|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#21
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#22
|
|||
|
|||
Normalde okundugunda kaçırır bazılarını, merkezi sistem o kadar da kaçırmıyor ortalık dolu.
|
#23
|
|||
|
|||
Ezanla kacmazlar diye biliyorum hocalarımız daha iyi bilir sonuçta rukye ayetleri okunmuyor
|
#24
|
|||
|
|||
Kaçar sonra gelir. Merkezi okununca öyle olmuyor. Allah dostundan duyduyduk bizde o öğrettiydi.
|
#25
|
|||
|
|||
Peki caiz midir konuyu açan arkadaş bazı kitaplardan kaynak olarak paylaşmışda mesela kuranı kerim Hz muhammed zamaninda kitap halinde değildi harekeler sonradan eklendi vs. Bunlardami bidat oluyor acaba
|
#26
|
||||
|
||||
Ezandan neden kaçmadıkları belli oldu çıplak ses olmadımı zor hem sünneti yerine getirmek için herkes mahallesinde okusun damına çıkıp valla olsaydı kendim okurdum
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#27
|
|||
|
|||
O zaman musallatlı kişilere ezan okuyalım
|
#28
|
||||
|
||||
Alıntı:
Birincisi ihticac etme, delil getirme makamında kaydettikleri hadisler sahihtir, bununla birlikte iştişhad ve takviye etme makamında ya da bablarda kaydettiği hadisler içinde az da olsa zayıf bulunmaktadır. İkincisi sahih olanlara nazaran zayıf hadisler oldukça azdır. Dolayısıyla genel olarak onlarda bulunan hadisler sahihtir, demektir. Ayrıca diğer hadis kitaplarına kıyasla bunlardaki zayıf hadisler devede kulak gibidir. Müsnedlere gelince onlarda zayıf ve mevzu hadis vardır. Mesela İbnu’l-Cevzi, Hanbeli olmasına rağmen Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde 15 tane uydurma hadis olduğunu belirtmiştir. Gerçi tekrarlarıyla birlikte kırk bin hadisin bulunduğu bir eserde tartışmalı on beş mevzu hadisin bulunması abartılacak bir sayı değildir. Kütüb-i sitte içindeki sünenlere gelince onlarda zayıf ve mevzu hadisler vardır. Zaten kütüb-i siitenin bazı müellifleri naklettikleri zayıf hadislere işaret etmiştir. Bununla birlikte günümüz araştırıcılarından Muhammed Şevman er-Rumli, Elbani’nin bu sünenlerde geçen mevzu hükmünü verdiği hadisleri bir araya getirmiştir. Buna göre Ebu Davud’da mevzu olarak bir hadis, Tirmizi’de on sekiz hadis İbn Mace’de kırkbeş hadis bulunmaktadır. Nesai’de ise az zayıf hadis olsa da mevzu hadis yoktur Elbette Elbani’nin verdiği bu hükümlerin de tartışmaya açık olduğu belirtilmelidir.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#29
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#30
|
||||
|
||||
Alıntı:
İmam Malik’in Muvatta’ı muteber hadis kitaplarından biridir. Malik’in farklı görüşlerini de içermektedir. Çoğu sened munkatı ve mudal olsa da bunlar İmam malike göre sahihtir. Çünkü o zayıf ravilerden nakletmez. Bu ilmin en önemli simalarından biridir. İbn Abdilberr söz konusu Muvatta hadislerini araştırmış üçü hariç hepsinin muttasıl senetlerini tespit etmiştir. Darimi, Darekutmi ve Beyhaki’nin sünenlerinde sahih zayıf ve mevzu hadisler vardır. Kütüb-i siite sünenlerine göre biraz daha dikkatli olunmalıdır. Taberi’nin üç Mu’cem’inde sahih zayıf ve mevzu hadisler vardır dikkatli okunmalıdır. Hakim en-Neysaburi Müstedrek’inde Buhari ve Müslim’in şartlarına uyduğu halde eserlerine almadıkları hadisleri almıştır. Ancak hadiste gevşek olduğu için metruk ve mevzu hadislere de yer vermiştir. Onun için Zehebi’nin Telhisu’l-Müstedrek’i ile birlikte okunmalıdır. Deylemi’nin Müsnedu’l-firdevs’i hadis açısından sıkıntılı bir kitap olup mevzu ve metruklarla doludur. Ayrıca eserde hadisler sadece sahabe ravisyle nakledilmiştir. Deylemi’de geçen bir hadisin şahidi aranmalıdır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
kandil gunleri bidat mı? | imas | Sorularınız | 79 | 14.10.23 00:44 |
itikatta bidat | La Tahzen12 | islam & islami Konular | 0 | 07.09.23 17:38 |
itikatta bidat (e-kitap) | La Tahzen12 | Kitap & E-Kitap | 0 | 07.09.23 14:49 |
teravih namazı bidat mi | Lokman | Allah Dostları & Evliyalar | 7 | 07.04.22 00:13 |
Bidat ve hurafe yaramıyor, ihlal ediyor.. | HeartLess | Sizden Gelenler | 1 | 26.11.17 12:21 |