|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#21
|
|||
|
|||
Keşke arapça olsaydi .Osmanlıca arapça mi Farsça mi belli degil .Risale-i nurlar bile latinize olduğu halde zor anlaşılıyor
|
#22
|
||||
|
||||
Alıntı:
konu dağılmasın arapça öğrenin kuran okuyun kalp gözünüz açılsın Rahmet insin gözlerinize aura kişinin enerjisini tanımlayan bi terim kişinin enerjisi 2 şekilde yayılır 1.si enerjiyi içinde yaşayarak 2 .si de hareket konuşma ile enejisi açığa çıkar aura kısaca kişinin manyetik alanıdır . her insanın kendine göre çekim alanı var kimisinde enerjisi tutmaz kimisinde tutar kısa süreli kimisindede uzunn süreli tutar gözle görülmeyen bağlar vardır fiziksel olarak tanımlanmaz fakat bu gerçeği herkes bilir inanır . Ruhani boyutta aurayı güçlendirmek için degil bağları sağlamlaştırmak için sılai rahim yapmalı . Aura genelde kişinin enerji yayılımıdır ve bu yayılmalardanda bağlar vardor misal sevgi gibi aura sevgiden beslenir . Bağlar güçlüyse auran güçlüdür . Misal kimsenin kapısını açmayan ziyaret etmeyen ziyaretçisi olmayanın enerjisi ile ziyaret eden ve ziyaretçisi olanın enerjisi farklıdır aura enerji ve kişinin manyetik alanıdır . insana hayat veren sevdikleridir onların sohbetidir kişi bunlardan mahrum kalırsa aurası zayıflar Cinler ona rahat musallat olur kimse seni sevmiyor öldür kendini vs mutsuzluk enerji düşüklüğünden faydalanır . keza öbür türlü sılai rahim eden kişinin enerjisi tükenmez sever ve sevdildiğini bilir musallat ona etki edemez . Yani peygamber efendimizin şu tavsiyesi var . Kim ömrünün uzun olmasıyla sevinirse sılai rahim etsin . ömrünün bereketlenmesi Evinin senin misafirlerindir ve Misafir olsan da bu senin için iyidir . herkes diyorki ekonomik kriz var kimsenin yüzü gülmüyor . Akraba bağlarına riayet edilmemesidir kişileri mutsuz yapan Sılai rahim etmemesidir . insan sosyal varlık sevgi ilgi alışverişi yapmadıkça hep mutsuz olur onu Savunmasız yapar . @Tuhefmefyail
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#23
|
||||
|
||||
Meşgul olduysa ne değişir ki böyle değerli bir hazineye çamurmu atıcaksınız
__________________
Ya Hû, La İlâhe illâ Hû |
#24
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Ya Hû, La İlâhe illâ Hû |
#25
|
||||
|
||||
1928 devrimini oluşturan tedbirler bütününü masum gerekçelerle açıklamak zordur. Yazı reformunun okuryazarlığa etkisini, sembolik-ulusal değerini vb. bir an için kabul etsek bile, bu amaçları elde etmek için a) ilköğretimde yeni yazıyı esas almak, b) resmi yazışmalarda yeni yazı kullanımını zorunlu kılmak, ve c) yayıncılıkta yeni yazı kullanımını devlet eliyle teşvik etmek hiç şüphesiz yeterli olurdu. Oysa 1928 Harf Kanunu, bunlarla yetinmemiştir. Kanunun 4. maddesi, kanunun yayın tarihinden iki hafta sonra başlamak üzere eski yazıyla her türlü gazete ve mecmua yayınını yasaklamakta; 5. madde ise, ertesi yıl itibariyle, eski yazıyla kitap basılmasını suç haline getirmektedir. Daha radikali, 9. maddedir: “Bütün mekteplerin Türkçe tedrisatında Türk harfleri kullanılır. Eski harflerle matbu kitaplarla tedrisat icrası memnudur.” Bunun anlamı, eski yazı bilgisinin toplumdan silinmesidir. Devrim projesinin başarıya ulaşması halinde, ülkenin 900 yıllık kültür birikimini okumak ve yorumlamak imkânının yok edilmesi öngörülmüştür. 1929’da ilk ve orta dereceli okullardan Arapça ve Farsça dersleri kaldırılmıştır. 1930’da imam-hatip okullarının ve 1933’te İstanbul Darülfünununa bağlı İlahiyat Fakültesinin kapatılmasından sonra, Türkiye’de yaklaşık yirmi yıl boyunca hiçbir resmi ve özel yasal çerçevede eski yazıyla Türkçe eğitimi verilmediği anlaşılmaktadır. Sadece İstanbul Edebiyat Fakültesi ve Ankara DTC okulunda Arapça ve Farsça kürsüleri bulunmaya devam etmişse de, bu kürsülerde ders alan öğrenci sayısı hiçbir zaman üç-beşi aşmamıştır İlk Çin imparatorluk hanedanının kurucusu Shih Huang Ti’nin (MÖ 221-210), kurduğu devlet düzeninin sorgulanacağı korkusuyla, ülkesinde geçmişte yazılmış tüm kitapların yakılmasını emredişinden bu yana geçen ikibinikiyüz yılda, devlet eliyle girişilmiş bu boyutta bir kültür katliamına yeryüzünün herhangi bir yerinde rastlamak mümkün değildir.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#26
|
|||
|
|||
Alıntı:
Abim tarih bilgin de pek iyi degilmis 1928de yeni harfler kabul edildi .2.dunya savaşı 1945lerde . (Genel kültür olsun diye yazdım ) keşke arapça öğrenmek ile iş bitse meallere bakıyorum herkes itikadına göre anlam veriyor.simdi ayeti örnek vermiycem tartışma çıkmasın yine.Biz ilmine guvendigimiz birinin tefsirini okuyacaz. Diğer konuyada müdahil olayım cinler işaret ettiğiniz gibi insanları yanlizlaştirabiliyor. |
#27
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#28
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#29
|
||||
|
||||
Alıntı:
el yazması kitapları kimse kolay kolay okuyamaz çünkü şuanki arapça bilgisayar hatlı yani okunması açık eski arapça daha karışıktı yinede eski topraklar okuyabilir . tefsir meal metodunda arapçayı arap gibi bilmek gerekir keza araplar bile tefsir yapmakta zorlanır ayetleri en iyi Hadisler açıklıyor . sure sure kosa tefsirler var google play kitaplarda onlarda okunabilir fakat mana olarak kuran aynıdır her alim kendi terimi ile tefsir etmiştir . bazısı cümleleri süsleyerek Falan meal ilk okuyuşta anlaşılmaz kişinin hadis okuması lazım meali anlayabilmesi için daha çok ayetler kalpte pekişiyor herkes kurana başka bakar ve alacagını alır kendince Ben tefsir türü değilde nuzül yılı sebebi hangi konu üzerine inmiş o yönden araştırır baglantılı hadislerlede okurum tefsirlerde genelde fazilette anlatılır O ayet ve hadislerdeki alim görüşleride fıkıhta fakat böyle bi tefsir yapan alim varmı bilinmez isteklerim doğrultusunda buluyorum çok şükür . Mealler nefse hizmet etmiyor gebelde Sadece hissettiğiklerini aynı anlam çerçevesinde yorumluyorlar genel olarak mana aynı fakat sözler değişik fazla şeyyapmamak lazım zaten hadis okuyunca Mealleri anlıyorsun fakat direk meal okununca açık kavramlar dışında pek bişey kavramıyorsun ve çoğu önemli ayeti idrak edemiyorsun tekrar tekrar okunmalı hem meal hem arapça hadisleride eklemekte fayda var
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#30
|
||||
|
||||
Haklısın kardeşim.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Muhyiddin Nevevi Hizbi (Altın Tertip!!!) | Celil | Tecrübe Ettikleriniz | 16 | 21.03.24 10:24 |
Hizbul Nevevi - imam Nevevi Hizbi Virdi Arapça - Latince - Türkçe | Vesaire | Tecrübe Ettikleriniz | 6 | 04.10.22 03:50 |
Kabus mu rüya mı çözemedim, ceset gördüm | altay | Rüya ve Rüya Tabirleri | 6 | 03.05.22 11:51 |
Hizbul Ekber - Hizbul berr Arapça | Garibanadam | Sorularınız | 1 | 19.02.22 20:31 |
Evliyalar-Nevevî | Dedee | Allah Dostları & Evliyalar | 0 | 04.07.21 16:34 |