islam'da recm gerçekten var mı ? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 26.07.24, 13:45
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.24
Bulunduğu yer: Diyarbakır- Ergani
Mesajlar: 535
Etiketlendiği Mesaj: 14 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Dasiva Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Taşlanarak öldürülmekten bahsediyorsan yoktur.
Sen recm ne demek biliyor musun ki bunu yazmışsın? Elbette vardır. Kafana göre fetva verme

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 26.07.24, 16:14
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,312
Etiketlendiği Mesaj: 256 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Hanefiler, recm cezasının sünnete dayandığını kabul etmişlerdir. (Serahsi, Mebsut cilt 9 sayfa 36-37; İbn Rüşd, Bidayetu’l-Müctehid, cilt 2 sayfa 435 ) İmam Ebu Hanife, İmam Yusuf, İmam Muhammed, İmam Züfer ve diğerleri bu görüştedir. Ancak bazı hadislerde rivayet edilen recm cezası verilmeden önce yüz celde vurulması ile ilgili kısmı kabul etmezler. Buna delil olarak da Resulullah (s.a.v.)’ın recm uygulamalarında celde cezasını uygulamamasını gösterirler. (İbn Rüşd Bidayetu’l-Müctehid cilt 2 sayfa 435)
Şafiler, Recm cezasının sünnette evliler için sabit olduğu görüşündedirler. (El Muzaeni, Muhtasau’l-Muzeni ala’l-Umm cilt 9 sayfa 276, İmam Şafii er-Risale sayfa 66-67 ) Onlarda recm cezası ile birlikte celde cezasının uygulanamayacağı kanaatini taşırlar. Buna delil olarak da Maiz hadisi ile Eslemli’nin hanımına uygulanan recm cezasını gösterirler. Resulullah (s.a.v.)’ın onları sadece recm ettiğini celde cezası vermediğini beyan ederler. (İmam Şafii er-Risale)
Recm cezasının köle ve cariyelere hürlere verilen cezasının verileceğini şu ayet izah etmektedir. Yüce Allah, cariyeler hakkında şöyle buyurmaktadır:
‘’Onlar evlendikten sonra fuhuş (zina) yaparlarsa o vakit muhsana kadınlar üzerine gerekli olan cezanın yarısı kendilerine lazım gelir. ‘’ (Nisa suresi 25. Ayet)
Malikiler, evli kadın ve erkeğe recm cezası uygulanması gerektiğini sünnete dayandırırlar. (İmam Malik, el-Muvatta cilt 2 sayfa 625-627)
Onlarda recm cezası ile birlikte celde cezasının uygulanmasını uygun görmezler. Yalnızca recm cezası yeterlidir, derler.
Hanbeliler de, Resulullah (s.a.v.)’dan sabit olan hadisler gereğince zina eden evli kadın ve erkekler için recm cezasının uygulanmasını kabul ederler. (Süleyman, Muhammed Vehbi & Baltacı, Ali Abdulhamid el-Mutemed fi Fıkhi’l-İmam Ahmed cilt 2 sayfa 399)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 26.07.24, 16:22
 
Üyelik tarihi: 05.05.24
Bulunduğu yer: mersin
Mesajlar: 301
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Freedom30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Recm'in dayandığı kaynak olan hadis,sahih hadis mi yoksa baska birşey mi ?
Böyle bir ceza Kuran ve şeriatına uygun mu değil mi ?
şeriatın kaidelerinde recm cezası öyle kolay kolay uygulanacak bi ceza degil zinanın umuma açık yerde teşir amacıyla yapılması lazım en az 4 şahit olması gerekir şahitlerin ayrı ayrı kişiler olması lazım gelir şeriat her alanda insanı korur öyle kafalarına göre hakimlerin insiyatifine kalmış şekilde aynı suçu işleyip biri 10sene ceza alan digeride 20 sene ceza alan gibi işlemez şeriat ceza bellidir kaideler bellidir uygulama bellidir agada olsan paşada olsan herkeze eşit şekilde hüküm icap eder şeriatta keşke uygulanabilse şeriat uyguladıklarını sanan ülkeler var sadece işlerine geldi gibi uyguluyorlar büyük ihtimal mehti as gelene kadar hakkanıyetli bi şeriat göremiycez gibi bakalım hayırlısı olsun

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 27.07.24, 02:20
Üye
 
Üyelik tarihi: 30.10.23
Bulunduğu yer: Van
Mesajlar: 62
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
günümüzde islam şeriati ile yönetilen devleti var mı?
Nerdeyse hic yok,olanlar da sembolik bazi yaptirimlar ve cezaların üstüne hiç çıkmıyor.
Bu ülkeler için de en şaşırdğım şeriat hükümlerinden nerdeyse tamamen çıkan suud-i arabistan oldu.Son yıllar da yaptiklari yatirimlar ve reformlarla adeta devrim yaptilar.

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 27.07.24, 02:28
Üye
 
Üyelik tarihi: 30.10.23
Bulunduğu yer: Van
Mesajlar: 62
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hanefiler, recm cezasının sünnete dayandığını kabul etmişlerdir. (Serahsi, Mebsut cilt 9 sayfa 36-37; İbn Rüşd, Bidayetu’l-Müctehid, cilt 2 sayfa 435 ) İmam Ebu Hanife, İmam Yusuf, İmam Muhammed, İmam Züfer ve diğerleri bu görüştedir. Ancak bazı hadislerde rivayet edilen recm cezası verilmeden önce yüz celde vurulması ile ilgili kısmı kabul etmezler. Buna delil olarak da Resulullah (s.a.v.)’ın recm uygulamalarında celde cezasını uygulamamasını gösterirler. (İbn Rüşd Bidayetu’l-Müctehid cilt 2 sayfa 435)
Şafiler, Recm cezasının sünnette evliler için sabit olduğu görüşündedirler. (El Muzaeni, Muhtasau’l-Muzeni ala’l-Umm cilt 9 sayfa 276, İmam Şafii er-Risale sayfa 66-67 ) Onlarda recm cezası ile birlikte celde cezasının uygulanamayacağı kanaatini taşırlar. Buna delil olarak da Maiz hadisi ile Eslemli’nin hanımına uygulanan recm cezasını gösterirler. Resulullah (s.a.v.)’ın onları sadece recm ettiğini celde cezası vermediğini beyan ederler. (İmam Şafii er-Risale)
Recm cezasının köle ve cariyelere hürlere verilen cezasının verileceğini şu ayet izah etmektedir. Yüce Allah, cariyeler hakkında şöyle buyurmaktadır:
‘’Onlar evlendikten sonra fuhuş (zina) yaparlarsa o vakit muhsana kadınlar üzerine gerekli olan cezanın yarısı kendilerine lazım gelir. ‘’ (Nisa suresi 25. Ayet)
Malikiler, evli kadın ve erkeğe recm cezası uygulanması gerektiğini sünnete dayandırırlar. (İmam Malik, el-Muvatta cilt 2 sayfa 625-627)
Onlarda recm cezası ile birlikte celde cezasının uygulanmasını uygun görmezler. Yalnızca recm cezası yeterlidir, derler.
Hanbeliler de, Resulullah (s.a.v.)’dan sabit olan hadisler gereğince zina eden evli kadın ve erkekler için recm cezasının uygulanmasını kabul ederler. (Süleyman, Muhammed Vehbi & Baltacı, Ali Abdulhamid el-Mutemed fi Fıkhi’l-İmam Ahmed cilt 2 sayfa 399)
Konuya ışık tutan değerli katkılarınız ve bilgileriniz için allah razı olsun hocam 🙏

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 27.07.24, 08:08
 
Üyelik tarihi: 31.12.22
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 379
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
osman100 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şeriatın kaidelerinde recm cezası öyle kolay kolay uygulanacak bi ceza degil zinanın umuma açık yerde teşir amacıyla yapılması lazım en az 4 şahit olması gerekir şahitlerin ayrı ayrı kişiler olması lazım gelir şeriat her alanda insanı korur öyle kafalarına göre hakimlerin insiyatifine kalmış şekilde aynı suçu işleyip biri 10sene ceza alan digeride 20 sene ceza alan gibi işlemez şeriat ceza bellidir kaideler bellidir uygulama bellidir agada olsan paşada olsan herkeze eşit şekilde hüküm icap eder şeriatta keşke uygulanabilse şeriat uyguladıklarını sanan ülkeler var sadece işlerine geldi gibi uyguluyorlar büyük ihtimal mehti as gelene kadar hakkanıyetli bi şeriat göremiycez gibi bakalım hayırlısı olsun
yani evli bir erkekle evli bir kadın zina etse 4 şahitte bunu açık şekilde görse ifadeleride tutsa "teşhir" amaçlı yapmadıkları için recme tabii tutulmazlar mı ? recm için illaki teşhir amacı mı olması icap eder ?

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 27.07.24, 09:35
Dasiva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 15.09.22
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 251
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hak etmiyorum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sen recm ne demek biliyor musun ki bunu yazmışsın? Elbette vardır. Kafana göre fetva verme
Lekum dînukum veliye dîn

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 27.07.24, 10:26
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,545
Etiketlendiği Mesaj: 3531 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yani evli bir erkekle evli bir kadın zina etse 4 şahitte bunu açık şekilde görse ifadeleride tutsa "teşhir" amaçlı yapmadıkları için recme tabii tutulmazlar mı ? recm için illaki teşhir amacı mı olması icap eder ?
teshir amacli ne demek? zinanin teshir amaclisi nadil oluyor, teshir amacsizi nasil oluyor?
ispatlanmissa, sahit varsa veya sahit olmasada kişinin kendi itirafi varsa recm uygulanir,
hz peygamber sav , kadinin kendi itirafi ve cezasini burada gormek istemesi ile ve bu cezayi defaatle istemesi uzerine o kadini recm ettirmiştir, hz peygamber sav ,zamaninda tek uygulama budur,

hz ömerin ogluna misir valisi amr bin as ra.tarafindan icki içtigi icin had cezasi uygulanmis,
fakat ogluna torpil yapildigi şuphesi ile yanina
getirterek 2. kez had cezasını abdurrahman bin avf ra. ricasına ragmen tekrar had cezasi uygulamistir.

şeriatin adaleti herkese aynidir ister bir garibana ister şeriatin emirine ayni adalet uygulanir...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 27.07.24, 13:37
NGB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
NGB NGB isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Dost Üye
 
Üyelik tarihi: 12.06.22
Bulunduğu yer: KahhaR
Mesajlar: 5,885
Etiketlendiği Mesaj: 125 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart





Zina zinadır.Benim paylaştığım uzun bilgide derki işte 4 şahid istenmesi sebebi olayın ciddiyet boyutu ve olduki günümüzde nasıl yalancı şahid varsa işte o günde vardır hased fesad çekemeyen iftira atan olacağı gibi bunun için 4 erkek şahid istiyor.Dikkat kadını kabul etmiyor.
Çok önceden bir yerde okumuştum emevi yada abbaside böyle bir dava oluyor.O zamanın kadısı soruyor şahidin birine gördünmü gördüm efendim diyor.Ne gördün diyor ben camdan içeri bakıyordum burdan ne anlıyoruz ev tek kat o zaman gökdelen yok 5 katlı apartman yok yani tek kat ev.
Sonra yataktaki yorganda hareket vardı yorgan aşağı yukarı kalkıp iniyordu.

Kadıda diyorki madem yorgan kalkıp iniyorduda bu 2 sinin yüzünü gördün mü yok efendim görmedim diyor sadece yorganı gördüm kalkıp iniyordu diyor ve adamın şahidliği düşüyor.İşte aleni yada naklen görmen lazım denen olay 2 sini yatakta görecen 2 side çıplak olacak sonra bunları cinsel ilişki anında görecek sanki porno film izler gibi tüm olaya şahid olacan ki üstüne görende 4 erkek şahid olacakda aslında şahid demekte yanlış röntgenci demek daha uygun olur kanısındayım.Çünkü bir nevi röntgencilik değimli?

İşte bu 2 si zina ediyordu diyebilecen.Yani olasılık ihtimali zayıf olmakla beraber genelde işte yapan kişinin kadın erkek itiraf edip pişman olması sonucu olaylar günyüzüne çıkıyor.

Günümüzden örnek yazayım.Haberde diyorki adam fabrikada işçi habipler arnavutköyde oturuyor.Bu işçi olduğu için sabah evden çıkıyor akşam eve geliyor yani sabah saat 7 işe git,akşam 6-7 de eve gel olayı geneli böyle çalışıyor.Günlerden bir gün bu işçi fabrikada hastalanıyor ben iyi değilim diyor evde akşam 6-7 de evde olması gereken adam o gün eve saat 2-3 gibi geliyor.Yani eve 4-5 saat önce geliyor.Kapıyı çalmıyor dikkat anahtarla kendisi açıyor eve giriyor.Karıda aslında kendine dost yapmış mal kocam işte ben günümü gün ediyorum nasılsa o ayakta uyuyor olayı o akşam gelecek sen gel keyfimize bakalım dostunu eve almış.

Allah CC yakalatacak ya iş orda patlıyor.

Demek ki karısı duydu yatak odasında evin dış kapının açıldığını sonra kapandığını dostu ile alt alta üst üste iken çıplak vaziyette yatakta bir panik diyelim.Dostu olacak demek ki çırılçıplak hemen üstüne atlet ve donu giyor başka bir şey giymeye fırsat bulamadan evin camından kendini dışarı atıyor.Buna DÖT korkusu diyoruz.

Evde altta dükkanlar var ev dükkanın üstünde bu camdan don atlet atlıyor ve aşağı düşüyor ya sağ yada sol bacağı topuğunu kırıyor.Feryad figan öldüm bittim ben.Yerden kalkamıyor ambulans çağırıyorlar.

Dışarıda ki halk komşu esnaf toplanıyor.Sen kimsin ne bu hal don atlet olayı sen hırsızmısın diye soruyorlar buda ne hırsızı diyor üstteki kadınla gönül ilişkim vardı.Eeee diyorlar.Kocası bugün eve erken geldi bende döt korkusuna kendim camdan aşağı attım.Beni öldürmesin diye.Alsana itiraf.

O habere birde dükkan güvenlik kamerası koymuşlar video 3-5 dakikalık adam yerde falan derken ambulans geliyor.Ve hastaneye götürüyorlar.

İşte şimdi günümüzde zaten standart 5 katlı binalar var bazı yerlerde 10-20-30 katlı apartmanlar var yani adam röntgencilik yapacak ama nasıl zina 25. katta ise çatıdan komando gibi yada özel harekat gibi 4 şahidi iple çatıdan aşağı sarkıtıp naklen izlemesi gerek hatta sağlam olsun videoyada alsak fena olmaz.

Camdan bunlar izlerken berikilerde o kadar o işe dalmıski lan bizi camdan rontluyorlar demiyorlar.
Herkes keyfinde olayı.

Yada vinçler oluyor gene vince 4 kişi çıkacak 5 katlı apartmanın çatı katına camın önüne vinç paneli koyacan bu bizim 4 röntgenci hem izleyip hemde olmazsa youtubeda boynuzlama canlı yayın falan açacaklar.


Bu işi yapanlar genelde öylede böylede yakalanlar oluyor.

Sene 1988-1989 eski gazete haberde diyordu ki adam işçi 45-50 yaşlarında işe gidiyor gece vardiyasında çalışıyor.
Adam işte iken karısıda 45-50 yaşında bu komşu adamı eve alıyor.Haliyle yatak odasında bu 2 si icratın içinden programı vardı 80 lerde gençler bilmez yaşı ileri olanlar bilir.Türkiyenin sorunlarını bu 2 si tartışırken birazda yatakta fazla ses yapıyorlar gacırdamı sesi şakırdamı ahlama ohlama sesi falan evde kadının oğluda var 20 yaşındaki oğlan ayrı odada sesleri duyuyor geliyor dinliyor.Yatak odası yıkılıyor.

Tabii kim olsa aynı şeyi düşünür.

Ne der lan babam işte anamın babamın yatak odasındaki bu sesler ne diyip kapıyı açıyor ki komşu adamla anasını iş üstünde çırılçıplak vaziyette tutuyor.Bunun kafa dönüyor mutfağa koşup ekmek bıçağını alıyor.Geliyor bunlar toparlanmış yapma etme biz bişey yapmıyorduk icraatın içinden türkiyenin sorunların tartışıyorduk o zamanda enflasyon sorunu vardı bu enflasyon nasıl düşecek diye tartışıyorduk derken

lan durum ortada zaten kime siz yediriyorsunuz lan ben malmıyım diyip komşu adama 3-5 bıçak karnına saplıyor.

Komşu adam mezara çocuk hapse anasınıda öldürmemişti haber o şekilde bitiyordu 80 lerin sonunda gazete böyle bir haber çıkmıştı.

Sonuçta Allah kimsenin başına vermesin.Ölsende zor öldürsende zor deniyorya işte 2 tarafı moklu değnek olayları.

Not:

Olayı biraz mizansen katarak anlattım.
Bazı arkadaşlar hala şahid (Röntgenci)olayına takılmış.Zaten son 2 verdiğim bizzat günümüzün olayları şahide gerek bırakıyormu onuda siz karar verin.







__________________
Unutmayasın!!!
Elindeki sırrı saklayamayana yeni sır vermez.
Sırların Sahibi.
Şeyh-ül Ekber Muyhiddin İbn’ül Arabi KS
Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 27.07.24, 19:08
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,312
Etiketlendiği Mesaj: 256 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Zina’da itibar edilen delillerin başında evli olmayan bir kadının hamile kalması gelir. (Udeh, Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 410)
Ergenlik çağına ulaşmamış bir çocuk ile evlenen kadının hamile kalması. Kocası bilinmeyen kadının hamile kalması. Evlendikten hemen sonra altı aydan önce doğum yapan kadının durumu (Udeh, Teşriu’l-Cinai’l-İslami cilt 2 sayfa 440) Bunların hepsi zinaya açıkça delalet eden karinelerdir.
Bunlar zinaya delalet eden deliller olarak görülür. Ancak delilin mahkeme önünde şüpheden uzak ve açık bir şekilde tespit ve tescili yapılmazsa zina cezası uygulamak mümkün değildir. Zira bu husus ile ilgili birçok örnekler vardır. Mesela babası ile aynı küvette yıkanan bir kızın hamile kalması. Hamamda başka erkeğin menisinin sızması sonucu bir kadının hamile kalması. Erkek sperminin tıbbi bir cihazla kadın rahmine aktarılması veya kadının bizzat eliyle rahmine yerleştirmesi gibi konular bu tür şüphelerin tetkikini gerekli kılar.
‘’Virgine Birth’’ adı verilen bakire doğumu, bir çeşit tümör vasıtasıyla erkek spermini üretme kabiliyetine sahip olma durumudur. Böylece kadın kendi kendine telkih olmaktadır.
Ayrıca ‘’Hermafriditismus’’ adı verilen hünsanın durumunu da göz önüne almak gerekir. Hünsa hem erkeklik hem dişilik hücrelerini kendinde bulundurabiliyor ve kendi kendine telkih olabiliyor.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cat Stevens nasıl Yusuf islam oldu? baykartalizma Kültür & Sanat 0 17.04.22 21:37
islam coğrafyası neden böyle ? Buba Derin Konular & Beyin Fırtınası 2 27.07.21 21:59
Daha bulamazsınız indirin HeartLess Kitap & E-Kitap 1 15.02.21 15:32
islam hangi alanlara müdahale eder? Hal islam & islami Konular 13 10.12.20 17:02
Dinde Reformistler Naim Tasavvuf Sohbetleri 0 05.11.19 10:35


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147