|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Gözle okuma ve sesli okuma arasındaki fark nedir ?
Kadınların özel günlerinde Yasin okuması caiz midir ? İnternette bir çok yerde araştırdım net bilgi yok 40 günlük bir Yasin okuması var mesela aralıksız yapılması gerekiyor, özel günlerde tablet yada telefondan sadece gözle okunması bir sorun teşkil eder mi ? 40 gün aralıksız belli sayıda okunacak bunun gibi bir çok uygulamada bu sorunlarda neler yapıyor kadınlar acaba . Nasıl bir çözüm önerebilirsiniz bunun için gözle okuma sesli okumanın yerine geçerli olur mu ?
|
#2
|
|||
|
|||
kadınlar özel günlerinde( adet görme,lohusa vb) kuran okumaz, namaz kılmaz,kabeyi tavaf etmez, oruç tutmazlar. ezberdende kuran okuyamazlar.bahusu bundurumda iken tasbih, dua ve zikir yapabilirler.
genel anlamda gözle kur an okunmadı geçerli değildir.okunan kuran en azından kendi uyacaağı kadar bir sesle olmalıdır.namaz içirinde bu şekilde bir kıraatle namaz batıl olmaktadır. |
#3
|
||||
|
||||
Alıntı:
İmam Şafi’nin kavl-i kadimi cevaz vermek yönünde olsa da Kavl-i cedidinin ‘’Cünüp ve hayızlı, Kuran okuyamaz ve taşıyamaz’’ şeklinde olduğu nakledilmiştir O bu konuda şöyle demektedir. ‘2Hadisçiler ilgili rivayetleri sabit görmemişlerse de ilgili rivayetlere binaen ihtiyat sebebiyle, cünüp ve hayızlı kişinin Kuran okumayı bırakmasını isterim. (Mârifetüs Sünen vel Asar, Hadislerle Şafi Fıkhı (7 Cilt) İmam Beyhakî Ocak Yayıncılık cilt 1 sayfa 188) Aynı şekilde Ahmet b. Hanbel’den de haramlığına ve cevaz lığına dair iki görüş nakledilmiştir. Ancak sahih olan görüş okunmayacağı yönündedir. Hayızlı kişinin Kuran okumasına cevaz veren İmam Malike göre ise bunu men eden hiçbir hadis yoktur. İbni Ömer’in bu hadisi delil olarak kullanılamayacak kadar zayıftır. Öyleyse hayızlı olan ve temiz olan kıraatin ve zikrin caizliğini gerektiren ıstıshab deliline binaen kıraat hükmü konusunda eşittir… hayızlı kişinin durumu farklıdır. Çünkü o bu engeli ortadan kaldırmaya güç yetiremez. Şayet Kuran ile olan ünsiyetini koparırsa onu unutur. Hz. Peygamber ise Kuran ile ünsiyeti sürdürmeyi emretmiştir. (Tebyinü'l-Mesalik Abdülaziz b. Hamd b. Abdüllatif Al-i Mübarek El-İhsai Cilt 1 sayfa 284) Konuyla ilgili rivayetler sadece cünüplükle olduğunu düşünen Malikiler adet günlerinin genellikle uzun sürmesi sebebiyle okunmasının daha doğru olacağını belirtmişlerdir.( El Cami Fi Fıkhil İslami El Mufassal Fi Ahkamil Mer'e ve Beytil Müslim 1-12 Abdulkerim Zeydan cilt 1 sayfa 155) Aslında Maliki mezhebinde de iki farklı görüş mevcuttur. Sonraki bazı Malikiler bu iki görüşten adetli kadının eğitim öğretim amacıyla Mushaf dokunabileceği ve Kuran okuyabileceği içtihadını tercih etmişlerdir. Bazı alimler Günümüzde Kuran eğitim ve öğretiminin aksamadan devam edebilmesi için Maliki mezhebinin bu görüşüyle amel edilebilir demekteler. Bununla birlikte Kuran eğitim ve öğretiminin çok değişik yol ve yöntemleri olduğu için bu dönemlerindeki kadınların okuyan kimselere kulak vererek ya da cd dvd veya kasetten dinleyerek kulak eğitimi almaları ve ayetleri kelime kelime bölerek tashih-i hurufa ağırlık vermeleri de uygulanabilecek başka bir metottur. Bu metot mümkün olursa ihtilaftan kaçınmak açısından daha ihtiyatlı olabilir. .
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#4
|
||||
|
||||
Gusül abdesti olmadan Kuran okuma meselesinde mezheplerde farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Hanefi ve Hanbeliler bu durumlardaki kişi tam bir ayet okuyamaz ancak yarım veya kesik kesik okuyabilir derken Şafiler bir harf bile okuyamaz demişlerdir. Ebu Hanife’ye göre cünüp olan bir kişi bir ayetin yarısını okuyabilir derken Ebu Yusuf bu görüşün isabetli olmadığını kaydeder. Hanefi alimlerinden Merğinani bu yasağın gerekçesini şöyle izah etmiştir: Namaz abdesti ve cünüplükte abdestsizdik ele hulul etmiş olduğu için el ile tutma hükmünde birleşmişlerdir. Cünüplük ağza sirayet etmiş ancak ancak abdest sizlik ağza hulul etmediği için için Kuran okumak abdestsiz olana caiz olup cünüp olana caiz görülmeyerek aradaki hüküm farklı olmuştur. Kemal İbnu’l-Humam ise cünüplük göze girmediği için gözle Kurana bakmak caizdir. Gözü yıkamak farz değildir. Ancak zikr bulunan bir şeye tutmaya gelince alimlerin çoğunluğu bunu serbest bıraktığı halde bazıları onu da mekruh görmüşlerdir. ( şerhu fethu'l-kadir (10 cilt takım)kemaleddin ibni hümam es-sivasi cilt 1 sayfa 168)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Vefk Ve Tılsım arasındaki fark nedir? | musenna | Sorularınız | 8 | 26.12.23 03:53 |
Peri ile cin arasındaki fark nedir? | siruss | Sorularınız | 1 | 10.07.23 15:15 |
alim ve evliya arasındaki fark nedir | Wonfers007 | Sorularınız | 1 | 13.01.23 01:01 |
Yüze Okuma - Suya Okuma - Uzaktan Okuma | Aralarindaki Farklar | AbdudDaim | Sorularınız | 30 | 19.12.21 15:32 |
tecvidli okuma ile normali arasında bence dağlar kadar fark var | Poine | Sorularınız | 1 | 11.01.17 10:41 |