Yüksek rakamda mehir hk - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 28.04.24, 23:55
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Yüksek rakamda mehir hk

Selamun aleyküm tanıdığım biri şuan 500 bin veya daha fazla bi rakama denk mehir ile anlaşmış fakat ayrılmak için buna güç yetirwmiyor bana göre soygun ve bunu ödemezse günahı olurmu ?
Yüksek rakamlı mehirler hakkında şeriatta bi hüküm varmıdır ?

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 29.04.24, 05:33
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,380
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Hadiste geçen “Bir şeyin var mı?” ve “Bak bakalım, demirden bir yüzük de olabilir.” ifadelerinin zahirine göre, kıymeti pek az bile olsa mehir olarak herhangi bir şeyi vermek yeterlidir. İbni Hazm’a göre, “şey” kelimesinin zahirinden dolayı bir arpa tanesi bile olsa “şey” diye nitelenebilecek olan her şey mehir olabilir. Buna cevaben denilmiştir ki, böyle bir şey söylemek, yüce Allah’ın şu kavlinden dolayı mehri azaltmada aşırıya kaçmaktır: “Namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz…” (Nisa suresi 24. ayet) Ayrıca bir hadiste şöyle denilmiştir: “Kimin gücü yetmezse oruç tutsun. Şafilere göre bir ücret karşılığında satılabilen veya kiralanabilen her şeyin mehir olması sahihtir. Satılması ve kiralanması caiz olmayan şeyin mehir olması caiz değildir. Hanefilere ve Malikilere göre hırsızlık haddinin nisabından daha az olan bir şeyin mehir olması caiz değildir. Hanefilere göre söz konusu nisap on dirhem, Malikilere göre ise çeyrek dinardır. Bu son iki mezhebin delili şudur: Kur’an’ın şu kavlinden dolayı kadın ancak önemi olan bir mal karşılığında helâl olur: “… mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz…” ve “… evlenmeye gücü yetmeyen kimse…” (Nisa suresi 25. ayet) Önemi olan malın en azı da değerli bir uzvun kesilmesini helâl kılan miktardır. Bu görüşte olanlara göre hadiste zikredilen “şey” mehir değil, peşinattır. Mehr-i misil ise kocanın zimmetinde bakidir. Bu meselede oldukça uzun tartışmalar vardır.

Ebu Seleme b. Abdurrahman radıyallahu anh şöyle anlatıyor: “Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin eşi Aişe’ye Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine ne kadar mehir verdiğini sorunca şöyle dedi: ‘Onun eşlerine verdiği mehir on iki ûkıyye ve neşş idi. Neşşin ne olduğunu biliyor musun?’ Ben, hayır, deyince şöyle dedi: Yarım ûkıyye demektir. Bu da beş yüz dirhem eder. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine verdiği mehir budur.” Hadisten Çıkarılan Hükümler: Hadis, mehrin hafif tutulmasını gösteren pek çok delilden biridir. Ümmetin önderi olan Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine verdiği mehir on iki ûkıyye idi. Bir ûkıyye 40 dirhemdir. Buna göre on iki ûkıyye toplam 480 dirhem eder. Neşş ise yarım ûkıyye olup 20 dirhemdir. Böylece toplam mehir miktarı 500 dirhem olur. Bu genel olarak böyledir. Yoksa Hz. Hatice, Hz. Safiye, Hz. Cüveyriye ve Hz. Ümmü Habîbe radıyallahu anhünne bu miktardan farklı bir mehir almışlardır. Gücü yeten için mehrin 500 dirhem olması müntahaptır. Erkeğin buna gücü yetmezse, kendisini Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme hibe eden kadının kıssasında geçen “demirden bir yüzük” ifadesinde olduğu gibi, pek az bir mehir verilebileceğine dair haberler de varit olmuştur. Mehirlerin alabildiğine yükselmesi ve ev döşemek için yapılan israfa varan harcamalar çok büyük zararlara sebep olmuştur. Bu durum gençlerin bekâr kalmaları sonucunu doğurmuş ve evler kapkaranlık bir gelecekten korkan evde kalmış kızlarla dolmuştur. Sonra bu durum, gençlerin fuhşa sürüklenmeleriyle birlikte çok büyük tehlikelere yol açmıştır. Bu tehlikeli sorunun pratik bir şekilde çözülmesi için akıllı kimselerin çareler araması gerekmektedir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 29.04.24, 11:08
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hadiste geçen “Bir şeyin var mı?” ve “Bak bakalım, demirden bir yüzük de olabilir.” ifadelerinin zahirine göre, kıymeti pek az bile olsa mehir olarak herhangi bir şeyi vermek yeterlidir. İbni Hazm’a göre, “şey” kelimesinin zahirinden dolayı bir arpa tanesi bile olsa “şey” diye nitelenebilecek olan her şey mehir olabilir. Buna cevaben denilmiştir ki, böyle bir şey söylemek, yüce Allah’ın şu kavlinden dolayı mehri azaltmada aşırıya kaçmaktır: “Namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz…” (Nisa suresi 24. ayet) Ayrıca bir hadiste şöyle denilmiştir: “Kimin gücü yetmezse oruç tutsun. Şafilere göre bir ücret karşılığında satılabilen veya kiralanabilen her şeyin mehir olması sahihtir. Satılması ve kiralanması caiz olmayan şeyin mehir olması caiz değildir. Hanefilere ve Malikilere göre hırsızlık haddinin nisabından daha az olan bir şeyin mehir olması caiz değildir. Hanefilere göre söz konusu nisap on dirhem, Malikilere göre ise çeyrek dinardır. Bu son iki mezhebin delili şudur: Kur’an’ın şu kavlinden dolayı kadın ancak önemi olan bir mal karşılığında helâl olur: “… mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz…” ve “… evlenmeye gücü yetmeyen kimse…” (Nisa suresi 25. ayet) Önemi olan malın en azı da değerli bir uzvun kesilmesini helâl kılan miktardır. Bu görüşte olanlara göre hadiste zikredilen “şey” mehir değil, peşinattır. Mehr-i misil ise kocanın zimmetinde bakidir. Bu meselede oldukça uzun tartışmalar vardır.

Ebu Seleme b. Abdurrahman radıyallahu anh şöyle anlatıyor: “Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin eşi Aişe’ye Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine ne kadar mehir verdiğini sorunca şöyle dedi: ‘Onun eşlerine verdiği mehir on iki ûkıyye ve neşş idi. Neşşin ne olduğunu biliyor musun?’ Ben, hayır, deyince şöyle dedi: Yarım ûkıyye demektir. Bu da beş yüz dirhem eder. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine verdiği mehir budur.” Hadisten Çıkarılan Hükümler: Hadis, mehrin hafif tutulmasını gösteren pek çok delilden biridir. Ümmetin önderi olan Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin eşlerine verdiği mehir on iki ûkıyye idi. Bir ûkıyye 40 dirhemdir. Buna göre on iki ûkıyye toplam 480 dirhem eder. Neşş ise yarım ûkıyye olup 20 dirhemdir. Böylece toplam mehir miktarı 500 dirhem olur. Bu genel olarak böyledir. Yoksa Hz. Hatice, Hz. Safiye, Hz. Cüveyriye ve Hz. Ümmü Habîbe radıyallahu anhünne bu miktardan farklı bir mehir almışlardır. Gücü yeten için mehrin 500 dirhem olması müntahaptır. Erkeğin buna gücü yetmezse, kendisini Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme hibe eden kadının kıssasında geçen “demirden bir yüzük” ifadesinde olduğu gibi, pek az bir mehir verilebileceğine dair haberler de varit olmuştur. Mehirlerin alabildiğine yükselmesi ve ev döşemek için yapılan israfa varan harcamalar çok büyük zararlara sebep olmuştur. Bu durum gençlerin bekâr kalmaları sonucunu doğurmuş ve evler kapkaranlık bir gelecekten korkan evde kalmış kızlarla dolmuştur. Sonra bu durum, gençlerin fuhşa sürüklenmeleriyle birlikte çok büyük tehlikelere yol açmıştır. Bu tehlikeli sorunun pratik bir şekilde çözülmesi için akıllı kimselerin çareler araması gerekmektedir.
500 dirhem 500 bine mi denktir abi buna güç getiremeyen mehir vermese oruç mu tutmalı kul hakkımıdır

.
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 29.04.24, 11:49
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,380
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
500 dirhem 500 bine mi denktir abi buna güç getiremeyen mehir vermese oruç mu tutmalı kul hakkımıdır
Denk demedim farkındaysan şu cümlelerle tenkit ettim:''Mehirlerin alabildiğine yükselmesi ve ev döşemek için yapılan israfa varan harcamalar çok büyük zararlara sebep olmuştur. Bu durum gençlerin bekâr kalmaları sonucunu doğurmuş ve evler kapkaranlık bir gelecekten korkan evde kalmış kızlarla dolmuştur. Sonra bu durum, gençlerin fuhşa sürüklenmeleriyle birlikte çok büyük tehlikelere yol açmıştır. Bu tehlikeli sorunun pratik bir şekilde çözülmesi için akıllı kimselerin çareler araması gerekmektedir.''

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Yüksek SesLe Müzik DinLerken Dikkat !! SiLence Sağlık 2 13.08.22 11:29
Medyomluğun Mahiyeti Ve Nevileri #2 Celil Parapsikoloji & Spiritüalizm 1 25.12.19 23:42
Yüksek ben yüksek benlik SiLence Parapsikoloji & Spiritüalizm 5 31.07.18 20:20
Hipertansiyon hakkında bilinmesi gerekenler SiLence Sağlık 1 16.04.17 16:14
Yüksek ben SiLence Parapsikoloji & Spiritüalizm 2 03.04.17 19:24


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147