|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Nefsin sembolü nedir nasıl bilebiliriz.
Selamünaleyküm hocalarım ve kardeşlerim
Bir ayette diyor ki Rabbım: Nefsini bilen rabbini bilir. ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ ▪︎▪︎▪︎ Nefs gokkusagi gibi renkte renge girer. Çeşitli hayvan sekillerinde peki nefsimizi nasıl bilecegiz Yada herhangi bir uygulaması varmi bilmek için. Şayet ben insanlara bagriyorum dalasiyorum diyelim benim nefsimi o zaman köpekmi !? Bu şekilde Aklen mi tahmin ederekmi bilecegiz karar verecegiz yoksa bor uygulaması varmi. Arastirip öğrenmek basarinin yarisidir. Ogrenmekte imandandir. Evet hocalarım ve kardeşlerim Allah için beni ve merak eden tüm kardeslerimizi bilgilenmesine vesile olalım inşallah. |
#2
|
|||
|
|||
Kalp gözü açık olan diğer insanları farklı hayvan suretlerinde görebilir diye biliyorum
|
#3
|
|||
|
|||
Alıntı:
. |
#4
|
||||
|
||||
Alıntı:
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Ya ALLAH La ilâhe illallâh Yâ bâkî entel bâkî 2023..(Saff - 8)..2053 Hayat akıp gidiyor. Ertelemek, zaman kaybından başka bir şey değil. Sonrası olur da, sen olur musun acaba...? |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#6
|
||||
|
||||
Alıntı:
Peygamberimiz cibrile sorar perdenin arkasında kim var cibrilde sen varsın ya Resulullah diyor Yani insan kendine dahi perdelidir ilim kendini bilmektir Kendini bilen başkasinin gaybinada vaki olabilir
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#7
|
|||
|
|||
Bu hadisin aslı varmı sahihmidir
|
#8
|
||||
|
||||
sahihliği yok sanırım da ben hadisi okuduğum kaynağa bakmam gerek onuda bulamıyorum fakat öyle bi hadisin olmadığını söyleyen biri var benim elimde şuan 20 binden fazla hadis var fakat tek tek bakmam 1 ayımı alır bu yüzden internetten araştırıyprım
“Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem) Cebrail (Aleyhis-selam)’e: – Ya Cebrail! Sen bu vahyi nerden alıyorsun? Cebrail (Aleyhis-selam): – Sidretü’l-Münteha’da bir yeşil perde arkasından bana söyleniyor dedi. Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem): – Bundan sonra gittiğinde o perdeyi kaldır, sana söyleyene bak dedi. Cebrail (Aleyhis-selam) Sidretü’l-Münteha’da o yeşil perdeyi kaldırdı. Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem)’i gördü. Kendisine söyleyen o idi. Bir rivayette 360 kanadını bir rivayette de altıyüz kanadını (Ramuzu’l-Ehadis, Hadis No: 3857) çırpıp var hızı ile dünyaya geldi. Cebrail (Aleyhis-selam): – Muhammed’den evvel dünyaya gideyim dedi. Dünyaya geldi baktı ki Peygamberimizi yerinde gördü. Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem) Cebrail (Aleyhis-selam)’a sordu, Cebrail (Aleyhis-selam) cevab verdi: – Ya Muhammed! Ben de hayret ettim; vahyi Allahu Teala’dan alıp bana söyleyen de sensin. Burada benden alıp halka söyleyende sensin dedi.” Cevap Son zamanlarda sıklıkla sorulan bir rivayet bu. Soru metninde rivayetin Râmûzu’l-Ahâdîs’te geçtiği ima ediliyor. Ancak mezkûr rivayeti ne bu eserde, ne de elimdeki diğer kaynaklarda bulabildim. Bu rivayetle ilgili olarak ulaşabildiğim tek bilgi, Muhammed Abduh el-Bürhânî’nin Tebrietu’z-Zimme fî Nushi’l-Ümme adlı kitapta yer verdiği nakil. Ancak rivayet bu eserde, okuyucu sorusunda zikredilenden farklı bir şekilde ve daha uzunca yer alıyor. Buna göre Cebrail (a.s), Efendimiz (s.a.v)’in, Câbir b. Abdillah (r.a)’a hitaben, “Allah’ın yarattığı ilk şey, senin peygamberinin nurudur ey Câbir” [1] şeklindeki sözünü hayretle karşılayınca ona kaç yaşında olduğunu sorar. O şöyle cevap verir: “Bilmiyorum ey Allah’ın Resulü. Ancak (bildiğim şu ki), dördüncü perdede, 70 bin yılda bir kere doğan bir yıldız var ve ben o yıldızı 70 bin kere gördüm.” Bunun üzerine Efendimiz (s.a.v), “Rabbimin izzetine yemin olsun ki, işte ben o yıldızım” buyurur. Daha sonra Cebrail (a.s)’a, vahyi nereden getirdiğini sorar. O, “Göklerin herhangi bir köşesindeyken zil sesi duyar ve hemen Beyt-i Ma’mur’a gider, vahyi oradan alır, (götürmem gereken) resul veya nebiye götürürüm” diye cevap verir. Bunun üzerine Efendimiz (s.a.v) ona, “Şimdi Beyt-i Ma’mur’a git ve benim nesebimi zikret” der. Cebrail (a.s) derhal gider ve “Muhammed (s.a.v) b. Abdillah b. Abdilmuttalib…” diye Efendimiz (s.a.v)’in nesebini sıralamaya başlar. Bunun üzerine, daha önce Cebrail (a.s)’a hiç açılmamış olan Beyt-i Ma’mur açılır. Cebrail (a.s), içeride Efendimiz (s.a.v)’i görür. Şaşırır ve hemen yeryüzüne döner. Döndüğünde Efendimiz (s.a.v)’i, bıraktığı gibi, Câbir (r.a) ile birlikte oturuyor halde bulur el-Leknevî, el-Âsâru’l-Merfû’a’da (42) bu rivayetin (Nur-u Muhammedî’nin ilk yaratılan şey olduğunu anlatan rivayet) naklen sahih olmadığını, ancak mana itibariyle doğru olduğunu söylerken, Ali el-Karî de (Mirkât, I, 269-70) ilk yaratılan şeyin Nur-u Muhammedî olduğu görüşünü tercih ettiğini belirtir ve konuyla ilgili olarak el-Mevrid li’l-Mevlid isimli eserine gönderme yapar. Bu rivayet üzerinde duran İbn Hacer el-Heytemî, el-Aclûnî, el-Leknevî gibi alimler onun Abdürrezzâk tarafından nakledildiğini söylemişlerdir. Ancak Abdürrezzâk’ın el-Musannef’inde bu rivayeti bulmak mümkün olmadı. sahihliği yok gbi görünüyor
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#9
|
||||
|
||||
Alıntı:
kasdettiğin renkler aura olmasın mı aura renkten başka renge dönebilşr turuncudan sarıya sarıdan turuncuya misal benimki önceleri koyu maviydi sonra mor rengine döndü halada mor nasıl göördüğüme gelirsek bunun için çalışma yapmadım fakat başka bi çalışma yaparken gördüm keşfettim falan
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#10
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Ayetlerin görevlilerinin iyi ya da kötü olduğunu nasıl bilebiliriz ? | kubracill1 | Sorularınız | 5 | 25.01.24 17:25 |
Aklın, nefsin ve ilahi hikmetin sembolü Belkıs | Drogo | Tasavvuf & Tarikatler | 0 | 20.05.19 03:31 |
Gül sembolü | Neslihanot | ilginç konular & Teoriler | 0 | 21.02.18 11:15 |
Sfenks Sembolü | SiLence | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 21.03.17 15:21 |
Sepeth Sembolü | SiLence | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 21.03.17 15:13 |