Her bidat delalet midir ? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 19.01.24, 17:00
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,586
Etiketlendiği Mesaj: 3542 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kitabın adı Faideli bilgiler
Ahmed cevdet pâşa
Yayında hakikat kitapevi yayınları no1

Valla bu kitabı okuduğumda dedim kim bu kitabı okusa sami abi olur bi müslümanın bilmesi gereken herşey var ictihadı açıklıyor bozuk fırkaları anlatıyor keza diğer 3 kitaptan sonraki bozuk fırkalar kitapları değiştirenler vs osmanlıyı falan herşeyi anlatıyor 600 sayfalık kitap google playdan indirip bakabilirsin baktıktan sonra yorumunu bekliyprum abi
iyide ahmet cevdet paşa mecelleyi yazan şair ve hukukcu adan, yanlisin yoksa 1850 lerde yasamis, inun zamaninda hoparlör yok tu, hoparlörun icadı yibe yanilmiyorsam 1920-1930 gibi , ayrıca paşanin yazdigi kitap osmanlicadir türkceye çevrilirken ilave olmuş, hoparlöru bilmeyen görmeyen adam nadil hoparlör konusunda fetva versin

bu fatih sultan Mehmet'in domatesin tadini tarif etmesi gibi bir sey

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 19.01.24, 17:02
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,329
Etiketlendiği Mesaj: 258 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Konuyla alakalı örnekler üzerinden iki farklı görüş sahibi olan alimlerin meseleye nasıl yaklaştıklarını anlatmaya çalışacağım. Kur’an’ın toplanması olayı. Bu sonradan ortaya çıkmış bir hadisedir. Hatta sahabe bile bunu tartışma konusu yapabilmiştir. Birinci görüşteki alimler bunu bidat olarak adlandırmaz. Zira onlara göre, bu Kur’an’ı tahriften muhafaza için yapılmıştır. Müslümanların maslahatı içindir, faydasınadır. Buna bidat demeye gerek yoktur. İkinci görüş sahipleri ise önce buna bidat derler. Sonra bu bidatin yerilmemiş bilakis övülmüş olduğunu ifade edip onu bidat-ı hasene olarak adlandırırlar. Hatta bununla kalmaz bu bidatı da vacip bidat yani yapılması gerekli bidat kategorisinde görürler. Artık burada bidatın sözlük anlamında kullanıldığı açıktır. Ama bu kavram kullanılarak bir kafa karışıklığına da sebep olunmaktadır.
Aynı şekilde masa üzerinde yemek çatal kaşık kullanmakta böyledir. Birinci görüşteki alimler bunlara bidat demez onları Müslümanların faydasına araçlar olarak görürler. İkinci görüş sahipleri ise önce bidat der, ardından onu bidat-ı hasene içinde değerlendirirler. Bu bidat-ı haseneyi de mubah bidat kategorisinde kabul ederler.
Diğer örnekleri de böyle değerlendirmek mümkündür. Ezan için hoparlör kullanmak birinci görüşteki alimlere göre muhtemelen bidat değildir. İkinci görüş sahipleri de buna önce bidat sonra da bidat-ı hasene derler. Aslında her iki görüş sahiplerinin yaptıkları sonuçta aynı kapıya çıkmaktadır. Ama adlandırılmaları farklılık arz etmektedir. Ama yukarda ifade ettiğim gibi İmam Rabbani gibi bazı alimler her bidatın bir sünneti ortadan kaldırdığını ifade ederler. Bu vaziyette muhtemelen ezanı hoparlörle okumak çıplak sesle okuma sünnetini ortadan kaldıracaktır. İmam Rabbani ’nin verdiği bir örneği kullanırsak namazda niyeti telaffuz ile yapmak bidattir. Niyet kalple olur. Telaffuz ile niyet asr-ı saadette görülmemiştir. Ona göre telaffuz ile aslında kalp ile niyeti ortadan kaldırmaktadır. Bu kayda değer bir görüştür. Bununla birlikte telaffuz ile niyete cevaz verildiğide bir vakıadır. Belkide halk için kalpte olanı takviye etsin diye böyle bir cevaz verilmiştir. Burada mesele telaffuz ile niyetin sünnet telakki edilmemesidir. Yani dinden kabul edilmemesidir. Bunun dışında caizdir.
Mesela Mevlit kandilleri bazıları bidat der bazıları da asla ondan vazgeçmez. Bu meseleyi nasıl değerlendirmeliyiz? Bidat dine dinde olmayan şeyleri ilave etmektir. Kişiler mevlidi dindenmiş gibi, yani sünnetmiş gibi dinin bir parçasıymış gibi kutlarsa bu bidat olur. Zira Hz. Peygamber zamanında bu uygulama yoktur. Ancak Hz. Peygamber zamanında yokluğu kabul edildikten sonra Hz. Peygamber’i anma sadedinde, Kur’an okuma salavat ilahi ve vaazdan ibaret olan mevlidi kutlamakta kibir sakınca yoktur. Bilakis ecri bile vardır. Mesela cenazelerde namaz dışında tekbir getirmek salavatlar okumak sonradan ortaya çıkmış bir şeydir. Bunları dindenmiş gibi yaparsak bidat işlemiş oluruz. Ancak bunun dinden olmadığını kabul ettikten sonra bunlar güzel şeylerdir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 19.01.24, 17:17
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
iyide ahmet cevdet paşa mecelleyi yazan şair ve hukukcu adan, yanlisin yoksa 1850 lerde yasamis, inun zamaninda hoparlör yok tu, hoparlörun icadı yibe yanilmiyorsam 1920-1930 gibi , ayrıca paşanin yazdigi kitap osmanlicadir türkceye çevrilirken ilave olmuş, hoparlöru bilmeyen görmeyen adam nadil hoparlör konusunda fetva versin

bu fatih sultan Mehmet'in domatesin tadini tarif etmesi gibi bir sey
Aabi kitabı indirip bakabilirsin sonra dersin bu budur şu şudur bakmadan karar vermemek gerek bende söylediklerine vakıf değilim

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Konuyla alakalı örnekler üzerinden iki farklı görüş sahibi olan alimlerin meseleye nasıl yaklaştıklarını anlatmaya çalışacağım. Kur’an’ın toplanması olayı. Bu sonradan ortaya çıkmış bir hadisedir. Hatta sahabe bile bunu tartışma konusu yapabilmiştir. Birinci görüşteki alimler bunu bidat olarak adlandırmaz. Zira onlara göre, bu Kur’an’ı tahriften muhafaza için yapılmıştır. Müslümanların maslahatı içindir, faydasınadır. Buna bidat demeye gerek yoktur. İkinci görüş sahipleri ise önce buna bidat derler. Sonra bu bidatin yerilmemiş bilakis övülmüş olduğunu ifade edip onu bidat-ı hasene olarak adlandırırlar. Hatta bununla kalmaz bu bidatı da vacip bidat yani yapılması gerekli bidat kategorisinde görürler. Artık burada bidatın sözlük anlamında kullanıldığı açıktır. Ama bu kavram kullanılarak bir kafa karışıklığına da sebep olunmaktadır.
Aynı şekilde masa üzerinde yemek çatal kaşık kullanmakta böyledir. Birinci görüşteki alimler bunlara bidat demez onları Müslümanların faydasına araçlar olarak görürler. İkinci görüş sahipleri ise önce bidat der, ardından onu bidat-ı hasene içinde değerlendirirler. Bu bidat-ı haseneyi de mubah bidat kategorisinde kabul ederler.
Diğer örnekleri de böyle değerlendirmek mümkündür. Ezan için hoparlör kullanmak birinci görüşteki alimlere göre muhtemelen bidat değildir. İkinci görüş sahipleri de buna önce bidat sonra da bidat-ı hasene derler. Aslında her iki görüş sahiplerinin yaptıkları sonuçta aynı kapıya çıkmaktadır. Ama adlandırılmaları farklılık arz etmektedir. Ama yukarda ifade ettiğim gibi İmam Rabbani gibi bazı alimler her bidatın bir sünneti ortadan kaldırdığını ifade ederler. Bu vaziyette muhtemelen ezanı hoparlörle okumak çıplak sesle okuma sünnetini ortadan kaldıracaktır. İmam Rabbani ’nin verdiği bir örneği kullanırsak namazda niyeti telaffuz ile yapmak bidattir. Niyet kalple olur. Telaffuz ile niyet asr-ı saadette görülmemiştir. Ona göre telaffuz ile aslında kalp ile niyeti ortadan kaldırmaktadır. Bu kayda değer bir görüştür. Bununla birlikte telaffuz ile niyete cevaz verildiğide bir vakıadır. Belkide halk için kalpte olanı takviye etsin diye böyle bir cevaz verilmiştir. Burada mesele telaffuz ile niyetin sünnet telakki edilmemesidir. Yani dinden kabul edilmemesidir. Bunun dışında caizdir.
Mesela Mevlit kandilleri bazıları bidat der bazıları da asla ondan vazgeçmez. Bu meseleyi nasıl değerlendirmeliyiz? Bidat dine dinde olmayan şeyleri ilave etmektir. Kişiler mevlidi dindenmiş gibi, yani sünnetmiş gibi dinin bir parçasıymış gibi kutlarsa bu bidat olur. Zira Hz. Peygamber zamanında bu uygulama yoktur. Ancak Hz. Peygamber zamanında yokluğu kabul edildikten sonra Hz. Peygamber’i anma sadedinde, Kur’an okuma salavat ilahi ve vaazdan ibaret olan mevlidi kutlamakta kibir sakınca yoktur. Bilakis ecri bile vardır. Mesela cenazelerde namaz dışında tekbir getirmek salavatlar okumak sonradan ortaya çıkmış bir şeydir. Bunları dindenmiş gibi yaparsak bidat işlemiş oluruz. Ancak bunun dinden olmadığını kabul ettikten sonra bunlar güzel şeylerdir.
Emeğine sağlık abi yani bidat olan şey sünnet veya farz ı etkilemediğinde bidatı hasene oluyor etkileyincede cirkin bidat oluyor Allah razı olsun tek tek alim araştıramıyoruz bildiğin Şu tarzda hadis kitabı varmı misal hadis alttada müctehid görüşleri imam azam imam şafii imam malik ahmed hanbel gibi

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 19.01.24, 17:20
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,586
Etiketlendiği Mesaj: 3542 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aabi kitabı indirip bakabilirsin sonra dersin bu budur şu şudur bakmadan karar vermemek gerek bende söylediklerine vakıf değilim
ben internetten pdf indirmiyorum, yazanin izni yoksa kul hakkina girer diye

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 19.01.24, 17:22
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi senin içinde geçerli soru Hadis ve hadisten 4 imamın çıkardığı hükümler diye hadis kitabı varmı el ezkar mucmatul müydü kitabın adı hatrımda değil. Bu kitaplar nasıl

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 19.01.24, 17:27
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kitabüssümne (imam ebu davut ) el burhan muhtasar terğip ve terhib tabakat(kitabültabakatiş kebir ) ahkamul kuran sunnen ebi davut ve terceme bunlar hadis kitapşarı ama benim dediğim gibimi acaba okumuşsanız tavsiyede bulunurmusunuz @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi ücretsizdir Vebale girmezsin

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 19.01.24, 17:29
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 20.02.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,938
Etiketlendiği Mesaj: 169 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm farza sünnete yardım eden bidatlar da delaletmidir misal tesbih zikir çekmeye yardımcı

Fakat ezanın operlorle okunması bant kaydından okunması çirkin bidat olarak görülmüş. ezan sesini dünyaya duyurmak farz değil farz veya sünnet olan Her mahallede yüksek biyere çıkıp çıplak sesle okumak okuduğum kitaplarda çirkin bidat ve amele hizmet eden ne ad altındaydı hatırlamıyorum bidat mubah diyorlardı

Bidatın delalet olup olmadığını nasıl anlarız Vesselam

Hoparlorle kısmını bilmiyorum ama merkezi sistemden okutulmasının metafizik olarak zararı çok.

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 19.01.24, 17:38
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
twennywann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hoparlorle kısmını bilmiyorum ama merkezi sistemden okutulmasının metafizik olarak zararı çok.
Ne gibi bir metafizik zararı olabilir

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 19.01.24, 17:40
 
Üyelik tarihi: 17.08.23
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 643
Etiketlendiği Mesaj: 125 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Enerji dönüşümünden meydana gelen, bir aletin metalik sesidir. Metalik sesle, namaz kılınmaz, ezan okunmaz ve başka ibadet de edilmez. Hem dine aykırıdır, hem de bid’at olur. Hadis-i şerifte de, (Her bid'at sapıklıktır ve her sapık da Cehennemdedir) buyuruluyor. (İbni Asakir)


" Metalik sesle namaz kılınmaz ezan okunmaz dine aykiridir." fazla kesin bir hüküm olmuş. Günümüzde büyük camiler de dahi sesi duyurabilmek için hoparlör kullanıldığını düşünürsek bunun dine aykırı olduğunu söyleniyorsa dayanağının fetvasinin sağlam olması gerekir. Alıntı yaptığınız bölümde ilmi ve fen olarak insan değil cihazın sesidir denmiş ki bu yanlış. İnsan sesi ses tellerinin titresmesi sonucu oluşan dalgalardir ve hoparlör o titreşimi dolayısı ile sesi arttıran bir mekanizma sadece titreşimin özünde değişiklik yapmıyor. Kayıtta da aynı şekilde ses yani titreşimler bir plak üzerine işleniyor ve çalındiginda okuyanın titreşimleri tekrar ediliyor, bunu biraz vefk veya dua yazilmasi onun enerjisi konuları gibi dusunubilirsiniz herkes yazamaz itikat lazım denir ya halbu ki sadece sonuca bakarsanız bitince kagittaki bir yazıdır ama yazanın enerjisi durumu var gormedigimiz ses kaydında kişinin titreşim frekansı diye düşünün. ve çalgı aletlerine benzetilmiştir ama davul vs gibi aletlerden farklı olarak cihazın kendinden hasıl bir ses değildir. Bidat konusundan bağımsız olarak herkes kitap yazabiliyor neticede ve " bana göre olmayan, yeni olan yanlıştır" görüşünü benimseyen kişilerin eklemeleri kafa karıştırıcı oluyor farklı kaynaklardan teyit etmeden direkt doğru kabul etmemek lazım.

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 19.01.24, 17:47
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

o zaman ben cumayı bugün caminin alt katında hoparlörle imam olmadan kıldım.bizim cuma bidat mi oldu

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
kandil gunleri bidat mı? imas Sorularınız 79 14.10.23 00:44
itikatta bidat La Tahzen12 islam & islami Konular 0 07.09.23 17:38
itikatta bidat (e-kitap) La Tahzen12 Kitap & E-Kitap 0 07.09.23 14:49
teravih namazı bidat mi Lokman Allah Dostları & Evliyalar 7 07.04.22 00:13
Bidat ve hurafe yaramıyor, ihlal ediyor.. HeartLess Sizden Gelenler 1 26.11.17 12:21


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147