#31
|
|||
|
|||
Alıntı:
bidat mezhepleri biliyorum merak etme ama senin bu düşüncen çok yanlış bu hitap peygamberlerinde haşa akılsız olduğuna kadar gider çünkü onlarda müslümandı? |
#32
|
||||
|
||||
Alıntı:
Dinde aklın yani şahsi görüşlerin yeri yoktur. Dinde nakil esastır. Akla göre din olmaz. İslamiyet, nakle dayanan, selim akıl dinidir. Selim akıl, yanılmayan akıldır. Birinin aklına uygun gelmeyen bir şey, selim akıl sahibi için uygun gelebilir. Akla göre din olsa, insan sayısı kadar din olur. İslamiyet’te aklın ermediği şey çoktur. Fakat, selim akla uymayan bir şey yoktur. Dinde aklın yani şahsi görüşlerin yeri yoktur. Dinde nakil esastır. Akla göre din olmaz. İslamiyet, nakle dayanan, selim akıl dinidir. Selim akıl, yanılmayan akıldır. Birinin aklına uygun gelmeyen bir şey, selim akıl sahibi için uygun gelebilir. Akla göre din olsa, insan sayısı kadar din olur. İslamiyet’te aklın ermediği şey çoktur. Fakat, selim akla uymayan bir şey yoktur. Alıntı:
senin aklina uyan dini bir kural benim aklima uymazsa nasil olacak
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#33
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#34
|
||||
|
||||
Mutezile cehemmiye kader inkarcıları kuran mahluk meselesi Haricilik hurufilik islam dinindeki fitnelerdir .
Bunlara bakıp her görüş batıldır denemez kuran belli hükümler belli hadisler belli hadisin zayıfı sahihleri belli Çok fazla şeyyapmamak lazım
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#35
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bu yazilandan akıl kullanmamak,akılsız olup müslüman olmak ve insanların ateizme itilmesi sonucunu cikaryiyorsaniz zaten fikir alışverişi değil sabit bir fikri karşıtı anlamak istemeden savunma durumuna dönüyor. Felsefe ve mantıktan bahsedip bu tavır ilginç |
#36
|
||||
|
||||
Alıntı:
4 hak mezhep dışındada ozamanlar büyük alinler çoktu misal Ahmet b. Hanbel 100 kadar alimden ders görmüştür keza imam şafide imam azamın öğrencisidir. Ahmet b hanbelde imam şafinin öğrencisidir bunların fıkıh usülleri birbirinden farklıdır ihtilaflıdır şu pencereden bakmak gerek bu alimler İslam'a hizmet etmişlerdir En güzel ibadet etme şemsiyesi altında adeta birbirileriyle yarışmışlardır bu alimlerin yanıldığı konularda onlara günah yoktur ecirleri birdir fakat eğerki doğru ibadet etmişlerse fıkıhlarıda doğru ise Şefaat edebilirler keza bu 4 mezhebin ileri gelen alimleri vardır hepside mezhep kurmaktan kaçınmış bu 4 mezhebin dewamlılığını istemişlerdir. Mezhep ile görüşleri çakışanda vardır fakat hiçbiri ötekini yermemiştir saygı çerçevesinde ilimlerini icra etmiştir . Keza bi alimin bütün hadisleri öğrenebilme şansı günümüzdede yoktur kim hangi hadise ulaşırsa onunla amel etmeli mezhepten bağımlı veya bağımsız mezhepler içi muhalefette vardır ufak çaplı ama hiçbiri diğerini yermez teknoloji gelişir fıkıh usulüde gelişmeye muhtaçtır her hadise ulaşma güçlüğü vardır keza günümüzdede bu böyledir . kimse akılsız değildir herkes aklını icra eder günün şartlarında İlaveten bu din akıl dini değildir Allah gayba inanın diyor gaybı akıl idrak edemez
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#37
|
||||
|
||||
Bir diğer yandanda akıl dinidir çünkü uçuk sorulara en güzel cevabı bu din veriyor (: akıl inanmaya muhtaçtır ne kadarda gaybı bilmesede gaybdan gelen haberlere inanmak mecburiyetindedir . biz bir birlinmezlikteyiz burada bize verilen bilgilerin gerçekliğini akıl ölçer kuranın verdiği misallere akıl ancak itaat eder çünkü kurandan gayrısı saçma sapan düşüncelerdir akıl o düşünceleri değerlendirmeden herzaman düşürür fakat nefs kuranın gerçeğini kabullenemez . işte nefs ile savaş en büyük cihat olarak nitelemiştir r.sav
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#38
|
|||
|
|||
tamam kardeşim siz aklınızı kullanmayın öyleyse islam nakil dini diye de islamı tahrip edin ama elbet bu yaptığınız mahşerde karşınıza çıkar nasıl hesap vereceksiniz o zaman
|
#39
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#40
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Gayrimüslimle evlenmek | Havasokulu | islam & islami Konular | 10 | 29.10.24 14:51 |
Anlayışsızlara verilecek en güzel cevap | Torlak | Hayat Dersleri & Hikayeler | 0 | 26.08.21 10:19 |
Cevap verin milleti aldatmayin ! Cinni hüddami hadimi olanlar delille gelin ! | La Tahzen12 | Sorularınız | 27 | 14.08.21 23:43 |
Emânet ve Tevbe | Swordsfish | islam & islami Konular | 0 | 21.06.20 19:51 |
Yorumlara kimse cevap vermiyor | ikra | Sorularınız | 4 | 07.02.18 17:03 |