilt 34 sayfa 410-431)
Seyyid Kutup tefsirinde recm’in sünnet ile sabit olduğunu belirtiyor. Evli kişilerin cezasının ağır olmasının buna müstehak olduklarından dolayı olduğunu izah ediyor. Böylece ona göre evliler, recm cezasını görecektir. (Seyyid Kutup Fizilal-il Kur’an (Tercüme M. Emin Saraç, Bekir Karlığa I. Hakkı Şengüller, Cilt 10 sayfa 376 Hikmet Yayınları İstanbul)
Halil Günenç (Günenç, Hail Günümüz Meselelerine Fetvalar sayfa 202 İlim Yayınları İstanbul 1982) ayeti nesheden hadise örnek olarak Nur suresi 2. Ayeti veriyor. Ayetin evli olsun bekar olsun zina suçunu işleyen kimsenin cezasının yüz değnek olduğunu ifade ediyor. Sonrra Peygamber (s.a.v.) zina eden kimse evli olduğu takdirde recm edilmesini emrediyor. Böylelikle hadisin ayetin umumi hükmünü kaldırıp nesh ettiğini belirtiyor.
Elmalılı M. Hamdi Yazır da , evliler için recm cezasının gerektiğini tefsirinde ifade ediyor. (Yazır, Hak Dini Kur’an Dili cilt 5 sayfa 3482)
Abdulkadir Udeh ise recmin sözlü ve fiili sünnet ile sabit olduğunu belirtiyor. Recm’in uygulanması gerekt,ü,ni vurguluyor. (Udeh, et-Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 377)
Çağımız müfessirlerinden Ahmet Mustafa el-Meraği recm konusunda şunları söylüyor: Zina eden kişi evli ise ve ihsan şartlarının tamamını taşıyorsa onu recm etmek vaciptir. Yani ölünceye kadar taş atmak gerekir.
Ona göre ihsan ergin akıllı hür Müslim ve sahih bir nikah akdini yapan kimsede gerçekleşir.
Recmin ‘’mütevatir sünnet’’ ile ilgili olduğunu söylemiştir. Güvenilir ravilerden Hz. Ebu bEkr, Hz. Ömer, Hz. Ali, Cabir b. Abdullah, Ebu Said el-Hudri Ebu Hureyre, Zeyd b halid Buveyde el-Eslemi ve diğer sahâbîlerin Nebi (s.a.v.)’den rivayet ettiklerini kaydeder. ((El-Meraği, Mustafa, Tefsiru’l-Meraği cilt 6 sayfa 68 (18. Cüz.))
Ömer Nasuhi Bilmen tefsirinde Nur suresinin 2. Ayetini yorumlarken recm hakkında şunları diyor: ‘’Evlenmiş bulunanlar hakkında usulen recm cezası tatbik ecdilir. Bu ayet-i kerimedeki umumiyet hadis-i şerif ile takyid ve nesh edilmiştir. Ancak köleler ve cariyeler hakkında recm cezası tatbik edilmez. Çünkü recm yarıya bölünmez. (Bilmen, Ömer Nasuhi Kur’an-ı Kerim’in Türkçe Meal Alisi Ve Tefsiri cilt 5 sayfa 2320 Bilmen Yayınevi İstanbul 1964)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 27.07.24, 22:37
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Nisa suresi 25. Ayet:Câriyeler iffetli olmaya terkedilip, zinaya zorlanmayınca, onlar hakkında muhsana olan kadınların cezasının yarısı kadarı verilir. Muhsana ise hür kadınlardır, çünkü evli bir kadınla kocası zifafa girerse recim söz konusu değildir, recim cezasının zaten yarısı da yoktur. Câriyenin cezası ise sopadır. Şu hâlde bu konuda “muhsana”, kocası olan kadınlar olamaz, çünkü kocası bulunan kadınların cezası recimdir, recmin de yarısı yoktur. Bu durum, Yüce Allah’ın “ihsân” (إحصان) kavramıyla İslâm’ı kastettiğini gösterir. İbn Abbâs, Saîd b. Cübeyr (r.a.) ve bazı âlimlerden, evlenmeyince câriyeye had cezasının uygulanmayacağı görüşü rivayet edilmiştir[Taberî, Câmi‘u’l-beyân, V, 23].Bize göre ise zinadan dolayı câriyeye had cezası gerekir. Çünkü Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemden zina eden câriyeye evli olmasa da sopa cezasının uygulanmasını emrettiği rivayet edilmiştir. Bu rivayet, “câriyenin muhsaneliği müslüman oluşudur” diyenlerin sözüne cevap teşkil eder. Söz konusu hadis Ebû Hureyre, Zeyd b. Hâlid ve Şibl’den (r.a.) rivayet edilmiştir ve şu meâldedir: “Hz. Peygamber’in yanında bulunuyorduk, biri Hz. Peygamber’e, evlenmeden önce zina eden câriyenin hükmünü sordu. Resûl-i Ekrem şöyle buyurdu: “Ona sopa vur, tekrar zina ederse yine sopa vur”. Üçüncü veya dördüncü defasında “Kıldan bükülmüş bir ip karşılığında da olsa onu satın”[ Buhârî, “Hudûd”, 35-36; Müslim, “Hudûd”, 30-32. “Dafîr” (ضفير) kıldan örülen ip demektir (İbn Manzûr, Lisânu’l-‘Arab, “ضفر” md.) Bazı hadis rivayetlerinde de bu ifade gelmiştir]. Bu haber, evli olmasa da zina eden câriyeye sopa cezasının verileceğini gösterir. (İmam Matüridi. Te'vîlâtü'l-Kur'ân.Cilt 2)
Mevdudi Nur suresini incelemiş recm ile ilgili tartışmaları gündemine almış ve recm cezasını uygun bulmuş vr bununla ilgili delilleri getirmiştir. (Mevdudi, Tefhimu’l Kur’an cilt 34 sayfa 410-431)
Seyyid Kutup tefsirinde recm’in sünnet ile sabit olduğunu belirtiyor. Evli kişilerin cezasının ağır olmasının buna müstehak olduklarından dolayı olduğunu izah ediyor. Böylece ona göre evliler, recm cezasını görecektir. (Seyyid Kutup Fizilal-il Kur’an (Tercüme M. Emin Saraç, Bekir Karlığa I. Hakkı Şengüller, Cilt 10 sayfa 376 Hikmet Yayınları İstanbul)
Halil Günenç (Günenç, Hail Günümüz Meselelerine Fetvalar sayfa 202 İlim Yayınları İstanbul 1982) ayeti nesheden hadise örnek olarak Nur suresi 2. Ayeti veriyor. Ayetin evli olsun bekar olsun zina suçunu işleyen kimsenin cezasının yüz değnek olduğunu ifade ediyor. Sonrra Peygamber (s.a.v.) zina eden kimse evli olduğu takdirde recm edilmesini emrediyor. Böylelikle hadisin ayetin umumi hükmünü kaldırıp nesh ettiğini belirtiyor.
Elmalılı M. Hamdi Yazır da , evliler için recm cezasının gerektiğini tefsirinde ifade ediyor. (Yazır, Hak Dini Kur’an Dili cilt 5 sayfa 3482)
Abdulkadir Udeh ise recmin sözlü ve fiili sünnet ile sabit olduğunu belirtiyor. Recm’in uygulanması gerekt,ü,ni vurguluyor. (Udeh, et-Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 377)
Çağımız müfessirlerinden Ahmet Mustafa el-Meraği recm konusunda şunları söylüyor: Zina eden kişi evli ise ve ihsan şartlarının tamamını taşıyorsa onu recm etmek vaciptir. Yani ölünceye kadar taş atmak gerekir.
Ona göre ihsan ergin akıllı hür Müslim ve sahih bir nikah akdini yapan kimsede gerçekleşir.
Recmin ‘’mütevatir sünnet’’ ile ilgili olduğunu söylemiştir. Güvenilir ravilerden Hz. Ebu bEkr, Hz. Ömer, Hz. Ali, Cabir b. Abdullah, Ebu Said el-Hudri Ebu Hureyre, Zeyd b halid Buveyde el-Eslemi ve diğer sahâbîlerin Nebi (s.a.v.)’den rivayet ettiklerini kaydeder. ((El-Meraği, Mustafa, Tefsiru’l-Meraği cilt 6 sayfa 68 (18. Cüz.))
Ömer Nasuhi Bilmen tefsirinde Nur suresinin 2. Ayetini yorumlarken recm hakkında şunları diyor: ‘’Evlenmiş bulunanlar hakkında usulen recm cezası tatbik ecdilir. Bu ayet-i kerimedeki umumiyet hadis-i şerif ile takyid ve nesh edilmiştir. Ancak köleler ve cariyeler hakkında recm cezası tatbik edilmez. Çünkü recm yarıya bölünmez. (Bilmen, Ömer Nasuhi Kur’an-ı Kerim’in Türkçe Meal Alisi Ve Tefsiri cilt 5 sayfa 2320 Bilmen Yayınevi İstanbul 1964)

Bak ne güzel özetlemişsin, recm cezası bölünmez.
Ayrıca o âyette cariyelerden bahsetmiyor, kişinin bakımına aldığı yetim gençlerden bahsediyor

Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 28.07.24, 04:10
 
Üyelik tarihi: 05.05.24
Bulunduğu yer: mersin
Mesajlar: 301
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yani evli bir erkekle evli bir kadın zina etse 4 şahitte bunu açık şekilde görse ifadeleride tutsa "teşhir" amaçlı yapmadıkları için recme tabii tutulmazlar mı ? recm için illaki teşhir amacı mı olması icap eder ?
umuma açık yerde zina yapmazsan 4 ayrı şahiti nasıl bir araya getireceksin 4ayrı şahit istenir hadi komşuları bu kadına iftira attı 4üde birbiriyle iş birligi yaptı şahitlerinde ayrı ayrı birbirlerini tanımıyor olması lazım umuuma açık yerde yapılmazsa nasıl 4ayrı farklı şahit bulacaksın ? bak mesela kurandada böyle geçiyor recm yok ? Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.
aslında sorunun cevabı 4şahitte gizli 4farklı şahit yoksa 4kişi bir araya gelip iftira atardık herkeze bunun önüne geçilmesi için alimler 4 ayrı kişi şartını koşmuşlar 4ayrı kişide umuma açık olmadıgı sürece bulunması imkansız gibi durmuyormu sizce?

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Recm cezası Nisa 25 ile çelişiyor
Ayrıca bu videoyu izleyebilirsiniz

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
üsül kaidelerle müstesnadır bir erkegin bir kadınla anlaşarak zina etmesinin cezası tecavüzde zina onunda cezası dahada ileri gidip küçük birine zorla zina bunların hepsi zina sence hepsinin cezası aynı şekilde mi uygulanmalı ? bak yazdıklarımın 3üde zina

Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 28.07.24, 05:47
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,329
Etiketlendiği Mesaj: 258 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bak ne güzel özetlemişsin, recm cezası bölünmez.
Ayrıca o âyette cariyelerden bahsetmiyor, kişinin bakımına aldığı yetim gençlerden bahsediyor
Bak ne güzel yazdıklarımı okumamışsın. Özetlerimde tam okumadın herhalde İmam Maturidi mezkûr ayetin tevilini sünnete göre yapıyor. Recm cezası yok demiyor. Ayrıca yine okumamışsın Recm cezasıyla alakalı birçok muteber alimin görüşlerine yer verdim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 28.07.24, 22:16
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bak ne güzel yazdıklarımı okumamışsın. Özetlerimde tam okumadın herhalde İmam Maturidi mezkûr ayetin tevilini sünnete göre yapıyor. Recm cezası yok demiyor. Ayrıca yine okumamışsın Recm cezasıyla alakalı birçok muteber alimin görüşlerine yer verdim.
Kardeşim sen dalga mı geçiyırsun?

Recm mecm diyorsun da, böylesine bir ceza Kuranın neresinde yazıyor?
Sahih hadisler dıyecek şimdi...

Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 29.07.24, 08:01
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,329
Etiketlendiği Mesaj: 258 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim sen dalga mı geçiyırsun?

Recm mecm diyorsun da, böylesine bir ceza Kuranın neresinde yazıyor?
Sahih hadisler dıyecek şimdi...
Bana bak akıllı ol dalga malga konuşma yazdıklarım ortada mezhep imamlarının görüşleri muteber alimlerin görüşleri ortada kardeşin değilim yaşım 64

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 29.07.24, 08:21
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,329
Etiketlendiği Mesaj: 258 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim sen dalga mı geçiyırsun?

Recm mecm diyorsun da, böylesine bir ceza Kuranın neresinde yazıyor?
Sahih hadisler dıyecek şimdi...
Bana bak cevapların edep dışına çıkarsa sana misliyle anladığın dilden cevap yazarım. Yazıyorum oku
Şunu ifade edeyim ki (Hariciler ve Nazzam dışında) bekara 100 değnek evliye recm konusunda icma vardır. Ancak evliye depnek cezasıyla birlikte recm konusunda ihtilaf vardır. Bu konuda Nevevi dört görüşten bahseder. Şöyle ki:
1. Cumhur: Vacip olan sadece recmdir.
2. Hz. Ali, Hasan Basri ve Ehl-i Zahir: Önce sopa vurulur, sonra recmedilir.
3. Ehl-i Hadisin bi,r kısmı: Zani evli ve yaşlı olduğunda recm: evli ve genç olduğunda sadece recm uygulanır. Nevevi’ye göre bu görüş batıldır. Zira Hz. Peygamber’in seyyidin sadece recmedilmesi gerektiği konusunda hadisler vardır. Maiz ve Gamidiyeli kadın olayı gibi
4. Değnek cezası ve recmi birleştiren hadis sadece recmi belirleyen hadisler tarafından neshedilmiştir. Bu bir anlamda cumhurun görüşünü destekleyen bir husustur. Zina cezası uygulanan kimsenin toplum nezdinde itibar kaybını önlemek belki olayın unutulmasını sağlamak amacıyla bir yıl süreyle sürgüne gönderilmesi İslamın ilk yıllarında ek bir ceza olarak veriliyordu. Ancak bu uygulama Nur Suresinin inmesinden önceye aittir. Bu sure inince bekarlar için yalnız değnek evli olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 29.07.24, 13:51
Acemi
 
Üyelik tarihi: 26.07.24
Bulunduğu yer: Edirne
Mesajlar: 20
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bana bak cevapların edep dışına çıkarsa sana misliyle anladığın dilden cevap yazarım. Yazıyorum oku
Şunu ifade edeyim ki (Hariciler ve Nazzam dışında) bekara 100 değnek evliye recm konusunda icma vardır. Ancak evliye depnek cezasıyla birlikte recm konusunda ihtilaf vardır. Bu konuda Nevevi dört görüşten bahseder. Şöyle ki:
1. Cumhur: Vacip olan sadece recmdir.
2. Hz. Ali, Hasan Basri ve Ehl-i Zahir: Önce sopa vurulur, sonra recmedilir.
3. Ehl-i Hadisin bi,r kısmı: Zani evli ve yaşlı olduğunda recm: evli ve genç olduğunda sadece recm uygulanır. Nevevi’ye göre bu görüş batıldır. Zira Hz. Peygamber’in seyyidin sadece recmedilmesi gerektiği konusunda hadisler vardır. Maiz ve Gamidiyeli kadın olayı gibi
4. Değnek cezası ve recmi birleştiren hadis sadece recmi belirleyen hadisler tarafından neshedilmiştir. Bu bir anlamda cumhurun görüşünü destekleyen bir husustur. Zina cezası uygulanan kimsenin toplum nezdinde itibar kaybını önlemek belki olayın unutulmasını sağlamak amacıyla bir yıl süreyle sürgüne gönderilmesi İslamın ilk yıllarında ek bir ceza olarak veriliyordu. Ancak bu uygulama Nur Suresinin inmesinden önceye aittir. Bu sure inince bekarlar için yalnız değnek evli olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir.
Hâla bana rivayetlerden örnek veriyorsun, iyi de Kuran'da neden Allah bahsetmiyor bunu?
Hadisler rivayetlere dalmışsın, bana ne bunlardan? Kuran bize haydi gidin rivayetler var onlara da dinde hüküm kabul edin mi diyor?

Bak Tevrat'ta açıkça recm vardır ve bu Yahudilere yazılmıştır, Kuran ise hayırlısıyla önceki hükümleri yumuşatır ve 100 celde cezasını ön görür
Bu arada sen zina ile fuhşu karıştırıyorsun, Zina evli çiftin birbirlerini cinsel ilişki yolla aldatması demek iken, fuhuş hem bu hem de bekarların yasa dışı yaptığu cinsel ilişkiye demektir.
Bunun da cezası 100 celde değil, kadınlar için tövbe edene kadar ev hapsi, erkekler için de tövbe edinceye kadar gerek sözle gerek maddi bir şekilde ezâ verilmesi (Nisa 15-16) Buna eşcinsel ilişki yapanlar da giriyor.
Yani zina eden biri elini aldatmıştır ve 100 celde sopası yer, bekarların ve eşcinsellerin yaptığı ilişki ise Nisa 15-16'ya göre ev hapsi, erkekler içinse eziyet.

Allahın kştabı o kadar açık iken ne diye Allahın kitabında yazmayan şeylere inanıyorsunuz.

Üstelik ma memleket eymen dediğimiz kişiler evli iken fuhuş yaparsa, normal kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanıyor
Söyle bana recmin yarısı mı var yoksa 100 celde cezasının mı?
Ayrıca ma meleket eyman kelimesi köle cariye demek değil. Bu kişiler, insanların kendi bakımına aldığı yetim öksüz, savaşta kaçan düşman taraftarların küçük çocuklarıdır.
Öyle kafanıza göre hüküm veremezsiniz.
Recm olsaydı Allah böyle bir cezayı yazardı.
Ayrıca, insanların Ömer kitabına ekleme yaptı demelrinden korkmasaydım, kitaba recmi eklerdim, diyor. Siz Hz Ömerin gerçekten insanlardan çekindiğini mı sanıyordunuz?

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cat Stevens nasıl Yusuf islam oldu? baykartalizma Kültür & Sanat 0 17.04.22 21:37
islam coğrafyası neden böyle ? Buba Derin Konular & Beyin Fırtınası 2 27.07.21 21:59
Daha bulamazsınız indirin HeartLess Kitap & E-Kitap 1 15.02.21 15:32
islam hangi alanlara müdahale eder? Hal islam & islami Konular 13 10.12.20 17:02
Dinde Reformistler Naim Tasavvuf Sohbetleri 0 05.11.19 10:35


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147