|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Şeyh Nazım Kıbrisi kimdir
Selamünaleyküm hayırlı günler videolarını severek izlediğim hatta bana samimiyeti sıcaklığı net geçen hocalardan birtanesi bundan yaklaşık 3 ay önce bir videosuna denk geldim sigara içen kişinin 7 başlı evliya olsa dahi cehenneme girmeden cennete giremeyeceğini söylüyordu bunu duyunca baya bir şaşırdım sigaraya hemen buğz ettim fakat sonrasında benim için hiç kolay olmadı 1 buçuk ay kadar dayanabildim sonrasında nefsimin telkinlerine yenik düştüm nazım kıbrisiyi araştırmaya başladım sırasıyla merak ettiklerim
Adnan Oktar la olan bağlantısı, onun çok yüksek bir makama ulaştığını söylüyor 88 veya 89 yıllarındaki sohbetinde hatta o da yanında Bunun haricinde 2013 yıllarında olması lazım tarihleri net hatırlamıyorum yanlışlık olmasın yanına gelen adam Adnan Oktarla görüşecek misiniz sorusuna özledim onu zahiren görüşmesek de manevi alemde görüşüyoruz tarzı bir şeyler söylüyor Cübbeli Ahmet hoca bir sohbetinde nazım kibrisinin kendileriyle ilgili olan bir söylemine cevap olarak aklını kaçıran bize tosluyor diyor Bir başka videoda cübbeli Ahmet hoca ile yan yanalar gayet samimi bir haldeler Bir videoda mahmut efendi hazretlerinin müceddid olduğuna kanaat getirmez bir şekilde sohbet veriyor Fatih camiinde kendi cemaati tarafından seçilmiş diyor Bende izlediğim videolar kadarıyla buraya aktarabildim bunların hiçbirisi elbette benim haddime değil amacım sadece gerçeği öğrenmek şüphe hakikate götürür diyerek baktım zaten arada neden bu kadar tuhaflıklar var cübbeli öyle derken sonra neden geri dönüş olmuş nazım kıbrisiyi bu bahsettiklerime kadar çok seviyordum şimdi de bunların bir sebebi olmasını umuyorum bilgisi olan aydınlatırsa mutlu olurum sigara bahsine de açıklık getirebilir misiniz rica etsem bilmeden yanlış bişey söylediysem affola |
#2
|
||||
|
||||
Şimdi bilindiği üzere Ehl-i Beyt (Şia) mektebine göre İmamların mâsum olduğu inancı, II. (VIII.) yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkmıştır. Bu inanç İbn Bâbeveyh (ö. 381/991), Şeyh Müfîd (ö. 413/1022) ve Şerîf el-Murtazâ (ö. 436/1044) gibi Şîa ulemâsı tarafından geliştirilerek on dört mâsumun imâmet makamına geçmeden önce veya geçtikten sonra yanlışlıkla da olsa herhangi bir günah işlemelerinin imkânsız olduğu sonucuna varılmıştır. Sünni mektepte ise peygamberler dışında birilerine yöneltilen bu masumiyet iddiasının yanlışlığı hep vurgulanmıştır. Şöyle bir soru sorayım herhangi bir tarikat şeyhi yahut bir başkasının şahsında fiilen tezahür eden böylesi bir yaklaşımın Şia’daki masum imam anlayışından ne farkı vardır. Merhum hakkında şu kitapta enteresan bilgiler mevcuttur ‘’ Dr. Fazıl Küçük ve Şeyh Nazım Kıbrısi Kağıt Kapak – 1 Ocak 2015 Hüseyin Mehmed Ateşin (Eser Sahibi)’’
Gelelim sigara mevzuuna İnsan sağlığı üzerindeki etkileri bu olan sigarayı içmenin hükmü konusunda, cihan-şümul bir din olan İslâm’ın bir çözüm getirmesi gerekir. Asr-ı saadette afyon da bilinmiyordu. Sonraki fakihler afyonun uyuşturucu niteliğine bakarak onu şaraba kıyas ettiler ve caiz olmadığını söylediler. Önceki asırlardaki fakihlerin çoğu, hakkında âyet ve hadis bulunmaması nedeniyle “eşyada asıl olan mübahlıktır” kuralınca sigarayı mübah saydılar. Hatta bazı Şafii bilginleri “kadın sigara tiryakisi ise sigara masrafı da nafaka kapsamına girer.” demişlerdir. Sigaranın zararsız olduğunu söylemek artık bilim ve tıp bakımından imkânsız olduğuna göre, bunun dinî yasaklar kapsamı dışında düşünülmesi uygun olmaz. İslâm’da “iyi ve temiz olan şeylerin (tayyibât) helâl, pis olan şeylerin (habâis) de haram kılınması” ilkesi benimsenmiştir. Bu konuda, “O peygamber onlara iyiliği emreder, kötülükten meneder, onlara temiz olan şeyleri (tayyibât) helâl, pis olan şeyleri (habâis) de haram kılar.” ( Araf Suresi 157) âyeti dikkat çekicidir. Meydana getirdiği zararlar göz önünde bulundurularak sigaranın “habâis” kapsamında düşünülmesi gerekir. Nitekim Hicaz bölgesinde sigara yasağı bildiren afiş ve ilânlarda yukarıdaki ayetin son bölümünün delil olarak zikredildiği görülür. Yine, “Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayınız…” ayetiyle, “Ne doğrudan zarar verme ne de zarara karşılık zarar verme vardır.” hadisi, kendimize de çevremize zarar vermemeyi bildirmektedir. Diğer yandan sigara bağımlısının yaptığı harcamanın israf kapsamına girdiğinde de şüphe yoktur. “Yiyiniz, içiniz, fakat israf etmeyiniz.” Başka bir açıdan bakıldığında ise aile reisi bir erkeğin bakmakla yükümlü olduğu eş, çocuklar ve diğer muhtaç hısımlarının nafakasını aksatacak şekilde sigaraya para vermesi hem dinî hem de insanî ve ahlâkî açıdan kabul edilemez bir durumdur. Sonuç olarak, bugün sigaranın insan bedenine ve çevreye verdiği zarar dikkate alındığında bunun keraheti açıkça görülür. Sigara içmesinin sağlığına zararlı olacağı, doktor tarafından bildirilen kimselerle, yoksul olup aile fertlerinin nafakasından keserek sigara içenler hakkında ise haramlık ifade edebileceğini söyleyen alimler mevcuttur.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#3
|
|||
|
|||
2 inci metninizi not aldım aklımın bir köşesinde inşaallah Allah derecemi doldurur bırakırım
1 inci metninizi pek anlamadım o konuda bilgi sahibi olmadığım için ama şunu çıkardım peygamberler harici herkes günah işler onlar istese dahi işleyemez umarım doğru anlamışımdır yazınız için de teşekkürler emek etmişsiniz . |
#4
|
||||
|
||||
mantıken haramdır demek gerekiyor ama bağımlı olanlrın ise bırakmaya yönelmeleri azaltmaları tedavi almaları gibi şeyleride ellerinden haramdır diyip kesmek mümkün değil iyileşen kadar krizlere girmemesi için doktor kontrolunda sigara verilmesi gerekir ki bu diğer bağımlılık yapan her uyuşturucuya dahildir şahsi fikrim
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Netice itibariyle sigarada haramlık hükmü verilebilirse de bu hüküm hamr ve benzerlerindeki gibi kesin ve kuvvetli olmayacaktır. En doğrusunu bilen sadece Allah (cc)’tır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#6
|
||||
|
||||
evliyadir fakat evliyalarinda günah isleme hataya düsme durumlari vardir, cok kisiye vesile olmustur, prens charles ve adnan oktar konularinda hataya düsmüs olabilir, ama bu onun evliyaligina halel getirmez
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#7
|
|||
|
|||
Evet prens charlesi de soracaktım ona da açıklık getirdiğiniz iyi oldu yani dinlememizde sakınca yok değil mi imas hocam
|
#8
|
||||
|
||||
sakinca olurmu hic,alimdir evliyadir onunda hata payi vardi oda o payi kullanmiş, diger tum herseyi selefi salihin ve ehli sunnettir
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#9
|
||||
|
||||
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
baştan sonra oku bakayım bu konuyu linkte göreceğin kısım kıbrıisilerle olan daiyalogunu net bir şekilde açıklamışarkadaş
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#10
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Ya Latifû lem tezel, ultuf bina fima ezel.. | Omt | Sorularınız | 35 | 21.02.24 16:00 |
ilim nedir? Alim kimdir? Cahil kimdir? | Omt | Sorularınız | 32 | 11.06.23 16:58 |
Şeyh Nazım Kıbrisi Mührü Cinlere Karşı Kalkan,Rızık Bereket... | Kreskoryus | Rızık ve Bereket Uygulamaları | 15 | 18.04.23 22:44 |
Şeyh Nazım Kıbrısi Efendinin Önerdiği Zikir | Priv0x | Zikir | 8 | 03.03.23 00:03 |
Bakın 2010 yılında neler söylendi ve neler oldu (Şeyh Nazım el Kıbrısi) | Torlak | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 8 | 13.08.21 19:13 |