|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
İnşaallah hocam, çok teşekkür ediyorum. Bu konu gerçekten epey kafa yorup anlayamadığım bir konu.
|
#12
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#13
|
|||
|
|||
Allah razı olsun hocam, anladım kısmen olayı.
|
#14
|
|||
|
|||
Alıntı:
Aynı başlıkta soruyu ben açacaktım baktım konu açılmış. Büyü tılsımlarina karşı hazırlanmış olan tılsım ve muskalar da ayrı bir büyü oluyor görünür durumda. yani maddesel ortamda bir hastalığı başka bir hastalıkla ya o hastalık aşısını o mikroptan üretmek gibi bir örneğe denk geliyor. Ya da orman yangınlarında ateşi ateşle kesmek gibi bir şey. Sorun şu ki böyle birşey olduğunda çözümü yapacak olan hocadan nasıl emin olacağız? Her tarafı keskin bıçak bir iş. |
#15
|
||||
|
||||
Alıntı:
diş agrisina karşi antibiyotik gibi damarlari tıkanmiş kalp hastasına damar değişmek gibi diye örneklersek daha iyi olur
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#16
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bâbil’de Hârût ile Mârût adlı iki meleğe. Denildi ki “ve mâ unzile” (وما انزل) nefiy konumunda olup “ve mâ kefere Süleymânu” (وما كفر سليمان) üzerine matuftur (Bâbil’de Hârût ile Mârût adlı iki meleğe bir şey indirilmemiştir). Bir de denildi ki “ve mâ unzile” (وما انزل) [menfi değil müsbet konumunda olup], “Bâbil’de iki meleğe indirilen şeyler” demektir.Bâbil diye isimlendirilmesinin sebebi halkının konuştuğu dillerin çeşitli oluşudur, denildi. Bu husûs ancak nakil yoluyla bilinebilir.Hârût ile Mârût hakkında farklı görüşler ileri sürülmüştür. Hasan-ı Basrî’nin kanaatine göre bu ikisi melek olmayıp fâsık ve inatçı iki adamdı[Bu görüş kelimenin, “el-melikeyni” (الملكين) şeklinde okunmasına bağlıdır, yani âdemoğullarından iki erkek (bk. Taberî, Câmi‘u’l-beyân, I, 459; Kurtubî, el-Câmi’, II, 52; İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’ân, I, 138)]. Çünkü, “Emrettiği konularda Allah’a âsi olmazlar”[Tahrim suresi ayet 6], “O’ndan emir almadan konuşmazlar”[Enbiya suresi ayet 27] meâlindeki ayetlerin de ifade ettiği üzere azîz ve celîl olan Allah meleklerini itaat etmek ve emrine uymakla nitelemiştir. Medineli Yahudiler sihir ve büyüyle ilgili meşruiyet söylemini temellendirmek adına Hz. Süleyman’ın sihir ve büyüyle meşgul olduğu iddiasında bulunmanın yanı sıra uzak geçmişte Babil’de Harut ve Marut adlı iki meleğe sihir bilgisi indirildiği yönündeki asılsız hikayeleri de gerçek kabul etmiş ve buradan hareketle kendilerine ikinci bir dayanak oluşturma yoluna gitmişlerdir. Bu husus ayetteki ‘’ وَمَٓا اُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَۜ’’ ifadesiyle belirtilmiştir. Ancak bu ifadeyle ilgili irab ve mana takdirinde çok farklı görüşler ileri sürülmüştür. Özellikle ifadenin başındaki ‘’ma’’ harfinin işlevine dair iki farklı izah getirilmiştir. İlk izaha göre ma harfi nefy (olumsuzluk) belirtir. Bu durumda ‘’ وَمَٓا اُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَۜ’’ ifadesi ‘’ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمٰنُ’’ ifadesine matuf olarak, ‘’Oysa Süleyman küfre düşmedi ve aynı zamanda iki meleğe sihir bilgisi indirilmedi’’ şeklinde bir anlam içerir. Nitekim Abdullah İbn Abbas ve Rebi’b. Enes de ‘’ وَمَٓا اُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَۜ’’ ifadesini ‘’Allah iki meleğe sihir bilgisi indirmedi’’ diye açıklamayı yeğlemiştir. [Taberi, Camiu’l-Beyan 2. Cilt sayfa 331] Buna göre ‘’ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ اَحَدٍ حَتّٰى يَقُولَٓا اِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ’’ ifadesinin başındaki ‘’ma’’ harfi de nefy (olumsuzluk) belirtir ve dolayısyla ‘’O iki melek hiç kimseye sihir öğretmiyordu. Dahası onlar ‘’Biz ancak ve ancak bir sınama vesilesiyiz; Sakın (sihir ve büyüyle iştigal edip) kafir olma diyorlardı manasına gelir’’ [Fahreddin er-Razi, Mefatihu’l-Gayb 3.cilt sayfa 629] Kimi müfessirlere göre en isabetli yorum budur. Ayetin ‘’ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمٰنُ وَلٰكِنَّ الشَّيَاط۪ينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَۗ وَمَٓا اُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَۜ ‘’ şeklindeki kısmında takdim-tehir bulunduğunu varsayan hu yoruma göre takdiri mana şudur:Süleyman küfre girmedi; Yahudilerce iddia edilenin aksine iki meleğe (Cebrail ve Mikail) de sihir bilgisi indirilmedi Fakat şeytanlar, yani Babil’de Harut ve Marut isimli şeytanlar halka sihir-büyü öğreterek kafir oldular’’ Farklı yorumlar da mevcut konuyu çok uzatmamak maksadıyla bu kadarıyla iktifa ediyorum.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#17
|
|||
|
|||
Aynen öyle. Yalnız ağır bir büyüye maruz kalan biri ne yapacak bu durumda? Çünkü piyasada büyü ilminde ileri giden bunu tersine çevirenlerin çoğu aynı zamanda büyü yapanlar. Daha şaklaban sayfasını söylemeye bile gerek yok
|
#18
|
||||
|
||||
her seyin bir yolu yordami var , en agirida olsa çözülmeyecek büyü yok Allahın izniyle...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#19
|
|||
|
|||
Allah razı olsun hocam. Doğru
|
#20
|
|||
|
|||
Alıntı:
Yani buyu büyü ile cozulmez |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Büyüyü bozma ve geri çevirme | Babaali16288 | Tecrübe Ettikleriniz | 2 | 16.06.24 00:12 |
Yasin süresi ile büyüyü tersine çevime | Sadi | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 13 | 04.08.23 02:38 |
Yapılan büyüyü tersine çevirme - Büyüyü yapana iade etme uygulaması | HavasHoca | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 25 | 28.05.23 16:11 |
En güçlü büyüyü bozup geri çeviren dua | Torlak | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 6 | 29.06.20 16:06 |
büyüyle kader çizgisi değiştirme | sunshine | Sorularınız | 3 | 29.12.18 22:04 |