Kalplerinde hastalık bulunanlar - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 13.12.23, 16:46
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kalplerinde hastalık bulunanlar

Kuranı kerimde bazı ayetlerde geçen kalplerinde hastalık bulunanlardan kasıt kimlerdir? Bu hastalığın tedavisi nedir?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 13.12.23, 17:03
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,751
Etiketlendiği Mesaj: 3590 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kuranı kerimde bazı ayetlerde geçen kalplerinde hastalık bulunanlardan kasıt kimlerdir? Bu hastalığın tedavisi nedir?
kafirlik, munafiklik, riyakarlik ihlassizlik, amelsizlik gibi manevi hastalıklardan bahsediliyor
tedavisi bu bahsettigim hastaliklara bulasmamaktan geciyor
yoksa
kalp yetmezligi, damar tikanikligi gibi tibbi hastaliklardan bahsedilmiyor

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 13.12.23, 17:12
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
kafirlik, munafiklik, riyakarlik ihlassizlik, amelsizlik gibi manevi hastalıklardan bahsediliyor
tedavisi bu bahsettigim hastaliklara bulasmamaktan geciyor
yoksa
kalp yetmezligi, damar tikanikligi gibi tibbi hastaliklardan bahsedilmiyor
Tedavi derken zikir,nafile ibadetleri demek istemiştim.
abi sende olmasan sorularımızı cevaplayacak kimse yok

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 13.12.23, 17:15
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,751
Etiketlendiği Mesaj: 3590 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Tedavi derken zikir,nafile ibadetleri demek istemiştim.
abi sende olmasan sorularımızı cevaplayacak kimse yok
tedavinin temeli önce farzlar
misalen, bir vakitte kilinan farz namazi derya ise sunnet namazi o deryadaki köpük gibidir

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 13.12.23, 17:25
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
tedavinin temeli önce farzlar
misalen, bir vakitte kilinan farz namazi derya ise sunnet namazi o deryadaki köpük gibidir
Abi konuyu uzatmayayım diyorum da kafama takıldığı için soruyorum.mesela Ahzab 12 de münafıklar ve kalplerinde hastalık bulunanlar ayrı zikredilmiş başka bir manası olabilirmi acaba birde imam azama göre amel imandan cüz değildir diyordu galiba yani amelin imanı etkilememesi lazım buna göre

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 13.12.23, 17:36
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,751
Etiketlendiği Mesaj: 3590 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abi konuyu uzatmayayım diyorum da kafama takıldığı için soruyorum.mesela Ahzab 12 de münafıklar ve kalplerinde hastalık bulunanlar ayrı zikredilmiş başka bir manası olabilirmi acaba birde imam azama göre amel imandan cüz değildir diyordu galiba yani amelin imanı etkilememesi lazım buna göre
sadece tek mezhebe bakma 4 mezhrbe gore namaz kilmaman8n hukmü nedir ona bak...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 13.12.23, 19:31
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,402
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abi konuyu uzatmayayım diyorum da kafama takıldığı için soruyorum.mesela Ahzab 12 de münafıklar ve kalplerinde hastalık bulunanlar ayrı zikredilmiş başka bir manası olabilirmi acaba birde imam azama göre amel imandan cüz değildir diyordu galiba yani amelin imanı etkilememesi lazım buna göre
Mesela Enfal süresi 49. Ayette “O sırada münafıklar ve kalpleri çürük olanlar, “Bunları dinleri aldattı” diyorlardı. Oysa her kim Allah’a güvenir ve dayanırsa bilir ki O izzet ve hikmet sahibidir.”)
O sırada münafıklar ve kalpleri çürük olanlar diyorlardı ki. Başka bir ayette[“Kalplerinde bir bozukluk vardır, Allah da onlardaki bozukluğu arttırmıştır. Yalan söylemeleri yüzünden, kendilerine acı veren bir azap da vardır” (el-Bakara, 2/10).] Cenâb-ı Hakk’ın açıkladığına göre bunların münafıklar olması uygundur. Eğer buna göre yorumlanırsa âyet, “vav” (و) harfinin düşürülmesi şeklinde olur. Cenâb-ı Hak sanki şöyle buyurmaktadır: Kalpleri çürük olan münafıklar diyorlardı ki. Yoksa şöyle denilir: Münafıklar gerçekte küfrü gizleyen kimselerdir. Kalpleri çürük olanlar, küfrü gizlemeyen kimselerdir. Fakat bunlar şüpheye düşmüşlerdir. Yine bunlar vadedilen şeyin geciktiğini gördükten sonra kendilerinde şüphe ortaya çıkmaz.
Ahzap 12. Ayete gelince Buna göre, münafıklar, kalpleri tamamen İslam’a karşı şüphe ve tereddüt hastalığı kaplamış olan kimselerdir. Kalbinde hastalık olanlar da münafık kimselerdir. Ancak bunların nifak hastalığı, asıl münafıkların hastalığı gibi değil, onlara göre daha zayıftır. Zira ayetin ifadesinde hastalık manasında kullanılan “meredun” kelimesinin başındaki “tenvin” nekre içindir ve küçüklüğü ifade eder.
O halde ayette söz konusu edilenlerden bir kısmı gerçek münafıklar, bir de bazı tefsirlerin işaret ettiği gibi daha yeni İslam’a girmiş, fakat tereddütlerden henüz tam kurtulamamış olan kimselerdir.
Bununla beraber, ayette yer alan “kalplerinde hastalık olanlar” ifadesi, daha önce geçen “münafıklar” için bir atf-ı tefsir, bir açıklama da olabilir. Buna göre, ilgili yer, münafıkların, “kalbinde nifak hastalığı olan kimseler olduğunu” bildiren bir ifadedir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 13.12.23, 19:35
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mesela Enfal süresi 49. Ayette “O sırada münafıklar ve kalpleri çürük olanlar, “Bunları dinleri aldattı” diyorlardı. Oysa her kim Allah’a güvenir ve dayanırsa bilir ki O izzet ve hikmet sahibidir.”)
O sırada münafıklar ve kalpleri çürük olanlar diyorlardı ki. Başka bir ayette[“Kalplerinde bir bozukluk vardır, Allah da onlardaki bozukluğu arttırmıştır. Yalan söylemeleri yüzünden, kendilerine acı veren bir azap da vardır” (el-Bakara, 2/10).] Cenâb-ı Hakk’ın açıkladığına göre bunların münafıklar olması uygundur. Eğer buna göre yorumlanırsa âyet, “vav” (و) harfinin düşürülmesi şeklinde olur. Cenâb-ı Hak sanki şöyle buyurmaktadır: Kalpleri çürük olan münafıklar diyorlardı ki. Yoksa şöyle denilir: Münafıklar gerçekte küfrü gizleyen kimselerdir. Kalpleri çürük olanlar, küfrü gizlemeyen kimselerdir. Fakat bunlar şüpheye düşmüşlerdir. Yine bunlar vadedilen şeyin geciktiğini gördükten sonra kendilerinde şüphe ortaya çıkmaz.
Ahzap 12. Ayete gelince Buna göre, münafıklar, kalpleri tamamen İslam’a karşı şüphe ve tereddüt hastalığı kaplamış olan kimselerdir. Kalbinde hastalık olanlar da münafık kimselerdir. Ancak bunların nifak hastalığı, asıl münafıkların hastalığı gibi değil, onlara göre daha zayıftır. Zira ayetin ifadesinde hastalık manasında kullanılan “meredun” kelimesinin başındaki “tenvin” nekre içindir ve küçüklüğü ifade eder.
O halde ayette söz konusu edilenlerden bir kısmı gerçek münafıklar, bir de bazı tefsirlerin işaret ettiği gibi daha yeni İslam’a girmiş, fakat tereddütlerden henüz tam kurtulamamış olan kimselerdir.
Bununla beraber, ayette yer alan “kalplerinde hastalık olanlar” ifadesi, daha önce geçen “münafıklar” için bir atf-ı tefsir, bir açıklama da olabilir. Buna göre, ilgili yer, münafıkların, “kalbinde nifak hastalığı olan kimseler olduğunu” bildiren bir ifadedir.
Peki amel konusunda ne düşünüyorsunuz amelsizlik de bu duruma sebep olurmu

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 13.12.23, 19:47
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,402
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Peki amel konusunda ne düşünüyorsunuz amelsizlik de bu duruma sebep olurmu
İmam el-Maturidi Bakara süresi 25. Ayetin başındaki ‘’ وَبَشِّرِ الَّذٖينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُو’’ ifadesinin ameli imandan cüz kabul edenlerin bu görüşünü çürüttüğünü çünkü ayette ‘’iman’’ ile ‘’salih amel’’in birbirinden ayrı olarak zikredildiğini söylemiştir. Aynı şekilde Fahreddin er-Razi de bu ayet amellerin imana dahil olmadığını gösterir. Çünkü Allah ayette imanı zikretmiş ardından salih amel işlemeyi imana atfetmiştir. Bu durum iman ile amelin birbirinden ayrı olduğunu gösterir. Aksi halde ayetteki ifadede tekrar söz konusu olur ki tekrar da esasa ters düşen bir şeydir diyerek iman ile amelin birbirinden bağımsız olduğu fikrini dile getirmiştir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 13.12.23, 19:51
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İmam el-Maturidi Bakara süresi 25. Ayetin başındaki ‘’ وَبَشِّرِ الَّذٖينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُو’’ ifadesinin ameli imandan cüz kabul edenlerin bu görüşünü çürüttüğünü çünkü ayette ‘’iman’’ ile ‘’salih amel’’in birbirinden ayrı olarak zikredildiğini söylemiştir. Aynı şekilde Fahreddin er-Razi de bu ayet amellerin imana dahil olmadığını gösterir. Çünkü Allah ayette imanı zikretmiş ardından salih amel işlemeyi imana atfetmiştir. Bu durum iman ile amelin birbirinden ayrı olduğunu gösterir. Aksi halde ayetteki ifadede tekrar söz konusu olur ki tekrar da esasa ters düşen bir şeydir diyerek iman ile amelin birbirinden bağımsız olduğu fikrini dile getirmiştir.
O zaman namaz kılmayan kâfir olmaz diyebilir miyiz

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Zayıf gören gözler, gözlerinde hastalık bulunanlar için vefk Mehmet 0201 Sorularınız 2 31.12.23 14:39
Eski Mısırda hastalık ve hastalık izni Tuana Tarih 1 30.06.23 11:06
Adında M ve G ve K harfi bulunanlar Sin Tıbbı Nebi 10 09.07.20 10:17
En ilginç 10 hastalık SiLence Sağlık 3 31.05.19 13:19
Adında CE hecesi bulunanlar Sin Tıbbı Nebi 0 11.05.18 11:09


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147