Kuranı kerimde nesh olunmuş ayetler var mıdır ? - Sayfa 6 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #51  
Alt 20.02.24, 10:34
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 822
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yolsuz vahhabi sana 2 örnek vereyim istersen cogaltirim

el-Cebel Camiinde hazreti Ömer (Radıyallahu anh)ın çok hata yaptığını söylemiştir. Bir toplantıda hazreti Ali’nin üçyüz defa yanıldığını söylemiştir.

Münavi’nin “Künüz” kitabında ve İmam-ı Ahmedin sahihinde ve “Mir’at kainat” kitabında yazılı olan bir hadis-i şerifte: Allah’u Teala, doğru sözü Ömerin dili üzerine koymuştur” buyruldu. Resulüllah “Ömer yanılmaz” dediği halde İbni Teymiyye çok yanıldığını iddia ederek bu hadisi şeriflere de karşı gelmiştir.

İBNİ TEYMİYYE’NİN KÂFİR OLDUĞUNU SÖYLEYENLER BİLE VAR
İslam âlimlerinden bazısı, İbni Teymiyyenin Müslümanlıktan çıktığını, mürted olduğunu bildirmektedir. İbni Battuta, İbni hacer-i Mekki, Takıyüddin-i Subki ve oğlu Abdülvehhab, İzeddin bin Cem’a ve ebu Hayyan Zahiri Endülüsi gibi sözleri sened olan derin alimler, onu bid’at ehli, sapık saymışlardır.

al sana ibni teymiye, ahirette beraber haşrolursunuz

Valla beni tanıyan bilir. Haksızlığa karşı doğruları savunmaya çalışırım. Yanlış bildiklerimi düzeltmeye çalışırım.

Allah Razı Olsun İmas ve Yusufiyeli ve diğerlerinden. Katılıyorum sizlere doğru değişmez. Vahabilerin sapkınlığından tutun İmamı azama kadar. İmamı azamı eleştirecek yada güvenmeyecek insanın İmamı azamın alimliğinden üstün olması gerekir ve Ona yakın bir alimin dünyaya geldiğini sanmıyorum. Allah razı olsun sizlerden.

Alıntı ile Cevapla
  #52  
Alt 20.02.24, 11:46
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
trhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Valla beni tanıyan bilir. Haksızlığa karşı doğruları savunmaya çalışırım. Yanlış bildiklerimi düzeltmeye çalışırım.

Allah Razı Olsun İmas ve Yusufiyeli ve diğerlerinden. Katılıyorum sizlere doğru değişmez. Vahabilerin sapkınlığından tutun İmamı azama kadar. İmamı azamı eleştirecek yada güvenmeyecek insanın İmamı azamın alimliğinden üstün olması gerekir ve Ona yakın bir alimin dünyaya geldiğini sanmıyorum. Allah razı olsun sizlerden.
Sanirim imamı azamı eleştiriyor diye bana yazıyorsun.Büyük alimlerin mesela buharı tenkitleri var.tekfir ettiğini söyleyen bile var.
ben sadece rey konusunu anlamaya çalıştım,doğrusunu öğrendim imam bakır bile ilk başta imamı azamın hadisleri kıyasla değistiridiğini düşünmüş ben de araştırmadan kendi görüşunu nasıl koyar diye düşündüm .ben sadece
Ahmet bin hanbel in dediğini uygulamaya çalışıyorum
Dini onların aldığı yerden kuranı kerim ve hadislerden almaya çalışıyorum.
Mesela4 mezhep hak derler imami azam ile Ahmet bin hanbel arasında amel imandan cuzdur konusunda ayrım vardır bunu bize açıklar mısınız

Alıntı ile Cevapla
  #53  
Alt 20.02.24, 11:57
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 822
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sanirim imamı azamı eleştiriyor diye bana yazıyorsun.Büyük alimlerin mesela buharı tenkitleri var.tekfir ettiğini söyleyen bile var.
ben sadece rey konusunu anlamaya çalıştım,doğrusunu öğrendim imam bakır bile ilk başta imamı azamın hadisleri kıyasla değistiridiğini düşünmüş ben de araştırmadan kendi görüşunu nasıl koyar diye düşündüm .ben sadece
Ahmet bin hanbel in dediğini uygulamaya çalışıyorum
Dini onların aldığı yerden kuranı kerim ve hadislerden almaya çalışıyorum.
Mesela4 mezhep hak derler imami azam ile Ahmet bin hanbel arasında amel imandan cuzdur konusunda ayrım vardır bunu bize açıklar mısınız
Kardeş inan bana ben seni kırmak istemedim sadece sevgili imas ve diğerleri çok güzel cevap vermiş dedim yanlışsın demedim söylenecek herşeyi söylemiş dedim.

Ayrıca 4 mezhep gökteki yıldızlar gibidir. Yol gösterir amaa bu yıldızların biri güney diğeri kuzey gibi değil hepsi aynı yönü gösterir ve aynı doğrultudadır. Hangisine uysan varacağınyer peygamberimizin, Hak dinin yanıdır. Allah razı olsun

Alıntı ile Cevapla
  #54  
Alt 20.02.24, 12:15
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
trhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeş inan bana ben seni kırmak istemedim sadece sevgili imas ve diğerleri çok güzel cevap vermiş dedim yanlışsın demedim söylenecek herşeyi söylemiş dedim.

Ayrıca 4 mezhep gökteki yıldızlar gibidir. Yol gösterir amaa bu yıldızların biri güney diğeri kuzey gibi değil hepsi aynı yönü gösterir ve aynı doğrultudadır. Hangisine uysan varacağınyer peygamberimizin, Hak dinin yanıdır. Allah razı olsun
Yok eğer yanlış yolda olduğumu düşünüyorsan imas abi gibi delille örnek ver ,boşver kirilayim önemli değil yanlış yolda olmaktansa.zaten doğrusunu öğrendim.zaten hanefilik itikadi bir mezhep değil fıkıh mezhebi.Ayrica imamlara vahiy gelmiyor yanilabilirler diye düşünüyorum tabi bunu tespit etmek bizim haddimize değil ama 4 imam arasındaki ayriliklarda insanın kafası karışıyor bazen.Allah cümlemizden razı olsun

Alıntı ile Cevapla
  #55  
Alt 20.02.24, 12:36
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
off yine bir selefi adi altinda vahhabi sapkin, bitmediniz lan bir turlu,
ibni teymiye sapkin diyen ehli sunnet alimler ben degilim akilsiz vahhabi
yine bozuk plak gibi ayni laflar, vefki tilsimi ben icad etmedim şebele , büyuk islam alimlerinden ogrendik biz bu ilmi, sahabenin vefke tilsima ihtiyaci yoktu onlarin kendileri vefk ve tilsimdan degerliydi, sapkinliklari yoktu,ibni teymiyenin yolunu kaybetmesinden sonra abduvahap gibi sapiklar ortaya cikinca ve sizin gibi yolsuzlar onlarin yolundan gidip edepsizligi terbiyesizligi, itikatsizligi ortaya koyunca bu ilme ihtiyac dogdu,
koydugun isimden belli İngiliz gavurunun dilini kullaniyorsun sonra
elinde yahudi icadi cep telefonuyla peygamber sav yolundan gidiyorsun,
faydasiz lak lakcilar
Abi Hz. Musa'nın asasindaki tilsimlar sonradan mı koyuldu var mıydı?

Alıntı ile Cevapla
  #56  
Alt 20.02.24, 13:14
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 822
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yok eğer yanlış yolda olduğumu düşünüyorsan imas abi gibi delille örnek ver ,boşver kirilayim önemli değil yanlış yolda olmaktansa.zaten doğrusunu öğrendim.zaten hanefilik itikadi bir mezhep değil fıkıh mezhebi.Ayrica imamlara vahiy gelmiyor yanilabilirler diye düşünüyorum tabi bunu tespit etmek bizim haddimize değil ama 4 imam arasındaki ayriliklarda insanın kafası karışıyor bazen.Allah cümlemizden razı olsun

Kardeş senin yolunun yanlış olduğunu nasıl söyleyebilirim. Ben mezhebini 2-3 kitaptan okudum sen o mezhebin imamıyla amel ediyorsun. sonra sen yanlış yolda değilsin ki. mezhep imamlarının kılı kırk yarmasıyla alakalı bir görüş ayrılığı var aralarında hiçbiri ak a kara karaya ak demezler.

Allah razı olsun senden.

Alıntı ile Cevapla
  #57  
Alt 20.02.24, 13:30
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,397
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sanirim imamı azamı eleştiriyor diye bana yazıyorsun.Büyük alimlerin mesela buharı tenkitleri var.tekfir ettiğini söyleyen bile var.
ben sadece rey konusunu anlamaya çalıştım,doğrusunu öğrendim imam bakır bile ilk başta imamı azamın hadisleri kıyasla değistiridiğini düşünmüş ben de araştırmadan kendi görüşunu nasıl koyar diye düşündüm .ben sadece
Ahmet bin hanbel in dediğini uygulamaya çalışıyorum
Dini onların aldığı yerden kuranı kerim ve hadislerden almaya çalışıyorum.
Mesela4 mezhep hak derler imami azam ile Ahmet bin hanbel arasında amel imandan cuzdur konusunda ayrım vardır bunu bize açıklar mısınız
Değerli kardeşim soruna açıklık getirmeye çalışayım. Selefiyye’nin önde gelen alimlerinden kabul edilen Ahmed İbn hanbel’e göre iman, kalp ile tasdik dil ile ikrar ve uzuvlar ile amelden ibarettir. Onun ameli imanın bir cüzü olarak kabul ettiği halde büyük ve küçük günah işleyen kimseyi kafir saymayıp imanı eksik mümin olarak nitelendirmesinden salih ameli kamil bir mümin olmanın şartı olarak gördüğü anlaşılmaktadır. Ona göre tevbe etmeden ölen günahkâr kimsenin akıbeti Allah’ın meşietine bağlıdır. Dilerse azab eder dilerse affeder. Nitekim Allah Teala Kur’an’da şirk dışındaki günahları dilediği kimseler için affedeceğini bildirmiştir. (Nisa süresi 48. Ayet)
Ehl-i sünnet alimlerinden Ebu’ı-Hasen el-Eşari’ye göre iman, kalp ile tasdiktir. Dil ile ikrar ve uzuvlarla amelde bulunma ise imanın tali (füru) unsurudur. Kalp ile tasdik eden yani Allah Teala’nın birliğini ikrar edip peygamberleri ve onların Allah Teala’dan vahiy yoluyla getirdiklerini kabul eden kimsenin imanı sahihtir. Bu hal üzere ölürse, kurtuluşa ermiş bir mümin olarak ölmüş olur. İmandan ancak bunlardan birini inkâr etmekle çıkar. Büyük günah işleyen kimse, tevbe etmeden öldüğünde onun hükmü Allah Tealaya kalır. Dilerse rahmetiyle azap etmeden bağışlar veya Hz. Peygamber’in (S.) onun hakkındaki şefaatiyle affeder ya da işlediği suçla orantılı biçimde cezalandırıldıktan sonra yine Cehennem ’den çıkarıp Cennet’e koyar. Fakat onun kafirlerle birlikte ebedi olarak Cehennemde kalması caiz değildir.
İmam Maturidi’ye göre büyük günah işleyen kimse, günahından tevbe etmeden ölse bile mümindir. Ve Cehennemde ebedi olarak kalmayacaktır Çünkü Allah Teala işlenen kötülüklere misli kadar ceza verileceğini açıklamıştır. (Enam suresi 160. Ayet) Hiç şüphesiz Allah’ı inkâr etmeyen ve ona şirk koşmayan kimsenin günahı, kafir ve müşriklerin günahından daha azdır. Cehennem ’de ebedi kalma cezası, inkâr ve şirkin karşılığı olduğuna göre Allah’a iman eden büyük günah sahibine verilecek cezanın daha az olması gerekir. Aksi takdirde bu adaletsizlik olur. Dolayısyla iman etmekle en büyük hayrı işleyen günahkar mümin ile kafirin eşit cezaya çarptırılması söz konusu değildir. (Maturidi, Kitabu’t-Tevhid, Sayfa 596-598 )

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #58  
Alt 20.02.24, 13:47
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 822
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Değerli kardeşim soruna açıklık getirmeye çalışayım. Selefiyye’nin önde gelen alimlerinden kabul edilen Ahmed İbn hanbel’e göre iman, kalp ile tasdik dil ile ikrar ve uzuvlar ile amelden ibarettir. Onun ameli imanın bir cüzü olarak kabul ettiği halde büyük ve küçük günah işleyen kimseyi kafir saymayıp imanı eksik mümin olarak nitelendirmesinden salih ameli kamil bir mümin olmanın şartı olarak gördüğü anlaşılmaktadır. Ona göre tevbe etmeden ölen günahkâr kimsenin akıbeti Allah’ın meşietine bağlıdır. Dilerse azab eder dilerse affeder. Nitekim Allah Teala Kur’an’da şirk dışındaki günahları dilediği kimseler için affedeceğini bildirmiştir. (Nisa süresi 48. Ayet)
Ehl-i sünnet alimlerinden Ebu’ı-Hasen el-Eşari’ye göre iman, kalp ile tasdiktir. Dil ile ikrar ve uzuvlarla amelde bulunma ise imanın tali (füru) unsurudur. Kalp ile tasdik eden yani Allah Teala’nın birliğini ikrar edip peygamberleri ve onların Allah Teala’dan vahiy yoluyla getirdiklerini kabul eden kimsenin imanı sahihtir. Bu hal üzere ölürse, kurtuluşa ermiş bir mümin olarak ölmüş olur. İmandan ancak bunlardan birini inkâr etmekle çıkar. Büyük günah işleyen kimse, tevbe etmeden öldüğünde onun hükmü Allah Tealaya kalır. Dilerse rahmetiyle azap etmeden bağışlar veya Hz. Peygamber’in (S.) onun hakkındaki şefaatiyle affeder ya da işlediği suçla orantılı biçimde cezalandırıldıktan sonra yine Cehennem ’den çıkarıp Cennet’e koyar. Fakat onun kafirlerle birlikte ebedi olarak Cehennemde kalması caiz değildir.
İmam Maturidi’ye göre büyük günah işleyen kimse, günahından tevbe etmeden ölse bile mümindir. Ve Cehennemde ebedi olarak kalmayacaktır Çünkü Allah Teala işlenen kötülüklere misli kadar ceza verileceğini açıklamıştır. (Enam suresi 160. Ayet) Hiç şüphesiz Allah’ı inkâr etmeyen ve ona şirk koşmayan kimsenin günahı, kafir ve müşriklerin günahından daha azdır. Cehennem ’de ebedi kalma cezası, inkâr ve şirkin karşılığı olduğuna göre Allah’a iman eden büyük günah sahibine verilecek cezanın daha az olması gerekir. Aksi takdirde bu adaletsizlik olur. Dolayısyla iman etmekle en büyük hayrı işleyen günahkar mümin ile kafirin eşit cezaya çarptırılması söz konusu değildir. (Maturidi, Kitabu’t-Tevhid, Sayfa 596-598 )

Bak kardeşim ne güzel kırmadan dökmeden anlattı Allah ondan razı olsun.

Bu konuda birşey söylemek istemedim ama ben ilim kaynaklı olmayan tüme varım ile cevaplamak isterim. Bu sonuca ulaşmak için birine inanmak yada konu hakkında ilim sahibi olmadan yargıya varma konusunda belki faydası olur.

Biz Allahı bize kendinden verdiği akıl ile tanıyabiliriz. Herşey yaradanın bize verdiğ akılla sınırlıdır ve nerdeyse aklın da sınırı yoktur bu şu demek değil lütfen yanlış anlamayın herşeyi akılla bulabiliriz demek değildir.

Ya yaşadığın gibi ol yada olduğun gibi yaşa sözü şudur. Olduğun gibi yaşamazsan yaşadığın gibi olursun. Ama bu gün sen yoksun gibi bir sonuç çıkarılamaz. Düşüncelerde faiz haram ama maaşı bankadan alıyoruz çıkmazı var ya bu zorunluluk bizi imanımızdan etmiyor ama o imanla amel etmemiş oluyoruz. Ya da alkol haram ama elimi kolonya ile siliyorum elim zaten temiz bu beni dinden çıkarmıyor ama şupheli bir amele müsade etmiş oluyorum ki bu dar zor birdurum. Kuranda haram yazmayan birşeyi kimse haram ilan edemeyeceği gibi imanlı birine de kimse kafir diyemez sırf amelinden ötürü.

Hatırlarsınız bir kıssa vardır hergün 2 şişe şarap götüren evliya hakkında amili bizi aldata bilir.

sorunuza cevap değilde benim fikrim şeklinde yazdım

Alıntı ile Cevapla
  #59  
Alt 20.02.24, 13:49
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
trhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeş senin yolunun yanlış olduğunu nasıl söyleyebilirim. Ben mezhebini 2-3 kitaptan okudum sen o mezhebin imamıyla amel ediyorsun. sonra sen yanlış yolda değilsin ki. mezhep imamlarının kılı kırk yarmasıyla alakalı bir görüş ayrılığı var aralarında hiçbiri ak a kara karaya ak demezler.

Allah razı olsun senden.
Evet ,haklısın yeterli bilgi seviyesinde olmayıp böyle devam edersem sadece yolum değil dünya ve ahiretin komple yanlış olur.ama sence imamlar yanılırlarmi yoksa şianın dedigi gibi imamlar yanılmaz imamlara vahiymi geliyor?

Alıntı ile Cevapla
  #60  
Alt 20.02.24, 14:04
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 822
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet ,haklısın yeterli bilgi seviyesinde olmayıp böyle devam edersem sadece yolum değil dünya ve ahiretin komple yanlış olur.ama sence imamlar yanılırlarmi yoksa şianın dedigi gibi imamlar yanılmaz imamlara vahiymi geliyor?
İmamlara vahiy geliyor konusuna inanmaktan bile Allaha sığınırım. Bu şudur bazı konularda Peygamberimiz bazı zamanlarda farklı farklı şekillerde ibadet etmiş amacı her ikiside doğrudur anlamındaydı. Dinimizi kolaylaştıran da oydu zorlaştırma dini değil kolaylaştırma dinidir bizim ki.

Nasıl namazda uydum hazır olan imama diyoruz ve vebali onun sırtına yüklüyoruz. bu konularda da öyle. Mezhebin imamı ilmi ile amal etmiş ve ikilemde kalmayacağımız şekilde fikir yürütmüş seçtiği yol yanlış değil diğerinin her ikiside sünnete uygun. Hatta her 4dü de sünnete uygun. Basit bir örnek sen Allahın karşısında olma bilinciyle ve korkusuyla ve coşkusuyla ve utancıyla kiii ve leri arttırmak mümkün namaza durmuşsunelini bağlasan ne kolunu bağlasan ne gibi basit bir fazlaca basitbir örnekle bu iş olur.

Sonra Kuranın meallerinde bi sanmıyorum ki Allah kuluna bıraksın eminim melekleri aracılığıyla ilham ediyordur doğruyu gösteriyordur. Ama ilhama vahiy diyebilirmiyiz?

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kabul olunmuş tövbenin de alâmetiymiş günahı unutmak.. Gercek Sizden Gelenler 4 05.03.24 22:04
Kuranı Kerimin Meali Kur'an mıdır? Meal okumak asıl anlamı bozar mı? Bro Sorularınız 11 18.02.24 13:58
Hz.Adem A.S ile Hz.Muhammed S.A.V Arasında Kuranı Kerimde geçen tüm peygamberler Skoda Peygamberler 1 06.02.24 21:05
Kuranı Kerimde Bazı Ayetler Neden KUL - de ki Kelamullahıyla Başlar? Havasokulu Diğer Havas Konuları 10 14.05.20 11:44
Kuranı Kerimde yer alan belli başlı konulara ulaşabileceğiniz liste desperado Kuran-ı Kerim 9 17.05.18 01:42


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147