Sadece bir kişinin söylemi ile birlikte bir ilme haramdır demek ne kadar doğru? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 31.12.23, 20:31
 
Üyelik tarihi: 09.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 129
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
islâm hukukçuları derler ki: Neyi ifade ettiği anlaşılmayan yabancı söz ve rumuzlarla bir şeyler okuyarak yapılan afsun da aynı şekilde dinen haramdır. Çünkü buna sihir veya küfür karışabilir. Fakat afsun diye anılan okuma, anlaşılan bir dilde ise ve yüce Allah anılarak O’ndan yardım isteniyorsa, yasak ya da haram olmaktan da öte, bunu yapmak dînî yönden tavsiye bile edilmektedir. Bu durumda afsun diye anılan bu okuma, bir nevi tedâvi şekli olarak kabul edilebileceği gibi, yüce Allah’a dua niteliği de taşır. Halbuki câhiliye dönemi afsunu, daha çok sihir, şirk ve tılsım dolu anlaşılmaz ifadelerden oluşuyordu.Bir gün büyük sahâbî İbn-i Mes’ûd (r.a), hanımına bu gibi câhiliye dönemi afsunlarından uzak durmasını tavsiye ederken hanımı şu karşılığı vermişti:- Bir gün dışarıya çıktığımda falan kişi bana bakmıştı da onun tarafındaki gözüm hep sulanmaya başlamıştı. Ondan sonra gözümü her afsunladığım zaman sulanması kesilir, afsunlamadığım zaman da hep sulanırdı.- İbn-i Mes’ûd ona dedi ki: İşte o şeytandır. Ona itaat ettiğin zaman seni bırakır, ona karşı geldiğin zaman da parmağı ile gözüne vurur ve sulandırır. Halbuki Hz. Peygamber’in (s.a.s) yaptığı gibi yaparsan senin için daha hayırlı olduğu gibi daha da sağlıklı olursun. Buna göre temiz su ile gözünü yıka ve şöyle dua et: “Ey bütün insanların Rabbi olan yüce Allah’ım! Sıkıntıyı sen gider ve hastalığa sen şifa ver. Şifayı veren sensin, senin vereceğin şifadan başka hiçbir şifa yoktur.”[ Buhârî; Mardâ, 20, 38, 40. Müslim; Selâm, 46-49. İbn-i Mâce; Tıp, 19, 36, 39. Ebû Dâvûd; Tıp, 18, 19. Tirmizî; Daavât, 111. Ahmed b. Hambel; Müsned, IV/ 259. VI/44, 45, 50, 108, 109, 114, 120, 125, 126, 127, 131, 208, 261, 278, 280]Her konudaki hastalık, insanın sağlığını bozan ve onu huzursuz eden bir durumdur. İnsan bu huzursuzluğu tedavisi için elbette maddi ve mânevi bazı çarelere başvurmalıdır. Her hastalık, mutlaka maddî olmayabilir. Mânevî bazı sebeplere dayanan hastalıklar da vardır. Meselâ Hz. Peygamber (s.a.s) “Göz değmesi vardır ve gerçektir”[ Buhârî; Tıp, 36, Müslim; Selâm, 41.] buyurarak hastalığın bu yönüne de işaret etmiştir. Gerek mâddî ve gerekse mânevî hastalığa düşen kimse, hastalığını iyileştirecek türden tedavî olmalıdır. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurmuştur: “Tedâvî olunuz. Çünkü derdi yaratan Allah, ilâcını da yaratmıştır.”[ Buhârî; Tıp, 4, 12, 24. Muvatta’; Ayn, 12. Ahmed b. Hambel; Müsned, I/413, 446, III/156.]Hz. Peygamber (s.a.s) ile O’nun değerli ashâbının uygulamasına göre bazı mânevî hastalıklar için okuma ve duânın faydası olduğu görülmüştür. Ancak okunan şeyin afsun gibi anlaşılmayan şeyler değil, Kur’ân âyetleri gibi anlaşılan ve dua olarak yüce Allah’a yöneltilen şeyler olmalıdır.
Ayet ve duaların yazılarak (muska) taşınması hususunda iki görüş bulunmaktadır:
a) Hz. Aişe, Malik, eş-Şafii ve Ahmet b. Hanbel gibi hukukçuların birçoğu bunun caiz olduğu görüşündedir.
b) İbn Abbas, İbn Mesud, Hanefi Mezhebi ve bazı Şafii fakihler ayet ve dualar yazarak nazarlık vb. taşınmasının caiz olmadığı görüşünü benimsemişlerdir.
c) Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi dinin ve dini duyguların hasis menfaatlere alet edilmemesi bakımından ikinci görüş dikkat çekicidir.
Bazı Alimlere göre, okunması caiz olan âyet ya da duâları bir kâğıda yazıp usûlünce hastanın bir yerine asmak tasa yazıp suyunu içirmek mümkündür [ Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır; Hak Dini Kur’ân Dili, s. 6397.] Ancak yazma ya da okuma sûretiyle tedâvînin caiz olabilmesi için;
1- Okunan veya yazılan şeyin, âyet, hadis veya mânası anlaşılan bir dua olması, yani anlamı bilinmeyen ve hatta okunamayan bir takım rumuz, şekil ve isimlerin bulunmaması,
2- Anlamı bilinmeyen birtakım isim harf ve rakamlar kullanılamaz. Nazarlık, boncuk vb. takılmasını Hz. Peygamber yasaklamış bunu yapanları şiddetle kınamıştır.
3- Tıbbi tedavide olduğu gibi okuma yazmada da şifa verenin yalnız Allah (cc) olduğuna inanılmalıdır.
4- Sevdirmek ve nefret ettirmek gibi tedaviyle alakası bulunmayan maksatlarla yapılmamalıdır.
ben sana Resulullah'ın ve sahabe döneminden söz naklediyorum bu sözlerden daha sahih söz var mı muska hakkında
Resulullah diyor kim nazar boncuğu veya muska takarsa ALLAH'A şirk koşmuştur.
sahabeye tabi olanlardan Alim Said b. Cubeyr şöyle demektedir: "Bir insanda takılı olan muskayı koparmak, bir köle azadına denktir." (İbn Ebi Şeybe (23463))
İbrahim en-Nehai şöyle diyor: "Seleften kavuştuklarımız, Kur'an'dan olan yada olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi." (ibn Ebi Şeybe (23457))
düzelteyim İbrahim en-Nehai'nin abdullah ibni mesudun değil ibrahim en nehai'nin yetiştikleri Abdullah b. Mes'ud (ra)ın öğrencileridir.

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 31.12.23, 20:34
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ben sana Resulullah'ın ve sahabe döneminden söz naklediyorum bu sözlerden daha sahih söz var mı muska hakkında
Resulullah diyor kim nazar boncuğu veya muska takarsa ALLAH'A şirk koşmuştur.
sahabeye tabi olanlardan Alim Said b. Cubeyr şöyle demektedir: "Bir insanda takılı olan muskayı koparmak, bir köle azadına denktir." (İbn Ebi Şeybe (23463))
İbrahim en-Nehai şöyle diyor: "Seleften kavuştuklarımız, Kur'an'dan olan yada olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi." (ibn Ebi Şeybe (23457))
düzelteyim İbrahim en-Nehai'nin abdullah ibni mesudun değil ibrahim en nehai'nin yetiştikleri Abdullah b. Mes'ud (ra)ın öğrencileridir.
Ahmet bin hanbel de caiz olduğunu söylüyormuş selefiler genelde Hanbeli olur bu konuda ne düşünüyorsunuz

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 31.12.23, 20:36
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,209
Etiketlendiği Mesaj: 244 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ben sana Resulullah'ın ve sahabe döneminden söz naklediyorum bu sözlerden daha sahih söz var mı muska hakkında
Resulullah diyor kim nazar boncuğu veya muska takarsa ALLAH'A şirk koşmuştur.
sahabeye tabi olanlardan Alim Said b. Cubeyr şöyle demektedir: "Bir insanda takılı olan muskayı koparmak, bir köle azadına denktir." (İbn Ebi Şeybe (23463))
İbrahim en-Nehai şöyle diyor: "Seleften kavuştuklarımız, Kur'an'dan olan yada olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi." (ibn Ebi Şeybe (23457))
düzelteyim İbrahim en-Nehai'nin abdullah ibni mesudun değil ibrahim en nehai'nin yetiştikleri Abdullah b. Mes'ud (ra)ın öğrencileridir.
Terbiye dışına çıkma edebi bozma alimler hadisleri süzerek karar vermişler bazı hadisler mevzu olabilir senedine bakmak lazım

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 31.12.23, 20:37
 
Üyelik tarihi: 09.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 129
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ahmet bin hanbel de caiz olduğunu söylüyormuş selefiler genelde Hanbeli olur bu konuda ne düşünüyorsunuz
Ahmed bin hanbelde caiz olduğunu söylüyormuş demekle olmuyor. delil atacaksın delil bak ben sana o konudada delil atayım ahmed bin hanbel'in kitabından.
Ahmed bin hanbel'in kitabında ne yazıyor iyi oku.
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e on kişilik bir heyet/topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de dokuzu ile beyatleşti (yani tokalaşrak İslam’a girmelerini kabul etti) ve birinden el çekti! Dediler ki:

Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyatleştin bunu neden terk ettin!? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de şöyle buyurdu:

“Şüphesiz ki, onun üzerinde temime (yani muska/cevşen) var!”

Sonra Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) o muskayı/cevşeni eliyle kopardı, onun da beyatını kabul etti ve şöyle buyurdu:

مَنْ عَلَّقَ تَمِيمَةً، فَقَدْ أَشْرَكَ

“Kim, temime (yani muska/cevşen) takarsa, muhakkak ki, Allah’a şirk koşmuştur!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 13/19609, Heysemi 5/103, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s-Sahiha 1/492

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 31.12.23, 20:44
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ahmed bin hanbelde caiz olduğunu söylüyormuş demekle olmuyor. delil atacaksın delil bak ben sana o konudada delil atayım ahmed bin hanbel'in kitabından.
Ahmed bin hanbel'in kitabında ne yazıyor iyi oku.
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e on kişilik bir heyet/topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de dokuzu ile beyatleşti (yani tokalaşrak İslam’a girmelerini kabul etti) ve birinden el çekti! Dediler ki:

Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyatleştin bunu neden terk ettin!? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de şöyle buyurdu:

“Şüphesiz ki, onun üzerinde temime (yani muska/cevşen) var!”

Sonra Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) o muskayı/cevşeni eliyle kopardı, onun da beyatını kabul etti ve şöyle buyurdu:

مَنْ عَلَّقَ تَمِيمَةً، فَقَدْ أَشْرَكَ

“Kim, temime (yani muska/cevşen) takarsa, muhakkak ki, Allah’a şirk koşmuştur!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 13/19609, Heysemi 5/103, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s-Sahiha 1/492
Peki şuan bir havas forumundasin uzerinde tasimadigin evde duran işlemler için ne diyeceksin

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 31.12.23, 20:46
 
Üyelik tarihi: 09.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 129
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Terbiye dışına çıkma edebi bozma alimler hadisleri süzerek karar vermişler bazı hadisler mevzu olabilir senedine bakmak lazım
ben sana Alim sözüde attım ibrahim en nehai,said b. cubeyr iyi araştır bu ALLAH'ın Alim kullarını belki öğüt alırsın.



Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”
Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156 5)

bazı hadisler mevzu olabilir demeklede olmuyor delil atacaksın delil... bak mevzu mu neymiş. 5 tane kaynakta geçiyor
bana muskayı savunma, alim sözlerine çok değer veriyorsan eğer yukarıdaki değerleri Alim kulların sözünede değer ver, Aklet...

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 31.12.23, 20:53
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,209
Etiketlendiği Mesaj: 244 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ben sana Alim sözüde attım ibrahim en nehai,said b. cubeyr iyi araştır bu ALLAH'ın Alim kullarını belki öğüt alırsın.



Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”
Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156 5)

bazı hadisler mevzu olabilir demeklede olmuyor delil atacaksın delil... bak mevzu mu neymiş. 5 tane kaynakta geçiyor
bana muskayı savunma, alim sözlerine çok değer veriyorsan eğer yukarıdaki değerleri Alim kulların sözünede değer ver, Aklet...
Bana bak terbiyesizlik yapma senin öğüdüne ihtiyacım yok buyur oku Mesela Ahmet b. Hanbel ve İbn Mace’nin anlattıklarına göre Hz. Aişe şöyle demiştir: ‘’Recm ayeti ve yetişkin kişinin on defa süt emmesi ile ilgili ayetler nazil oldu. Bunlar yatağımın altındaki bir sahifede yazılıydı. Biz Resulullah’ın vefatıyla meşgul olduğumuz sırada bir evcil hayvan girip o sahifeyi yedi’’ (İbn Hanbel el- Müsned, 6.cilt 196,198 ; İbn Mace, ‘’Nikah’’ 36) Buna ne diyeceğiz.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 31.12.23, 21:04
 
Üyelik tarihi: 09.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 129
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bana bak terbiyesizlik yapma senin öğüdüne ihtiyacım yok buyur oku Mesela Ahmet b. Hanbel ve İbn Mace’nin anlattıklarına göre Hz. Aişe şöyle demiştir: ‘’Recm ayeti ve yetişkin kişinin on defa süt emmesi ile ilgili ayetler nazil oldu. Bunlar yatağımın altındaki bir sahifede yazılıydı. Biz Resulullah’ın vefatıyla meşgul olduğumuz sırada bir evcil hayvan girip o sahifeyi yedi’’ (İbn Hanbel el- Müsned, 6.cilt 196,198 ; İbn Mace, ‘’Nikah’’ 36) Buna ne diyeceğiz.
ancak terbiyesizlik yapma diyebilirsin ben yukarıda sana bir saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum. aklet dedim sana ve tekrar diyorum sana aklet... konuya gelirsek sahifede yazılı olduğunu söylüyor Aişe annemiz. bunun muskayla ne alakası var? Aişe annemiz orada bunu ben boynuma takıyordum veya bu beni koruyordu dememiş haşa. dediği şey Andolsun ki, bu ayetler karyolamın altında bir yaprakta (yazılı) idi... getirdiğin delile bak ve birde konuya bak recm olayı zina eden evli insanın taşlanması ile öldürülmesi diyeyim sana kısaca. bu olay ile boyna koruma niyetiyle takılan muskanın ne alakası var be adam? hiç akletmez misin? neyse batıl yok olmuştur yok olmayada mahkumdur. akleden kişiler için her şey ortadadır.

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 31.12.23, 21:08
 
Üyelik tarihi: 09.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 129
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bana bak terbiyesizlik yapma senin öğüdüne ihtiyacım yok buyur oku Mesela Ahmet b. Hanbel ve İbn Mace’nin anlattıklarına göre Hz. Aişe şöyle demiştir: ‘’Recm ayeti ve yetişkin kişinin on defa süt emmesi ile ilgili ayetler nazil oldu. Bunlar yatağımın altındaki bir sahifede yazılıydı. Biz Resulullah’ın vefatıyla meşgul olduğumuz sırada bir evcil hayvan girip o sahifeyi yedi’’ (İbn Hanbel el- Müsned, 6.cilt 196,198 ; İbn Mace, ‘’Nikah’’ 36) Buna ne diyeceğiz.
benden öğüt alacağını düşünmüyorum,yalnız senin yazılarını okuyan insanlar senin yazdıklarından muskayı Hak sanmasınlar amacım bu. benden öğüt almıyorsan ibrahim en nehai,said b. cubeyr bu değerli Alim kişilerden öğüt alabilirsin. tabi başta peygamberimden öğüt almanı isterim.
“Kim, temime (yani muska/cevşen) takarsa, muhakkak ki, Allah’a şirk koşmuştur!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 13/19609, Heysemi 5/103, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s-Sahiha 1/492

Resulullah diyor kim nazar boncuğu veya muska takarsa ALLAH'A şirk koşmuştur.

sahabeye tabi olanlardan Alim Said b. Cubeyr şöyle demektedir: "Bir insanda takılı olan muskayı koparmak, bir köle azadına denktir." (İbn Ebi Şeybe (23463))

İbrahim en-Nehai şöyle diyor: "Seleften kavuştuklarımız, Kur'an'dan olan yada olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi." (ibn Ebi Şeybe (23457))

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Peki şuan bir havas forumundasin uzerinde tasimadigin evde duran işlemler için ne diyeceksin
Peygamber'in Sahabelerin yapmadığı KURAN ve Sünnet dışında dinde olmayan bidatlerin hepsini reddediyorum. onlar sünnette Sahih şekilde yoktur ve reddediyorum vefkmiş muskaymış artık her ne isim veriyorsanız.

amentü billah ve kefertü bit-tağut
Allah'a iman ettim, tağutu red ve inkar ettim

Ve kul câel hakku ve zehekal bâtıl, innel bâtıle kâne zehûkâ.
De ki: “Hak geldi, bâtıl zail oldu (yok oldu). Muhakkak ki bâtıl yok olacaktır (yok olmaya mahkûmdur).”

batıl yok olmuştur... ALLAH'ın akleden kulları için burada alınacak bir öğüt olduğunu düşünüyorum inşaALLAH ALLAH'ın batıl tarafından aldanan kulları bu delillerden öğüt alacaktır umudum budur.

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 31.12.23, 21:12
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
benden öğüt alacağını düşünmüyorum,yalnız senin yazılarını okuyan insanlar senin yazdıklarından muskayı Hak sanmasınlar amacım bu. benden öğüt almıyorsan ibrahim en nehai,said b. cubeyr bu değerli Alim kişilerden öğüt alabilirsin. tabi başta peygamberimden öğüt almanı isterim.
“Kim, temime (yani muska/cevşen) takarsa, muhakkak ki, Allah’a şirk koşmuştur!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 13/19609, Heysemi 5/103, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s-Sahiha 1/492

Resulullah diyor kim nazar boncuğu veya muska takarsa ALLAH'A şirk koşmuştur.

sahabeye tabi olanlardan Alim Said b. Cubeyr şöyle demektedir: "Bir insanda takılı olan muskayı koparmak, bir köle azadına denktir." (İbn Ebi Şeybe (23463))

İbrahim en-Nehai şöyle diyor: "Seleften kavuştuklarımız, Kur'an'dan olan yada olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi." (ibn Ebi Şeybe (23457))


Peygamber'in Sahabelerin yapmadığı KURAN ve Sünnet dışında dinde olmayan bidatlerin hepsini reddediyorum. onlar sünnette Sahih şekilde yoktur ve reddediyorum vefkmiş muskaymış artık her ne isim veriyorsanız.

amentü billah ve kefertü bit-tağut
Allah'a iman ettim, tağutu red ve inkar ettim

Ve kul câel hakku ve zehekal bâtıl, innel bâtıle kâne zehûkâ.
De ki: “Hak geldi, bâtıl zail oldu (yok oldu). Muhakkak ki bâtıl yok olacaktır (yok olmaya mahkûmdur).”

batıl yok olmuştur... ALLAH'ın akleden kulları için burada alınacak bir öğüt olduğunu düşünüyorum inşaALLAH ALLAH'ın batıl tarafından aldanan kulları bu delillerden öğüt alacaktır umudum budur.
Peki havas ilmi caiz mi

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Allah Razı Olsun İnşAllah demek doğru bir temenni midir? Havasokulu ALLAH (c.c) 18 26.03.24 13:26
Senden iyi olmasın demek ne kadar doğru? Lady Hayat Dersleri & Hikayeler 2 26.04.22 10:24
iki kişinin yıldızlarının uyumu Sadece resimlere bakılarak bulunabilir mi Hafzanur Sorularınız 9 20.03.22 17:35
ALLAH c.c seni bildiği yapsın demek ne kadar doğru !!! Ademm Dualar & Dua Kardeşliği 0 29.05.21 11:42
Doğru Seçilmiş Ayakkabılar Kişinin Çakralarını Açar Och Evrensel Enerji Sistemleri 1 14.11.20 23:22


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147