#51
|
||||
|
||||
Alıntı:
Valla beni tanıyan bilir. Haksızlığa karşı doğruları savunmaya çalışırım. Yanlış bildiklerimi düzeltmeye çalışırım. Allah Razı Olsun İmas ve Yusufiyeli ve diğerlerinden. Katılıyorum sizlere doğru değişmez. Vahabilerin sapkınlığından tutun İmamı azama kadar. İmamı azamı eleştirecek yada güvenmeyecek insanın İmamı azamın alimliğinden üstün olması gerekir ve Ona yakın bir alimin dünyaya geldiğini sanmıyorum. Allah razı olsun sizlerden. |
#52
|
|||
|
|||
Alıntı:
ben sadece rey konusunu anlamaya çalıştım,doğrusunu öğrendim imam bakır bile ilk başta imamı azamın hadisleri kıyasla değistiridiğini düşünmüş ben de araştırmadan kendi görüşunu nasıl koyar diye düşündüm .ben sadece Ahmet bin hanbel in dediğini uygulamaya çalışıyorum Dini onların aldığı yerden kuranı kerim ve hadislerden almaya çalışıyorum. Mesela4 mezhep hak derler imami azam ile Ahmet bin hanbel arasında amel imandan cuzdur konusunda ayrım vardır bunu bize açıklar mısınız |
#53
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ayrıca 4 mezhep gökteki yıldızlar gibidir. Yol gösterir amaa bu yıldızların biri güney diğeri kuzey gibi değil hepsi aynı yönü gösterir ve aynı doğrultudadır. Hangisine uysan varacağınyer peygamberimizin, Hak dinin yanıdır. Allah razı olsun |
#54
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#55
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#56
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kardeş senin yolunun yanlış olduğunu nasıl söyleyebilirim. Ben mezhebini 2-3 kitaptan okudum sen o mezhebin imamıyla amel ediyorsun. sonra sen yanlış yolda değilsin ki. mezhep imamlarının kılı kırk yarmasıyla alakalı bir görüş ayrılığı var aralarında hiçbiri ak a kara karaya ak demezler. Allah razı olsun senden. |
#57
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ehl-i sünnet alimlerinden Ebu’ı-Hasen el-Eşari’ye göre iman, kalp ile tasdiktir. Dil ile ikrar ve uzuvlarla amelde bulunma ise imanın tali (füru) unsurudur. Kalp ile tasdik eden yani Allah Teala’nın birliğini ikrar edip peygamberleri ve onların Allah Teala’dan vahiy yoluyla getirdiklerini kabul eden kimsenin imanı sahihtir. Bu hal üzere ölürse, kurtuluşa ermiş bir mümin olarak ölmüş olur. İmandan ancak bunlardan birini inkâr etmekle çıkar. Büyük günah işleyen kimse, tevbe etmeden öldüğünde onun hükmü Allah Tealaya kalır. Dilerse rahmetiyle azap etmeden bağışlar veya Hz. Peygamber’in (S.) onun hakkındaki şefaatiyle affeder ya da işlediği suçla orantılı biçimde cezalandırıldıktan sonra yine Cehennem ’den çıkarıp Cennet’e koyar. Fakat onun kafirlerle birlikte ebedi olarak Cehennemde kalması caiz değildir. İmam Maturidi’ye göre büyük günah işleyen kimse, günahından tevbe etmeden ölse bile mümindir. Ve Cehennemde ebedi olarak kalmayacaktır Çünkü Allah Teala işlenen kötülüklere misli kadar ceza verileceğini açıklamıştır. (Enam suresi 160. Ayet) Hiç şüphesiz Allah’ı inkâr etmeyen ve ona şirk koşmayan kimsenin günahı, kafir ve müşriklerin günahından daha azdır. Cehennem ’de ebedi kalma cezası, inkâr ve şirkin karşılığı olduğuna göre Allah’a iman eden büyük günah sahibine verilecek cezanın daha az olması gerekir. Aksi takdirde bu adaletsizlik olur. Dolayısyla iman etmekle en büyük hayrı işleyen günahkar mümin ile kafirin eşit cezaya çarptırılması söz konusu değildir. (Maturidi, Kitabu’t-Tevhid, Sayfa 596-598 )
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#58
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bak kardeşim ne güzel kırmadan dökmeden anlattı Allah ondan razı olsun. Bu konuda birşey söylemek istemedim ama ben ilim kaynaklı olmayan tüme varım ile cevaplamak isterim. Bu sonuca ulaşmak için birine inanmak yada konu hakkında ilim sahibi olmadan yargıya varma konusunda belki faydası olur. Biz Allahı bize kendinden verdiği akıl ile tanıyabiliriz. Herşey yaradanın bize verdiğ akılla sınırlıdır ve nerdeyse aklın da sınırı yoktur bu şu demek değil lütfen yanlış anlamayın herşeyi akılla bulabiliriz demek değildir. Ya yaşadığın gibi ol yada olduğun gibi yaşa sözü şudur. Olduğun gibi yaşamazsan yaşadığın gibi olursun. Ama bu gün sen yoksun gibi bir sonuç çıkarılamaz. Düşüncelerde faiz haram ama maaşı bankadan alıyoruz çıkmazı var ya bu zorunluluk bizi imanımızdan etmiyor ama o imanla amel etmemiş oluyoruz. Ya da alkol haram ama elimi kolonya ile siliyorum elim zaten temiz bu beni dinden çıkarmıyor ama şupheli bir amele müsade etmiş oluyorum ki bu dar zor birdurum. Kuranda haram yazmayan birşeyi kimse haram ilan edemeyeceği gibi imanlı birine de kimse kafir diyemez sırf amelinden ötürü. Hatırlarsınız bir kıssa vardır hergün 2 şişe şarap götüren evliya hakkında amili bizi aldata bilir. sorunuza cevap değilde benim fikrim şeklinde yazdım |
#59
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#60
|
||||
|
||||
Alıntı:
Nasıl namazda uydum hazır olan imama diyoruz ve vebali onun sırtına yüklüyoruz. bu konularda da öyle. Mezhebin imamı ilmi ile amal etmiş ve ikilemde kalmayacağımız şekilde fikir yürütmüş seçtiği yol yanlış değil diğerinin her ikiside sünnete uygun. Hatta her 4dü de sünnete uygun. Basit bir örnek sen Allahın karşısında olma bilinciyle ve korkusuyla ve coşkusuyla ve utancıyla kiii ve leri arttırmak mümkün namaza durmuşsunelini bağlasan ne kolunu bağlasan ne gibi basit bir fazlaca basitbir örnekle bu iş olur. Sonra Kuranın meallerinde bi sanmıyorum ki Allah kuluna bıraksın eminim melekleri aracılığıyla ilham ediyordur doğruyu gösteriyordur. Ama ilhama vahiy diyebilirmiyiz? |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Kabul olunmuş tövbenin de alâmetiymiş günahı unutmak.. | Gercek | Sizden Gelenler | 4 | 05.03.24 22:04 |
Kuranı Kerimin Meali Kur'an mıdır? Meal okumak asıl anlamı bozar mı? | Bro | Sorularınız | 11 | 18.02.24 13:58 |
Hz.Adem A.S ile Hz.Muhammed S.A.V Arasında Kuranı Kerimde geçen tüm peygamberler | Skoda | Peygamberler | 1 | 06.02.24 21:05 |
Kuranı Kerimde Bazı Ayetler Neden KUL - de ki Kelamullahıyla Başlar? | Havasokulu | Diğer Havas Konuları | 10 | 14.05.20 11:44 |
Kuranı Kerimde yer alan belli başlı konulara ulaşabileceğiniz liste | desperado | Kuran-ı Kerim | 9 | 17.05.18 01:42 |