Alıntı:
baybarss Nickli Üyeden Alıntı
Bir yakınımızın hastalığı nedeniyle yapmak istediğimiz iki protokol var. Her iki protokolden de yapıp da sonuç alan insanlar var. Ancak her iki protokol aynı anda yapılmıyor ve netice almak için birkaç ay devam etmek gerekli.
Zaman kaybetmemek için bunlardan hangisinin daha hayırlı olacağı konusunda ne yapılabilir? İstihare ya da başka birşey mi yapmayı tavsiye edersiniz? Bir de forumda farklı istihare türleri var. Hangisi daha etkili olur?
|
Câbir ibni Abdullah radıyallahu anh şöyle dedi: Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem tıpkı bir Kur’an süresini öğretir gibi, bize her iş için istihâre yapmayı öğretirdi. Şöyle buyururdu: “Herhangi biriniz bir iş yapmak istediğinde, farz namazlardan ayrı olarak iki rekât namaz kılsın, sonra da şöyle desin:Allàhümme innî estehîrüke biilmike, ve estakdirüke bikudretike, ve es’elüke min fadlikel azîm, feinneke takdiru velâ akdiru, ve ta‘lemü velâ a‘lemü, ve ente allâmül guyûbAllàhümme in künte ta‘lemü enne hâzel emra hayrun lî fî dînî, ve maâşî ve âkıbeti emrî (veya maâşî ve âkıbeti emrî yerine fî âcili emrî ve êcilihî dedi) fakdürhü lî ve yessirhu lî, sümme bârik lî fîhiVe in künte ta‘lemü enne hâzel emra şerrun lî fî dînî ve maâşî ve âkıbeti emrî (veya maâşî ve âkıbeti emrî yerine ve âcili emrî ve êcilihî dedi) fasrifhu annî, vasrifnî anhü, vakdür liyel hayra haysü kâne, sümme ardınî bihîAllahım! Sen her şeyi bildiğin için, hakkımda hayırlı olanı bana da bildirmeni, senin gücün her şeye yettiği için, beni başarılı kılmanı ve hayırlı olanı nasip etmeni senin o büyük kereminden niyaz ederim. Çünkü senin gücün her şeye yeter, benimki yetmez; sen her şeyi bilirsin, ben bilemem. Şüphesiz sen görülüp bilinmeyenleri de bilirsin. Allahım! Eğer bu işin benim dinim, dünyam ve ahiretim için hayırlı olduğunu biliyorsan (ravi, sözün burasında Resûl-i Ekrem’in hangi ifadeyi kullandığında tereddüt etti. Onun şöyle demiş olabileceğini söyledi: “şimdi veya daha sonrası için hayırlı olduğunu biliyorsan”) onu yapmayı bana nasip et, kolaylık ver ve onu bana mübarek kıl. Şayet bu işin benim dinim, dünyam ve ahiretim için kötü olduğunu biliyorsan (yine ravi, sözün burasında Resûl-i Ekrem’in hangi ifadeyi kullandığında tereddüt etti. Onun şöyle demiş olabileceğini söyledi: “şimdi veya daha sonrası için kötü olduğunu biliyorsan”) onu benden, beni ondan uzaklaştır. Hayır nerede ise onu bana nasip et, sonra da gönlümü bu sonuca razı kıl” der ve isteyeceği şeyi söylerdi.” Âlimler şöyle dedi: Namaz kılarak ve yukarıdaki duayı yaparak istihâre etmek sünnettir. Kılınacak namaz, iki rekât nafile namazdır. Anlaşılan şudur ki bu iki rekât namaz, farz namazlarla birlikte kılınan iki rekât sünnet ile tahiyyetü’l-mescid veya diğer nafile namazlarla da yerine getirilmiş olur. İstihâre yapacak kimse kılacağı iki rekât namazın birinci rekâtında Fatiha süresi ile Kâfirûn süresini, ikinci rekâtta da Fatiha süresi ile İhlâs süresini okur. Bir engel dolayısıyla namaz kılınamazsa, sadece istihâre duasını yapar. İstihâre duasına “elhamdülillâhi rabbil âlemîn” diye başlamalı, Resûlullah Efendimize salâtü selâm getirerek bitirmelidir. Bu Sahîh hadisten de anlaşılacağı üzere, her iş için istihâre yapmak sünnettir. İstihâre yaptıktan sonra kalbe doğan duyguya göre hareket edilir. Doğrusunu Allah bilir