Besmele çekerek zikir çekmek ? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 04.07.24, 17:12
Üye
 
Üyelik tarihi: 04.11.19
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 34
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Besmele çekerek zikir çekmek ?

Arkadaşlar her zikirde besmele ile başlamak iyi midir yani 10 tane elhamdülillah diyeceğim hepsinin başında besmele çeksem iyi olurmu ?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 04.07.24, 18:08
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,209
Etiketlendiği Mesaj: 244 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mami3599 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar her zikirde besmele ile başlamak iyi midir yani 10 tane elhamdülillah diyeceğim hepsinin başında besmele çeksem iyi olurmu ?
olur. Kur’an metninde besmelenin konusu ve statüsü ihtilaflı bir konudur. Başka bir ifadeyle sürelerin başındaki besmele ifadelerinin müstakil ayet olup olmadıkları hususunda farklı görüşler mevcuttur. İmam Şafii’ye göre Fatiha süresinin başındaki besmele müstakil bir ayet olup süreye dahildir. Dolayısıyla namazda Fatiha süresiyle birlikte besmelenin de okunması vacip/farz hükmündedir. (Şafii, el-Ümm 2.cilt 244-247) Diğer sürelerin başındaki besmeleler hakkında ise Şafii’den iki farklı görüş nakledilir. Meşhur Hanefi alimi Cassas İmam Şafii’nin diğer surelerin başındaki besmeleleri de birer müstakil ayet kabul ettiğini ve bu görüşün ilk defa onun tarafından dile getirildiğini belirtmiştir.
Besmele konusunda Hanefililerin görüşüne gelince, bazı alimler imam ebu hanife’nin çekinceli davranması bir değerlendirmeye göre Kur’an metnine dair yanlış bir şey söyleme endişesiyle alakalıdır. Çünkü böyle kritik bir konuda kesin konuşmak Kur’an’a ait olan bir ifadeyi Kur’an dışında bırakmak ya da tam tersi sonuca ulaşmak gibi ciddi bir risk taşır. (Fahreddin er-Razi, Mefatihu’l-Gayb 1. Cilt 200: İbn Adil, el-Lübab 1.cilt 243). Ne varki geç dönem Hanefi gelenekte besmelenin tek başına müstakil bir ayet kabul edilmesi, fakat hiçbir süreden sayılmaması gerektiği yönünde ilginç bir görüş yaygınlık kazanmıştır. Cedel yoluyla hasmı susturmak için üretildiği izlenimi veren bir görüş bazı alimlerce tuhaf ve anlamsız görülmüştür. Şöyle denilmiştir besmelenin bir taraftan müstakil ayet kabul edilmesi diğer taraftan da Fatiha ve diğer surelere dahil edilmemesi hemen hiçbir mana taşımamaktadır.
Fahreddin-er-Razi besmelenin Fatiha suresinden bir ayet olduğuna dair on yedi delil zikretmiştir. (Fahreddin er-Razi, Mefatihu’L-Gayba 1. Cilt sayfa 201-206)
İmam Malik ve Evzai hem Fatiha suresindeki hem de diğer surelerin başındaki başındaki besmelelerin ayet olmadığına hükmetmişlerdir. Bu görüş bazı kaynaklarda Davud ez-Zahiri ve bir rivayette Ahmed b. Hanbel’e de nispet edilmiştir. (Şevkani, Neylü’l-Evtar 2. Cilt sayfa 202) İbn Atıyye çoğunluk fukaha ve kurranın da bu görüşte olduğunu belirtmiştir. (İbn Atıyye el-Muharreü’l-Veciz 1. Cilt sayfa 61) Diğer taraftan bazı kaynaklarda Hz. Ali, Ebu Hüreyre, Said b. Cübeyr, Muhammed b. Ka’b el-Kurazi, İbn Şihab ez-Zühri, Süfyan es-Sevri gibi alimlerin sadece Fatiha suresinin başındaki besmelenin ayet olduğu görüşünü benimsedikleri, buna mukabil İbn Abbas, Abdullah b. Ömer, Abdullah b. Zübeyr, Tavus b. Keysan, Ata b. Ebi Rebah, Mekhul b. Ebi Müslim ve Abdullah b. Mübarek gibi selefi alimlerin süre başlarındaki her besmeleyi o sureye dahil edip birer müstakil ayet saydıkları belirtilmiştir. (Şevkani, Neylü’L-Evtar 2.cilt sayfa 202)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 04.07.24, 18:41
Üye
 
Üyelik tarihi: 04.11.19
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 34
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
olur. Kur’an metninde besmelenin konusu ve statüsü ihtilaflı bir konudur. Başka bir ifadeyle sürelerin başındaki besmele ifadelerinin müstakil ayet olup olmadıkları hususunda farklı görüşler mevcuttur. İmam Şafii’ye göre Fatiha süresinin başındaki besmele müstakil bir ayet olup süreye dahildir. Dolayısıyla namazda Fatiha süresiyle birlikte besmelenin de okunması vacip/farz hükmündedir. (Şafii, el-Ümm 2.cilt 244-247) Diğer sürelerin başındaki besmeleler hakkında ise Şafii’den iki farklı görüş nakledilir. Meşhur Hanefi alimi Cassas İmam Şafii’nin diğer surelerin başındaki besmeleleri de birer müstakil ayet kabul ettiğini ve bu görüşün ilk defa onun tarafından dile getirildiğini belirtmiştir.
Besmele konusunda Hanefililerin görüşüne gelince, bazı alimler imam ebu hanife’nin çekinceli davranması bir değerlendirmeye göre Kur’an metnine dair yanlış bir şey söyleme endişesiyle alakalıdır. Çünkü böyle kritik bir konuda kesin konuşmak Kur’an’a ait olan bir ifadeyi Kur’an dışında bırakmak ya da tam tersi sonuca ulaşmak gibi ciddi bir risk taşır. (Fahreddin er-Razi, Mefatihu’l-Gayb 1. Cilt 200: İbn Adil, el-Lübab 1.cilt 243). Ne varki geç dönem Hanefi gelenekte besmelenin tek başına müstakil bir ayet kabul edilmesi, fakat hiçbir süreden sayılmaması gerektiği yönünde ilginç bir görüş yaygınlık kazanmıştır. Cedel yoluyla hasmı susturmak için üretildiği izlenimi veren bir görüş bazı alimlerce tuhaf ve anlamsız görülmüştür. Şöyle denilmiştir besmelenin bir taraftan müstakil ayet kabul edilmesi diğer taraftan da Fatiha ve diğer surelere dahil edilmemesi hemen hiçbir mana taşımamaktadır.
Fahreddin-er-Razi besmelenin Fatiha suresinden bir ayet olduğuna dair on yedi delil zikretmiştir. (Fahreddin er-Razi, Mefatihu’L-Gayba 1. Cilt sayfa 201-206)
İmam Malik ve Evzai hem Fatiha suresindeki hem de diğer surelerin başındaki başındaki besmelelerin ayet olmadığına hükmetmişlerdir. Bu görüş bazı kaynaklarda Davud ez-Zahiri ve bir rivayette Ahmed b. Hanbel’e de nispet edilmiştir. (Şevkani, Neylü’l-Evtar 2. Cilt sayfa 202) İbn Atıyye çoğunluk fukaha ve kurranın da bu görüşte olduğunu belirtmiştir. (İbn Atıyye el-Muharreü’l-Veciz 1. Cilt sayfa 61) Diğer taraftan bazı kaynaklarda Hz. Ali, Ebu Hüreyre, Said b. Cübeyr, Muhammed b. Ka’b el-Kurazi, İbn Şihab ez-Zühri, Süfyan es-Sevri gibi alimlerin sadece Fatiha suresinin başındaki besmelenin ayet olduğu görüşünü benimsedikleri, buna mukabil İbn Abbas, Abdullah b. Ömer, Abdullah b. Zübeyr, Tavus b. Keysan, Ata b. Ebi Rebah, Mekhul b. Ebi Müslim ve Abdullah b. Mübarek gibi selefi alimlerin süre başlarındaki her besmeleyi o sureye dahil edip birer müstakil ayet saydıkları belirtilmiştir. (Şevkani, Neylü’L-Evtar 2.cilt sayfa 202)


Teşekkür ederim

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 04.07.24, 18:59
NGB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
NGB NGB isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Dost Üye
 
Üyelik tarihi: 12.06.22
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 5,761
Etiketlendiği Mesaj: 125 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Aslında herşeye besmele çekerek başlamak iyidir.
Yemek ile ilgili bir bilgi paylaşalım.


Ayet ve hadislerde şeytanın da yiyip içtiğinden bahsediliyor. Ateşten yaratılmış olan ve gözle görünmeyen bu varlıkların yeyip içmeleri, elbette topraktan yaratılın insanın yene ve içmesinden farklıdır. Onlar ayrı bir cins varlık olduklarından, yeme ve içmelerinin hakikatini bilemeyiz. Ama mutlaka bir çeşit yemeleri, içmeleri ve lezzet almaları vardır. Mesela, meleklerin güzel kokudan hoşlanmaları gibi, cinlerin de pis kokulardan hoşlandıkları ifade edilmektedir.

- Şeytan nelerden yer ve içer?

Şeytan da insan gibi yer, içer ve cinsel ilişki yoluyla üreyip çoğalır. Yani kendi özelliklerinin yanı sıra, onda bazı insani özellikler de vardır.

Cabir bin Abdullah (r.a)’dan nakledilen bir hadisi şerifte Hz. Peygamberin şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir:

“Kişi evine döndüğü zaman içeri girerken ve yemek yerken (Besmele çekerek) Allah’ın adını zikrederse, şeytan avenelerine (yardımcılarına); ‘Size burada gecelemek de yok, akşam yemeği de yoktur.’ der. Ama o kişi, evine girerken Allah’ı zikreder fakat akşam yemeğini yerken zikretmezse, şeytan avenelerine; ‘Akşam yemeğine kavuştunuz, ama burada gecelemeniz mümkün değil.’ der. Adam eve girerken ve yemeğe başlarken “Bismillah” diyerek Allah’ı zikretmezse, şeytan avenelerine; ‘Yemeğe de yetiştiniz, yatmaya da!’ der.” (1)

Hadisi şeriflerde eve girerken ve yemeğe başlarken Besmele çekilmesi hâlinde şeytanın o evden ve sofradan uzaklaştıracağını anlatmaktadır. Şeytanın besmelesiz yenilen yemeği ev sahipleriyle beraber yiyeceği, bu sebeple de yemeğin bereketinin gideceği bildirilmektedir.

- Şeytan nasıl yer ve içer?

Bazı hadislerde de şeytanın sol eliyle yiyip içtiği bildirilmektedir. Bu sebeple de Hz. Peygamber (s.a.v), sağ el ile ve önünden, besmele çekerek yemeyi emretmiş, sol el ile yemek yemeyi ve su içmeyi yasaklamıştır. Bu konudaki bir hadisi şerif şöyledir:

İbni Ömer (r. anhüma) anlatıyor: Rasülullah (s.a.v) buyurdular ki:

“Sizden kimse sol eliyle yiyip içmesin. Çünkü şeytan soluyla yer ve içer.”(1)

Yine Seleme b. Ekva ve Ömer b. Ebi Seleme (r. anhüm)’den rivayet edilen diğer hadislerde, sağ el ile ve önünden yemek yeme emrediliyor.(2)

Dipnotlar:

(1) Müslim, Eşribe, 103, (2018).
(2) Müslim, Eşribe, 107.
---
alıntı.

__________________
Nasıl yaşarsanız öyle öleceksiniz.
Nasıl ölürseniz öyle dirileceksiniz.

Unutmayasın!!!
Elindeki sırrı saklayamayana yeni sır vermez.
Sırların Sahibi.
Şeyh-ül Ekber Muyhiddin İbn’ül Arabi KS
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147