#141
|
|||
|
|||
Hocanız 10 emiri okuyabilir
|
#142
|
|||
|
|||
Alıntı:
beni istediğiniz gibi men edebilirsiniz benim için mühim değil bana Kuran'da yazan TEVRAT İNCİL değiştirildi diye bir ayet gösterebilir misiniz? Alıntı:
Qabbalahta (rahmani) şeytan ve soylarından hiçbir şey kullanılmaz. Rahmani çalışılır meleklerden yardım alınır |
#143
|
|||
|
|||
Islâm Ansiklopedisi. Islâm âlemi tarih, coğrafya ve biyografya lûgati. A.Ateş öncülüğünde İstanbul Üniversitesinde kurulan bir heyet ile bütün dini alimlerden kaynakçalarla hazırlanmış bir kitap bunun kaynağı isteyenler okuyabilir
Cin kavramı Yahudilikte o kadar da açıkça tebliğ edilmemiştir Qabbalah'a göre olan izah daha açıktır fakat her seferinde daha derine inmemiz gerekeceği için bu konuya net cevap veremem |
#144
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kafir havassı diyemeyiz çünkü Qabbalah havastan çok ama çok öncedir. havasta meleklerle çalışılır harflerin ve kombinasyonların gücü ile çalışılır daha derin bir çalışma gerektirir. lakin şeytani amaçlar doğrultusunda da kullanmaya çok yatkındır çünkü gücü çok yüksektir Hz Süleyman bunun bir kanıtıdır. |
#145
|
||||
|
||||
Alıntı:
Allaha isyan etmis bir guruh meleklerden yardim alamaz önce soruya cevap verin peygamberler gunah işlemiştir fakat buyuk gunahlar değil demistiniz bu buyuk gunahlar neledir kurandan 100 tane delil getiririm,hadislerden 100 tane delil getiririm ama 1 ayet yeter baska delile ihtiyac yok incil ve Tevrat bozulmamış diyene kurandan delile gerek yok Kitabı elleriyle yazıp “bu Allah katındandır” diye yalan söylemektedirler. (Bakara, 2/79) bu ayet delil olarak yeterli olur tevrattan ve incilden delil getireyim incil konu disinda ona 1 delil yeter isa Allahin oglu diyen İncil bozulmustur Üzeyir Allahin oglu diyen tevrat bozulmustur yeremya Allahin sozlerini degistirdiniz diyor Tevratta Allah yiyip bitiren ateş olarak geciyor tevratta Allah yoruldu deniyor tevratta Allahin hz yakupla güresip ona yenildigi soyleniyor hz nuha torunu tecavuz etti diyen kitap bozulmus değiştirilmiş demektir peygamberleri zina yapti diye suclayan kitap bozulmustur tevratta musa as mezarinin yeri soyleniyor moab ta öldügü soyleniyor, ve halkin moab da musanin arkasindan 30 gun agladiklari soyleniyor bu hikaye bile bozulduguna bire bir delildir
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#146
|
||||
|
||||
Günümüzdeki Tevrat, gerçekten Yüce Allah tarafından in*dirilmiş orijinal metinlerle aynı metinlerden mi oluşuyor yoksa orijinalliği bozulmuş, dolayısıyla ilahi niteliği kaybolmuş bir kitap mıdır?Bu sorunun cevabı bizzat Tevrat’ın ciddiyetle araştırıldığında rahatlıkla bulunabiliyor. Tevrat, Kitab-ı Mukaddes adı verilen iki kitaptan oluşan külliyatın ilk kısmım oluşturur ki; ikinci kısmı İncil (Ahdı Cedid)dir. Tevrat, otuz dokuz kitaptan meydana gelmiştir ve bu otuz dokuz kitabın yalnızca ilk beş tanesi Hz. Musa’ya verilen bölümlerdir. Beşinci bölüm olan Tesniye’de Hz. Musa’nın ölümünün anlatılması, bundan sonraki bölümlerin başkaları tarafından yazıldığını ortaya koymaktadır.“Rabbin sözüne göre, Rabbin kulu Musa orada, Moab diya*rında öldü ve Moab diyarında Beytpeor karşısındaki derede onu gömdü...” (Tensiye Bölümü, 34/5-8).Tevraf ı takip ettiğimizde kalan bölümlerin Musa’nın ölü*münden sonra Yahudilerin başına geçen kişilerin hayatlarını ve verdikleri emirleri kapsadığını görürüz. Bundan dolayı, Tevrat, yüzlerce yıl boyunca değişik kişiler tarafından yazılarak üzerinde oynanılmış, neticede ilahi niteliğini yitirerek kutsallığını kaybetmiş bir kitaptır. Tevrat’ın değiştirildiği, içerdiği çelişkili ifadelerden rahatlıkla anlaşılmaktadır. Bu çelişkilerin Musa’nın beş kitabında dahi var olması, bu bölümlerin de hahamlar tarafından tahrifata uğradığını göstermektedir.Türkiye’de bir dönem Mason Üstad-ı Azamlarından Hayrullah Örs, Tevrat’ın zaman içinde tahrif edildiğini şu şekilde anlatmak*tadır:“Eski Ahid, özellikle Tevrat (Musa’nın 5 kitabı; Tekvin, Çıkış, Leviler, Sayılar ve Tensiye) Yahudiler ve Hıristiyanlarca yakın zamana kadar Tanrı’nın Musa’ya doğrudan doğruya yazdırdığı kitap olarak kabul edilmekte idi. Ama ‘iki yüzyıldan beri’ yapılan incelemeler, bunların çok ‘yeni diyebileceğimiz’ zamanlarda yazıl*dığını ve çeşitli maksatlarla tarih boyunca değişikliğe uğratıldığını ispatlamıştır.” (Musa ve Yahudilik, Hayrullah Örs, s.34-35). Tevrat’ın büyük bir kısmını değiştirerek “kirli ruhlarla trans” halindeyken kendi dogmalarını yazanlar; Yahudilerin üzerinde tarih boyunca kontrollerini sürdürmüş hahamlardır.Yahudilerin sapkın görüş ve geleneklerine sıkı sıkı bağlı ha*hamlar, orijinal Tevrat’ın getirdiği gerçek dini arzularına uygun bulmamış, kendi zevkleri ve hırsları doğrultusunda değiştirmiş*lerdir. Mason Üstadı Hayrullah Örs bu konuda da şunları ifade etmiştir: “Kahinler yazısı denen kısımlarda, Yahudi şeriatı artık son ve kesin şeklini alır. Bunların bir hahamlar topluluğunun eseri olduğu anlaşılmaktadır. Bu topluluğun da bütün Musa kitaplarını (Tevrat’ı) yemden elden geçirmiş oldukları bellidir. Ama kendi koydukları kuralları, hep Musa’nınmış gibi göstermişlerdir.” (Musa ve Yahudilik, Hayrulah Örs, s. 36-37).Hahamlar, Tevrat’ı kendi inançları doğrultusunda bozarken, kendi otoritelerini de kuvvetlendirecek kendilerine “peygamber” hatta “Tanrı” gibi uluhiyet verecek metinleri eklemeyi unutma*mışlardır. Tevrat’ta hahamlara kayıtsız şartsız itaat edilmesine dair pek çok ayet vardır. Tevrat’ın çoğu yerinde kahin olarak hahamlar şu şekilde anlatılmaktadır: “Levi oğullarına kahinler yaklaşacaklar, Rabb’in onları seçti ve her dava da, her dövüş de onların sözlerine göre olacaktır.” (Tesniye Bölümü, 22/5) “Ve her kim, Allah’ın Rabb’e hizmet etmek üzere orada duran kahini ve hakimi dinlemeyerek küstahlıkta davranırsa, o adam ölecektir.” (Tensiye Bölümü, 17/2).Bu şekilde Tevrat’ı kendi inanç ve çıkarları doğrultusunda değiştiren hahamlar, tarih boyunca Yahudi toplumunu idare etmişlerdir. Bugün hâlâ İsrail Devleti’nde her iş hahamların emirlerine göre yapılmaktadır.Hahamların Tevrat üzerinde yaptıkları ekleme ve değiştir*meler, tek değiştirilmemiş ilahi kitap olan Kur’an da şu şekilde ifade edilmektedir: “Oysa onlardan (Yahudilerden) bir bölümü Allah’ın sözünü işitiyor, akıl erdirdikten sonra (dahi bile) bile değiştiriyorlardı.” (Bakara Suresi Ayet 75).“Artık vay hallerine! Kitabı kendi elleriyle yazıp sonra az bir değer karşılığında satmak için: Bu Allah katandandır diyenlere artık yazıklar olsun, elleriyle yazdıklarından dolayı onlara, yazıklar olsun kazandıklarına.” (Bakara suresi Ayet 79).Netice olarak Muharref Tevrat; hahamların kin ve hırsları ne*ticesinde Şeytan’ın kontrolüne girerek ırkçı düşüncelerle ördükleri “sapkın ve dogmatik” bir ideoloji kitabıdır. Fanatik hahamlar eski dinlerdeki bu sapkın inançları Tevrat’a bir “fikir mimarı ustalı*ğıyla” ustaca yerleştirip, bu ideolojiye “din” görüntüsü ve işlevi vererek hem insanlığa hem de kendilerine Kuran’da uyarıldığı gibi “yazık” etmişlerdir.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#147
|
||||
|
||||
Alıntı:
ilaveten sahabiden 1 kişi akrep sokmasında rukye yapmış meşur hadisi bilmeyen yoktur . burda fatihanım görevlilerinden bahsetmemiş surenin sirayeti hakkında konuşulmamış .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#148
|
||||
|
||||
Alıntı:
Birçok müfessir ‘’ لِلَّذٖينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِاَيْدٖيهِمْ’’ ifadesini Yahudi din alimlerinin Tevrat metnini tahrif etmeleri, yani kendi kutsal kitaplarından Hz. Muhammed’in nübüvvet vasıflarına işaret eden ifadeler ile haram ve helal konusunda bazı hükümleri tağyir, tebdil ve tahrif etmeleri bağlamında yorumlamıştır. (Cüşemi, et-Tehzib 1.cilt sayfa 211; İbn Atıyye, el-Muharrerü’l-Veciz 1.cilt sayfa 170; Kurtubi , el-Cami 2.cilt sayfa 9; Suyuti ed-Dürrü’l-Mensur 1.cilt sayfa 435-436) Abduh’un yorumuna göre bu ifadede kasdedilen husus: Yahudi din alimleri dini muhtevalı netinler yazıp bunların ilahi kaynaklı ya da kutsal kitaba dayalı olduğunu ihsas eder tarzda davranmışlar, böylece kendi içlerindeki avam tabakasını hem ayartmış hem de onlar üzerinde otorite sağlamışlardır. Nitekim her dini topluluğun avam tabakası din alimlerince telif edilen eserleri ilahi kitabın parçaları gibi algılar. Yahudi din adamlarının faiz konusunda ürettikleri fetvalar, Yani Yahudilerin zenginleşmesi için başkalarından kat kat fazla alabilecekleri yönündeki fetvalar bu ayette anlatılan hususa örnek teşkil edecek tarzdadır. (Reşid Rıza, Tefsiru’l-Menar cilt 1 sayfa 295) Zira Yahudiler faizli işlemleri kendi aralarında haram sayarken Yahudi olmayanlardan faiz almanın cevazına hatta lüzumuna hükmetmişlerdir. Kendi şeriatlarında ‘’yılan sokması’ ’na benzetilmesine rağmen; Yahudiler uygulamada faizli işlemler neticesinde ortaya çıkan hasılata odaklanmış ve hasılat kendileri açısından lehte tahakkuk ettiğinde caiz, aleyhte tahakkuk ettiğinde ‘’haram’’ saymışlardır. Ayetteki ‘’ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً’’ ifadesi ‘’Sonra da basit menfaatler el de etmek için, 2Bu Allah tarafından gönderilmiş vahiydir’ derler’’ manasına gelir. Bu ifadeden açıkça anlaşılacağı üzere Yahudi din uleması bizzat kendi görüş ve kanaatlerini kutsal metin gibi takdim etmişlerdir. Yani kendi eserlerini ve bu eserlere dercettikleri görüşlerini ilahi kaynaklıymış gibi takdim edip bu sayede basit dünya menfaatlerini elde etmeyi hedeflemişlerdir. Onların böyle bir işe tevessül etmeleri ise ayette ‘’ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً’’ diye belirtilmiştir.Bu ifadedeki ‘’ لِيَشْتَرُو’’ lafzı ‘’ücret ya da bedel karşılığı alınıp satılan, yani alışverişe konu olan (müsmen ve mebi) şeylerin elde edilmesi’’ manasındaki (şry,şira) kökünden türemiş bir fiil olup ‘’satın almak’’ manasına gelir. Ebu’l-Beka’ya göre bir şeyi bırakıp başka bir şey alınarak yapılan her muamele iştera fiiliyle ifade edilir 8Ebu’l-Beka, el-Kulliyat sayfa 117) Aynı ifadede geçen ‘’semen’’ kelimesi ‘’bedel, ivaz, fiyat, satış bedeli para ve kıymet’’ gibi anlamlar içerir. Ancak ‘’semen’’ ile ‘’kıymet’’ arasında şöyle bir farktan da söz edilir. Bir şeyin ‘’kıymet’’i satılan şeyin değerinde eksilme ve ziyade olmaksızın tam karşılığı iken, ‘’semen’’ satılan şeyin daha düşük veya daha fazla bedel mukabilinde satılıyorsa bu bedel semendir. Bir şeyin tam karşılığı olan bedel ise kıymettir. (Ebu Hilal, el-Furuku’l-Luğaviyye sayfa 238) Semen ya da dünyevi menfaatlerin azlığını belirten ‘’kalil’’ kelimesi ‘’bir şeyin önemsiz ve az olması’’ manasındaki (kll, kıllet) kökünden türemiş bir sıfat-ı müşebbehe olup, ‘’az önemsiz değersiz’’ anlamına gelir. (Zebidi, Tacu’l-Arus 30. Cilt sayfa 273-275) Ayette dünyevi menfaat ve çıkara işaret eden ‘’semen’’in ‘’kalil’’ (az) diye nitelendirilmesi ya söz konusu menfaatin dünyadaki her şey gibi gelip geçici olması ya da haram olması ile ilgilidir. Çünkü haram kazanç bereketsizdir. Yahudi din ulemasının elde ettikleri menfaat, rüşvet türünden menfaat olabileceği gibi temsil ettikleri nüfuz ve otoriteyi korumak gibi şeyler de olabilir. İşte bu yüzden ayette ‘’ فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ’’ (Yazıp çizdikleri şeylerden dolayı yazıklar olsun onlara! Kazandıkları şeylerden dolayı yazıklar olsun onlara!) buyrulmuştur. ‘’Veyl’’ (Yazıklar olsun) lafzının bu ifadede iki kez zikredilmesi, işlenen cürmün ne çok çirkin olduğunu vurgulamaya yöneliktir. ‘’Kazandıkları şeyler’’ den ‘(مِّمَّا يَكْسِبُونَ) maksat, kesbettikleri günahlara hamledilebileceği gibi, din istismar yoluyla elde ettikleri dünyevi menfaat ve çıkarlara da hamledilebilir. (Tabersi, Mecamu’l-Beyan, cilt 1. Sayfa 200) Ayetin muhtevası dikkate alındığında bu ikinci ihtimal daha güçlü görünmektedir.(Not: baştan sonra okumanı tavsiye ederim. Yine de ikna olmazsan yapacak bir şey yok.)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#149
|
|||
|
|||
Alıntı:
10 emiri okumanızı önerdim büyük günahlar için aynı soruları defalarca tekrar etmenize gerek yok ayrıca gönderdiğiniz ayeti direkt cümle anlamından bakarsak Tevrat ve İncil gökten indirilmemiş Yahudi ve Hristiyanlarca yazılmuştır madem bu kitap kesin hükümle değiştirilmiş yahudi ve hristiyanlara neden defaatle kendi kitaplarına uymaları gerektiği söylenmiştir 99 tane daha ayet hakkınız kaldı bir diğer ayeti de yazın ve sorumun izahını verin Qabbalah hakkında ne biliyorsunuz da meleklerle çalışma olayına yalan diyorsunuz onu da anlamış değilim diğer sorularınıza cevap vermeyeceğim çünkü sizin söyledğiniz bu Tekvin vs de kendi uydurmalarınız olduğu için onlar da kendi uydurmalarınız öyle bir durum yok en yakın zamanda bence diğer kitapları da okuyun Kuranı Kerim bize okumamızı emrediyor hoca efendi ilk emri uygulayın sonra konuşalım |
#150
|
|||
|
|||
Alıntı:
Yanıtınız çok güzel bir yanıt teşekkür ederim Yahudiler arasında azımsanmayacak bir kesim Talmud'u kutsal saymaz hatta kabul etmez bunun nedeni Talmud'un değiştirilmiş olmalarına inanmlarıdır bu bahsettiğiniz bölüm Talmudu kastedyor olabilir mı? ikincil olarak faiz konusu Tevratta kesin hükümle haram olmalarına rağmen yahudilerden olanlar yahudi olmayanlara faiz günahını işlemişlerdir bunun nedeni Tevrat değildir çünkü tevrat bu durumu yasaklamış Yahudilerin Yahudi olmayanları kendilerinden görmelerini öğütlemişlerdir Faiz sürgün nedeniyle ticaret ile uğraşmak zorunda kalan yahudilerin para kazanamamaları nedeniyle güçsüzleşmemek için çeşitli din alimlerinin faiz yahudi olmayana verilebilir fetvasını vermelerine neden olmuştur yanıtınız çok doyurucu bir yanıt dini alimlerin fetvalarının tevrata denk görüldüğü konusunda da size katılıyorum |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
varlıklar hakkında bir kaç soru | samyeli | Sorularınız | 34 | 15.12.23 16:51 |
Yakazada gezenler hakkında bir soru | sern | Sorularınız | 9 | 22.04.22 00:17 |
hadim daveti hakkında sorular | ahmetkardeş | Sorularınız | 5 | 14.11.21 11:00 |
Kısmet açılması hakkında soru | sanem | Sorularınız | 13 | 15.11.20 23:12 |
Kilo hakkında 10 soru | aşk | Sağlık | 1 | 06.05.17 11:09 |