Üveys zkiri yapılış kuralları - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 28.04.24, 14:51
 
Üyelik tarihi: 12.10.23
Bulunduğu yer: Mekke'de
Mesajlar: 144
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Üveys zkiri yapılış kuralları

nasıl yapılır üveys zikiri bir tane konuda baktım ama kuralları yazmış yapılış kısmınıda yapıyorum fakat ? üveysi zikretmekle alakalı birşey söylememiş o zaman nasıl yapıcam pek anlamadım nasıl yapılıdığını bilen varsa lütfen yardımcı olsun bide sadece üveys çektim dün mideme bulantı geldi nedense

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 28.04.24, 16:28
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 27.02.23
Bulunduğu yer: .
Mesajlar: 2,304
Etiketlendiği Mesaj: 108 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bu konuda gerekenler mevcut buyurun inceleyin.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 28.04.24, 16:45
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 27.02.23
Bulunduğu yer: .
Mesajlar: 2,304
Etiketlendiği Mesaj: 108 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

⚜️UYGULANMASI :

EÛZU BİLLAHİ MİNEŞ-ŞEYTÂNİRRACîM. BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHîM.100 DEFA TÖVBE ESTAĞFİRULLAH–Başında Besmele Olmadan– SALAT-I ŞERİFE (SALAVAT)*okuyoruz.*(Sayı sınırı yoktur dilediğiniz kadar istediğiniz kadar okuyabilirsiniz, illa bizden tavsiye isterseniz*EN AZ 100*adetin altına düşmeyin deriz..*İsteyen dileyen kardeşlerimiz hiç bir mecburiyet olmamakla birlikte tavsiye edilen diğer adette 132 dir.*Neden 132 derseniz. Aşkı üveysi 1 kitabımızı inceleyebilirsiniz.)**Yaklaşık 2000 adet Salat-ı Şerife var. Hangisi kolayına gelirse o Salat-ı Şerifeyi söyle. İster uzun isterse kısa olsun hiç fark etmez. İlle de tavsiye dersen*biz; *“Allahümme salli ve sellim ve barik ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed” deriz.–Başlarında Besmeleyle–*11 İHLAS SURESİ*(Kul Hüvallahu) ve**1 FATİHA SURESİ*( Elham )Hediye*:*Allah'ım Senin rızan ve izninle okuduğum Surelerin ve Salavat-ı Şeriflerin sevaplarını, Şanlı Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) Efendimiz'in Şanlı Ruhuna, Yüce Aliine, Ehli Beyt'ine, Ashabına, Sahabelere, Sıddıklara, Şehitlere, Gazilere, Salih Kullarına, Tüm Peygamberlere ve Nebilere, Meleklere, Hz. Meryem, Hz. Fatma Annelerimize ve tüm cennetlik annelerimize, Hızır (as) ve sevdiği evliyalara, himmet eden sultanlarımıza, Veysel Karani Hz'ne, ders veren hocalarımıza ve onların da hocalarına, Üveyslere, Üveyslerin de hediye ettiği tüm sevgililere*HEDİYE ETTİM.*

(istediğiniz evliya ve bu dünyada ve ahiretteki sevdiklerinizi de hediyenize* ekleyebilirsiniz.)

1 Kere EÛZU BİLLAHİ MİNEŞ-ŞEYTÂNİRRACîM. BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHîM.“LA İLAHE İLLALLAH” okuyoruz.*(Sayı sınırı yoktur dilediğiniz kadar istediğiniz kadar okuyabilirsiniz, illa bizden tavsiye isterseniz saygıdan dolayı EN AZ 100 deriz.)

***Not: Zikri *bitirdikten *sonra *11 *ihlas ve 1 Fatiha *okunmayacaktır…***

Bu *kadar mı? Evet bu kadar.

ÖNEMLİ:*Zikre hemen başlayabilirsiniz, Allah’ı ve Şanlı Resulümüzü anmak için kimseden icazet almanıza gerek yoktur.

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 29.04.24, 00:03
 
Üyelik tarihi: 12.10.23
Bulunduğu yer: Mekke'de
Mesajlar: 144
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Cazgircinx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

⚜️UYGULANMASI :

EÛZU BİLLAHİ MİNEŞ-ŞEYTÂNİRRACîM. BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHîM.100 DEFA TÖVBE ESTAĞFİRULLAH–Başında Besmele Olmadan– SALAT-I ŞERİFE (SALAVAT)*okuyoruz.*(Sayı sınırı yoktur dilediğiniz kadar istediğiniz kadar okuyabilirsiniz, illa bizden tavsiye isterseniz*EN AZ 100*adetin altına düşmeyin deriz..*İsteyen dileyen kardeşlerimiz hiç bir mecburiyet olmamakla birlikte tavsiye edilen diğer adette 132 dir.*Neden 132 derseniz. Aşkı üveysi 1 kitabımızı inceleyebilirsiniz.)**Yaklaşık 2000 adet Salat-ı Şerife var. Hangisi kolayına gelirse o Salat-ı Şerifeyi söyle. İster uzun isterse kısa olsun hiç fark etmez. İlle de tavsiye dersen*biz; *“Allahümme salli ve sellim ve barik ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed” deriz.–Başlarında Besmeleyle–*11 İHLAS SURESİ*(Kul Hüvallahu) ve**1 FATİHA SURESİ*( Elham )Hediye*:*Allah'ım Senin rızan ve izninle okuduğum Surelerin ve Salavat-ı Şeriflerin sevaplarını, Şanlı Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) Efendimiz'in Şanlı Ruhuna, Yüce Aliine, Ehli Beyt'ine, Ashabına, Sahabelere, Sıddıklara, Şehitlere, Gazilere, Salih Kullarına, Tüm Peygamberlere ve Nebilere, Meleklere, Hz. Meryem, Hz. Fatma Annelerimize ve tüm cennetlik annelerimize, Hızır (as) ve sevdiği evliyalara, himmet eden sultanlarımıza, Veysel Karani Hz'ne, ders veren hocalarımıza ve onların da hocalarına, Üveyslere, Üveyslerin de hediye ettiği tüm sevgililere*HEDİYE ETTİM.*

(istediğiniz evliya ve bu dünyada ve ahiretteki sevdiklerinizi de hediyenize* ekleyebilirsiniz.)

1 Kere EÛZU BİLLAHİ MİNEŞ-ŞEYTÂNİRRACîM. BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHîM.“LA İLAHE İLLALLAH” okuyoruz.*(Sayı sınırı yoktur dilediğiniz kadar istediğiniz kadar okuyabilirsiniz, illa bizden tavsiye isterseniz saygıdan dolayı EN AZ 100 deriz.)

***Not: Zikri *bitirdikten *sonra *11 *ihlas ve 1 Fatiha *okunmayacaktır…***

Bu *kadar mı? Evet bu kadar.

ÖNEMLİ:*Zikre hemen başlayabilirsiniz, Allah’ı ve Şanlı Resulümüzü anmak için kimseden icazet almanıza gerek yoktur.
Çok teşekkürler bugün başlıyorum

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 29.04.24, 20:54
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 05.05.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 777
Etiketlendiği Mesaj: 30 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Belixy123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok teşekkürler bugün başlıyorum

Hepsini 100 .100.100 oku.

Zikir calisiyor.yalniz sorunlu.
Gorecegin ruyalardan anlarsin zaten. Cok guzel ruyalar gördugun halde rahatsiz olmus bi sekilde uyanırsın.
Allahi zikir etmenin ne sakincasi var diceksin.
Yok zaten.
Hepsi temiz su ama bu suda bir sorun var.
Cogu insan bu zikirden musallat kaptigini söylüyor.
Şu an mevcut üveysi topluluğuna katılma sakın.

Sen
100 estağfurullah
100 salavat
100 la ilahe illallah
100 ihlas ile devam et.
Efendimiz tum peygamberler evliyalara hediye et.
Ummmeti muhammete bagisla.
Baslayacagin Ilk gece boy abdesti alip tövbe edeceksin ama.

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 29.04.24, 21:06
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 20.02.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,938
Etiketlendiği Mesaj: 169 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Belixy123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
nasıl yapılır üveys zikiri bir tane konuda baktım ama kuralları yazmış yapılış kısmınıda yapıyorum fakat ? üveysi zikretmekle alakalı birşey söylememiş o zaman nasıl yapıcam pek anlamadım nasıl yapılıdığını bilen varsa lütfen yardımcı olsun bide sadece üveys çektim dün mideme bulantı geldi nedense
Üveysi, RasulAllah SAV’in terbiyesinde olmakla oluyor; zannediyorum ki Alınmayla, yapim diyip yapmakla oldugu sanmıyorum. Tasavvufi kaynaklardan araştırmanı tavsiye ederim Havas kaynaklarından değil

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 29.04.24, 22:23
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 27.02.23
Bulunduğu yer: .
Mesajlar: 2,304
Etiketlendiği Mesaj: 108 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ferhat123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hepsini 100 .100.100 oku.

Zikir calisiyor.yalniz sorunlu.
Gorecegin ruyalardan anlarsin zaten. Cok guzel ruyalar gördugun halde rahatsiz olmus bi sekilde uyanırsın.
Allahi zikir etmenin ne sakincasi var diceksin.
Yok zaten.
Hepsi temiz su ama bu suda bir sorun var.
Cogu insan bu zikirden musallat kaptigini söylüyor.
Şu an mevcut üveysi topluluğuna katılma sakın.

Sen
100 estağfurullah
100 salavat
100 la ilahe illallah
100 ihlas ile devam et.
Efendimiz tum peygamberler evliyalara hediye et.
Ummmeti muhammete bagisla.
Baslayacagin Ilk gece boy abdesti alip tövbe edeceksin ama.
Yav Ferhat abi musallattan söz etmişsin sorunu aciklamamışsın. Sorun var demişsin sorunu soylememissin. Açıkla neresinde şirk varsa bizde bilek. Hadi uveys topluluğuna katılmıyoruz diyelim.
Ee peki nerede sorun var ? Bende merak ettim canım abim.

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 29.04.24, 22:32
 
Üyelik tarihi: 12.10.23
Bulunduğu yer: Mekke'de
Mesajlar: 144
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ferhat123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hepsini 100 .100.100 oku.

Zikir calisiyor.yalniz sorunlu.
Gorecegin ruyalardan anlarsin zaten. Cok guzel ruyalar gördugun halde rahatsiz olmus bi sekilde uyanırsın.
Allahi zikir etmenin ne sakincasi var diceksin.
Yok zaten.
Hepsi temiz su ama bu suda bir sorun var.
Cogu insan bu zikirden musallat kaptigini söylüyor.
Şu an mevcut üveysi topluluğuna katılma sakın.

Sen
100 estağfurullah
100 salavat
100 la ilahe illallah
100 ihlas ile devam et.
Efendimiz tum peygamberler evliyalara hediye et.
Ummmeti muhammete bagisla.
Baslayacagin Ilk gece boy abdesti alip tövbe edeceksin ama.
ama bu yoldan geçen herkes üveyslere katılıyormuş

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 29.04.24, 22:47
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 27.02.23
Bulunduğu yer: .
Mesajlar: 2,304
Etiketlendiği Mesaj: 108 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Belixy123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ama bu yoldan geçen herkes üveyslere katılıyormuş
Resulullah s.a.v de üveysti. Manen Allah tan ders alan. Üveys : Allah tan peygamberden evliyalardan manen ders alan demektir.

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 30.04.24, 14:40
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 422
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Üveysîlik, bir kimsenin zâhiren görmediği kişi veya kişilerden rüya gibi yollarla mânevî eğitim alması ve bu yolla oluşan tarîkat anlamında bir tasavvuf terimidir.
Hazret-i Peygamber -sallâllâ*hu* aleyhi ve sellem- zamanında Yemen’de yaşayıp müslüman olan, fakat İslâm Peygamberi ile bizzat görüşemeyen Üveys el-Karanî’nin (Türkçede Veysel Karanî) rüya veya başka mânevî yollarla Efendimiz -sal*lâl*lâ*hu aleyhi ve sellem- ile görüşüp eğitim aldığı kabul edildiği için sonraki asırlarda bu yolla eğitim ve feyz alan kişilere Üveysî, bu metoda da Üveysîlik denmiştir.

ÜVEYSÎLİK KİMLER İÇİN KULLANILIR?

Üveysî kavramı dört grup için kullanılır. Bunlar Hazret-i Peygamber’den, Üveys el-Karanî’den, Hızır -aleyhisselâm-’dan veya herhangi bir şeyhten rûhânî yolla eğitim alan kişilerdir.

Tasavvuf tarihinde Üveysî olduğu söylenen ilk mutasavvıf İbrahim bin Edhem’dir. (ö. 166/782) Onun Hızır -aleyhisselâm-’dan veya Üveys el-Karanî’nin rûhâniyetinden feyz aldığı söylenir. Yine ilk dönem sûfîlerinden Bâyezîd-i Bistâmî’nin Câfer es-Sâdık’tan, Ebu’l-Hasan Harakānî’nin de Bâyezîd-i Bistâmî’den Üveysî yolla eğitim aldığı kabul edilir. Bunların dışında Üveysî olduğu kaydedilen çok sayıda mutasavvıf vardır. Meselâ Bahâeddin Nakşbend’in, Abdülhâlık Gucdüvânî ve Hakîm Tirmizî’den bu yolla eğitim aldığı ifade edilir.

ÜVEYSÎ METODLA RÜYADA FEYZ VE EĞİTİM

Vefat etmiş olan velîlerin rûhâniyetinden Üveysî metodla rüyada feyz ve eğitim alan sûfîlerden birçoğunun, ayrıca yaşayan bir mürşîdinin de olduğu görülmektedir. Bazı sûfîlere göre bu daha güvenilir bir yoldur. Zira rüyasında bir velîyi görüp ondan bazı bilgiler alan kişi bunun sâdık bir rüya mı, yoksa bir aldatmaca mı olduğunu anlamakta zorlanabilir. Yaşayan rehberine danışmak ve rüyasında aldığı bilgilerin dînin kurallarına ve tasavvufun ilkelerine uyup uymadığını test etmek gibi yollarla onun sıhhati hakkında fikir sahibi olabilir. Danışacak bir rehberi olmayan kişiler ise yanlış fikirlere sapabilirler.

Şeytan veya cin bir insanın rüyasına girip; “Ben Abdülkādir Geylânî’yim!” veya; “Ben Hızır’ım!”, “Ben Üveys el-Karanî’yim!” diyebilir. Böyle bir rüya ile muhatap olan kişinin yaşayan bir şeyhi varsa ona danışıp bu rüyanın sâdık mı kâzib mi (doğru mu aldatıcı mı) olduğunu sorma imkânı olacaktır. Bu sebeple Üveysî yolla büyük bir zâttan eğitim almaktansa, yaşayan bir şeyhe bağlanmanın daha iyi ve risksiz olduğunu ifade etmek için Hoca Bahâeddin Nakşibend Hazretleri;

“Canlı bir kedi, ölü bir aslandan daha iyidir.” buyurmuşlardır.1

RÜYADA PEYGAMBER EFENDİMİZİ GÖRMEK

Rüyada Hazret-i Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem-’in görülmesi de hassas bir konudur. Efendimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem-;

“Beni rüyasında gören, gerçekten beni görmüştür. Çünkü şeytan benim kılığıma giremez!” buyurmuştur. 2

Ancak bu husus da dikkatli olunması gereken bir meseledir. Şeytan, Hazret-i Peygamber’in sûretine ve şekline giremez. Ancak başka bir şahsın şekline ve kılığına girip rüyasında bir insana;

“Ben senin peygamberinim.” derse ne olacak? Yukarıdaki hadis, sahâbîlere söylenmişti ve onlar zaten Hazret-i Peygamber’in sûretini biliyorlardı. Oysa sonraki asırlarda yaşayan insanlar onu görmedikleri için, rüyada gördükleri şahsın gerçekten peygamber olduğuna karar vermeleri zor olacaktır. Burada Hazret-i Peygamber’in hilyesini yani beden ve yüz özelliklerini anlatan hadisler kısmen yardımcı olabilir. Ayrıca rüyada görülen şahsın söyledikleri de çok önemlidir.

Sıddîk Hasan Hân Kannevcî (ö. 1890) şöyle der:

“O Hazret’i (aleyhisselâm) rüyasında gören ve O’ndan Kitap ve Sünnet ile sâbit olan şerîata aykırı bir söz veya hüküm duyan kişi, gerçekte Hazret-i Peygamber’i görmemiştir. Aksine şeytan tarafından aldatılmıştır. Şeytan kendisini peygamber gibi göstermiş ama gerçekte onun sûretine girmemiştir. Bu aldatmacaya birçok ilim ehli de kanmış ve bu sebeple din ilimlerinin bereketlerinden ve Allâh’a yakınlıktan mahrum kalmışlardır.”3

RÜYALARIN EN GÜZELİ

Nakşibendî meşâyıhından Abdullah Dihlevî (ö. 1824) de şöyle der:

“Rüyaların en güzeli, Allah Teâlâ’yı ve Rasûlü’nü görmektir. Ancak burada da vehim ve hayal endişesi vardır. Yani vehim, gerçek zannedilebilir. Çünkü zikir nurlarının parlaması, muhabbet ve ihlâs veya çok salevat getirmek yahut da hadis ilmiyle çok meşgul olmak gibi ameller, rüyada o Hazret (sallâllâhu aleyhi ve sellem)’in sûretinde görülebilir. Gören de Rasûlullâh’ı gördüm zanneder. Rasûlullâh’ın başka başka şekillerde görünmesinin sebebi budur. Eğer Medîne-i Münevvere’de bulunan ve O’nun hilyesini anlatanların (sahâbîlerin) bildirdiği hakikî şeklinde görürlerse, bu çok büyük bir saâdettir ve mâneviyat yolunda ilerlemeye, dinde kolaylığın artmasına sebep olur.”4

RÜYADA ALLAH'I (C.C.) GÖRMEK

Rüyada Allah Teâlâ’nın görülmesi konusu da hassas bir meseledir. Rüyasında Allâh’ı gördüğünü veya O’nunla konuştuğunu zanneden kişi, gerçekte kiminle konuşmuştur? İslâm tarihinde kendisini Mehdî veya peygamber ilân edenlerin bir kısmı sahte rüyalarla yoldan çıkmış olabilir. Öte yandan, tasavvuf ehline göre, rüya sadece uykuya has değildir. Uykuda, uyanıkken veya uyku ile uyanıklık arasında da görülebilir ve durumuna göre vâkıa, müşâhede gibi adlar alır. Ancak bu «müşâhede»lerin de sahtelerine karşı uyanık olmak gerekir. İsmâil Hakkı Bursevî (ö. 1725) Kitâbü’n-Netîce’de özetle şöyle der:

“Bazı dervişler, şeytanı gök ile yer arasında bir sedir üzerinde görüp Hak Teâlâ zannederler ve Hak yolundan çıkarlar… Şeytan; dervişi bir yol ile bağladıktan sonra, ona doğru diye birçok yanlış ve bâtılı gösterir. Bu tehlike içinde kalan, vehim ve hayalin peşinden giden çoktur. Uyanıp doğru yola dönenler nâdirdir. Çoğu şeytanın çengelinde asılıp kalmıştır.”5

SAHTE RÜYA VE MÜŞAHADE

Hucvîrî’nin (ö. 465/1072) Keşfu’l-Mahcûb’da naklettiği şu rivâyet de sahte rüya ve müşâhedelere bir örnektir:

Cüneyd-i Bağdâdî’nin müridlerinden biri, kemal derecesine ulaştığına dair kendisini bir hayale kaptırmış ve;

“Benim için yalnızlık, sohbetten ve cemiyet içinde olmaktan daha iyidir.” deyip inzivâya çekilmiş ve cemaatle sohbet etmekten elini çekmişti. Gece olunca kendisine bir deve getiriyorlardı ve;

“Artık senin cennete gitmen lâzım!” diyorlardı. Adam deveye binerek yola çıkıyor, gayet güzel manzaralı bir yer görüyor, orada güzel şahıslar, lezzetli yemekler ve akarsular seyrediyordu. Seher vaktine kadar o adamı burada bırakıyorlardı. Sonra adam burada uyuyor, uyandığı zaman kendisini inzivâya çekildiği dergâhın önünde görüyordu. Bunun üzerine benlik duygusu içine yerleşti, gençlik (ve acemîlik) gururu gönlüne tesir etti ve;

“Bana şöyle oluyor (benim şöyle şöyle mânevî hâllerim var)!” diye iddialara başladı.

Sonunda onun haberini Cüneyd-i Bağdâdî’ye ulaştırdılar. Cüneyd kalktı, o adamın inzivâya çekildiği dergâha gitti. Adamı, kafası kibir ve gururla dolmuş olarak buldu. Cüneyd ona hâlinden sordu, o da her şeyi kendisine anlattı. Bunun üzerine Cüneyd -rahmetullâhi aleyh- ona;

“Bu gece oraya gittiğin zaman üç defa; «Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm.» duâsını oku!” dedi.

Gece olunca adamı yine oraya götürüyorlardı. Fakat adam kalbinden Cüneyd’i red ve inkâr ediyordu. Bir süre geçtikten sonra tecrübe olsun diye üç kere; «Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm.» dedi. Yanındakilerin hepsi feryat ederek oradan dağıldılar. Adam kendisini bir çöplüğün ortasında oturur vaziyette buldu. Çevresi ölmüş hayvanların kemikleriyle dolu idi. Adam hatasını anladı, tevbe etti ve arkadaşlarının sohbetine döndü.6

TASAVVUF TARİHİNDE RÜYA İLE EĞİTİM

Netice olarak, tasavvuf tarihinde rüya yolu ile eğitim almak anlamında Üveysîlikten bahsedilmekteyse de, bunun tehlikeli ve riskli bir yol olduğu apaçık ortadadır. Bu sebeple Üveysî yolla eğitim ve feyz alan sûfîler ayrıca yaşayan bir şeyhe de bağlanma, gerektiğinde rüyalarını hayattaki şeyhine danışma ihtiyacı hissetmişlerdir.

Meselâ Hoca Bahâeddin Nakşibend -kuddîse sirruhû- kendisinden bir buçuk asır önce yaşayan Abdülhâlik Gucdüvânî’nin rûhâniyetinden Üveysî yolla feyz ve eğitim almış ise de, hayatta olan Seyyid Emîr Külâl’e bağlanarak gerçek eğitimini onun yanında tamamlamıştır. Bu şekilde davranmayan kişilerden bazıları aldatıcı rüyalar sebebiyle kemâle ermediği hâlde şeyhlik iddiasında bulunmak, hattâ daha ileri gidip Mehdîlik ve peygamberlik iddia etmek gibi sapkınlıklara düşmüş, şeytan ve cinlerin maskarası olmuşlardır.

SAHTE MEHDİ VE SAHTE PEYGAMBERLER

İslâm tarihindeki sahte Mehdî ve sahte peygamberler; muhtemelen önce kendileri bu tür aldatıcı (şeytânî) rüyalarla yoldan çıkmış, sonra başkalarını da saptırmışlardır. Ayrıca bu tür rüyalarla şeyh olduğunu zanneden kişiler; etrafına topladıkları kişilere haddinden fazla ve kontrolsüz zikir dağıtarak, onların psikolojisini de bozabilmektedirler. Bu tür kişiler çoğu zaman kendilerine Üveysî yolla «başkalarına verilmeyen özel bilgilerin verildiğini» de iddia etmektedirler. Sonunda ümmeti ifsâd etmek için fırsat kollayan yabancı ve karanlık güçlerin maddî desteğini de alarak din adına bir «ifsad projesi» hâline dönüşebilmektedirler. Bu sebeple Üveysî olduğunu iddia eden kişi ve gruplardan sakınmak en doğru yol olacaktır.

Kaynak: Prof. Dr. Necdet Tosun, Yüzakı Dergisi

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
üveys zikri yapılışı? Faziletleri?...(hayatınız değişecek) gunes Zikir 114 15.08.24 14:14
Üveys Zikri Ve Kuranı Kerim Bağlantısı üveys2016 Kuran-ı Kerim 68 24.05.24 00:05
Üveys Karani hazretleri Mmirzan20 Allah Dostları & Evliyalar 0 12.02.24 14:14
Hazreti Şeyh Üveysi Karani (Kaddesallahü sırrahul aziz) Devrimci Allah Dostları & Evliyalar 19 16.01.18 21:07


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147