Müzik aleti çalmak günah mı? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 04.02.24, 19:07
Üye
 
Üyelik tarihi: 18.10.22
Bulunduğu yer: xyz
Mesajlar: 81
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Müzik aleti çalmak günah mı?

Selamünaleyküm. Uzun zamandır kanun çalmayı öğrenmek istiyordum ve ders almaya başladım sonunda. Ama bir yanimda yanlış bir şey yapıyormuşum hissi var. Kanun çalmak günah mıdır bilginiz var mi kiymetli hocalarim?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 04.02.24, 19:24
xsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
xsy xsy isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 21.11.18
Bulunduğu yer: YURT DIŞI
Mesajlar: 328
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ikarus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamünaleyküm. Uzun zamandır kanun çalmayı öğrenmek istiyordum ve ders almaya başladım sonunda. Ama bir yanimda yanlış bir şey yapıyormuşum hissi var. Kanun çalmak günah mıdır bilginiz var mi kiymetli hocalarim?
eger caldiginiz alet zikir edilecekse sevaba yok icki masalarina meze olacaksa günaha kapi acar bunu sormaktaki gayeniz sizi zaten süpheye düsürmüstür
insallah dogru yolu kendiniz bulacaksiniz saygi ile

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 04.02.24, 19:45
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,688
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

[QUOTE=xsy;589984]eger caldiginiz alet zikir edilecekse sevaba yok icki masalarina meze olacaksa günaha kapi acar bunu sormaktaki gayeniz sizi zaten süpheye düsürmüstür
insallah dogru yolu kendiniz bulacaksiniz saygi ile[/QUOTE.
müzik aletiyle zikir edilir mi?
bendir de bile şupheliyken...

.
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 04.02.24, 19:45
Üye
 
Üyelik tarihi: 18.10.22
Bulunduğu yer: xyz
Mesajlar: 81
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
xsy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
eger caldiginiz alet zikir edilecekse sevaba yok icki masalarina meze olacaksa günaha kapi acar bunu sormaktaki gayeniz sizi zaten süpheye düsürmüstür
insallah dogru yolu kendiniz bulacaksiniz saygi ile
Belirli bir yerde ve ortamda çalmak düşüncesiyle değil de öğrenip kendime bir uğraş olması açısından başladım açıkçası. Karakter olarak kalabalik ortamlari seven biri değilim. Kadınlar arası günler falan bana göre değil. Kendimi gelistirmek için uğraşıyorum, bilmediğim seyleri öğrenmeye çabalıyorum. Kötü bir niyetim olmasa da içime kurt düşünce sormadan edemedim.

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 04.02.24, 19:52
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,688
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ikarus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamünaleyküm. Uzun zamandır kanun çalmayı öğrenmek istiyordum ve ders almaya başladım sonunda. Ama bir yanimda yanlış bir şey yapıyormuşum hissi var. Kanun çalmak günah mıdır bilginiz var mi kiymetli hocalarim?
internetten bununla ilgili soylenenleri kopyaladim
danirim hepsi burada var

DİNİMİZ İSLAM

Bütün Dini Konular Mezhep ve mezhepsizlikBozuk din kitabıÇalgı çalmak
Çalgı çalmak
Reformcu diyor ki:
(Her tür müziği dinlemekte hiçbir mahzur yoktur. Müziği iyi-güzel bir sanat dalı olarak değerlendirmek gerekir.)
CEVAP
İslam âlimlerinin, (Müzik ruha zehir ve nefse gıdadır) sözüne ve hadis-i şeriflerle de yasak edilmesine rağmen, reformcu yazarın çalgıları teşvik etmesi kıyamet alametidir. Müziğin, çalgının haram olduğu hakkında sitemizde çok uzun bilgi vardır. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyledir:
(Musiki, kalbde nifak hâsıl eder.) [Beyhekî]

(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberanî]

(Resulullah, çalgı çalarak para kazanmayı yasakladı.) [Begavî]

(Ümmetimden bazıları, içkilere başka isim vererek içerler. Şarkıcı kadın ve çalgı aletleriyle eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yerin dibine batırır.) [İbni Mace]

(Ben, çalgıları, putları yok etmek için de gönderildim.) [İ. Ahmed, Ebu Nuaym, İ. Neccar]

(İblis, dünyaya inince yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin, denildi. Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, denildi.) [Taberanî, İbni Ebi-d-dünya, İbni Cerir]

(Nimete kavuşunca mizmar çalmak Allah’ın gazabına sebep olur.) [Deylemî, Bezzar]

(Çalgıcılar çoğalınca, bela zuhur eder.) [Tirmizî, Ebu Davud, İbni Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, zinayı, içkiyi ve çalgıyı helâl sayanlar çıkacaktır.) [Buharî]

Genelevlerin yaygınlaşması, içki festivallerinin düzenlenmesi, içkilerin içilmesi, her yerde çalgı çalınması, son hadis-i şerifteki hususların meydana çıktığını göstermektedir.

İbni Abbas hazretleri, (Çalgı haramdır) dedi. (Beyhekî)

Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, (Yazıklar olsun sana, bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı!) dedi ve onu çıkardılar. (Buharî)

Fudayl b. İyad hazretleri, (Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir) dedi. (İbni Ebi-d-dünya)

Şeyh Muhammed Rebhamî hazretleri buyuruyor ki: Saz, tambur, def, ney ve diğer çalgılar Allah’a isyandır. (Riyad-ün Nasıhin)

Saz dinlemekten kulakları korumalıdır. (Risale-i Birgivî)

İbni Teymiyye bile, (Şarkı ve müzik, şeytanî duyguları harekete geçiren en etkili unsurlardan biridir) demiştir. (Mecmu-ul Fetava)

Şarkı, Kitap ve Sünnet’le yasaklanmıştır. (İmam-ı Kurtubî)

Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır. (İbni Salâh)

İmam-ı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Ziyaeddin-i Şamî, Mültekıt kitabında (Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi) buyurdu. (m. 266)

Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)

Burhâneddin-i Mergınânî hazretleri buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hâfıza, (Ne güzel okudun) diyenin imanı gider. Tecdîd-i iman gerekir. Kuhistânî de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)

Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehridir; kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)

Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 04.02.24, 19:57
Üye
 
Üyelik tarihi: 18.10.22
Bulunduğu yer: xyz
Mesajlar: 81
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
internetten bununla ilgili soylenenleri kopyaladim
danirim hepsi burada var

DİNİMİZ İSLAM

Bütün Dini Konular Mezhep ve mezhepsizlikBozuk din kitabıÇalgı çalmak
Çalgı çalmak
Reformcu diyor ki:
(Her tür müziği dinlemekte hiçbir mahzur yoktur. Müziği iyi-güzel bir sanat dalı olarak değerlendirmek gerekir.)
CEVAP
İslam âlimlerinin, (Müzik ruha zehir ve nefse gıdadır) sözüne ve hadis-i şeriflerle de yasak edilmesine rağmen, reformcu yazarın çalgıları teşvik etmesi kıyamet alametidir. Müziğin, çalgının haram olduğu hakkında sitemizde çok uzun bilgi vardır. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyledir:
(Musiki, kalbde nifak hâsıl eder.) [Beyhekî]

(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberanî]

(Resulullah, çalgı çalarak para kazanmayı yasakladı.) [Begavî]

(Ümmetimden bazıları, içkilere başka isim vererek içerler. Şarkıcı kadın ve çalgı aletleriyle eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yerin dibine batırır.) [İbni Mace]

(Ben, çalgıları, putları yok etmek için de gönderildim.) [İ. Ahmed, Ebu Nuaym, İ. Neccar]

(İblis, dünyaya inince yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin, denildi. Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, denildi.) [Taberanî, İbni Ebi-d-dünya, İbni Cerir]

(Nimete kavuşunca mizmar çalmak Allah’ın gazabına sebep olur.) [Deylemî, Bezzar]

(Çalgıcılar çoğalınca, bela zuhur eder.) [Tirmizî, Ebu Davud, İbni Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, zinayı, içkiyi ve çalgıyı helâl sayanlar çıkacaktır.) [Buharî]

Genelevlerin yaygınlaşması, içki festivallerinin düzenlenmesi, içkilerin içilmesi, her yerde çalgı çalınması, son hadis-i şerifteki hususların meydana çıktığını göstermektedir.

İbni Abbas hazretleri, (Çalgı haramdır) dedi. (Beyhekî)

Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, (Yazıklar olsun sana, bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı!) dedi ve onu çıkardılar. (Buharî)

Fudayl b. İyad hazretleri, (Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir) dedi. (İbni Ebi-d-dünya)

Şeyh Muhammed Rebhamî hazretleri buyuruyor ki: Saz, tambur, def, ney ve diğer çalgılar Allah’a isyandır. (Riyad-ün Nasıhin)

Saz dinlemekten kulakları korumalıdır. (Risale-i Birgivî)

İbni Teymiyye bile, (Şarkı ve müzik, şeytanî duyguları harekete geçiren en etkili unsurlardan biridir) demiştir. (Mecmu-ul Fetava)

Şarkı, Kitap ve Sünnet’le yasaklanmıştır. (İmam-ı Kurtubî)

Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır. (İbni Salâh)

İmam-ı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Ziyaeddin-i Şamî, Mültekıt kitabında (Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi) buyurdu. (m. 266)

Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)

Burhâneddin-i Mergınânî hazretleri buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hâfıza, (Ne güzel okudun) diyenin imanı gider. Tecdîd-i iman gerekir. Kuhistânî de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)

Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehridir; kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)

Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)
Anladim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam. Niyet ne olursa olsun uygun değil anlaşılan.

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 04.02.24, 20:03
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ikarus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamünaleyküm. Uzun zamandır kanun çalmayı öğrenmek istiyordum ve ders almaya başladım sonunda. Ama bir yanimda yanlış bir şey yapıyormuşum hissi var. Kanun çalmak günah mıdır bilginiz var mi kiymetli hocalarim?
Hanefî ve Hambelî mezhebi mensupları her ne kadar genel anlamda müziği ve şarkı söylemeyi haram davranışlar arasında saymış olsalar da, aralarındaki İmam Ebû Yûsuf gibi bazı bilginler, yerine göre müziği mekruh bile görmemişlerdir. Nitekim İmam Ebû Yûsuf’a sorulan; “Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun kendi evinde def çalıp şarkı söylemesine ne dersin?” şeklindeki soruya “Bunda kerahet yoktur” cevabını vermiştir[Aynî; Umdetu’l-Kâri, c. III, s. 359. ]Diğer yandan İmam Şâfiî ile İmam Mâlik’ten iki ayrı görüş nakledilmektedir. Bu görüşlerden biri müziğin mekruh bir davranış olduğu şeklinde, diğeri de müzik eşliğinde başka bir haram işlenmediği sürece müziğin mubah, yani helâl olduğu yönündedir. Ayrıca tüm tasavvuf erbabı ile Zâhiriye mezhebi mensupları, müziğin her türünün helâl birer davranış olduğu görüşündedirler.[ Süleyman Uludağ; İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, s. 168-187.]Ancak şarkı konusunda mutlaka uyulması gereken bazı hususlar vardır. Onlar da şunlardır:
a. Şarkı, İslâm adabının ve öğretilerinin uygun görmediği sözleri içermemiş olmalıdır. Meselâ söylenen ya da dinlenen şarkı, şayet İslâm dinine göre kullanımı haram olan sarhoş edici bir içkiyi yücelten ve onu içmeyi teşvik eden bir şarkı ise; onu söylemek haram olduğu gibi, onu dinlemek de haramdır.
b. Bazen söylenen şarkının sözleri, İslâm adabına uygun olduğu halde, onu söyleyen kimse bazı jest, mimik ve kırıtmalarla şehveti coşturduğu ve bir takım cinsel sapmalara sebep olduğu için, aslında helâl olan şarkıyı harama dönüştürmüş olur.
c. Bilindiği gibi İslâm dini, her konuda ve hatta ibadetlerde bile haddi aşmayı, aşırılığa gitmeyi ve israfı hoş görmediğine göre, eğlence yoluyla zaman israfını da elbette hoş görmez. Çünkü zaman, hayatın kendisidir. Şüphesiz helâl olan işlerde yapılan her israf, mutlaka bazı görevlerin zamanını çalar. Bunun için; “Her israfın yanı başında mutlaka kaybolmuş bir hak vardır” özdeyişi söylenmiştir.
d. Bunun dışında geriye bazı şeyler kalır ki insan, yaptığı iş hakkında kendi hükmünü kendisi verebilir. Meselâ dinlenen şarkı, dinleyenin şehvetini coşturacak ve onu başka âlemlere sürükleyip maddi varlığını manevi varlığına baskın hale getirecek nitelikte olursa; o zaman kendisi ondan vazgeçmeli ve kalbine, dinî duygularına ve ahlâkına yönelen fitne rüzgarının estiği pencereyi kapatıp rahat etme yolunu seçmelidir.
e. İslâm hukukçuları tarafından oybirliği ile kabul edilen görüşe göre şarkı ve müzik, alkollü içki meclisleri ya da İslâm ahlâkına uygun olmayan görüntüler gibi başka haramlarla birlikte icra edilmesi durumunda o da haram olur. Hz. Peygamber (s.a.s), işte bu tür şarkı ve müziğin dinlenmesini ve icra edilmesini hem ev halkına ve hem de diğer Müslümanlara yasaklayarak şöyle buyurmuştur: “Bir zaman gelecek ki; benim ümmetimden bazıları, başka isimlerle andıkları alkollü içkiyi müzik ve kadın şarkıcıların eşliğinde içeceklerdir. Allah, işte onların altındaki yeri altüst edecek ve onların bir kısmını maymunlara, bir kısmını da domuzlara dönüştürecektir.[ İbn-i Mâce; Fiten, 22. Ahmed b. Hambel; Müsned, V/ 342.] Hadis-i şerifteki bu ifade, onların belki şekil olarak maymunlara ve domuzlara dönüştürülmeleri söz konusu olmasa bile, insan sureti içinde bulundukları halde kişiliklerinin ve ruhlarının maymun iştahına ve domuz ruhuna dönüştürüleceği anlamındadır. Özetlemek gerekirse İmam Gazali’nin de katıldığı görüşe göre genel anlamda müzik, yerine göre haram, mekruh, helâl ya da müstehap veya mendup olarak değerlendirilebilir. Meselâ;
a. Gençlerin yalnızca şehvet duygularını tahrik eden müzik, onlar için haramdır.
b. Zamanının çoğunu müzikle geçirmeyi âdet edinen kimseler için müzik, mekruhtur.
c. Güzel sesi dinlemekten zevk almaktan başka bir duyguya kapılmayan kimse için müzik, helâldir.
d. Allah’a ve diğer manevî değerlere karşı sevgi duygularını coşturan müzik ise; müstehap veya menduptur.[ evkânî; Neylu’l-Evtâr, c. II, s. 302.]

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 04.02.24, 20:19
Üye
 
Üyelik tarihi: 18.10.22
Bulunduğu yer: xyz
Mesajlar: 81
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hanefî ve Hambelî mezhebi mensupları her ne kadar genel anlamda müziği ve şarkı söylemeyi haram davranışlar arasında saymış olsalar da, aralarındaki İmam Ebû Yûsuf gibi bazı bilginler, yerine göre müziği mekruh bile görmemişlerdir. Nitekim İmam Ebû Yûsuf’a sorulan; “Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun kendi evinde def çalıp şarkı söylemesine ne dersin?” şeklindeki soruya “Bunda kerahet yoktur” cevabını vermiştir[Aynî; Umdetu’l-Kâri, c. III, s. 359. ]Diğer yandan İmam Şâfiî ile İmam Mâlik’ten iki ayrı görüş nakledilmektedir. Bu görüşlerden biri müziğin mekruh bir davranış olduğu şeklinde, diğeri de müzik eşliğinde başka bir haram işlenmediği sürece müziğin mubah, yani helâl olduğu yönündedir. Ayrıca tüm tasavvuf erbabı ile Zâhiriye mezhebi mensupları, müziğin her türünün helâl birer davranış olduğu görüşündedirler.[ Süleyman Uludağ; İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, s. 168-187.]Ancak şarkı konusunda mutlaka uyulması gereken bazı hususlar vardır. Onlar da şunlardır:
a. Şarkı, İslâm adabının ve öğretilerinin uygun görmediği sözleri içermemiş olmalıdır. Meselâ söylenen ya da dinlenen şarkı, şayet İslâm dinine göre kullanımı haram olan sarhoş edici bir içkiyi yücelten ve onu içmeyi teşvik eden bir şarkı ise; onu söylemek haram olduğu gibi, onu dinlemek de haramdır.
b. Bazen söylenen şarkının sözleri, İslâm adabına uygun olduğu halde, onu söyleyen kimse bazı jest, mimik ve kırıtmalarla şehveti coşturduğu ve bir takım cinsel sapmalara sebep olduğu için, aslında helâl olan şarkıyı harama dönüştürmüş olur.
c. Bilindiği gibi İslâm dini, her konuda ve hatta ibadetlerde bile haddi aşmayı, aşırılığa gitmeyi ve israfı hoş görmediğine göre, eğlence yoluyla zaman israfını da elbette hoş görmez. Çünkü zaman, hayatın kendisidir. Şüphesiz helâl olan işlerde yapılan her israf, mutlaka bazı görevlerin zamanını çalar. Bunun için; “Her israfın yanı başında mutlaka kaybolmuş bir hak vardır” özdeyişi söylenmiştir.
d. Bunun dışında geriye bazı şeyler kalır ki insan, yaptığı iş hakkında kendi hükmünü kendisi verebilir. Meselâ dinlenen şarkı, dinleyenin şehvetini coşturacak ve onu başka âlemlere sürükleyip maddi varlığını manevi varlığına baskın hale getirecek nitelikte olursa; o zaman kendisi ondan vazgeçmeli ve kalbine, dinî duygularına ve ahlâkına yönelen fitne rüzgarının estiği pencereyi kapatıp rahat etme yolunu seçmelidir.
e. İslâm hukukçuları tarafından oybirliği ile kabul edilen görüşe göre şarkı ve müzik, alkollü içki meclisleri ya da İslâm ahlâkına uygun olmayan görüntüler gibi başka haramlarla birlikte icra edilmesi durumunda o da haram olur. Hz. Peygamber (s.a.s), işte bu tür şarkı ve müziğin dinlenmesini ve icra edilmesini hem ev halkına ve hem de diğer Müslümanlara yasaklayarak şöyle buyurmuştur: “Bir zaman gelecek ki; benim ümmetimden bazıları, başka isimlerle andıkları alkollü içkiyi müzik ve kadın şarkıcıların eşliğinde içeceklerdir. Allah, işte onların altındaki yeri altüst edecek ve onların bir kısmını maymunlara, bir kısmını da domuzlara dönüştürecektir.[ İbn-i Mâce; Fiten, 22. Ahmed b. Hambel; Müsned, V/ 342.] Hadis-i şerifteki bu ifade, onların belki şekil olarak maymunlara ve domuzlara dönüştürülmeleri söz konusu olmasa bile, insan sureti içinde bulundukları halde kişiliklerinin ve ruhlarının maymun iştahına ve domuz ruhuna dönüştürüleceği anlamındadır. Özetlemek gerekirse İmam Gazali’nin de katıldığı görüşe göre genel anlamda müzik, yerine göre haram, mekruh, helâl ya da müstehap veya mendup olarak değerlendirilebilir. Meselâ;
a. Gençlerin yalnızca şehvet duygularını tahrik eden müzik, onlar için haramdır.
b. Zamanının çoğunu müzikle geçirmeyi âdet edinen kimseler için müzik, mekruhtur.
c. Güzel sesi dinlemekten zevk almaktan başka bir duyguya kapılmayan kimse için müzik, helâldir.
d. Allah’a ve diğer manevî değerlere karşı sevgi duygularını coşturan müzik ise; müstehap veya menduptur.[ evkânî; Neylu’l-Evtâr, c. II, s. 302.]
Teşekkür ederim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam. Ben de araştırmıştım ama değişik görüşler olunca bir de sizlere danışmak istemiştim. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocamın paylaştığı kaynakları görmemiştim mesela araştırırken. İnce bir çizgi var anlaşılan. Dikkat etmek gerekiyor

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 04.02.24, 20:29
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ikarus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Teşekkür ederim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam. Ben de araştırmıştım ama değişik görüşler olunca bir de sizlere danışmak istemiştim. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocamın paylaştığı kaynakları görmemiştim mesela araştırırken. İnce bir çizgi var anlaşılan. Dikkat etmek gerekiyor
Evet tartışmalı bir konu kardeşim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 04.02.24, 21:01
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,688
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ikarus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Anladim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam. Niyet ne olursa olsun uygun değil anlaşılan.
hadislerde hz. peygamber sav oyle diyor, sahabe ve ehlibeyt te oyle diyor baska soze gerek var mi?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Rüyada Müzik Aleti Çalmak NGB M-N Harfleri Rüya Tabirleri 0 24.10.23 12:35
Bir günahı herkes işliyor diye o günah günah olmaktan çıkmaz Torlak Derin Konular & Beyin Fırtınası 3 30.10.21 22:05
Ay'ı çalmak DiLara Sizden Gelenler 1 11.02.20 09:37
Müzik dinlemek günah mı? Nun Sorularınız 20 03.01.20 14:16
Rüyada Harp aleti Havasokulu H Harfi Rüya Tabirleri 0 30.09.17 23:33


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147