|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
||||
|
||||
onlara gore ibni teymiye en buyuk alimdir, ibni kesir, ibni kayyim, zehevi ve abdülvehhab en buyuk alimlerdendur, tasavvuf ehlinin ve tarikat ehlini küfur ehli olarak görürler
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#12
|
||||
|
||||
Mutasavvıf Ebu Bekir Varrak’ın şu sözü çok güzeldir: ‘’İlim konusunda kelamla yetinip te fıkhı ve tasavvufu bir yana atan zındık olur. Tasavvufla iktifa ederek kelam ve fıkhı bir yana bırakanlar bidatçı olurlar. Fıkıhla yetinerek tasavvufu ve kelamı bir yana bırakanlar ise fasık olurlar.’’ ( İlk Zahid ve Sufiler Tabakatu’s-Sufiyye (Arapça-Türkçe) Ebu Abdurrahman Es-Sülemi) ‘’Fıkıh bilmeyen sufi zındıktır, tasavvuf bilmeyen fakih fasıktır.’’ Sözü tasavvufta meşhurdur. Kuşeyri, Serrac, Kelebazi, Mekki, Hücviri ve Gazali gibi ilk ve hakiki sufiler aşırı sufiliğe (Gulat-ı sûfîye) sürekli olarak karşı çıkmışlar, aşırı mistikliğin dini de ilmi de mahvedeceğine dikkat çekmişlerdir. Bu bakımdan kelam ve selef alimlerinin haklı görünen şüphelerini paylaşmışlardır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#13
|
||||
|
||||
Alıntı:
|
#14
|
|||
|
|||
Bilmelisin ki, Allah şöyle buyurdu: ‘İster Rahman diye ister Allah diye dua edin, en güzel isimler O’na aittir: Burada bir sır vardır: İsmin bir manası bir de sûreti vardır. İsmin manasıyla Allah’a dua edilirken sûretiyle Rahman’a dua edilir. Çünkü Rahman, nefes (sahibi) diye nitelenmiştir. Nefes ile ilahi kelimeler boşluk mertebelerinde ortaya çıkar. Alem de o boşlukta ortaya çıkmıştır. Öyleyse O’na ancak ismin sûretiyle dua ederiz. İsmin ise, bizde iki sûreti vardır. Birincisi, nefeslerimizden ve harflerimizin terkibinden meydana gelen sûrettir. Bu yö*nüyle isim, kendisiyle dua ettiğimiz şeydir ve bunlar ‘ilahi isimlerin isimleridir.’ Bunlar, isimlerin üzerindeki elbiseler gibidir. Biz nefeslerimizin sûretlerinden ibaret olan bu isimlerin sûretleriyle, ilahi isimleri söyleriz. İlahi isimlerin ise, söyleyen ve kelam özelliğiyle nitelenen olması nedeniyle Rahman’ın nefesinden gelen sûretleri vardır. Bu sûretlerin ardında ise bu sûreder için ruhlar mesabesindeki manalar bulunur. O halde ilahi isimlerin sûretlerinin varlığı -Ki Hak onlarla kendisini zikreder- Rahman’ın nefesindendir. ‘En güzel isimler O’nundur.’ Bu sûretlerin ruhları ise, keyfıyetle nitelenemeyen ve nefesin hükmünün dışındaki Allah ismine aittir. Öyleyse (Allah isminden gelen) bunlar, Rahman’ın nefesinden meydana gelen isimlerin sûretleri için harfler karşısındaki manalar gibidir.
Muhyiddin ibn-i Arabi (k.s) Fütuhat ı Mekkiye C.8/Sf.380 |
#15
|
||||
|
||||
Hayvanlar ve melekler devamlı zikir halinde iken neden insanın zikir etmesi yanlış olsun.
|
#16
|
||||
|
||||
Alıntı:
58. Sen ölmeyen ‘O diriye’ güven! O’nu övgü ile tesbih et. O kullarının günahlarından haberdardır. Öyleyse, büyük Rabbinin ismini ulula/tesbih et/yücelt! 15. Ve Gerçek şu ki, Biz Davud’a ve Süleyman’a bir ilim verdik. Dediler ki: “İnanan kullarının birçoğundan bizi farklı kılan Allah’a övgüler olsun!” 111. De ki “Yaptığını güzel yapmak Allah’a mahsustur. Çocuk edinmemiştir. Yetki kullanmada ortağı yoktur. İhtiyaçtan dolayı edindiği bir velisi de yoktur. O’nun büyüklüğünü iyi kavra. O’nu yücelttikçe yücelt” En güzel isimler onundur . esmaların tevili yapılmış her esma bi anlama gelir misal benim adım emine ? Bana herseslenen adımın anlamının bilincinde olarakmı seslenir ve benim adımla beni çağıran yüceltir mi ? İsim sıfat tevhidi Allahın tüm isimlerini kabul ediyoruz tevilde bulunmuyoruz Allah Allah diye zikretmek Ya eki yok cc eki yok ilahami sesleniyorsun yoksa dişardaki hasana mı ? Alimler Allah tan bahsedince Allah subhanallahi ve taala diyor . 2 gr bilgiyle biz kendimizi Alim sanıyoruz Adam hadis ilmini Kuranı meal arapça ezbere biliyor ve 1 hadiste prygamber Secde halindeyken ya hayyum ya kayyum die saatlerce zikretmiş onun samimiyetinde zikretmek nerde saatlerce tlde istagrama bakıp yotubeden video izkeyip zikir çekmek nerde ? Esma zikiriyle ilgili tek bi hadise rastladım ama araştırmadım daha Cihadda yapılan zikirin samimiyeti nerde bizdeki samimiyet nerde daha biz Esmaların Anlamını bilmiyoruz . her okuyuşta o bilinçte Olalım herneyse Kuran ve sünnet dışında hiçbiyere yönelmeyenler vehhabi değil keza isminin sonunda vehhab olan bi alimdi kendilerini vehhabilere nisbet etmiyorlar kendilerini selefin izine yoluna nispet ediyorlar . Esma zikirkerinde ya ve cc eki olmalıdır . İlahi zikrettiğiniz belli olsun ve sonundada bu isminin hürmetini fulan haceti talep ediyorum diyip bitirilmelidir . Allah cc ebu hanzaladan Razı olsun türkiye ye tevhid nedir öğretti. Ayetşerin bi kısmını gizleyip nefsine gelenleri açmadı pembe gözlüklü hocalardan olmadı Kendisini dinlemiyorum şuan dinimi fulan hocadan degil bizat kendim öğreniyorum sizde öyle yapın beşar şaşar ve biçok hadis var size ulaşanşarla amel edin keza hepsini öğrenme imkanı yok Vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#17
|
||||
|
||||
Alıntı:
Tekfir gelenek herkes herkese muhalefet yüzlerini bi türlü Allah a çeviremediler kimse şu ayet bu ayet bu hadis değilde o alim bu alim şu alim alimleri salın mezarında rahat uyusunlar Kuran ne diyor sünnet nediyor bak nefsine diş getirirsen amel et herkes kafir herkes kendini islama nisbet ediyor ihtilafa düşülen her konuyu kıyamette Allah cc haber verecek kendimizi kahretmeye gerek yok
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#18
|
||||
|
||||
Evet, burayı dehşet ile takip ediyorum. Allah azze ve celle dostlarına, meclislerine dil uzatıp tekfir eden bu zavallıları övüp duran oldukça muhalefet edeceğim. Dinini yeni öğrenen kardeşleri de böyle böyle uzak tutmaya çalışacağız bunlardan. Bu tarz adamları savunanlar ile ilmi münakaşaya girilmez! Sadece çevresine kimse yanlışlıkla toplamasın diye mücadele edilir. Ülkenin bir numaralı gündemi budur. Insanlar ailelerini tekfir ediyor, yuvalar dağılıyor. Ümmet bölünüyor.
|
#19
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#20
|
||||
|
||||
Alıntı:
bende sadece allahi sade bir şekilde zikir edilir iddiasını savunuyorum hemden ayet ve hadis verelim hadis bulamadim diyordun ya hani cihat edenlerin samimiyeti demisdin ya alimlerce desteklenen beddiuzaman vb : , bütün Mushaf’ta Allah lafz-ı celalinin en çok “Allah’ı çok zikredin.” ayetinin yer aldığı sayfada on altı defa zikredilmiştir. rahman be rahimden sonra en cok anilan lafzdir hadis: Hz. Peygamber (asm) “Amellerinizin en hayırlısı, Rabbiniz katında en makbul, derecelerinizi en fazla yükselten, sizin için altın ve gümüş infak etmekten daha hayırlı, boyunlarını vurduğunuz ve onların da boyunlarınız vurduğu bir savaş alanında düşmanlarınızla karşılaşmaktan daha hayırlısını size haber vereyim mi?” diye sordu; orada bulunanlar “Evet.” dediler. O da “Allah’ı zikretmek.” diye buyurdu. (İbn Mace, h. no: 3790) ALLAHİ ZİKİR ETMEK demis ( ALLAH C.C/SUBHANALLAH diyerek zikir etmek (..............allah.................... diyerek zikir etmek sadece dememis) bu hadis iddiani çürütür.... zaten ayetlerde var bir suru misal: ALLAHİ ANIN Allah isminin anılmasını birde su sebebden bize tavsiye etmis hatirlatici olsun diye (eline ip bagla yada tesbih gezdir allahi hatirlamana haflete dusmemene vesile oluyorsa bunlarda faideli allahin nimetleridir hata sevabı vardir ve boldur) “Onlar (takva sahipleri öyle kimseler) ki çirkin bir iş yaptıklarında veya kendi nefislerine zulmettiklerinde, peşinden hemen Allah'ı zikrederler / anarlar, günahlarının affedilmesini dilerler…” (Al-i İmran, 3/135) “ Onlar (takva sahipleri) ayaktayken de otururken de yatarken de Allah'ı zikrderler / anarlar ve göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler...” (Al-i İmran, 3/191) Onlar (o hidayete erenler), iman eden ve kalpleri Allah'ı zikretmekle / anmakla huzura kavuşan kimselerdir. Bilin ki kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28) en absurt savunman allah allah diyince hasanimi cagiriyoruz baska ilahimi gibi olandi hem saygisizca hemde ağır allah esmasi isik gibidir diger tum esmalari icinde barindirir sebeblerinden birisi ise kuranda en çok anilan esmalardan birisi olmasindandir kisa olsun diye derinlemesine bu iddiayi acmiyorum hadisde de belirtildiği uzere 99 esma vardi resmi olarak allah lafzi hepsini kapsadigi icin en cok bu esmanin AN MA .ZİKİR edilme hatirlatici olarak kullanılması uzerine kuranda işaret verilmisdir... yani Dinimizde Emine ile cagirinca zaten isimler anlamlarinsebebiyle isim olmusdur anlamsiz demek cok cahilce... bu iddiami destekleyen baska bir iddia ise dinimizde YAMAN VE KEZBAN vb kulaga hosngeelsin gelmesin anlami dinen kabul gormemis bir bireye yakistirilmayan alimlerce ittifakda edilmis olduğu.uzere yasaklanmisdir hadislerdede bunu destekleyen seyler vardir İsim dediğin kuyamet gunu cagirilicagi hayatinda karekterine etki gosteren ozek bir olgu dur "ya eki olmayinca ilahi mi dışardaki hasanimi sesleniyor" demek sapkin bir düşünce dir yukardaki belgelerde fazlasiyla yeterlidir sen halen alimler allahi yucelten sifatlarla anıyor 2 gr bilgimizle diyorsun onlar farz olduğu aksi durumda hasan masan iddialari yuzunden degil saygidan edebten diyor ama aksi sekli olan benim iddiamada bir kismi dinen cevaz yokdur caiz degildir yaptigin haramdir gibi asla ibareleri bulunmuyorlar ama kendilerinin yaptığı gibi anma metodunu hadisle ayetle bak boyle ansan sevabi daha bol daha faziletli tarzinda hatirlatiyorlar... ben hanefiyim malikiler ve hanefiler de seled grubundandir kardesim ne alaka konu ile benimse istediğin görüşü ebu hanza dan önceki osmanlidaki arabistandakj alimler alik degilmiymis bu osmanlida ki naksilerdir mevlana celaledin rumi dir diher tarikatların ehlsi sunnet uzere duran lari vs si alim degilmi? beddiuzaman alim degilmi kardesim senin bu soruna aciklama yapmis ve allah allah diye anilmasini onaylamis döneminde? bu asagidaki iddia sa beddiuzaman in aciklamasi Tarîkatın dinî ve uhrevî ve ruhanî çok mühim ve ulvî neticelerinden sarf-ı nazar, yalnız âlem-i İslâm içindeki kudsî bir rabıta olan uhuvvetin inkişafına ve inbisatına en birinci, tesirli ve hararetli vasıta tarîkatlar olduğu gibi; âlem-i küfrün ve siyaset-i Hristiyaniyenin, nur-u İslâmiyeti söndürmek için müdhiş hücumlarına karşı dahi, üç mühim ve sarsılmaz kal'a-i İslâmiyeden bir kal'asıdır." "Merkez-i Hilafet olan İstanbul'u beş yüz elli sene bütün âlem-i Hristiyaniyenin karşısında muhafaza ettiren, İstanbul'da beş yüz yerde fışkıran envâr-ı tevhid ve o merkez-i İslâmiyedeki ehl-i imanın mühim bir nokta-i istinadı, o büyük câmilerin arkalarındaki tekyelerde "Allah Allah!" diyenlerin kuvvet-i imaniyeleri ve marifet-i İlahiyeden gelen bir muhabbet-i ruhanî ile cûş u huruşlarıdır.” (bk. Mektubat, s. 445-446) alim mezaridna rahat uyusun diye mi bunca arastirma bunca sohbet bunca ilim yolunda ömrünü çürümüş tam tersi yazdiklarinkendisinden sonrakilere de isik olsun kendisi kadar yorulmasin kolaylik olsun diye yapmışlar sadakayi carriye olsun diye...
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Allah vardır demek bir şey değildir. Sende Allah var mıdır yok mudur? | Hal | Tasavvuf Sohbetleri | 5 | 19.02.24 20:26 |
izinli zikir çekmek | Skoda | Zikir | 0 | 19.01.23 11:11 |
Allah Bu İsimleri ile 1.Kat Meleklerini Yarattı !! | Eylül | Huddam ilmi | 8 | 22.06.22 18:18 |
Kalple Zikir Çekmek Mi? Sesli Zikir Çekmek mi? | Mehmet29 | Sorularınız | 9 | 29.03.21 18:32 |
Allah-ın Fiili İsimleri Nelerdir? | Havasokulu | ALLAH (c.c) | 6 | 18.02.19 18:43 |