Müritlerin mürşitlerini fazlaca abartılı ifadelerle sena ettikleri de olur. Mürşitler ise bunu duyduklarında istiğfar etmek zorunda kalırlar. Doğrusu da budur. Yâni müritler şeyhlerine hüsn-i zan etmeli, mürşitler de tevazu ile böyle bir iltifatı hak etmediklerini söyleyerek kendilerinin günahkâr olduklarına vurgu yapmalıdır. Nitekim Mevlânâ Hâlid Bağdâdî sevenlerine yazdığı mektuplarında şöyle der: “Kardeşim bu fakir hakkında Allah’ın tevkifine ve hüsn-i hâtimeye ulaşması için dua ediniz. Allah Teâlâ’ya yemin ederim ki, annem beni doğurduktan bugüne kadar Allah katında makbul ve muteber olup hesabı sorulmayacak bir tek hayır işlediğime inanmıyorum. (Mektûbât-ı Hâlid Bağdâdî, 28. Mektup, s. 178)
|
Alıntı:
Mürşid ile hocayı, hoca görünümlü kimseler ile de hocaları aynı kefeye koymamalı. pire yüzünden yorgan yakılmaz. Halkın durumu için Genelleme maalesef çok iyi olduğu belki söylenemez. gösterişi sevenler fazla olabilir, çünkü nefsimiz seviyor. Herkes bir şeyler peşinde kimi yutubır da şan şöhret sahibi olmak için kimi başka sosyal platformlarda meşhur olmak için çeşitli şeyler yaparak gösteriş reklamlar yapabiliyorlar. Çeşitli şekillere girebiliyorlar belki. Bunların içinde birçok kesimden insan var. Peygamber varisleri âlimlerdir diye ifade ediliyor hadislerde. Bir hadisde ise 40 hadis ezberleyen âlim lerden yazılır ifadesi var ise de bu son hadisi iyice anlamak gerekir. Nefsin de hoşuna gidecek bir durum, vaziyet doğmasın. Yaşantı olmaz ise bişeye yaramaz bu defa faydası olmaz ilmin. |
Ahzap suresi 72.ayet:’’ Biz emaneti göklere, yerküreye ve dağlara teklif ettik, ama onlar bunu yüklenmek istemediler, ondan korktular ve onu insan yüklendi. Kuşkusuz insan çok zalim, çok bilgisizdir. “Yere göğe teklif edilen ancak cahil olmasıyla birlikte beşere teslim edilen emanet”, beşerin kendisine dahi kapalıdır. Ne taşıdığını bilmez... Beşer için “emanet ”in ne olduğunun keşfi, bir ucu kendinde bulunan ipi varoluşun merkezine kadar takip etmesiyle mümkün olabilir. Ancak, aynı hitabın devamı olan “O çok zalim ve cahildir” ifadesi, bunun o kadar kolay olmayabileceğini gösterir. Cehaleti ve sonuç olarak zulmü, başta kendinedir. Her seferinde kendi taşıdığı odunlarla kendini yakan beşer, göklerde ayrıca ateş yakılmasına gerek kalmayacak şekilde kendi hesabını her gün ve her saniye görür... Kendi huy ve yaklaşımından kaynaklanan tüm sıkıntılar için ötekileri suçlayarak, bu huy, inanç ve davranışları üzerinden sürekli sıkıntı çekmesine rağmen kendini ve doğru sandıklarını sorgulamayı aklına getiremeyen beşerin bu hali için tasavvuf geleneğinde “gözleri ve kulakları mühürlü” tabiri kullanılır. Bu mühür açılmadan ne görmesi, ne gördüğünü tanıması, ne de kendi hakikatine ait sözleri anlaması mümkün olur. Erenlerin ereni ile aynı evde yaşasa dahi; ne onu tanıyabilir, ne de lisan-ı hal (o anki varoluş hali üzerinden sessiz ve sözsüz olarak dile getirilenler) ile yapılan o daimi davete cevap verebilir...
|
Alıntı:
|
Bizim velimiz Allah Yolumuz nebi Muhammed mustafanin sav yolu
Şeyhler levitasyonda (: |
Alıntı:
ayrica Filistinlilerin yuksek oranda para karşılığı topraklarini yahudilere sattiklari da belgelerle ispatlidir |
Alıntı:
|
Alıntı:
Bildiklerimin kiymeti banadir benim bildiklerim beni cennete goturmeyecekse bildiklerimin kiymeti yoktur . Gerçek şu ki o şey bu şeyh beni cebinde cennete goturmeyecek :) beni Resulumuz sav bile cennete goturmeyecek amelim yoksa Cennet hak olurmu cennett. TAGUDU red edip Allah a iman edenlerindir . Ben cahilim zir cahil siz ilim sahibisiniz . Isittik iman ettik . Isittik tevekkul ettik . Isittik tevekkul ettik . Hic problem degil . Hickimsenin eteginde degilim Kuran Ve hadisler rehberim Bu banada benim gibilerede yeter . Siz cahil kalmayin yeterlidir . Bizim gibilerde kalp var evet basiret Herkeste acik degil . Basiretimin acik oldugu kanaatindede degilim zaten . Bu seyhler konusunda degil . Allah herkesin basiretini açsin . Bazi gözler var görur Ama gördügüne kördür. Bazi kulaklar vardir . Duyar fakat sagirdir . Bazi kalpler vardir . Bilir ama hissedemez . Selametle bb |
Alıntı:
|
Alıntı:
Alimide zalimide Allah bilir ben beşeri arastirmam Imanindan emin oldugum nebilerdir nebim sav Benim rehberimde odur yol gostericimde odur ben onun yoluna uydum . Ben şeyh derken isim vermiyorum heralde sende kendine seyhlik makaminda goruyorsun . Allah dostunu bilir ben bilmem Allah kalpleri bilir ben bilmem Allah emindir Ben kimseden emin olamam Annem babama bile kefil olamam Allah beni hicbi kotuluge sahit etmesin iylikte Allah icin yapilir . Yani arap lugatinda şeyh kabile reisi falan gibi bisey aile resi . Yani araplarin icine gir herkes şeyh:) herneyse kimseyle tartismak istemiyorum geldim gordum gidiyorum oyoy |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com