Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/)
-   -   Şeyhleriniz nerede? (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/84176-seyhleriniz-nerede.html)

beyazalim 27.10.23 23:53

Alıntı:

Kaplumbaga Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 571971)
Allah dostlarina nerede laf gelirse oradayim. Hic agzinizdan dusmuyorlar. Yine yazilirsa yine cevap veririm. Sana karsilik bir dunya ilmi cevap yazabilirim fakat boyutlarimiz farkli, daha once baskalari ile de denedim ve ise yaramadi..

Hep aynı yapıyor üstad onun sıkıntısı büyük...

4 halifemiz var ve nebide nebi der bunlar Nebi Peygamber değil ki ne büyük sahabiler var ben insanların ve cinlerin seyhiyim der Abdulkadir Geylani Hz. Bu nebi degil ki..Eee değilse saymayalim mı diyelim bu zaatları Estağfurullah.. sözleri çok ters zamanda gerçek alim olanda var sosyatik şeyhlerde var bunu ayırmak gerekir hepsi aynı kefeye koyarsan ağırlığında ezilirsin Kuran ı Kerimde emir Sadıklarla beraber olun Tevbe 119.
Her Allah dostunun meclisinde bulun bak sana katkısı varmı varsa ihtiyacını al sana faydası yoksa kendinden verme o mecliste bulunma..

ulucayto 28.10.23 01:49

Alıntı:

beyazalim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572147)
Hep aynı yapıyor üstad onun sıkıntısı büyük...

4 halifemiz var ve nebide nebi der bunlar Nebi Peygamber değil ki ne büyük sahabiler var ben insanların ve cinlerin seyhiyim der Abdulkadir Geylani Hz. Bu nebi degil ki..Eee değilse saymayalim mı diyelim bu zaatları Estağfurullah.. sözleri çok ters zamanda gerçek alim olanda var sosyatik şeyhlerde var bunu ayırmak gerekir hepsi aynı kefeye koyarsan ağırlığında ezilirsin Kuran ı Kerimde emir Sadıklarla beraber olun Tevbe 119.
Her Allah dostunun meclisinde bulun bak sana katkısı varmı varsa ihtiyacını al sana faydası yoksa kendinden verme o mecliste bulunma..


guzel cevap vermişsin alim good1

Kaplumbaga 28.10.23 02:27

Alıntı:

ulucayto Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572171)
guzel cevap vermişsin alim good1

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve diger kardesler guzel cevap versede karsidaki ne kadarini alacak? Didisip duracagiz gibi duruyor..

ulucayto 28.10.23 04:14

Alıntı:

Kaplumbaga Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572178)
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve diger kardesler guzel cevap versede karsidaki ne kadarini alacak? Didisip duracagiz gibi duruyor..

ohooo sen daha yeni başladın alışırsın ona merak etme

Yusufiyeli 28.10.23 07:19

Seyyidü-taife olarak anılan ve kendisinden sonra tasavvufa ana rengini verenlerin başında gelen Cüneyd-i Bağdadi tasavvuf nedir diye soran birine verdiği cevapta ‘’Rasulullah’a ve şeriatına uymak’’ (Kelabazi, et-Tasavvuf,sayfa 9) demiş; Seriy es-Sekati de ‘’Kitab ve Sünnet’in zahiriyle çelişin batını ilmi konuşmamayı’’ esas saymıştır.
Zunnun el Mısrı ‘’Allah’ı sevenin Allah’ın sevgilisine tabi olması gerektiğini’’ söylerken Ebu Hafs Haddad da ‘’Bir kimse hal ve fiillerini sürekli olarak Kitap ve sünnete göre ölçüp biçmezse adı defterin ‘’Allah’ın adamları’ ’bölümünden silinir’’ demektedir. (Prof. Dr. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergâh Yayınları 2013 Sayfa 68). Sehl b. Abdillah et-Tüsteri daha açık ifade ederek şöyle demiştir.’’Bizim usulumuz altı şeydir: Allah’ın kitabına bağlanmak, Rasulullah (s.a.v)’ın sünnetine uymak, helal yemek, eziyetten uzak durmak, günahlardan kaçınmak, tevbe ve hakları yerine getirmek.’’ (Ebu Nuaym, Hilye, X, 190)
Fakat sonradan bazı kırılmalar yaşadı en önemlisi günümüzde bazı Tarikatlar ve Cemaatlerin, insanların ahlaki gelişimi, toplumda hoş görünün yerleşmesi, birlik ve dayanışmanın güçlenmesi birlikte yaşama kültürünün desteklenmesi, farklılıkların zenginlik olarak görülmesi gibi özelliklere sahip tasavvuf geleneği, temsil edemedikleri görülmektedir. Hatta günümüzde dini cemaatleşmelerin ve tarikat örgütlenmelerinin tasavvufi çerçeveyi zorladığını, insanların vicdanlarında meşruiyetlerini kaybederek ticari ortaklıklara dönüştüğü noktasında ciddi eleştiriler yapılmaktadır.

La Tahzen12 28.10.23 18:49

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572042)
yani ,VENİ VİDİ VİCİ diyip gidiyorsun

Vidi vici ne abi Alimler farkli. gecmisteki alimler cok ihtilafli cook cook hepsi birbirbirinden gorus ayriligi var Her konuda bin tane alim gorusu var birbirini tekfir eden bilmem ne Cook yani cook bu subu o herkes. Allah dostunu bilir ben bilmem kalplerin ozunu bilen o Seyh aile reisi anlamindadir diger anlamlarda vardir yani kimseye tabi olmadigim icin benim seyhim yok yolum muhammed sav yolu bu yuzden kuran hadis.
Fikiha yönel dedin. Bi hukum onda farki bu alimde farkli su alimde farkli yani ihtilafli her konu O Alimi tutup bu alime sovmek gercektende akil disi herkes bildigiyle amel eder kim Allah dostudur bu yalnizca Allah cc bilir . Bazilari kendini Allah dostu sanir seytan onu saptirmistir halbuki yani Cehennem ebedi bu yuzden cok dikkat etmek lazim cok sey ögrendim fakat cogunu ögrenmeseydimde olurdu Gercekten fitratta hersey var O ogrendiklerimi hissediyordum fakat coguda ihtilafli (: yani fikih yerine hadislerle devam etmek en mantiklisi kuran ve hadisler herkese yeter alimlere bakinca o bunu diyo şu tamtersini Allah hepsine rahmet etsin Allah dostlarini Allah bilir ben Alim övmem Övguye layik olan Allahtir Allah cc bizide dostlarindan eylesin Dostlarina dost eylesin Baska yapcak bisi yok Zan kotu dusunce olmasin . Allahun lutfundan sual olmaz belki uçan Allah dostlari vardir tabiki seyhler levitasyonda obur adi neydi hatrlamiyorum

La Tahzen12 28.10.23 18:54

Alıntı:

beyazalim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572147)
Hep aynı yapıyor üstad onun sıkıntısı büyük...

4 halifemiz var ve nebide nebi der bunlar Nebi Peygamber değil ki ne büyük sahabiler var ben insanların ve cinlerin seyhiyim der Abdulkadir Geylani Hz. Bu nebi degil ki..Eee değilse saymayalim mı diyelim bu zaatları Estağfurullah.. sözleri çok ters zamanda gerçek alim olanda var sosyatik şeyhlerde var bunu ayırmak gerekir hepsi aynı kefeye koyarsan ağırlığında ezilirsin Kuran ı Kerimde emir Sadıklarla beraber olun Tevbe 119.
Her Allah dostunun meclisinde bulun bak sana katkısı varmı varsa ihtiyacını al sana faydası yoksa kendinden verme o mecliste bulunma..

Abdulkadir gelaniye laf etmedim ben suanki tarikatlara sicak bakmadigim icin şeyh kavramini sevmiyorum Abdulkadir gelani dahil diger alimlerin doneminde yasamadim bilmiyorum okumaklada kimse ogrenmez Bizzat talabesi olmak gerek vs vs vs simdiki tarikatlarin cogu nefsani nefsi kabartma derdinde . Kuranda Allah salih kullarini soyluyor . Tabiki o alametler realde gozumde birine gozukse giderim cematinede tarikatinada yok cunku varsada ben bilmiyorum arastirmiyorumda . Selefiye kendini nisbet edenlerede bakiyorum tevhid ehli ama yine yanlislari var bu yuzden ben kimseye tabi olmam tabiki şu kimse Allah dostudur bu kimse degildir de demiyorum ne yuceltiyorum nede zan Kim napmissa kendine Ama cook sapkinlarda var yinede dusunmuyorum

La Tahzen12 28.10.23 19:08

Alıntı:

beyazalim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572146)
Demek ki; 4 halifeyi, sahabeyi, ölmeden cennetle müjdelenen o zaatları evliyalar sultanı pirim Abdulkadir Geylani Hz. Dahi ki ben insanların ve cinlerin Şeyhiyim buyurur reddediyorsun. Senin yolun şeytanla bir yol oluyor o zaman baska yola çıkmaz.. ALLAH CC Dostunu tabiki bilir sen bilme sana bildirilene uy deniyor onada uymuyorsun sadece tutturmuş bi laf gidiyorsun son hayir değil cennet yolu Peygamberi sahabeleri evliyaullahı saymak ve sevmekten geçer bak Kuran ne diyor..


Şeyh Sâdî, hâl*ler*de*ki si*râ*yetin, kişinin mânevî hayatını nasıl değiştirebildiğine dâir şu misali verir: “Ashâb-ı Kehf’in köpeği Kıtmîr, sâdıklarla beraber olduğu için büyük bir şeref kazandı; nâmı Kur’ân-ı Kerîm’e geçti. Hazret-i Nûhʼun ikinci karısı ve Hazret-i Lût’un karısı ise fâsıklarla gönül birliği içinde olduklarından, Cehennem’e dûçâr oldular. (Kocalarının peygamber olması bile onlara fayda vermedi.)”

İmâm Gazâlî Hazretleriʼnin buyurduğu gibi; gayr-i müslimler, fâsıklar ve gâfillerle beraberlik, zamanla zihnî beraberliğe, zihnî beraberlik de bir müddet sonra kalbî beraberliğe dönüşür. Bu ise, insanın adım adım helâke sürüklenmesi demektir.

Hâce Ubey*dul*lah Ah*râr Hazretleri*de (v. 1490) bu hu*sus*ta sevenlerini şöyle îkâz etmiştir:

“Ağ*yâr ve bî*gâ*ne*ler*le be*ra*ber ol*mak, kal*be fü*tûr, rû*ha da*ğı*nık*lık ve gön*le pe*ri*şan*lık ve*rir.”

KİŞİ SEVDİĞİ İLE BERABERDİR!

Bu bakımdan takvâ ehli bir müʼminin, kendi irâde ve arzusuyla gâfillerle dü*şüp kalkması aslâ düşünülemez. Bu hususta gösterilen hassâsiyet noksanlığı, ki*şiyi ebedî hüsrâna kadar sürükleyebilir. Nitekim hadîs-i şerîfte buyrulduğu üzere:

“Ki*şi sev*diği ile be*ra*ber*dir.”*(Buhârî, Edeb, 96) Yani insan ki*mi se*ver ve kiminle daha çok ünsiyet ederse kı*yâ*met*te de onun*la haş*ro*lunu*r.

Nasıl ki gâ*fil*ler*den men*fî te*sir*ler zu*hûr edip kal*bi da*ral*tı*yor*sa, sâ*lih*ler*den de müs*bet te*sir*ler hâ*sıl olup gön*lü fe*rah*lat*ır. Hakîkaten sâlih*lerle kurulan kal*bî irtibâtın be*re*ke*tiy*le ni*ce mâ*ne*vî ka*zanç*la*ra nâ*il oluna*bi*lir.

SÂDIKLARLA BERABER OLUN!

Bunun içindir ki Cenâb-ı Hak, mü’minleri sâdık ve sâlih kullarıyla beraber olmaya teşvik ederek:

يَا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا اتَّقُوا اللّٰهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِق۪ينَ

“Ey îmân edenler! Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun!”*(et-Tevbe, 119) buyurmaktadır.

Dikkat edilirse Cenâb-ı Hak âyet-i kerîmede;*“sâdıklar olun”*buyurmuyor;*“sâdıklarla beraber olun”*buyuruyor. Çünkü sâdık olmak, sâdıklarla beraberliğin en tabiî neticesidir.

Hâce*Ubeydullah Ahrâr Hazretleri*der ki:

“Âyet-i kerîmedeki*«Sâdıklarla beraber olun!»*emri, dâimî bir sû*rette beraberliği ifâde eder. Âyette*«beraberlik», mutlak olarak zikredildiğinden, hem fiilî, hem de hükmî beraberliği ifâde eder. Fiilî beraberlik, sâ*dıkların meclisinde*kalp huzuruyla, fiilen bulunmaktan ibârettir. Hükmî beraberlik ise gıyâblarında da onların hâllerini tahayyül etmekten ibârettir.”

Sâlih zâtlara muhabbet duyup, onların gıyâbında da kendini onların yanında hissetmek, onların nazarıyla hayat ve hâdiselere bakabilmek, kişiye büyük bir mânevî zindelik kazandırır. İşte tasavvufta, bu mânevî faydayı temin mülâhazasıyla;*“râbıta”ya büyük bir ehemmiyet verilmiştir.

Kaynak: Osman Nûri Topbaş, Müslümanın Kendisiyle İmtihânında Tasavvuf, Erkam Yayınları.

Bla bla bla bla ben isim vermedim seyhleri soyledim sizin niyet kotu olunca Kotuye yoruyorsunuz bana en yakin olan kadiri tarikatidir ama buna ragmen Tarikata bagli degilim Allah i tek basima kendi icimde aniyorum alimlerin fikihina hic bakamiyorum cunku cok ihtilafli herkes kendi ilmiyle yorumlanmis tabiki ayet hadisi kendi hevama gore yorumlamam anlayamadigim ayet hadisin aciklamasi icin Alim goruslerine bas vuruyorum ama hepsinin Tek tek fikih goruslerini ogrenmek imkansiz .

twennywann 28.10.23 19:33

Alıntı:

ata103 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 571299)
Sözde keramet gösteren şeyhleriniz nerede? hadi göstersinler hünerlerini...

Herşey Rabbul Aleminin izni ve müsaadesi ile olur. Bir sohbette buyuruluyor bir tane evliya istese şuan Dünyayı top gibi oynar fırlatır. Ama herşey Allahın izniyle oluyor müsaadesiyle oluyor İlahi bir Kanun var Hüküm var, ders var ibret var. Ben geldim diyip tüm sistemi değiştirme diye bişiy Allahu Alem… Şuanda yaşananlar vesilesiyle birçok kişi İslama dönüyor, İslama giriyor. Her Şerrde bir hayr vardır. Orada Rahmete kavuşan kardeşlerimize üzülüyoruz, Şehidler ölürken acı duymazlar, Peygamberlikten sonraki en yüksek makamdır. Büyük şeref ve onurdur Rabbul Aleminin ikramıdır.

Ümmet olarak tek yumruk tek yürek olamadıgımıza üzülmemiz gerekiyor, ama herşeyin bir vakti zamanı var kardeşim. Kimse sahipsiz değil. Herkesin sahibi Allah. O ne derse o olur. İlahi bir Hikmet elbetteki biz görmesekde görselde bilmesek de bilsekde , her hadisede her vukuatte her olayda mevcuttur. Allah işini hikmetle yapandır.

Şu ayeti hatırla: Başınıza gelenler kendi elleriniz ile işlediklerinizdendir.

Allah zulüm etmez ve zulmü yasaklar. Kul nefsine zulum eder, başına iş gelir. Haşa ve kella Rabbisine itamda bulunur. Halbuki suç kendi suçudur kulun, kendisi zalimdir, bu sebeple de başına bir takım işler gelmiştir.

Bir hadisi şerife var; müslümanın ayağına diken batsa bile onun hayrınadır. Günahlarına kefarettir. Hiç günahı yoksa makamı artar derecesi artar. Ama illaki faydadır külliyen boş değildir.

Cebabire (Cahiliyye) Devrinin içinde bir Melhametul Kubra olacağı hadislerce bilinmektedir. Büyük Budama, Büyük Savaş. Bunu Efendimiz SAV bildiriyor. Bu onun ayak sesleri, adımları… Yavaş yavaş oraya doğru gidiyor. Herşey olması gerektiği gibi oluyor. Son cümlemi kalbine kazı, dertlenme tasalanma. Rabbimiz bizimle beraber.

imas 28.10.23 19:38

Alıntı:

La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 572281)
Vidi vici ne abi Alimler farkli. gecmisteki alimler cok ihtilafli cook cook hepsi birbirbirinden gorus ayriligi var Her konuda bin tane alim gorusu var birbirini tekfir eden bilmem ne Cook yani cook bu subu o herkes. Allah dostunu bilir ben bilmem kalplerin ozunu bilen o Seyh aile reisi anlamindadir diger anlamlarda vardir yani kimseye tabi olmadigim icin benim seyhim yok yolum muhammed sav yolu bu yuzden kuran hadis.
Fikiha yönel dedin. Bi hukum onda farki bu alimde farkli su alimde farkli yani ihtilafli her konu O Alimi tutup bu alime sovmek gercektende akil disi herkes bildigiyle amel eder kim Allah dostudur bu yalnizca Allah cc bilir . Bazilari kendini Allah dostu sanir seytan onu saptirmistir halbuki yani Cehennem ebedi bu yuzden cok dikkat etmek lazim cok sey ögrendim fakat cogunu ögrenmeseydimde olurdu Gercekten fitratta hersey var O ogrendiklerimi hissediyordum fakat coguda ihtilafli (: yani fikih yerine hadislerle devam etmek en mantiklisi kuran ve hadisler herkese yeter alimlere bakinca o bunu diyo şu tamtersini Allah hepsine rahmet etsin Allah dostlarini Allah bilir ben Alim övmem Övguye layik olan Allahtir Allah cc bizide dostlarindan eylesin Dostlarina dost eylesin Baska yapcak bisi yok Zan kotu dusunce olmasin . Allahun lutfundan sual olmaz belki uçan Allah dostlari vardir tabiki seyhler levitasyonda obur adi neydi hatrlamiyorum


mücdehit alimlerin ictihatlari farkli olabilir, ikiside doğru kabul edilir
tekfir de tabiki boyle degil, bizce cok büyük evliya olan muhyiddin arabi hz. tekfir edenler olmuş, iste onlarda seyhul ekberin seviyesine ulasamadiklari icin boyle demisler

sana 1 misal. sıffin harbinde hz. aişe ra.kendi ictihadini uyguladi, hz. ali ra. kendi ictihadini uyguladi her ikiside kendi ictihadinda haklidir bizim taraf tutma su doğru şu yanlis deme hakkimiz yani bizim taraf olma hakkimiz yok.

bazen sözler kavimlere gore degisir
ornek cok ama 2 tane vereyim, peygamber, namaz oruc kelimeleri nedir?
hafız nedir? kari nedir?


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

HavasOkulu.Com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147