Kuranda mecaz anlam var mıdır? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 08.01.24, 13:39
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kuranda mecaz anlam var mıdır?

Selamun aleyküm islam tarihinde en meşhur alimleri kavgaya tutuşturan soru

Kuranda mecaz anlam varmıdır .
Kuranda Allah ın eli perçeminde tutması Ademin yaradılışın da Allahın çamur alması falan bi çok lavram sizce bunları mecazi düşünmek zorunluluğu yokmudur . yomsa haşa Allah başka ayeti kerimede Allahın eşi benzeri yoktur diyor

Mecazı kabul etmeyen alimler ibni teyemmiye gibi Allah ın eli diye başlayıp Allah insan suretindedir e kadar gitmiştir. Mecaz anlamı düşünmez isek kuranı okuyarak gerçektende Allah a bi vucud vermiş olur haşa haşa haşa

Allah yer mekandan munezzeh demekte olmaz. Çünkü Allah heryerde ve hiçbiyerde. Arşa istiva konusu var.

Gerçektende bu konular hiç ilgimi çekmiyor fakat araştırıyorum

Subhanallahi amme yesifun

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 08.01.24, 13:46
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm islam tarihinde en meşhur alimleri kavgaya tutuşturan soru

Kuranda mecaz anlam varmıdır .
Kuranda Allah ın eli perçeminde tutması Ademin yaradılışın da Allahın çamur alması falan bi çok lavram sizce bunları mecazi düşünmek zorunluluğu yokmudur . yomsa haşa Allah başka ayeti kerimede Allahın eşi benzeri yoktur diyor

Mecazı kabul etmeyen alimler ibni teyemmiye gibi Allah ın eli diye başlayıp Allah insan suretindedir e kadar gitmiştir. Mecaz anlamı düşünmez isek kuranı okuyarak gerçektende Allah a bi vucud vermiş olur haşa haşa haşa

Allah yer mekandan munezzeh demekte olmaz. Çünkü Allah heryerde ve hiçbiyerde. Arşa istiva konusu var.

Gerçektende bu konular hiç ilgimi çekmiyor fakat araştırıyorum

Subhanallahi amme yesifun
Aleyküm selam.fazla arastirma istersen bu konuları .Şu iki ayet konuyu açıklıyor bence Allah kendisini ayet ve hadislerde nasıl anlatmişsa öyledir.

O şeytan, sizi yalnız kötülük işlemenizi, iğrenç ve çirkin işler yapmamızı ve Allah'a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi hakkında bilgi sahibi olmadığınız konularda hüküm yürüterek helalı haram haramı helal yapmanızı, böylece Allah'a karşı gelmenizi emreder.(Bakara 169.Ayet)

De ki: "Rabbim kesinlikle ve sadece (şunları) haram kılmıştır; fahşayı (çirkin hayâsızlıkları, zinayı ve livatayı) -onlardan açıkta olanlarını ve gizli yapılanlarını-, (çeşitli) günahlara bulaşmayı, (devlete ve toplum düzenine karşı) haklı bir nedeni olmayan ’isyan ve saldırıyı’, kendisi hakkında ispatlayıcı bir delil indirmediği şeyleri (ve şahısları) Allah’a şirk koşmanızı ve Allah’a karşı bilmediğiniz (asılsız) şeyleri konuşup uydurmayı (yasaklamıştır.)”(Araf suresi 33.ayet)

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 08.01.24, 14:20
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aleyküm selam.fazla arastirma istersen bu konuları .Şu iki ayet konuyu açıklıyor bence Allah kendisini ayet ve hadislerde nasıl anlatmişsa öyledir.

O şeytan, sizi yalnız kötülük işlemenizi, iğrenç ve çirkin işler yapmamızı ve Allah'a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi hakkında bilgi sahibi olmadığınız konularda hüküm yürüterek helalı haram haramı helal yapmanızı, böylece Allah'a karşı gelmenizi emreder.(Bakara 169.Ayet)

De ki: "Rabbim kesinlikle ve sadece (şunları) haram kılmıştır; fahşayı (çirkin hayâsızlıkları, zinayı ve livatayı) -onlardan açıkta olanlarını ve gizli yapılanlarını-, (çeşitli) günahlara bulaşmayı, (devlete ve toplum düzenine karşı) haklı bir nedeni olmayan ’isyan ve saldırıyı’, kendisi hakkında ispatlayıcı bir delil indirmediği şeyleri (ve şahısları) Allah’a şirk koşmanızı ve Allah’a karşı bilmediğiniz (asılsız) şeyleri konuşup uydurmayı (yasaklamıştır.)”(Araf suresi 33.ayet)
Allah razı olsun bende 1 2 hadisten sonra kendi şahsıma hiç araştırmaya gerek dahi duymadım. Şahsen merak edip araştırmadım. Eski alim savaşlarını merak ettim tekfirden genelde avam kaçınor ama alimler tekfir ha tekfir bunu merak ettim araşyırdım. Sonuç budur

Tevhid okuması kitapları okuyorum şuan. Hepsi yanlış e yanlışı görecenki doğrular kıymetli olsun. Doğrular yükselsin. Öğrenmek iyidir yoksa iyi anlatamazsın Allah u alim

.
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 08.01.24, 14:25
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah razı olsun bende 1 2 hadisten sonra kendi şahsıma hiç araştırmaya gerek dahi duymadım. Şahsen merak edip araştırmadım. Eski alim savaşlarını merak ettim tekfirden genelde avam kaçınor ama alimler tekfir ha tekfir bunu merak ettim araşyırdım. Sonuç budur

Tevhid okuması kitapları okuyorum şuan. Hepsi yanlış e yanlışı görecenki doğrular kıymetli olsun. Doğrular yükselsin. Öğrenmek iyidir yoksa iyi anlatamazsın Allah u alim
Cümlemizden Allah razı olsun inşaAllah.Güzel bi meal oku bence önce eminim birçok sorunun cevabı Kuranı Kerim'de vardır .ayrıca la ilahe illallah zikri de yapabilirsin

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah razı olsun bende 1 2 hadisten sonra kendi şahsıma hiç araştırmaya gerek dahi duymadım. Şahsen merak edip araştırmadım. Eski alim savaşlarını merak ettim tekfirden genelde avam kaçınor ama alimler tekfir ha tekfir bunu merak ettim araşyırdım. Sonuç budur

Tevhid okuması kitapları okuyorum şuan. Hepsi yanlış e yanlışı görecenki doğrular kıymetli olsun. Doğrular yükselsin. Öğrenmek iyidir yoksa iyi anlatamazsın Allah u alim
Eski alim savaşlarina da fazla dalma bence bizler alim degiliz bir ara bende dalmistim inanç konusunda şüpheler yaşamaya başladım Allah muhafaza

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 08.01.24, 15:30
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kur’ân’ı tefsir edecek kişi Kur’ân-ı Kerim’in dili olan Arapçayı bütün yönleriyle bilmek; kıraat, kelâm, fıkıh usulü, sebeb-i nüzûl, nâsih-mensuh gibi fıkıh ilimlerine vâkıf olmak zorundadır. Hakiki bir mümin olmasının yanı sıra zühd ve takva hayatı yaşaması, yani günahlardan uzak durması gerekir. Bu konuda “Kur’ân’ı tefsir edecek, vahyin sırlarını çözecek kimsenin kalbinde bidat, kibir, heva, dünya sevgisi gibi vasıflar bulunmaması, günah işlemede ısrarcı olmaması, imanının zayıf düşmemesi, aklına gelen her söze uymaması gerekir” (Birışık, “Müfessir”, XXXI, 497) denmiştir. Müfessirin güvenilir bir insan olması önemlidir. Yalan söyleyen, emanete sahip çıkmayan bir insana dünya işlerinde itibar edilmezken dinî konularda nasıl güven duyulabilir? Bir müfessirin ayetleri açıklama konusunda sahâbenin yöntemini dikkate alması önemlidir. Sahabiler ayetleri inmesine sebep olan olaylarla ya da indiği şartlarla ilişkili olarak izah etmişlerdir. Mesela, mescitte bir adam “Göğün bütün insanları kuşatan belirgin bir dumana bürüneceği günü bekle. Bu acı veren bir azaptır” (Duhan suresi Ayet10-11) ayetinin kıyamet gününde kâfirlerin canını alacak bir dumandan bahsettiği, bu dumanın müminlere nezle gibi hafif bir etki bırakacağı şeklinde açıklamış, sahabeden Abdullah b. Mes‘ûd onun bu görüşüne tepki göstererek “Kur’an’ın sadece ilim sahibi kimseler tarafından açıklanabileceğini” belirtmiştir. Çünkü bu ayet inkârcı Kureyş hakkında indirilmiş, Allah onlara kıtlık vermiş, kuraklık açlıkla birleşince her tarafı tozlu ve dumanlı görmeye başlamışlardı. Müfessirin bir insan olduğu, istek, duygu ve eğilimlerinin varlığı, kişilik özellikleri, eğitimi ve sosyal çevresinin etkisi göz ardı edilmemelidir. Müfessirin sahip olduğu bu özellikler Kur’ân yorumunda farklılaşmanın en önemli etkenlerindendir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 08.01.24, 16:04
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kur’ân’ı tefsir edecek kişi Kur’ân-ı Kerim’in dili olan Arapçayı bütün yönleriyle bilmek; kıraat, kelâm, fıkıh usulü, sebeb-i nüzûl, nâsih-mensuh gibi fıkıh ilimlerine vâkıf olmak zorundadır. Hakiki bir mümin olmasının yanı sıra zühd ve takva hayatı yaşaması, yani günahlardan uzak durması gerekir. Bu konuda “Kur’ân’ı tefsir edecek, vahyin sırlarını çözecek kimsenin kalbinde bidat, kibir, heva, dünya sevgisi gibi vasıflar bulunmaması, günah işlemede ısrarcı olmaması, imanının zayıf düşmemesi, aklına gelen her söze uymaması gerekir” (Birışık, “Müfessir”, XXXI, 497) denmiştir. Müfessirin güvenilir bir insan olması önemlidir. Yalan söyleyen, emanete sahip çıkmayan bir insana dünya işlerinde itibar edilmezken dinî konularda nasıl güven duyulabilir? Bir müfessirin ayetleri açıklama konusunda sahâbenin yöntemini dikkate alması önemlidir. Sahabiler ayetleri inmesine sebep olan olaylarla ya da indiği şartlarla ilişkili olarak izah etmişlerdir. Mesela, mescitte bir adam “Göğün bütün insanları kuşatan belirgin bir dumana bürüneceği günü bekle. Bu acı veren bir azaptır” (Duhan suresi Ayet10-11) ayetinin kıyamet gününde kâfirlerin canını alacak bir dumandan bahsettiği, bu dumanın müminlere nezle gibi hafif bir etki bırakacağı şeklinde açıklamış, sahabeden Abdullah b. Mes‘ûd onun bu görüşüne tepki göstererek “Kur’an’ın sadece ilim sahibi kimseler tarafından açıklanabileceğini” belirtmiştir. Çünkü bu ayet inkârcı Kureyş hakkında indirilmiş, Allah onlara kıtlık vermiş, kuraklık açlıkla birleşince her tarafı tozlu ve dumanlı görmeye başlamışlardı. Müfessirin bir insan olduğu, istek, duygu ve eğilimlerinin varlığı, kişilik özellikleri, eğitimi ve sosyal çevresinin etkisi göz ardı edilmemelidir. Müfessirin sahip olduğu bu özellikler Kur’ân yorumunda farklılaşmanın en önemli etkenlerindendir.
Abi ibn kesir tefsiri hakkinda ne düşünüyorsun

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 08.01.24, 16:48
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abi ibn kesir tefsiri hakkinda ne düşünüyorsun
Bu biraz zor bir soru mesela Mukatil b. Süleyman, Ferra, Taberi, Ebu Müslim el-İsfahani, Ragıp el-İsfahani Zemahşeri, Fahreddin er-Razi, Elmalı Hamdi Yazar ve bazıları tenkit etse de Tahir b. Aşur önemsediğim müfessirler. Türkçe olarak kaleme alınan tefsirler arasında ilmilik ve güvenirlik açısından en başta gelen tefsir Merhum Elmalı Hamdi Yazır’a aittir. Bence Hak dini tefsiri halen aşılamamıştır. Ancak bu tefsirdeki dil okuyucuların çoğu ki bu kitleye İlahiyat tahsili tapan birçok insan da maalesef dahildir tam anlaşılamaması hususunda. Malum Kuran sünnetsiz olmaz Kuran’ı sağlıklı anlayıp yorumlamak için en azından İzzet Derzeve’nin Kuran’a göre Hz. Muhammed’in Hayatı adlı eserinin okunması gerekir diyebilirim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 08.01.24, 17:34
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

“Dağları da yeri sağlam tutan birer kazık yapmadık mı?” (Nebe suresi Ayet 7) buyurmaktadır. Avam, zahiren yere çakılmış kazıklar gibi duran dağları görür, onların sağladığı faydaları düşünerek Allah’a şükreder. Şair, zemini bir taban, gök kubbeyi elektrik lambalarıyla süslenmiş muhteşem yeşil bir çadır ve göğün eteklerini başlarıyla tutan dağları o çadırın kazıkları durumunda tahayyül eder, yaratanına perestiş eder. Coğrafyacı bir edibe göre yer küresi hava okyanusunda yüzen bir gemi olup, dağlar da o geminin üstüne dengeyi sağlamak üzere yerleştirilmiş kazıklar ve direklerdir. Cemiyet hayatıyla ilgilenen muasır bir âlim şöyle düşünür: “Yeryüzündeki hayat, bir ev hayatına benzer. Bu evin orta direği canlıların hayatıdır. Canlıların hayatlarının orta direği de su, hava ve topraktır. Bunların direği ise dağlardır. Zira dağlar suyun deposu, havayı temizledikleri için onun tarağı, bataklık hâline gelmekten ve denizlerin istilasından korudukları için de toprağın koruyucusudur. Keza insan hayatının diğer gerekleri için de birer hazinedir.” Böyle düşünerek, koca dağları hayatımızın temel direği kılan celâl ve ikram sâhibi Allah’a hamdeder ve O’nu ulular. Fennî ilimlerle meşgul olan bir âlim de dağlara şöyle bakar: “Dünyanın merkezinde ateş bulunması nedeniyle çeşitli kayma ve hareketler neticesinde ortaya çıkan sarsılmalar, dağların baca vazifesi görmesiyle sükûnet bulur. Yer kürenin istikrarlı bir şekilde yörüngesinde akıp gitmesini ve bütün sarsıntılara rağmen yörüngesinde sabit kalmasını sağlayan, dağlardır.” Böylece modern coğrafyanın ancak son zamanlarda anladığı ve İsostasy adını verdiği “yeryüzünün denge kanununda dağların en mühim bir unsur olduğunu anlar. (Vahidüddin Han, Bilim ve Uygarlık Açısından İslâm, s. 202-204)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 09.01.24, 15:59
Üye
 
Üyelik tarihi: 12.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 76
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

"Allahu Teala'nın zatı hakkında tefekkür etmeyin" (hadis)
Yed, vech, istiva'dan Allahu Teala ne murad etmişse odur.

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 09.01.24, 17:30
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm islam tarihinde en meşhur alimleri kavgaya tutuşturan soru

Kuranda mecaz anlam varmıdır .
Kuranda Allah ın eli perçeminde tutması Ademin yaradılışın da Allahın çamur alması falan bi çok lavram sizce bunları mecazi düşünmek zorunluluğu yokmudur . yomsa haşa Allah başka ayeti kerimede Allahın eşi benzeri yoktur diyor

Mecazı kabul etmeyen alimler ibni teyemmiye gibi Allah ın eli diye başlayıp Allah insan suretindedir e kadar gitmiştir. Mecaz anlamı düşünmez isek kuranı okuyarak gerçektende Allah a bi vucud vermiş olur haşa haşa haşa

Allah yer mekandan munezzeh demekte olmaz. Çünkü Allah heryerde ve hiçbiyerde. Arşa istiva konusu var.

Gerçektende bu konular hiç ilgimi çekmiyor fakat araştırıyorum

Subhanallahi amme yesifun
(hakikat) , bir lafzın konulduğu gerçek anlamında kullanılmasıdır. Meselâ “kuzu” denildiyse bildiğimiz kuzu, “aslan” denildiyse bildiğimiz aslanın kastedilmesidir. (mecaz) ise bir lafzın haklı bir gerekçeye dayanılarak konulduğu mananın dışında bir mana ifade etmesidir. Yine aynı kelimeleri örnek verecek olursak; sevdiğimiz bir öğrencimize veya çocuğumuza hitaben “Kuzum nasılsın?” diye sorduğumuzda, aralarındaki “küçük, sevimli varlık” benzerliğine dayanarak bununla “bir koyunun evladı olan gerçek mânada kuzuyu değil, mecazî olarak çocuğumuzu veya öğrencimizi kastederiz. Yine güçlü bir adamın ortaya çıkması sebebiyle “Aslan geldi” dediğimizde de aynı mecazî anlam söz konusudur. Kur’ân-ı Kerîm’de kelimeler hakikî manalarında kullanıldıkları gibi, bazen de mecazî manalarda kullanılırlar. Aslında kelimelerin gerçek anlamlarında kullanılmayıp herhangi bir benzerlikten ötürü, başka bir anlamda kullanılması, yani mecazî kullanım her dilde vazgeçilmez bir anlatım unsurudur. İslâm âlimlerinin çoğunluğu, Kur’an’da mecazın varlığını kabul etmişlerdir.1. Misâl:Allah Teâlâ bir ayette şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz ki, Allah katında canlıların en şerlisi, ilâhî gerçekleri düşünüp anlamayan o sağırlar ve dilsizlerdir.” (Enfal Suresi ayet 22) Bu âyeti kerimede, yeryüzünde dolaşan canlıların en kötülerinin düşünmeyen, sağır ve dilsizler olduğu belirtilirken, mecazî olarak bir insan tipine işaret edilmektedir. Bu kişiler, Kur’an’ın ayetlerini dinlemeyen, onları duymazlıktan gelen insanlardır. İşte bu yüzden onlar duyma özürlü kişilere benzetilmişlerdir. Böylece bir mecaz yapılmıştır. Bu ifadeyi Kur’an içerisinde hakikî manasında almamız mümkün değildir. Aksi takdirde bundan duyma ve konuşma özürlülerin kötü insanlar olduğu anlamı çıkacaktır ki, bu anlam Kur’an’ın öğretisine terstir. Bu sağır ve dilsizlerle inkârcılar kastedilmektedir.2. Misal: “Ne zaman savaş için bir fitne ateşi körükledilerse, Allah onu söndürdü.” (Mâide Suresi ayet 64) Ayette geçen (evkadû nâren) ifadesi hakiki mânada ateş yakmak değil, “Allah Resulü ile savaşmak ve ona bir kötülük etmek” yani fitne ateşini körüklemek anlamında mecazi mânada kullanılmıştır.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kuranda geçen mecaz içeren ayetler hk. wclovelavendery Sorularınız 25 24.01.23 02:41
Anlam arayışı Altuni Sorularınız 0 20.01.22 17:05
anlam veremiyorum banubay Rüya ve Rüya Tabirleri 4 04.10.17 08:32
Mecâz hakkında Havasokulu Hadisler 1 19.06.17 10:38
Anlam Boşluğu aşk Sağlık 1 06.05.17 11:38


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com
Havasokulu.com appears to be a website focused on "Havas ilmi," which involves various metaphysical and spiritual practices such as vefk (amulets), tılsım (talismans), bağlama (binding spells), celb (attraction spells), nazar (evil eye protection), rukye (healing through prayer), and other related topics like hadim, hüddam, and tasavvuf (Sufism). The site offers content related to personal development, metaphysical studies, and secretive or esoteric knowledge.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147