Havass ve Kabala ilmi arasındaki fark - Sayfa 18 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #171  
Alt 25.02.24, 23:09
Dasiva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 15.09.22
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 251
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
QABBALAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
kibir şeytandandır duaya ihtiyacım yok diyen bir adam değil hoca MÜSLÜMAN olamaz



Allah hepimize yardım etsin ne diyeyim
"Duaya ihtiyacım yok" demesinden önce ne demiş?

Alıntı ile Cevapla
  #172  
Alt 25.02.24, 23:14
Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: İNGİLTERE
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Dasiva Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Duaya ihtiyacım yok" demesinden önce ne demiş?
olay öncesi sonrası değil önemli olan duanın iyiliğidir duayı kim ederse etsin niyet halisse amel halis olur
ben bir Müslüman olarak dua ettim

Alıntı ile Cevapla
  #173  
Alt 25.02.24, 23:25
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,719
Etiketlendiği Mesaj: 3577 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
QABBALAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
kibir şeytandandır duaya ihtiyacım yok diyen bir adam değil hoca MÜSLÜMAN olamaz



Allah hepimize yardım etsin ne diyeyim
senin ya okuman yok yada okudugunu anlamiyorsun ama su kesin tam takiyyecisin

ben duaya ihtiyacim yok mu dedim

bak ben ne demişim

***oncelikle sen bana dua etme, tevrat bozulmadi diyenin duasina ihtiyacim yok***

şimdi anladin
benim vaktimi çalma

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #174  
Alt 25.02.24, 23:30
Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: İNGİLTERE
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
senin ya okuman yok yada okudugunu anlamiyorsun ama su kesin tam takiyyecisin

ben duaya ihtiyacim yok mu dedim

bak ben ne demişim

***oncelikle sen bana dua etme, tevrat bozulmadi diyenin duasina ihtiyacim yok***

şimdi anladin
benim vaktimi çalma
kardeşim boşuna tartışmaya uzatmaya gerek yok gönlünü kırdıysam hakkını helal et benden yana helal olsun

Alıntı ile Cevapla
  #175  
Alt 26.02.24, 08:10
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,400
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
QABBALAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yanıtınız çok güzel bir yanıt teşekkür ederim Yahudiler arasında azımsanmayacak bir kesim Talmud'u kutsal saymaz hatta kabul etmez bunun nedeni Talmud'un değiştirilmiş olmalarına inanmlarıdır bu bahsettiğiniz bölüm Talmudu kastedyor olabilir mı? ikincil olarak faiz konusu Tevratta kesin hükümle haram olmalarına rağmen yahudilerden olanlar yahudi olmayanlara faiz günahını işlemişlerdir bunun nedeni Tevrat değildir çünkü tevrat bu durumu yasaklamış Yahudilerin Yahudi olmayanları kendilerinden görmelerini öğütlemişlerdir Faiz sürgün nedeniyle ticaret ile uğraşmak zorunda kalan yahudilerin para kazanamamaları nedeniyle güçsüzleşmemek için çeşitli din alimlerinin faiz yahudi olmayana verilebilir fetvasını vermelerine neden olmuştur yanıtınız çok doyurucu bir yanıt dini alimlerin fetvalarının tevrata denk görüldüğü konusunda da size katılıyorum
Kendi elleriyle kitap yazanlar. Bu beyanda yer alan “veyl” (ويل) kelimesi için şiddet mânası verilmiş veya cehennemdeki bir vâdinin adıdır denilmiştir. Şöyle de düşünülmüştür: “Veyl” (ويل) üzüntü çekilip ah vah edilen her türlü olaydır, Arap, “Şu olay sebebiyle vay falanın başına gelene!” der.Elleriyle kitap yazıp. Bu iki şekilde yorumlanabilir: Yazanlar, Hz. Muhammed’in niteliklerini Tevrat’tan silip kaldıranlar (Tevrat nüshalarını bu şekilde yazanlar). Bir de yazanlar, yani niteliklerinin aksini icat edip yazanlar. Sonra da, Bu, Allah katındandır derler. Bu muhtevadaki “yazım” gerçeğin aksinin kayıt ve ispatı demektir, “İşte onlar, Allah’ın imanı kalplerine yazıp yerleştirdiği kimselerdir”[ Mücadele Suresi 22. Ayet] beyanında olduğu gibi. Burada tesbit edilen, aslının öyle olduğu zannedilmesi için Tevrat’a eklenen ibarelerdir. Elleriyle yazdıkları yüzünden vay haline, kazandıkları dünyalık yüzünden vay haline onların! Sözü edilen kimselere üç şey yüzünden üç defa teessüf edilmiştir. İlki Resulullah’ın niteliği için yeni bir metin icat ederek doğru olanı yok edip değiştirmeleri. İkincisi, bu, Allah katındandır demeleri. Üçüncüsü, kazandıkları dünyalık yüzünden vay haline onların, yani yeme içme imkânları ve hediyeleri.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #176  
Alt 26.02.24, 11:15
Celcelutiye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 19.12.17
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 5,355
Etiketlendiği Mesaj: 3162 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
QABBALAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamün Aleyküm öncelikle ben uzun yıllarını Qabbalah'a adamış sırlı ilimler peşinde koşmuş (tıp, büyü bozma, büyü yapımı (büyü yapımına karşıyım Allah'ın yazdığı kaderi değiştirme cürretini kimse kendinde bulamaz bulmamalı.) yüksek ve düşük işlemler bakım vs. gibi konularda uzmanlaşmış bir Müslüman'ım. Zamanımı bunlara hacamaktan Havass ilmi hakıkında yetersiz kaldım ve bu konuları araştırmaya öğrenmeye zaman ayırmaya karar verdim. Şimdi konumuza gelirsek Havass ile Qabbalah arasındaki farklar nelerdir Qabbalah neden şeytani görülür? Qabbalah Musa Peygamberin İbrahim Peygamberin ilmidir. Havass da kök olarak iyi amaçlar için dünyaya gönderilmiş bir ilimdir, Havass kötüye kullanılamaz mı?
Amel eden kişiye göre değişir, Kabalanın iletişim kurmaya çalıştığı mecra ile Kurani kerim ayet sure esma havaslarına yoğunlaşan kişinin iletişim kurduğu yaratılmışlar 1 değildir.

Birisi şeriat tanımaz dinlemez , diğeri Allahın yasaları gereğince hareket eder. Ne yaptığını bilen ehil için bi fark yoktur sadece dışardan hoş gözükmüyor..Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söylim diye bakar yaratılmışlar uzaktan ve yanına hayır üzere yaşayanlar pek yaklaşmaz.. Bu işlerle 3-5 sene ciddi uğraşmış birisinin kitap açmasınada gerek yoktur bi amel için,hangi durumda kime gidileceğini bilir kişi

__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #177  
Alt 26.02.24, 14:22
Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: İNGİLTERE
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Celcelutiye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Amel eden kişiye göre değişir, Kabalanın iletişim kurmaya çalıştığı mecra ile Kurani kerim ayet sure esma havaslarına yoğunlaşan kişinin iletişim kurduğu yaratılmışlar 1 değildir.

Birisi şeriat tanımaz dinlemez , diğeri Allahın yasaları gereğince hareket eder. Ne yaptığını bilen ehil için bi fark yoktur sadece dışardan hoş gözükmüyor..Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söylim diye bakar yaratılmışlar uzaktan ve yanına hayır üzere yaşayanlar pek yaklaşmaz.. Bu işlerle 3-5 sene ciddi uğraşmış birisinin kitap açmasınada gerek yoktur bi amel için,hangi durumda kime gidileceğini bilir kişi
çoğunlukla size hak veriyorum Yaratılmışlar konusunda genelde isim ve kavram değişiyor Cin kavramı İslam'da daha ayrıntılı ve açık olduğu için Tevrat biraz daha genel kalıyor bu da yanlış anlaşılmalara neden oluyor yanıtınız için sağolun

Alıntı ile Cevapla
  #178  
Alt 26.02.24, 16:26
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,400
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Tevrat’ın İbranice karşılığı olan “Torah” kelimesi, Yahudi kültüründe ve Eski Ahid’de genel bir anlama sahip bulunmaktadır. Bu kelimenin “Musa Kitabı”nın özel adı olduğuna dair Eski Ahid’de kesin bir ifadeye rastlanmamaktadır. “Musa Kitabı”na özel isim olarak “Torah” ismi, daha sonra Yahudiler tarafından verilmiştir. Bu isim, zamanla, bütün Eski Ahid’i kapsayan bir isim haline gelmiştir. Kur’an’daki “Tevrat” kelimesi de İbranice aslı “Torah” gibi genel bir anlam ifade etmektedir. Kur’an’da, bu kelimenin “Musa Kitabı”nın adı olduğunu belirten açık bir ifa*de bulunmamaktadır. Kur’an’a göre Tevrat, “Allah’ın Beni İsrail peygamberlerine gönderdiği vahiylerin genel adıdır. ”Tevrat’ta anlatılan vahiy sürecinin incelenmesinden, Musa’ya gelen vahyin kapsamının bugünkü Tevrat’ın hacmi kadar olma*dığı anlaşılmaktadır. Eski Ahid’de ve Rabbani kaynaklarda, bunu doğrulayan haberler bulunmaktadır. Yeşu Kitabı’nda, Musa’nın Kitabı’nın tümünün bir “mezbah” üzerine yazıldığı belirtilmektedir. Rabbilerin açıklamasına göre bu mezbah, “on iki taştan” yapılmış*tır. Bu haberler doğru kabul edilirse, “Spinoza”nın da belirttiği gibi, “Tevrat ın bütün sözlerinin bu on iki taş üzerine sığması mümkün değildir.” Bundan da “Musa Kitabı”nın muhtevasının, en azından, on iki taş üzerine sığacak kadar, bugünkünden kısa olduğu ortaya çıkmaktadır. Başka bir ifadeyle, bugünkü Tevrat’ın muhtevası, tamamen Musa’ya ait değildir. Musa’nın, kendisine gelen vahiyleri yazıp yazmadığı, tam olarak bilinmemektedir. Tesniye’nin 31. Babının 9 ile 25 ve 26. cümlelerinde, Musa’nın, “Torah”ın sözlerini bir kitaba yazdığı ve bu kitabı, Ahit Sandığı’nın yanına koyması için Levioğullarına, Kohenlere teslim ettiği belirtilmektedir. Tesniye’deki bu cümlelere dayanılarak, Dıvarim Rabah’da ve Maimonides’in Mişne Torah’ın da Musa’nın on üç Tevrat nüshası yazdığı, bunların on ikisini on iki kabileye dağıttığı, birini de Ahit Sandığı’nın içine koyduğu zikredilmektedir. Dıvarim Rabah’da ve Mişne Torah’da yer alan bu haber, Eski Ahid’in I. Krallar ve II. Tarihler kitapları tarafın*dan doğrulanmamaktadır. I. Krallar ve II. Tarihler kitaplarında, Süleyman zamanında “Ahit Sandığı”nın açıldığı ve içinden “İki Taş Levha”dan başka bir şeyin çıkmadığı açıklanmaktadır. Buna göre; ya bu nüsha kaybolmuştur veya Dıvarim Rabah’da ve Mişne Torah’da anlatılanlann tarihî gerçekliği bulunmamaktadır. Yahudi araştırmacı Hava Lazarus-Yafeh son düşünceyi desteklemektedir. Müslümanlarla Yahudiler arasındaki tahrif polemiğini kapsamlı olarak inceleyen Lazarus-Yafeh, on üç nüsha teorisinin Müslüman polemikçilere karşı uydurulduğu kanaatindedir. Tesniye’de, Musa’nın Tevrat’ı yazdığını ifade eden cümlelerden sonra Tevrat’ın muhtevasının daha üç bab devam etmesi ve Rabbani kaynaklardaki tek nüsha ile ilgili rivayetler bu kanaati teyit etmektedir. Bütün bunlar, Tevrat’ın, Musa’dan çok sonra, tedricen ortaya çıktığını göstermektedir. Muhtemelen, Musa’ya gelen vahiy, belli bir döneme kadar hafızalarda sözlü olarak korunmuş, daha sonra, birileri tarafından, bütün kaynaklar derlenerek yazıya geçirilmiştir. Bu metne, Musa’ya gelen vahiyle ilgisi olmayan ilaveler de katıl*mıştır. Böylece, metnin muhtevası kabarmış ve neticede, Musa’ya verildiğine inanılan “Tevrat” ortaya çıkmıştır. Musa’dan çok sonra tespit edilmiş olan bu Tevrat, Rabbani kaynaklarda anlatıldığına göre, asli yapısını koruyamamış, devamlı değişikliğe ve tahrifata maruz kalmıştır. Yahuda Kralı Yoşiya’nın Mabet’teki “katakompa” gizlemesinden sonra da bir daha ele geçirilememiş ve tamamen ortadan yok olmuştur. Kudüs Talmud’unda belirtildiğine göre, bu Tevrat, halen orada bulunmaktadır.Bugün mevcut olan Tevrat, II. Mabet Dönemi’nde Ezra tara*fından tespit edilmiştir. Ezra, bu Tevrat’ta birtakım değişiklikler yapmıştır. Ondan sonra Knesset Ha-Gadol ve Soferim, Tevrat üzerinde çalışmaya devam etmiştir. Özellikle Soferim, bu yeni Tevrat’ın teşekkülünde önemli rol oynamıştır. Bazı Rabbiler, onları Tevrat’ta bazı kasıtlı değişiklikler yapmakla da suçlamışlardır.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #179  
Alt 26.02.24, 20:22
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,400
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
QABBALAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Taş levhalar 2 kez yazılmıştır ikisini de Hz Musa Allahın söylediklerine uygun işlemiştir Allah ilkinde ne söylediyse aynısını ikincisind de söylemiştir anlam ve cümle farklılıkları yoktur aynı mahiyette olması bir şey ifade etmez çünkü yasalar evrenseldir



seninle çok geniş bir zamanda farklı bir konu balığı altında sadece bu konuları konuşmalıyız Yusuf'um bilgin bol ben bu aralar çok zaman bulamıyorum sana mutlaka haber edeceğim
Şimdi gardaş yusufum falan demişsin sıkıntı yokta bu ifade benim yaş grubuma göre değil ben yaşım itibariyle yaşlılar sınıfındanım ayrıca adım Yusuf değil ‘’yusufiyeli’’ rumuzunu kullanıyorum yalnız Artvin Yusufiyeli den de değilim. Özel bir ifadedir. Genelde ülkücü camia birileri için kullanır ben o birilerindenim neyse yine yanlış anlama olmasın sen Tevrat’ın tahrif edilmesiyle alakalı Kur’an’dan delil istedin bende Bakara suresi 75. Ayet ile Bakara Suresi 79. Ayeti söyledim izaha çalıştım. Buna rağmen sen yine Tevrat tahrif edilmemiş diyorsan seninle müşterek bir noktamız kalmıyor. Daha fazla bir şey yazmama gerek kalmadı.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #180  
Alt 27.02.24, 12:27
Üye
 
Üyelik tarihi: 21.02.24
Bulunduğu yer: İNGİLTERE
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şimdi gardaş yusufum falan demişsin sıkıntı yokta bu ifade benim yaş grubuma göre değil ben yaşım itibariyle yaşlılar sınıfındanım ayrıca adım Yusuf değil ‘’yusufiyeli’’ rumuzunu kullanıyorum yalnız Artvin Yusufiyeli den de değilim. Özel bir ifadedir. Genelde ülkücü camia birileri için kullanır ben o birilerindenim neyse yine yanlış anlama olmasın sen Tevrat’ın tahrif edilmesiyle alakalı Kur’an’dan delil istedin bende Bakara suresi 75. Ayet ile Bakara Suresi 79. Ayeti söyledim izaha çalıştım. Buna rağmen sen yine Tevrat tahrif edilmemiş diyorsan seninle müşterek bir noktamız kalmıyor. Daha fazla bir şey yazmama gerek kalmadı.
güzel kardeşim yazdığın şeylere boş zamanımda cevap vereceğimi yanıtlayacağımı sana söyledim çünkü konu çok uzayacak ve benim bu aralar fazla zamanım yok yazarsın yazmazsın yine senin kararın lakin ben ilk fırsatta yine de yazdıkların hakkında bir şeyler yazacağım "Yusuf'um" konusuna gelince isminin güzelliği nedeniyle böyle bir hitapta bulundum yaşına bakmadım rahatsız olduysan hakkını helal et

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
varlıklar hakkında bir kaç soru samyeli Sorularınız 34 15.12.23 16:51
Yakazada gezenler hakkında bir soru sern Sorularınız 9 22.04.22 00:17
hadim daveti hakkında sorular ahmetkardeş Sorularınız 5 14.11.21 11:00
Kısmet açılması hakkında soru sanem Sorularınız 13 15.11.20 23:12
Kilo hakkında 10 soru aşk Sağlık 1 06.05.17 11:09


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147