Allah'ın haberi sıfatlarından olan el, yüz, göz sıfatlarını nasıl algılamalyız ? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 06.07.24, 11:18
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 13.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 658
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hak etmiyorum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
O yarattığı hiç bir şeye benzemez. Eğer el sıfatı bir organ olsaydı veya biz mahlukata benzeseydi bu Allahın şanına yakışmazdı. O hiç bir şeye benzemez. Bu tür sıfatlar mecazi anlamda kullanılır. Mesela Allahın kudret eli büyüktür dersem mecazi bir anlamda kullanırım yoksa haşa Allahın el uzvu var demek küfür olur. Allah celle celalühu hiçbir şeye benzemez ve hiç bir şeye muhtaç değildir. Uzvada muhtaç değil bir mekanada muhtaç değil. Allahın gözleri yok bizimki gibi çünkü bu tür şeylere muhtaç değildir ama her şeyi görür. Eğer cevabım kalbini rahat etmediyse "dinimiz islam" Sitesine girip soru hattından onlara soru sorun.
Allah razı olsun hocam.Hepsini araştırdım dedikleriniz çok doğru.Yalnızca Allah'ın ''gelmesi'' sıfatını idrak edemedim Allah'ın gelmesi sıfatı tam olarak nedir yani Allah'ın bize yakın olması mı kast ediliyor yoksa başka bir şey mi ? eğer biliyosanız cevap verirseniz çok mutlu olurum

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 06.07.24, 13:26
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.24
Bulunduğu yer: Diyarbakır- Ergani
Mesajlar: 530
Etiketlendiği Mesaj: 14 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
JustMention Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah razı olsun hocam.Hepsini araştırdım dedikleriniz çok doğru.Yalnızca Allah'ın ''gelmesi'' sıfatını idrak edemedim Allah'ın gelmesi sıfatı tam olarak nedir yani Allah'ın bize yakın olması mı kast ediliyor yoksa başka bir şey mi ? eğer biliyosanız cevap verirseniz çok mutlu olurum
Gelmesindeki kastınızı biraz açarsanız güzel olur. Allah bir mekana muhtaç değildir ve ilmiyle her yerdedir. Allah celle celalühu zaten her şeye yakındır ve haberdardır. Siz hangi anlamda sorduğunuzu biraz daha açarsanız iyi olur.

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 06.07.24, 14:16
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 13.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 658
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hak etmiyorum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gelmesindeki kastınızı biraz açarsanız güzel olur. Allah bir mekana muhtaç değildir ve ilmiyle her yerdedir. Allah celle celalühu zaten her şeye yakındır ve haberdardır. Siz hangi anlamda sorduğunuzu biraz daha açarsanız iyi olur.
Hocam linki hemen bırakayım bu videonun 14.33 dakikasında haberi sıfatlar kısmında Allah'ın ''gelmesi''şeklinde bir sıfat yazıyor.Ben tam olarak bu sıfatı anlamadım .

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 06.07.24, 15:58
TEBRİZ-İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 08.03.22
Bulunduğu yer: Ege
Mesajlar: 307
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

sevgili kardeşim Bir kısım İslam âlimleri, Allah Kur’ân’da elinden, yüzünden, gözünden ve gelmesinden söz etmektedir. Biz bunların mahiyetini, nasıl olduklarını bilemeyiz, çünkü Allah bize
bildirmemiştir. Biz sadece bu sıfatlarını kabul ederiz. Bu sıfatların keyfiyetlerinden, nasıl olduklarından bahsetmeyiz şeklinde görüş beyan etmişlerdir. Bir kısım İslam âlimleri ise Allah’ın
elini, yüzünü, gözünü ve gelmesini yorumlamışlar, tevil etmişlerdir. Bu âlimlerin yorumuna
göre, Allah’ın elinden maksat, gücü, kudreti ve nimetidir. Allah’ın yüzünden maksat O’nun
zatı ve rızasıdır. Allah’ın gözünden maksat, ilmi, yardımı, himayesi, gözetimi ve denetimidir.
Allah’ın gelmesinden maksat emrinin gelmesidir. Allah’ın arşı istivasından maksat; arşı istila
etmesi ve arşa hâkim olmasıdır. Allah’ın inmesinde maksat, nimet ve rahmetinin inmesidir.
Allah’ın yakın olmasından maksat, af, merhamet ve yardımının yakın olmasıdır. Allah’ın beraber olmasından maksat, O’nun kullarının her halini görmesi, bilmesi, murakabesi, ve onlara
yardım etmesidir

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 06.07.24, 20:39
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.24
Bulunduğu yer: Diyarbakır- Ergani
Mesajlar: 530
Etiketlendiği Mesaj: 14 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
JustMention Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam linki hemen bırakayım bu videonun 14.33 dakikasında haberi sıfatlar kısmında Allah'ın ''gelmesi''şeklinde bir sıfat yazıyor.Ben tam olarak bu sıfatı anlamadım .
Kusura bakmayın linki göremedim

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 06.07.24, 20:40
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 13.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 658
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hak etmiyorum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kusura bakmayın linki göremedim
Özür dilerim linki koymayı unutmuşum,hemen linki bırakayım...
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 06.07.24, 21:25
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.24
Bulunduğu yer: Diyarbakır- Ergani
Mesajlar: 530
Etiketlendiği Mesaj: 14 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
JustMention Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Özür dilerim linki koymayı unutmuşum,hemen linki bırakayım...
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Öncelikle eşari ve maturididen uzak durun. Orada bahsedilen sıfatlar ayetlerde veya hadislerde geçtiği için tevil edilmiş Sünni alimlerce aslında onlarda bu tür ayetleri tevil etmezlerdi ama bazı sapıklar çikip saçma sapan anlamlar yüklediği için alimler tevil etmek zorunda kalmışlar. Mesela vahabiler istiva ayetine haşa oturdu dediği için bu sapıklığa Sünni alimlerimiz cevap vermiş zaten. Hem Allah Celle celalühu arşı yaratmadan önce neredeydi diye sorsan sadece sana bakar cevap veremezler yada alakasız bir kaç şeyi evirip çevirip saçma sapan anlam yükler ler. Zaten o ablanın örnek verdiği bazı ayetler mecazi anlamda kullanılıyor. O gelme ile ilgili ayetin nerede ve nasıl geçtiğini söylemediği için âyette gelme anlamı ne anlamda kullanılmış bilmiyorum. O yüzden bir şey söyleyemem. Zaten hoca falanda değilim. Az buçuk bilgim vardı size cevap yazdım elhamdülillah. Size o yüzden site ismi verdim sorun diye. Size dönüş yaptıklarında buraya yazarsanız bende öğrenmiş olurum. Allah razı olsun. İyi akşamlar

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 06.07.24, 23:22
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 13.03.24
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 658
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Hak etmiyorum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Öncelikle eşari ve maturididen uzak durun. Orada bahsedilen sıfatlar ayetlerde veya hadislerde geçtiği için tevil edilmiş Sünni alimlerce aslında onlarda bu tür ayetleri tevil etmezlerdi ama bazı sapıklar çikip saçma sapan anlamlar yüklediği için alimler tevil etmek zorunda kalmışlar. Mesela vahabiler istiva ayetine haşa oturdu dediği için bu sapıklığa Sünni alimlerimiz cevap vermiş zaten. Hem Allah Celle celalühu arşı yaratmadan önce neredeydi diye sorsan sadece sana bakar cevap veremezler yada alakasız bir kaç şeyi evirip çevirip saçma sapan anlam yükler ler. Zaten o ablanın örnek verdiği bazı ayetler mecazi anlamda kullanılıyor. O gelme ile ilgili ayetin nerede ve nasıl geçtiğini söylemediği için âyette gelme anlamı ne anlamda kullanılmış bilmiyorum. O yüzden bir şey söyleyemem. Zaten hoca falanda değilim. Az buçuk bilgim vardı size cevap yazdım elhamdülillah. Size o yüzden site ismi verdim sorun diye. Size dönüş yaptıklarında buraya yazarsanız bende öğrenmiş olurum. Allah razı olsun. İyi akşamlar
Hocam Maturidilerden ve Eşarilerden neden uzak duralım ki? Ben Hanefiyim.Benim bildiğim hanefiler itikatta maturudi, şafiiler ise eşari oluyor.Onu anlamadım sadece.Siteye sormama gerek yok çünkü yukarıda tebrizi hocam gereken açıklamayı yapmış zaten derinlemesine araştırdım.

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 07.07.24, 10:28
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,209
Etiketlendiği Mesaj: 244 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
JustMention Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah razı olsun hocam,kafamdaki bu soruyuda sizin sayenizde çözmüş oldum

Güzel hocam gününüz hayrolsun hepsini detaylı olarak araştırdım sizin yazdığınız bu yazıyı detaylıca okudum not aldım defterime.Yalnız sizi rahatsız etmiyorsam bir sorum daha var hocam.Allahın haberi sıfatlarından olan ''gelmesi'' kelimesini biraz daha açıklayabilirmisiniz.Şuan tek sorum o kaldı şimdiden Allah sizden razı olsun
Allah’ın gelmesi yakınlığı/yaklaşması:
‘’Kim bana bir karış yaklaşırsa, ben ona bir zira yaklaşırım. Kim bana bir zira yaklaşırsa, ben ona bir kulaç yaklaşırım. Kim bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak gelirim.’’(Buhari, Tevhid, 15,43; Müslim, Zikr, 3,18,19,21)
‘’Kulum, nafilelerle bana yaklaştıkça ben onu severim. Onu sevdiğimde işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. Benden isterse ona veririm. Bana sığınırsa onu korurum.’’(Müsned VI. 256)
Özellikle ikinci hadisle ilgili olarak mecaz ve kinaye tespiti yapılmak suretiyle müşkil çözülebilmektedir. Burada Allah’ın ibadetlerle kendisine yaklaşan kulunun işiten kulağı ve gören gözü olması ifade edilmektedir. İbn Hacer ‘’Allah2ın kulak ve gözü nasıl olur?’’ şeklindeki bir soruya çeşitli tevillerin yanısıra bu ifadenin kula yardım ve onu teyid etmekten murad ve kinaye olduğunu söyleyerek müşkili gidermeye çalışmıştır.’’ (İbn Hacer, 13. 146) Ayni de İbn Hacer’le aynı kanaattedir. (Ayni, Umde, 19, 49)
Şarihlerimiz kısaca hadisi böyle ele almışlar, ancak olayı seven sevgi ve sevgili içerisinde ele alanlarda vardır. İbn’l-kayyım bunlardan biridir. Sözü ona bırakalım.
Müminin kalbi bu dereceye vardığı zaman, kendisine yakınlık ve beraberlik tablosu açılır ve Allah (cc)’ın kendisi ile birlikte semaları üzerinde, arşı üzerinde, mahlukatından uzak, yaratma ve emir vermekle birlikte kendisinden gaib olmadığını müşahede eder. Kulun indinde tazim ve iclal ile birlikte bu sıfata ünsiyet hasıl olur. Kendisi yalnızlık duyarken O’nunla ünsiyet eder, zayıf iken kuvvet bulur. Hüzünlü iken O’nunla ferahlık duyar. Kaybetmiş iken O’nun sayesinde bulur. İşte o zaman şu hadis-i kudsinin tadını elde eder:
‘’Kulum nafilelerle bana yaklaştıkça ben onu severim. Onu sevdiğimde işiten kulağı gören gözü tutan eli yürüyen ayağı olurum. Benden isterse ona veririm. Bana sığınırsa onu korurum’’ (Müsned, 6. Cilt 256)
Mutlak olarak hayatın en hoşu bu kulun hayatıdır. Çünkü bu kul sevmekte ve sevilmekte Rabbine yaklaşmakta, rabbi de ona yakın olmaktadır. Kalbini aşırı şekilde kuşattığından, zikrini adet edindiğinden rabbi onun sevgilisi olmuştur. Bütün himmetini onun hoşnudluğuna bağlaması işitmesi görmesi eli ve ayağı mesabesindedir. Eğer kul tutarsa, onunla tutar yürürse onunla yürür.
İşte bu gayeye götüren yolculuk (seyr-i sülük) tur. Ozaman kul için suluku esnasında huzur, heybet, murakabe, başka düşünceleri yok etme ve batınını tahliye etme gibi sulükün bütün dalları bir araya gelir.
Bu ‘’gitme’’ nin aslı ise, O’nun muradı, arzusu sebebi ile kendi arzusundan ve kendi haz ve nasibinden uzaklaşmanın aksine bütün nasibin ve muradının sevgilinin olmasıdır. Sevgilisine herhangi bir şeyle biraz yaklaşan buna karşılık kendisinden kat kat fazlası ile mükafat görür. Yaklaşmalar içinde en ütünü kulun zahiri ve batıni vücudu ve bütün benliğiyle sevgilisine yaklaşmasıdır.
Birinci delili: Allah Teala’nın şu sözüdür: ‘’Kim Allah’tan korkarsa (Allah) ona bir çıkış yeri ihsan eder. Onu hatır ve hayaline gelmeyecek bir cihetten rızıklandırır. Kim Allah’a güvenip dayanırsa O kendisine yetişir.’’ (Talak suresi 2 ve3. Ayetler) Burada Allah Teala görüldüğü gibi iki mükafatı birbirinden ayırır. Kendine güvenen (tevekkül eden) kimseye kendisinin ona YETİŞMESİ ve kafi olması ile mükafatını verir.
İkinci delil: Şehid hayatını Allah’a (cc) verdiği zaman Allah Teala kendi yakınlığı ve kerameti mahalinde kendi nezdinde onu daha mükemmel hayatla telafi eder.
Üçüncü delil: Bir kimse bir şey verdi mi Allah (cc) ondan daha hayırlısı ile karşılık verir.
Dördüncü delil: Allah (cc)’nın şu sözüdür: ‘’Öyle ise siz beni (taatle) anın ben de sizi (sevap ile) anayım. Bir de bana şükredin, bana nankörlük etmeyin.’’ (bakara suresi 152. Ayet)
Beşinci delil: hadis-i Kudside yer alan şu sözüdür: ‘’Kim beni içinden anarsa ben de onu nefsimde anarım. Kim beni toplulukta anarsa ben de onu ondan daha hayırlı bir topluluk içinde anarım.’’ (Buhari, Tevhid, 15, 43, Müslim zikr 3, 18, 19,31)
Altıncı delil: daha önce ifade ettiğim ‘’Kim bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir zira yaklaşırım’’ hadis-i kudsisidir’’
Kul Rabbine sunduğu şeyden daha üstününü elde etmekle daima karlıdır. Bu kalbi ruhu ve ameli ile O’na yaklaşan kula, Rabb, insanların yaşadıkları hayat çeşitlerine hiç benzemeyen bir hayat bahşeder. Hatta onun hayatına nisbetle hayatı öyle olmayan, dünyadakilerin hayatına ve lezzetlerine nisbetle ana karnındaki ceninin hayatı gibi bir hayat hatta ondan daha muazzam hayat verir. (İbnu’l-Kayyım, Meddaricu’s-saikin 2.cild 545-547)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 07.07.24, 10:37
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.24
Bulunduğu yer: Diyarbakır- Ergani
Mesajlar: 530
Etiketlendiği Mesaj: 14 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
JustMention Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam Maturidilerden ve Eşarilerden neden uzak duralım ki? Ben Hanefiyim.Benim bildiğim hanefiler itikatta maturudi, şafiiler ise eşari oluyor.Onu anlamadım sadece.Siteye sormama gerek yok çünkü yukarıda tebrizi hocam gereken açıklamayı yapmış zaten derinlemesine araştırdım.
Yok onlar yanlış oldu. Daha doğrusu ben yanlış yazdım mütezile olacak o eşari ve maturidi değil. Tebrizi hocanın yazdıklarını okumadım gereken cevap verilmişse gerek kalmamıştır. Tekrardan kusura bakmayın ben karıştırdım.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Alim ve'l-Muallim Swordsfish Tasavvuf Sohbetleri 1 07.07.20 22:30
Boyun, baş, saç ve Boy uzuvları hakkında Sin Tıbbı Nebi 1 22.04.20 08:35
Kıyamet günü olacak olaylarla ilgili ayetler ve mealleri asterix Diğer Havas Konuları 1 05.05.19 13:45
Tevbe Suresi Açıklamalı Tefsiri Havasokulu Kuran-ı Kerim Tefsiri 23 29.01.19 14:29
Hac Suresi Açıklamalı Tefsiri Havasokulu Kuran-ı Kerim Tefsiri 2 03.07.18 08:43


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147