#81
|
||||
|
||||
Alıntı:
bu konusma burada bitmistir cünkü siz laf anlamayacak kalbi mühürlu insanlarsiniz
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#82
|
|||
|
|||
ben din düşmanı değilim aksine sana karşı dinin aslını savunuyorum dine bidat sokmaman için.
seni iftiralarından dolayı EL ADL olan RABBİME havala ediyorum. bak peygamberim demiş ki: Allah, bir mümin kimse hakkında onda olmayan şeyleri söyleyen kimseyi, söylediği (bu) sözden dönünceye kadar cehennem halkının vucudundan akan irin ile toprak karışımı olan bir bataklıkta tutar. sen kendine bir bataklık bul şimdiden çünkü bu söylediklerinden bazılarını ispatlaman mahşer günü mümkün olmayacaktır. |
#83
|
||||
|
||||
Alıntı:
o bahsettiğin muhterem zaat uygun gormemiş ve bile olsa hocanın alıntıladığı bir sahih hadisde bu duruma ornek bir yazı yazarak allahtan şifalanmayı talep edildiği gözüküyor dimi soru1? o bahsi geçen alim tasaffuv değil fıkıh alimi değilmidir ve o alıntıladığın KERİH GÖRÜRlerdi? dersin ama hadiste çoçukların boynuna kurandan sureler asılırdı diyor hadise mi bakıcaz o adamın sözünemi soru 2? ki birçok hadiste mümin kardeşine derdinin gidermenin öneminden bahseder kişi vefk tılsım muska nusha yazarak dine şirk koşmadan hakaret içermeden işlem yapsa islami kaidelere ters olmadığı(hakaret-saygısızlık-haram maddeler vs.) gibi şeyler dikakt edilerek yapılıcak ister muska ister vefk ister bitkisel ilaç ister hipnoz tarzı sözlü terapiler kişiye faide verebilir allah dilerse bunlar vesileden ibarettir kişi allahtan geldiğini bilse ve inansa yeterli olmazmı soru3? kişi faydasını görse muskadan yada tılsımdan bunlarında aspirinden yada başka bitkisel veya modern ilaçlardan çok farkı yoktur ilaç bazen şifa bazen zehirdir tılsım diyince de akla şeytan enerjisi gibi fantestik şeyler gelmesin hemen tılsımlarda eskiden kullanılan bir çeşit dil deki harfler kelimlerden ibaret her kelime harfin nasılki enerjisi varsa bunlardada mevcut bunlarıda doğru kombinasyonlarla islami yontemlerle birleştirmenin insanların dertlerini çözmeninde nasıl bir sakıncası olabilir ? hiçbirşey boş yere yaratılmadığı için duruma göre domuz veya inek kanında yapılan insülin iğnesi bile cevaz(izin)vardır yada alkol ile yara dezenfekte edilir cevaz(izin)vardır ve şunu de özetleyerek bitireyim o tılsımda veya msukada ne dersen allah ve resulune övgü dolu bir metin veya bir ayetten alıntı varsa yada hiçbiri yok ama islamı açıdan saygısızca herhangi birşey dahi içermiyor ve kişi uygulayıp derdinden kurtulmuşsa bunu nasıl haram olarak görürsünki? elbete modern tıb kadar deneme yanılma ile bilimsel kanıtlamak mümkün değil tasffuvi şeylerde fakat faydasını görüp derdinden kurtulan varsa senin canını sıkan nedir? ha dersin okuduğun şeyin anlamını bilmiyorsun tılsımda ne yazıldığını haberin yok sen allahtan değil muskadan şifa beklliyor hacetine deva arıyorsun evet boyle düşünen lere haramdır da bu muskaya has değildir doktor lar içinde ilaçlar içinde hata avukat hakim ve nice meslekde de geçerlidir bilmem anlatabildimmi....
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#84
|
||||
|
||||
Alıntı:
" ha dersin okuduğun şeyin anlamını bilmiyorsun tılsımda ne yazıldığını haberin yok sen allahtan değil muskadan şifa beklliyor hacetine deva arıyorsun evet boyle düşünen lere haramdır da bu muskaya has değildir doktor lar içinde ilaçlar içinde hata avukat hakim ve nice meslekde de geçerlidir bilmem anlatabildimmi...."
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#85
|
||||
|
||||
Alıntı:
ki mantıken hem ayetler hem hadisler bbirbirine zıt ters şeyler soylendiği geçiyor ama iyice incelediğimizde şahsi fikrim muska nusha değil olay yukarda 2 kez vurguladığım soze tekrar edeyim kişi korunma iyileşme taaruz başarı şirinlik ve akla gelebiilcek her türlü işlemde ister maddi ister manevi olsun bir insan ile muzakaresinde olsun ister bir cansız maddde olsun herşeyin yaratıcıs olanın allah olduğu şuuuru ile güçün kuvvetin ve kaderin kazanın yan iherşeye hükmedenin iradesinde olduğu bilinçinde değilse ister muska takssın günaha girer ister ilaç alsın günaha girer isterse birini öldürsün yada bir yerden kurtulsun günaha gierer çünkü yaratıcının değilde yaratılanın faide verdiğine kanar işin özü bilinç ve şuur bunun farkında olursa kişi yaptığı bu tür vb şeylerde günaha girmez diye düşünüyorum
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#86
|
||||
|
||||
Alıntı:
kişi allahın varlığını bilincinde mi hareket etmiş yoksa aksi bir düşünce ilemi hareket etmiş işin özü burda saklı bence
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#87
|
|||
|
|||
sen okuduğunu anlayabildiğine emin misin? o adam dediğin kişi ibrahim en nehai seleften bir alim yani dahada açıklayayım sana
sahabeler varya peygamber efendimizin arkadaşları heh işte sahabelerin talebesinin talebesi... umarım şimdi daha iyi anlamışsındır oradada kendi görüşünü söylemiyor kendisinin yetiştiği sahabelere tabi olan kişilerin görüşünü söylüyor. İbrahim en nehai böyle diyor SELEFTEN (SAHABELERE TABİ OLANLARDAN)YETİŞTİKLERİMİZ KURANDAN OLAN YADA OLMAYAN TÜM MUSKALARI KERİH GÖRÜRLERDİ. bu konuda böyle görüşler olduğu için vefk,tılsım falan bunlarla tedavi caiz değil... çünkü ibn Kayyım demiş ki selefin dilinde kerih görmek sözünün manası haramlıktır demiş... he ilaça falan bağlıyacaksan konuyu peygamberimiz tedavi olunuz demiş... dine göre caiz şekilde tedavi olursun. bunda hiç bir sıkıntı yok çünkü seleften sahabeler veya peygamber bu konuda bize ameliyat olmayın dememiş. ama temime takmak konusunda peygamberin görüşü belli şirk demiş. ibrahim en nehai de seleften görüş aktarıyor velhasıl kelam anlamak isteyen anlar çok zor değil. anlamayan adama laf anlatmak bazen büyük kayaları kaldırmaktan daha zordur. |
#88
|
||||
|
||||
Alıntı:
tuhaf bizzat resululahın kaynaklı olan hadisleride bu muhterem zaatın dediğine ters ilginç değilmi sende aynı şekilde bu zaatın görüşünü destekleyen nitelikde hadisler paylaştın 4 mezhtepede hadisler farklı farklı yorumlanarak zaten farklı helal haram kavramları ortaya çıkdı tabi zorlamak yok sen boyle amel etmek istersen amel edebilirsin ama şahsen şunun altını çizmek isterim allahın sozleri herkesin sözünden üstündür resululahın sozu de diğer salih insanlarınkinden evveldir 4 büyük halife de ve bana göre 4 büyük mezhep imamları ve ibnu muhyidini arabi veysel karani imam azam ve abul kadir geylani gibi zatlarda daha öndedir o mubarek zaatan farkındaysan bu büyük zaatlar bile birbirlerine zıt görüşleri bolca var o yüzden tutkulu bişekilde savunma yaparken bunuda düşün işin özü ne bilinçte amel etmene bağlı bence... ister adı muska ister adı ilaç ister adı başka şey olsun gaflet içinde olmamak gerek allahın şuurunda olmak gerek
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#89
|
|||
|
|||
Alıntı:
''''tuhaf bizzat resululahın kaynaklı olan hadisleride bu muhterem zaatın dediğine ters'''' böyle diyorsun ya delil getir bakalım buna. Resulullahın temime şirk dediği ortada. neyin savunmasını yapıyorsun sen hala? bak resulullah ne demiş : “Kim, temime (yani muska/cevşen) takarsa, muhakkak ki, Allah’a şirk koşmuştur!” Ahmed bin Hanbel Müsned 13/19609, Heysemi 5/103, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s-Sahiha 1/492 Abdullah ibni Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Kim, nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur!” Ahmed bin Hanbel Müsned 4/156, Albânî Silsiletu’l-Ehadisi’s- Sahiha 430, 492 utanmadan bir de ibrahim en nehai'nin dediğine, resululullah kaynaklı hadisler ters diyorsun. insan biraz utanır şu dediklerinden sonra... ''''işin özü ne bilinçte amel etmene bağlı bence...'''' kurduğun cümleye bak ! BENCE diyorsun. benim kurduğum cümlelere bak ben sana selef aliminden, Resulullahtan, sahabeden abdullah ibn mesudun rivayet ettiği hadisi getiriyorum. sen ise bence diyorsun yazık. alim misin sen hadisleri ayetleri hıfz ettinmide onları yorumladın mı da sünnete göre, bence diyebiliyorsun? Benim için Kuran ve Sünnet önemli Resulullah'ın fikri önemli yani senin bence demen bir şey ifade etmiyor. Resulullah şöyle demiş diye delil getirebilirsin ancak... bilmediğin konu hakkında konuşma hele din ise bu konu hiç konuşma ! |
#90
|
||||
|
||||
Alıntı:
biraz once misal verdigi ibn kayyim hz peygambere bile tevessulu sirk goren, sefaat yok diyen, Allaha mekan bicen, ibn arabiye kafir diyen abdul vahhab lanetinin fikir babasi şunlara cevap iste verdigi cevaba bak 1---ölmüs bir evliyadan yardim istenir mi? duaya vesile edilir mi? 2--- tasavvuf hakkinda ne düşünuyorsun? tasavvuf hak mi? 3----. cüneydi bağdadi, hallaci mansur, halidi bağdadi , ibni arabi gibi isimlerin hak yolcusu büyuk evliyalar oldugunu kabul ediyormu? .
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Allah Razı Olsun inşAllah demek doğru bir temenni midir? | Havasokulu | ALLAH (c.c) | 4 | 26.10.24 12:41 |
Senden iyi olmasın demek ne kadar doğru? | Lady | Hayat Dersleri & Hikayeler | 2 | 26.04.22 10:24 |
iki kişinin yıldızlarının uyumu Sadece resimlere bakılarak bulunabilir mi | Hafzanur | Sorularınız | 9 | 20.03.22 17:35 |
ALLAH c.c seni bildiği yapsın demek ne kadar doğru !!! | Ademm | Dualar & Dua Kardeşliği | 0 | 29.05.21 11:42 |
Doğru Seçilmiş Ayakkabılar Kişinin Çakralarını Açar | Och | Evrensel Enerji Sistemleri | 1 | 14.11.20 23:22 |