#51
|
||||
|
||||
Alıntı:
4 halifemiz var ve nebide nebi der bunlar Nebi Peygamber değil ki ne büyük sahabiler var ben insanların ve cinlerin seyhiyim der Abdulkadir Geylani Hz. Bu nebi degil ki..Eee değilse saymayalim mı diyelim bu zaatları Estağfurullah.. sözleri çok ters zamanda gerçek alim olanda var sosyatik şeyhlerde var bunu ayırmak gerekir hepsi aynı kefeye koyarsan ağırlığında ezilirsin Kuran ı Kerimde emir Sadıklarla beraber olun Tevbe 119. Her Allah dostunun meclisinde bulun bak sana katkısı varmı varsa ihtiyacını al sana faydası yoksa kendinden verme o mecliste bulunma..
__________________
“Yâ HÛ ya men HÛ, lâ ilâhe illâ HÛ” |
#52
|
||||
|
||||
Alıntı:
guzel cevap vermişsin alim
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#53
|
||||
|
||||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve diger kardesler guzel cevap versede karsidaki ne kadarini alacak? Didisip duracagiz gibi duruyor..
|
#54
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#55
|
||||
|
||||
Seyyidü-taife olarak anılan ve kendisinden sonra tasavvufa ana rengini verenlerin başında gelen Cüneyd-i Bağdadi tasavvuf nedir diye soran birine verdiği cevapta ‘’Rasulullah’a ve şeriatına uymak’’ (Kelabazi, et-Tasavvuf,sayfa 9) demiş; Seriy es-Sekati de ‘’Kitab ve Sünnet’in zahiriyle çelişin batını ilmi konuşmamayı’’ esas saymıştır.
Zunnun el Mısrı ‘’Allah’ı sevenin Allah’ın sevgilisine tabi olması gerektiğini’’ söylerken Ebu Hafs Haddad da ‘’Bir kimse hal ve fiillerini sürekli olarak Kitap ve sünnete göre ölçüp biçmezse adı defterin ‘’Allah’ın adamları’ ’bölümünden silinir’’ demektedir. (Prof. Dr. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergâh Yayınları 2013 Sayfa 68). Sehl b. Abdillah et-Tüsteri daha açık ifade ederek şöyle demiştir.’’Bizim usulumuz altı şeydir: Allah’ın kitabına bağlanmak, Rasulullah (s.a.v)’ın sünnetine uymak, helal yemek, eziyetten uzak durmak, günahlardan kaçınmak, tevbe ve hakları yerine getirmek.’’ (Ebu Nuaym, Hilye, X, 190) Fakat sonradan bazı kırılmalar yaşadı en önemlisi günümüzde bazı Tarikatlar ve Cemaatlerin, insanların ahlaki gelişimi, toplumda hoş görünün yerleşmesi, birlik ve dayanışmanın güçlenmesi birlikte yaşama kültürünün desteklenmesi, farklılıkların zenginlik olarak görülmesi gibi özelliklere sahip tasavvuf geleneği, temsil edemedikleri görülmektedir. Hatta günümüzde dini cemaatleşmelerin ve tarikat örgütlenmelerinin tasavvufi çerçeveyi zorladığını, insanların vicdanlarında meşruiyetlerini kaybederek ticari ortaklıklara dönüştüğü noktasında ciddi eleştiriler yapılmaktadır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#56
|
||||
|
||||
Vidi vici ne abi Alimler farkli. gecmisteki alimler cok ihtilafli cook cook hepsi birbirbirinden gorus ayriligi var Her konuda bin tane alim gorusu var birbirini tekfir eden bilmem ne Cook yani cook bu subu o herkes. Allah dostunu bilir ben bilmem kalplerin ozunu bilen o Seyh aile reisi anlamindadir diger anlamlarda vardir yani kimseye tabi olmadigim icin benim seyhim yok yolum muhammed sav yolu bu yuzden kuran hadis.
Fikiha yönel dedin. Bi hukum onda farki bu alimde farkli su alimde farkli yani ihtilafli her konu O Alimi tutup bu alime sovmek gercektende akil disi herkes bildigiyle amel eder kim Allah dostudur bu yalnizca Allah cc bilir . Bazilari kendini Allah dostu sanir seytan onu saptirmistir halbuki yani Cehennem ebedi bu yuzden cok dikkat etmek lazim cok sey ögrendim fakat cogunu ögrenmeseydimde olurdu Gercekten fitratta hersey var O ogrendiklerimi hissediyordum fakat coguda ihtilafli (: yani fikih yerine hadislerle devam etmek en mantiklisi kuran ve hadisler herkese yeter alimlere bakinca o bunu diyo şu tamtersini Allah hepsine rahmet etsin Allah dostlarini Allah bilir ben Alim övmem Övguye layik olan Allahtir Allah cc bizide dostlarindan eylesin Dostlarina dost eylesin Baska yapcak bisi yok Zan kotu dusunce olmasin . Allahun lutfundan sual olmaz belki uçan Allah dostlari vardir tabiki seyhler levitasyonda obur adi neydi hatrlamiyorum
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#57
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#58
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#59
|
|||
|
|||
Alıntı:
Ümmet olarak tek yumruk tek yürek olamadıgımıza üzülmemiz gerekiyor, ama herşeyin bir vakti zamanı var kardeşim. Kimse sahipsiz değil. Herkesin sahibi Allah. O ne derse o olur. İlahi bir Hikmet elbetteki biz görmesekde görselde bilmesek de bilsekde , her hadisede her vukuatte her olayda mevcuttur. Allah işini hikmetle yapandır. Şu ayeti hatırla: Başınıza gelenler kendi elleriniz ile işlediklerinizdendir. Allah zulüm etmez ve zulmü yasaklar. Kul nefsine zulum eder, başına iş gelir. Haşa ve kella Rabbisine itamda bulunur. Halbuki suç kendi suçudur kulun, kendisi zalimdir, bu sebeple de başına bir takım işler gelmiştir. Bir hadisi şerife var; müslümanın ayağına diken batsa bile onun hayrınadır. Günahlarına kefarettir. Hiç günahı yoksa makamı artar derecesi artar. Ama illaki faydadır külliyen boş değildir. Cebabire (Cahiliyye) Devrinin içinde bir Melhametul Kubra olacağı hadislerce bilinmektedir. Büyük Budama, Büyük Savaş. Bunu Efendimiz SAV bildiriyor. Bu onun ayak sesleri, adımları… Yavaş yavaş oraya doğru gidiyor. Herşey olması gerektiği gibi oluyor. Son cümlemi kalbine kazı, dertlenme tasalanma. Rabbimiz bizimle beraber. |
#60
|
||||
|
||||
Alıntı:
mücdehit alimlerin ictihatlari farkli olabilir, ikiside doğru kabul edilir tekfir de tabiki boyle degil, bizce cok büyük evliya olan muhyiddin arabi hz. tekfir edenler olmuş, iste onlarda seyhul ekberin seviyesine ulasamadiklari icin boyle demisler sana 1 misal. sıffin harbinde hz. aişe ra.kendi ictihadini uyguladi, hz. ali ra. kendi ictihadini uyguladi her ikiside kendi ictihadinda haklidir bizim taraf tutma su doğru şu yanlis deme hakkimiz yani bizim taraf olma hakkimiz yok. bazen sözler kavimlere gore degisir ornek cok ama 2 tane vereyim, peygamber, namaz oruc kelimeleri nedir? hafız nedir? kari nedir?
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
5 Lira nerede? | BeyazMor | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 12 | 28.01.22 15:07 |
Define nerede yardım | Kırklar | Define Uygulamaları | 10 | 15.12.19 17:02 |
Bu Şeytan Nerede Yaşıyor? | İpek | Sorularınız | 22 | 18.02.19 11:15 |
Keramet Nerede? | Havasokulu | Hayat Dersleri & Hikayeler | 6 | 16.12.17 02:54 |
Cinler Nerede ? | DiLara | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 20.04.17 12:47 |