Allah'ın isimleri ile Zikir Çekmek Sahih Değildir Deniliyor? - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 16.09.23, 13:27
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
BenBenMiyimm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok Bilmişlerden bu.O zaman Allah neden İsimlerini Kuranda Bildirdi sonra da Kullarına Bu İsimlerinin Ne İçin Kaç Kere okunacağını İlham etti.Aklın Fikrin var düşün bunları,zor değil.
Ooooo kardeşim senin bahsettiğin derinin derini olan en mistik konulae en hakiki olsada biz suan belgelerle yani

ayetler
tefsir ile aciklamasi
SAHİH hadisler
sonra Büyük ehli sunnet alimleri

egerki bundan asagi insek bunlarin dinde yeri yoktur gibi iddialari olan goruslerle tartismalari gelicek tssaffuv ehli in dinde yeri olmadigina kadar gidicek

daha suya ayagimizi sokmadan sign sularda dahi yuzmeden
sen okyanusun dipleerindeki hazineye ulasmakdan bahsediyorsun bu tartışma da...

Alıntı:
trhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hayvanlar ve melekler devamlı zikir halinde iken neden insanın zikir etmesi yanlış olsun.
ayete dedigin sey tam anlamiyla tavsiye edilsede arkadas icin yeterli degilmis hadisde bulamamis alimlerde görüşünü davunuyor gibi iddiasindaydi

hem ayet hem hadis hemde buyuk alimlerden sizinde benimde iddiamizi destekleyen belgelerde bulundum bakalim yeterli gelicek mi kendisine..

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 16.09.23, 15:41
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
demek iddiani destekleyen ayetler var elinde allahi yucelterek anin sadece iddiani destekleyen m

bende sadece allahi sade bir şekilde zikir edilir iddiasını savunuyorum

hemden ayet ve hadis verelim hadis bulamadim diyordun ya hani cihat edenlerin samimiyeti demisdin ya

alimlerce desteklenen beddiuzaman vb :

, bütün Mushaf’ta Allah lafz-ı celalinin en çok “Allah’ı çok zikredin.” ayetinin yer aldığı sayfada on altı defa zikredilmiştir.
rahman be rahimden sonra en cok anilan lafzdir


hadis:
Hz. Peygamber (asm) “Amellerinizin en hayırlısı, Rabbiniz katında en makbul, derecelerinizi en fazla yükselten, sizin için altın ve gümüş infak etmekten daha hayırlı, boyunlarını vurduğunuz ve onların da boyunlarınız vurduğu bir savaş alanında düşmanlarınızla karşılaşmaktan daha hayırlısını size haber vereyim mi?” diye sordu; orada bulunanlar “Evet.” dediler. O da “Allah’ı zikretmek.” diye buyurdu. (İbn Mace, h. no: 3790)

ALLAHİ ZİKİR ETMEK demis
( ALLAH C.C/SUBHANALLAH diyerek zikir etmek
(..............allah.................... diyerek zikir etmek sadece dememis)
bu hadis iddiani çürütür....

zaten ayetlerde var bir suru misal:

ALLAHİ ANIN
Allah isminin anılmasını birde su sebebden bize tavsiye etmis hatirlatici olsun diye (eline ip bagla yada tesbih gezdir allahi hatirlamana haflete dusmemene vesile oluyorsa bunlarda faideli allahin nimetleridir hata sevabı vardir ve boldur)


“Onlar (takva sahipleri öyle kimseler) ki çirkin bir iş yaptıklarında veya kendi nefislerine zulmettiklerinde, peşinden hemen Allah'ı zikrederler / anarlar, günahlarının affedilmesini dilerler…” (Al-i İmran, 3/135)

“ Onlar (takva sahipleri) ayaktayken de otururken de yatarken de Allah'ı zikrderler / anarlar ve göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler...” (Al-i İmran, 3/191)

Onlar (o hidayete erenler), iman eden ve kalpleri Allah'ı zikretmekle / anmakla huzura kavuşan kimselerdir. Bilin ki kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28)


en absurt savunman allah allah diyince hasanimi cagiriyoruz baska ilahimi gibi olandi hem saygisizca hemde ağır

allah esmasi isik gibidir diger tum esmalari icinde barindirir sebeblerinden birisi ise kuranda en çok anilan esmalardan birisi olmasindandir kisa olsun diye derinlemesine bu iddiayi acmiyorum

hadisde de belirtildiği uzere 99 esma vardi resmi olarak

allah lafzi hepsini kapsadigi icin en cok bu esmanin AN MA .ZİKİR edilme hatirlatici olarak kullanılması uzerine kuranda işaret verilmisdir...

yani Dinimizde Emine ile cagirinca zaten isimler anlamlarinsebebiyle isim olmusdur anlamsiz demek cok cahilce...

bu iddiami destekleyen baska bir iddia ise
dinimizde YAMAN VE KEZBAN vb kulaga hosngeelsin gelmesin anlami dinen kabul gormemis bir bireye yakistirilmayan alimlerce ittifakda edilmis olduğu.uzere yasaklanmisdir hadislerdede bunu destekleyen seyler vardir


İsim dediğin kuyamet gunu cagirilicagi hayatinda karekterine etki gosteren ozek bir olgu dur

"ya eki olmayinca ilahi mi dışardaki hasanimi sesleniyor" demek sapkin bir düşünce dir yukardaki belgelerde fazlasiyla yeterlidir


sen halen alimler allahi yucelten sifatlarla anıyor 2 gr bilgimizle diyorsun onlar farz olduğu aksi durumda hasan masan iddialari yuzunden degil saygidan edebten diyor ama aksi sekli olan benim iddiamada bir kismi dinen cevaz yokdur caiz degildir yaptigin haramdir gibi asla ibareleri bulunmuyorlar ama kendilerinin yaptığı gibi anma metodunu hadisle ayetle bak boyle ansan sevabi daha bol daha faziletli tarzinda hatirlatiyorlar...

ben hanefiyim malikiler ve hanefiler de seled grubundandir kardesim ne alaka konu ile benimse istediğin görüşü

ebu hanza dan önceki osmanlidaki arabistandakj alimler alik degilmiymis bu osmanlida ki naksilerdir mevlana celaledin rumi dir diher tarikatların ehlsi sunnet uzere duran lari vs si alim degilmi?

beddiuzaman alim degilmi kardesim senin bu soruna aciklama yapmis ve allah allah diye anilmasini onaylamis döneminde?


bu asagidaki iddia sa beddiuzaman in aciklamasi

Tarîkatın dinî ve uhrevî ve ruhanî çok mühim ve ulvî neticelerinden sarf-ı nazar, yalnız âlem-i İslâm içindeki kudsî bir rabıta olan uhuvvetin inkişafına ve inbisatına en birinci, tesirli ve hararetli vasıta tarîkatlar olduğu gibi; âlem-i küfrün ve siyaset-i Hristiyaniyenin, nur-u İslâmiyeti söndürmek için müdhiş hücumlarına karşı dahi, üç mühim ve sarsılmaz kal'a-i İslâmiyeden bir kal'asıdır."

"Merkez-i Hilafet olan İstanbul'u beş yüz elli sene bütün âlem-i Hristiyaniyenin karşısında muhafaza ettiren, İstanbul'da beş yüz yerde fışkıran envâr-ı tevhid ve o merkez-i İslâmiyedeki ehl-i imanın mühim bir nokta-i istinadı, o büyük câmilerin arkalarındaki tekyelerde "Allah Allah!" diyenlerin kuvvet-i imaniyeleri ve marifet-i İlahiyeden gelen bir muhabbet-i ruhanî ile cûş u huruşlarıdır.” (bk. Mektubat, s. 445-446)

alim mezaridna rahat uyusun diye mi bunca arastirma bunca sohbet bunca ilim yolunda ömrünü çürümüş

tam tersi yazdiklarinkendisinden sonrakilere de isik olsun kendisi kadar yorulmasin kolaylik olsun diye yapmışlar sadakayi carriye olsun diye...


Sen sabah akşam ya basir cellu celalu zikrini çek yazdığın hadisleri 10 defa oku Allah ın sıfatları yücedir bu yüzden ya ve cc eki lazım benim söylediğimi çürüten hadis ? Allah ı zikredin diyor subhannallah ? Subhanallah en güzel tesbihattır keza farli bi hadistede buna vurgu yapılmış .
Zikir anmaktır tefekkürdür.
Haricileri peygamberimiz sav şöyle tanımlamış onlar çok zikir çeker ve kafalarıda traşlıdır.

Bi cemaatte Allahı anarsan. Allah seni daha hayırlı bi cemaatte anar. Diye giden hadiste cardı şimdi esma lar Allah ın sıfatıdır değilmi celle celalude büyüklemedir. Bu yüzden Ya hay celle celalü ey büyük ve yüce Olan hay
Gibi

Bu konudada çok ihtilaf vardır görüş ayrılığı. Herkes kendi benimsediğini yapar benim önermeyişimin sebebi esmaların yüceltilmeksizin çekilmesi musallat sebebidir . Rahman acıyan demek şimdi bu zikri ya ve celle celalü demeden çeksen acıyan acıyan acıyan ? Avam cinleri gelip sana acır tekbaşına karanlıkta zikir çekmek bi nevi rituel gibi davet gibidir çoğu kişi bu yüzden rahatsız ediliyor . ben senle veya başkasıyla muhalefet edecek değilim insanlara faydam olsun
İddamı destekleyen değil . Keza bu hususta nefsime fayda veren en ufak bişey yok .
Sitede şu esmayı bu kadar okudum böyle oldu şöyle oldu vebale giriyorsunuz esma veya yücceltme tesbihatında hiçbi problem olmuyorda esmalarda oluyor.
Zikirlerde adap gerekli sen kulsun En güzel sıfatlar O nunsa onu yücelterek anacaksın o sıfadı kime söylediğin belli olacak o kadar sadece sıfatları zikredersen kibirli cinler gelir senin senin güzel sıfatına çöker kendi egosunu tatmin eder Kafirler Allahın cc nin sıfatlarını kendine nisbet eder

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 16.09.23, 16:02
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ben fetva vermiyorum @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ben haramdır şirktir mi dedim caiz değilmi dedim hadis okuyorum ben denk gelmedim Ha denk gelen varsa atsın dedim Ngb abide atı tamam dedim yani bu kadardır .
Ve ilaveten

Bi gün sahabiden iki kişi hz ömer ve ebu bekir ra Bi hususta tartışıyorlar o diyor böyle şu diyo şöyle ihtilafa düştükleri konudada hadis var yani resulün sözü ikisininde aklınagelmeyip tartışıyorlar .

Yani . onlar sahabi her hadisi bilmiyor bizede heralde Zanda bulunulmaması gerek . ilaveten ben googlede bi başlık atıp önüme gelenleri kısa yoldan yapıştır yapmıyorum .
Sadece okuduğum kitaplardan alıntılıyorum .

Herneyse. Din sizindir . hz muhammed sav dışında hiç kimsenin ismet sıfatı yok bu yüzden beşer şaşar şaşmayan ayetlerdir hadislerdir .
O alim şu alim şeytanda alimdi şimdi ise zalim ? Kimse kimsenin itikadına ahiretine kefil değildir delile bakılır beşerin sözüde duvara çalınır .
Esmaül hüsna güzel isimler demektir ve kuranda en güzel isimler onundur diyor kulda edep olmalı saygısından ya ve sonunda celle celalü demeli. Görüş ayrılığı olabilir herşeyi abartan topluluklar var zikri aşıp sayıklamaya geçen var huşusuz çekilen ve ya veya cc eki olmadan çekilen sıfatlar Sayıklamadır .
Samimiyetsiz zikrin anlamı yoktur .
O zikirden nasipte yoktur a alime b alime kime sorarsan sor . samimiyetsiz namazın orucun da karşılığı yoktur samimiyetsiz ibadetin tabanında herdaim riya vardır riya tüm amelleri boşa çıkarır .

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 16.09.23, 16:50
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 04.07.23
Bulunduğu yer: Hiçlikte
Mesajlar: 564
Etiketlendiği Mesaj: 13 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ooooo kardeşim senin bahsettiğin derinin derini olan en mistik konulae en hakiki olsada biz suan belgelerle yani

ayetler
tefsir ile aciklamasi
SAHİH hadisler
sonra Büyük ehli sunnet alimleri

egerki bundan asagi insek bunlarin dinde yeri yoktur gibi iddialari olan goruslerle tartismalari gelicek tssaffuv ehli in dinde yeri olmadigina kadar gidicek

daha suya ayagimizi sokmadan sign sularda dahi yuzmeden
sen okyanusun dipleerindeki hazineye ulasmakdan bahsediyorsun bu tartışma da...



ayete dedigin sey tam anlamiyla tavsiye edilsede arkadas icin yeterli degilmis hadisde bulamamis alimlerde görüşünü davunuyor gibi iddiasindaydi

hem ayet hem hadis hemde buyuk alimlerden sizinde benimde iddiamizi destekleyen belgelerde bulundum bakalim yeterli gelicek mi kendisine..

Kuran okuyorsa İdrak etmesi lazım ztn.Yoksa Okuduğu Kurandan ders çıkarmıyorsa sadece Okuyordur.Kuran sadece okunmaz.Allah Kuranı okuyup Amel etmemiz için göndermiştir.Ona Bakarsan Tecvid Öğrenen Kuran okumayı öğrenen herkes İstediği Zaman Okuyabilir ama Amel etmeye gelince zorlarına gelir işte.Asıl Önemli Olan Hem Kuranı Okuyup Hem Amel etmek.Kuranın içindeki Ayetlere ters şeyler söyleyenler gelip burada Allah diyip Müslüman ayağına yatmasın.1Ayeti İnkar eden Kafirdir ve Ne İmanı Olur Ne de Namazı kabul olur.

Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 16.09.23, 17:10
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben fetva vermiyorum @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ben haramdır şirktir mi dedim caiz değilmi dedim hadis okuyorum ben denk gelmedim Ha denk gelen varsa atsın dedim Ngb abide atı tamam dedim yani bu kadardır .
Ve ilaveten

Bi gün sahabiden iki kişi hz ömer ve ebu bekir ra Bi hususta tartışıyorlar o diyor böyle şu diyo şöyle ihtilafa düştükleri konudada hadis var yani resulün sözü ikisininde aklınagelmeyip tartışıyorlar .

Yani . onlar sahabi her hadisi bilmiyor bizede heralde Zanda bulunulmaması gerek . ilaveten ben googlede bi başlık atıp önüme gelenleri kısa yoldan yapıştır yapmıyorum .
Sadece okuduğum kitaplardan alıntılıyorum .

Herneyse. Din sizindir . hz muhammed sav dışında hiç kimsenin ismet sıfatı yok bu yüzden beşer şaşar şaşmayan ayetlerdir hadislerdir .
O alim şu alim şeytanda alimdi şimdi ise zalim ? Kimse kimsenin itikadına ahiretine kefil değildir delile bakılır beşerin sözüde duvara çalınır .
Esmaül hüsna güzel isimler demektir ve kuranda en güzel isimler onundur diyor kulda edep olmalı saygısından ya ve sonunda celle celalü demeli. Görüş ayrılığı olabilir herşeyi abartan topluluklar var zikri aşıp sayıklamaya geçen var huşusuz çekilen ve ya veya cc eki olmadan çekilen sıfatlar Sayıklamadır .
Samimiyetsiz zikrin anlamı yoktur .
O zikirden nasipte yoktur a alime b alime kime sorarsan sor . samimiyetsiz namazın orucun da karşılığı yoktur samimiyetsiz ibadetin tabanında herdaim riya vardır riya tüm amelleri boşa çıkarır .
fetva vermiyorsunda şu olmayan bu nu yapamyan yanlışdadır diyorsun ceki mesajlarındada genelike senin fikrindeo lmayanlara küfür ehli olduğunu şirk koştuklarınıda solediğin olmuştu düşünce tarzı genelikle değişsede o an enyi savunuyorsan kesinlik yoksa bile ihtilaflı bir konuysa bile ihtilaf yok dediğim haktır yanlış olamaz gibi iddialarda bulunup insanları yonlendiriyorsun

bak açıklamamaın başında senin iddian şu benimki şu dedim
senin iddana uymuyanlara günah işliyor gibi yada şirk kşuyor gibi bir algı yonlendirme yapman asıl mesele

google den okuyunca araştırma olmuyorda kitapdan okuyunca araştırmışmı oluyoruz?

copy paste ben yapmıyorum hem ktiap hemde bolbol google luyorum araştıramlarımda bayda faideli oluyor kitaplara bianen

heh işte sahabelerin kendi aralarında yaşadıkları ihtilafları biliyor her hadisi bilmediğini iddia eder ve kabul edersen artık bbirşeyleri savuunurke nbence doğrusu budur demeni öneririm

hadis bulamadım dedin gösterdim ayetide gösterim büyük alimlerin yorumunuda gösterdim bu konuda sen ise

yani tecrübeme göre bir esma süreklitekrarlanırsa musallat çeker gibi zayıf temelli olmayan tasafuvi bir iddiada bulundun havas alimi değilsen belkide bu iddian tamamen yanlış?
bende havas alimi değilim ama imamı azam imam muhydini rabbani vb büyük alimlerin tertiplerine bunlar yanlış dersen fikir ayrılığına düşeriz

ki zaten doğru olduğuna yonelik iddamı belgelendirdim

bak bir yanlış daha ismet sıfatı sadece hz muhammed sav e değil allağın yaratığı tüm peygamberle has bir sıfattır ki onlar dahi günah denilemeycek ufak hataları olduğuda rivayet edilir beşer oldukları tabiatlarından ötürü

beşer şaşmayan ayetlerdir hadisler ise güvenirliği kaynak önceliği vs göre ayrılır en büyükü sahih hadislerdir yani hadis yazma konusunda uzman izinli olan ve birbirilerini aldıkları seneti aynımı değilmi diyip kontrol edip aynı olduğuna karar verilenlerdir

birden fazla alimin onayı imzası olanlardır desemdah a kolay anlaşılır gibi

hata bi vakit hadislerde o kadar çok tartışılma olmuşki hadislerin yazılması yasaklanmışdır bir dönem kuranla karıştırılmasın diye
yazılı olarak rivayet edilmesinede resulun sözleri izin verilmiş

"Ebû Said el-Hudrî'den rivayet edildiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur: "Benden (Kur'an dışında bir şey) yazmayın. Kim, Kur'an'dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin. Benden rivayet etmenizde bir sakınca yoktur. Kim benim adıma yalan söylerse, cehennemdeki yerine hazırlansın! "

din benim değil allahın dinidir ben tebliğ edip hatırlatıyorum insanlara...

ya o alimdi şuanda zalim nasıl bir örnek akıl var nizam var beddiüzaman gibi büyük alimler soylediklerine muhalefet mi ediyorsun hani desenki imamı azamın yada büyük başka bir alimin talebesinin verdiği fetva şu yonde bu zayıftır kendisi şu görüşü benimsediği için pek dikkate alınmaz falan anlarım da büyük alimlerden birisini bu açıklamasını nasıl şeytan ile kıyas edersin?

kefil olamaz zaten itikadına kimse kimsenin son nefesde tövbe edip afedilmeyceğini de allah ve dilediği kulları dışında da haberi olamaz veya itikadından

hayır iddana halen katılmıyorum allahı anaraken saygı ibaresi oalrak ya yada c.c yada başka bir sıfat zorunluluk değildir dileyen bu sıfatlar olamdanda sınırsız kere de sayılı olarakda çekebilir birçok delil ilede bu görüşümü desteklerim öncedende zaten konuştk bunu delileri de var okumak tekrar istersen

huşu ne biliyormusunki?
kendinden geçerek zikri çekilmezmi diyiceksin?
olmadı ayaktada zikir çekilmez saygısızlıkdır oturarak de de bir zaatın dediği gibi ayete muhalefet edenlerden ol istersen?

allahı anmanın abartısı yok bol bol aabilir ömrünü de sadece zikire verebilir resul un tavsiyyeleri var ibadet konusunda çok yoğunlşamak istiyenlere bu yüzden azaltılması da gerekir fakat ne farz ne haram aksine bol bol sevabı var

samimiyetsiz zikrin anlamı olsun olmasın allah ona belki 1000 verir belki 1 onu katında saklıdır sevabı ecri...

elbete samimi çekmesi daha efdal güzel hoş faziletli olucaktır ama allah bilir en iyisini

allahı ansında isterse samimi isterse samimiyetsiz ansın ayet ve bu konuda gayet açıkdır şahsi fikrim

allah allah nasipte yoktur diyorsun yine helal e ahram demek misali kendince samimiyetsiz zikir çekenlere nasipinde yokturdiyerek allahın verceği nimete karara beşeri birisi olarak net bir iddada bulundun yine hayret ettim yanılıyorsun

nasipi vardır allah dilediği kadar verir yada vermez onu nkatında saklıdır ecri sevabı nasipi

"O zikirden nasipte yoktur a alime b alime kime sorarsan sor . samimiyetsiz namazın orucun da karşılığı yoktur samimiyetsiz ibadetin tabanında herdaim riya vardır riya tüm amelleri boşa çıkarır ."

bu lafına ithafen samimiyetsizde olsa allahı anan birisinin resulun şu hadisi ile cevaplıyayım

“Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben 'Elif Lâm Mîm' bir harf demiyorum. Aksine 'Elif' bir harf, 'Lâm' bir harf, 'Mîm' de bir harftir.” (Tirmizî, Sevabü’l-Kur’ân, 16)


gayet net allah demek ister içten yana yana aşkla soyle sevapı nasipi değeri anlamı vardır

samimiyetsizde olsa söylemenin aynı şekilde sevabı vardır ama 1 sevabmı 10 mu 1 milyonmu verir onuda allah bilir ona kalmışdır

ama allah dese biri samimi olmsa bile bunun nasipide değeride anlamıda sevabıda öbür tarafda ahirete ÇOK fazla değeri vardır

Allah el adl dır adaletli olandır bir noksan bile şaşmaz adaletinden mianında hiçbirşey

kafirinde rızkını verir mümin olanında ve kesinlikle bir kere ömrü boyunca allah demiş birisi ile hiç dememiş birisi arasında ki fark baya bir büyüktür ahiretede gayet net anlaşılıcaktır

Alıntı:
BenBenMiyimm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kuran okuyorsa İdrak etmesi lazım ztn.Yoksa Okuduğu Kurandan ders çıkarmıyorsa sadece Okuyordur.Kuran sadece okunmaz.Allah Kuranı okuyup Amel etmemiz için göndermiştir.Ona Bakarsan Tecvid Öğrenen Kuran okumayı öğrenen herkes İstediği Zaman Okuyabilir ama Amel etmeye gelince zorlarına gelir işte.Asıl Önemli Olan Hem Kuranı Okuyup Hem Amel etmek.Kuranın içindeki Ayetlere ters şeyler söyleyenler gelip burada Allah diyip Müslüman ayağına yatmasın.1Ayeti İnkar eden Kafirdir ve Ne İmanı Olur Ne de Namazı kabul olur.
hem fikiriz hem anlamaları kuranı okurken meale bakıp hemde zikri etmeli amel etmeli yşaantısın ordaki nasihata korkutucu örneklere göre inşa etmeli

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Allah vardır demek bir şey değildir. Sende Allah var mıdır yok mudur? Hal Tasavvuf Sohbetleri 5 19.02.24 20:26
izinli zikir çekmek Skoda Zikir 0 19.01.23 11:11
Allah Bu İsimleri ile 1.Kat Meleklerini Yarattı !! Eylül Huddam ilmi 8 22.06.22 18:18
Kalple Zikir Çekmek Mi? Sesli Zikir Çekmek mi? Mehmet29 Sorularınız 9 29.03.21 18:32
Allah-ın Fiili İsimleri Nelerdir? Havasokulu ALLAH (c.c) 6 18.02.19 18:43


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147