#61
|
||||
|
||||
Alıntı:
Mü’minlerin annesi Cüveyriye Binti’l–Hâris radıyallahu anhâ’dan rivâyet edildiğine göre, Resûl–i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem bir gün sabah namazını kıldıktan sonra, Hazret–i Cüveyriye namaz kıldığı yerde oturmakta iken, erkenden evden çıktı. Kuşluk vakti tekrar eve döndü. Cüveyriye radıyallahu anhâ’nın hâlâ yerinde oturmakta olduğunu görünce: “Yanından ayrıldığımdan beri hep burada oturup zikirle mi meşgul oldun?” diye sordu. O da: – Evet, diye cevap verdi. Bunun üzerine Peygamber aleyhisselâm şöyle buyurdu: “Senin yanından ayrıldıktan sonra üç defa söylediğim şu dört cümle, senin sabahtan beri söylediğin zikirlerle tartılacak olsa, sevap bakımından onlara eşit olur: Sübhânallâhi ve bi–hamdihî, adede halkihî ve rızâ nefsihî ve zinete arşihî ve midâde kelimâtihî:" "Yarattıkları sayısınca, kendisinin hoşnut olduğunca, arşının ağırlığınca ve bitip tükenmeyen kelimeleri adedince ben Allah’ı ulûhiyyet makamına yakışmayan sıfatlardan tenzih eder ve O’na hamdederim.” (Müslim, Zikir 79. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Vitir 24) Müslim’in diğer bir rivayeti şöyledir: “Sübhânallâhi adede halkıhî, sübhânallâhi rızâ nefsihî, sübhânallâhi zinete arşihî, sübhânallâhi midâde kelimâtihî." (Müslim, Zikir 79. Ayrıca bk. İbni Mâce, Edeb 56) Tirmizî’nin rivayeti ise şöyledir: “Sana okuyacağın bir zikir öğreteyim mi? Sübhânallâhi adede halkıhî, sübhânallâhi adede halkıhî, sübhânallâhi adede halkıhî; sübhânallahi rızâ nefsihî, sübhânallahi rızâ nefsihî, sübhânallahi rızâ nefsihî; sübhânallahi zinete arşihî, sübhânallahi zinete arşihî, sübhânallahi zinete arşihî; sübhânallahi midâde kelimâtihî, sübhânallahi midâde kelimâtihî, sübhânallahi midâde kelimâtihî, dersin.” (Tirmizî, Daavât 104. Ayrıca bk. Nesâî, Sehv 94) Resûl-i Ekrem aleyhissalatü vesselam o gün sabah namazından sonra Hz. Cüveyriye’nin yanından ayrılıp kuşluk vakti tekrar eve döndüğünde, onun hâlâ namaz kıldığı yerden ayrılmadan zikirle meşgul olduğunu gördü. İbadete ve zikre düşkün olan annemize, bazı zikirlerin diğerlerinden daha değerli olduğunu ve insana daha çok sevap kazandırdığını anlatarak ona bu hadisteki zikri öğretti. Peygamber Efendimiz (asm)'in öğrettiği dört kelimeden biri, “Sübhânallâhi adede halkihî: Ben Allah’ı uluhiyet makamına yakışmayan sıfatlardan yarattıkları sayısınca tenzih ederim.” cümlesidir. İlk rivayete göre Efendimiz tesbihe bir de hamd ekleyerek aynı şeyi söylemiştir. Yarattıklarının sayısını şüphesiz sadece Allah Teâlâ bilir. İşte bu ve daha sonra gelecek ifadelerle Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm), Cenâb-ı Hakk’ı sayıya gelmeyecek derecede çok tesbih ettiğini ifade buyurmuştur. “Sübhânallahi rızâ nefsihî: Ben Allah’ı, O’nun rızasını kazanmak için kendisinin hoşnut olacağı sayıda tesbih ederim, demektir. Cenâb-ı Hakk’ın hoşnutluğunun ne kadar tesbih etmekle kazanılacağını bilmek mümkün değildir. İşte bu sebeple Efendimiz (asm)'in bu zikri de sayılarla ifade edilemeyecek kadar geniş kapsamlıdır. “Sübhânallahi zinete arşihî: Ben Allah’ı arşının ağırlığınca tesbih ederim, demek olup yine sayıya gelmez muazzam bir miktarı ifade etmektedir. Senedi zayıfça olmakla beraber bir hadîs-i şerîfte Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm) arşın büyüklüğü hakkında şöyle bir misal vermektedir: "Yedi kat gök ile yedi kat yer, Allah'ın kürsüsü yanında, çölün ortasına atılmış bir yüzük halkası kadar küçük kalır. Arşın kürsüye göre büyüklüğü ise, çölün halkaya olan büyüklüğü kadardır." (İbn Belbân, el-İhsân fî takrîbi Sahîhi İbni Hibbân, II, 66, nr. 361) “Sübhânallahi midâde kelimâtihî: Ben Allah’ı O’nun bitip tükenmeyen kelimeleri sayısınca tesbih ederim, demektir. Resûlullah aleyhissalatü vesselam bu sözle, Allah Teâlâ’nın kelimelerinin saymakla bitmeyeceğini anlatmak istemiştir. Şu ayet-i kerîme de bunu belirtmektedir: “De ki: Rabbimin sözlerini yazmak için denizler mürekkep olsaydı, bir o kadarını daha ilâve etseydik, Rabbimin sözleri tükenmeden denizler tükenirdi.” (Kehf, 18/109) Peygamber Efendimiz (asm) bu zikirlerde sayıya gelebilecek şeylerin yanında, sayıların bile âciz kaldığı ifadelerle zikrini tamamlamıştır. Bu da göstermektedir ki, Resûlullah’ın öğrettiği zikirler, başkalarının hazırladığı zikirlerden çok daha anlamlı ve faziletlidir. Hadîs-i şerîfte gördüğümüz üç farklı rivayetin her birini Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm)'in tavsiye etmesi muhtemeldir. Herkes bunlardan sadece birini veya istiyorsa her birini okuyabilir. Buna göre: - Peygamber Efendimiz (asm)'in öğrettiği zikirler son derece kapsamlı ve geniş manalıdır. - Bazı zikirler diğerlerine göre daha üstün olduğundan, o zikirleri daha çok söylemeye gayret etmelidir. - Allah Teâlâ samimiyetle yapılan az işe çok sevap lütfeder.
__________________
Unutmayasın.Elindeki Sırrı Saklayamayana. Yeni Sır Vermez.Sırların Sahibi. Şeyh-ül Ekber Muyhiddin İbn’ül Arabi KS |
#62
|
||||
|
||||
Alıntı:
dinin zahiri yonunde su esmayi su kadar okursan şu olur diye bir sey varmi? dinin zahiri yonunde vefk tilsim azaim ilmi var mi? hem batini yönune yonelip hemde mursit gereklimi ? öyle yansitiliyor demek hata etmektir
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#63
|
||||
|
||||
Alıntı:
Le ilehe illalahu lehul mulku ve lehul hem La ilahe illahu lehul mulku lehul hemd Le ilehe illahu vela havle vela kuvvete illa billah En güzel büyükleme yesbihatı bi hadiste bu tesbihatta Allah kul ile konuşuyor hadisten alıntodır çok şükğr ezberde Ve rabbeke fe kebbir ? Rabbini trkbir ile yücelt Allahu ekbef Yani ben ne kuranda nede hadislerde esma zikri çekin die bişi görmedim ha böyle hadis varsa söyleyin öğreneyim tirmizinin hadislerine geçtim daha görmedim buharide Abi birde arapçann varsa elimde arapça bi Hadis kitabı var onu tercume edemezmisin eski ve sahifesi çoktur 1 2 yılda olsun beklerim
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#64
|
||||
|
||||
Le ilehe illalahul vehdehu şe şerike leh unutmuşum
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#65
|
||||
|
||||
Alıntı:
------------------- Kütüb-ü Sitte - Hadisler 400 : -"Allah'ın Kitabı (na uymak)dır. O'nda sizden önceki (milletlerin ahvâliyle ilgili) haber, sizden sonra (kıyamete kadar) gelecek fitneler ve kıyâmet ahvâli ile ilgili haberler mevcut. Ayrıca sizin aranızda (iman-küfür, taat-isyân, haram-helâl vs. nevinden) cereyân edecek ahvâlin de hükmü var. O, hak ile batılı ayırdeden ölçüdür. O'nda herşey ciddîdir, gâyesiz bir kelâm yoktur. Kim akılsızlık edip, O'na inanmaz ve O'nunla amel etmezse, Allah onu helâk eder. Kim O'nun dışında hidâyet ararsa Allah onu saptırır. O Allah'ın sağlam ipidir. O, hikmetli olan zikir dir, O dosdoğru yoldur. O, kendine uyan hevaları koymaktan, kendisini (kıraat eden) delilleri iltibastan korur. Alimler ona doyamazlar. Onun çokca tekrarı usanç vermez, tadını eksiltmez. İnsanı hayretlere düşüren mümtaz yönleri son bulmaz, tükenmez, O öyle bir kitaptır ki, cinler işittikleri zaman şöyle demekten kendilerini alamadılar: "Biz, hiç duyulmadık bir tilâvet dinledik. Bu doğruya götürmektedir, biz onun (Allah kelâmı olduğuna) inandık" (Cin 1). Kim ondan haber getirirse doğru söyler. Kim onunla amel ederse ücrete mazhar olur. Kim onunla hüküm verirse adaletle hükmeder. Kim ona çağrılırsa, doğru yola çağrılmış olur. Ey A'ver, bu güzel kelimeleri öğren." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 400 : Ebu Dâvud, Salât 349, 1455. H; Tirmizî, Kırâ'at 3, 2946 H.; Müslim, Zikir 38, 2699 H; İbnu Mâce, Mukkaddime 17, 225. H. Kütüb-ü Sitte - Hadisler 1400 : "Dileyen telbiye getirirdi, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) müdâhale etmezdi. Dileyen tekbir getirirdi, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)ona da mudâhale etmezdi! Dileyen de tehlil getirirdi, ona da müdâhale etmezdi. Bizden kimse, (farklı zikir ler de bulunduğu için) arkadaşını ayıplamazdı. " Kütüb-ü Sitte - Hadisler 1400 : 1481 - Nübeyşe (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Biz sizleri, kurbanların etinden üç günden fazla yemenizi, birçoğunuza kurban eti ulaşsın diye yasaklamıştık. Şimdi, Allah Teâla bolluk verdi. Artık yiyin, biriktirin ve ücret isteyin. Haberiniz olsun, bu bayram günleri yemek, içmek ve zikir günleridir." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 1500 : 1523 - Hz. Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhisslâtu vesselâm) ilerledi, Mekke'ye girdi. (Doğru Beytullah'agiderek) Haceru'1-Esved'e geldi, (ilk iş) onu istilâm buyurdu. Sonra Beytullah'ı (yedi şavtta) tavaf etti. (Tavaf tamamlanınca) Safâ tepesine geldi, oradan beytullah'a baktı. Ellerini kaldırıp Allah'ı (tekbir, tehlil, tahmid ve tevhitle zikretmeye başladı ve Allah'ın zikretmesini dilediğince zikretti, dua etti. Bu sırada Ensâr (radıyallahu anhüm) da onun aşağısında (aynı şekilde zikir ve duada bulunuyordu)." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 1800 : "Ey Allah'ın Resülü! dedi, bu zikir Allah içindir. (O'nu senâdır), kendim için dua olarak ne söyleyeyim?" Kütüb-ü Sitte - Hadisler 2800 : 2847 - İbnu Mes 'ud (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) teşehhüd okuyunca şu mealde zikir de, duada bulunurdu: "Hamd Allah'adır, O'na sığınır, O'ndan mağfiret dileriz. Nefislerimizin şerrinden de O'na sığınırız. Allah kime hidâyet verirse onu kimse sapıtamaz, kimi de sapıtırsa onu kimse hidayete götüremez. Şehâdet ederim ki, Allah'tan başka ilah yoktur. Yine şehâdet ederim ki, Muhammed O'nun kulu ve Resûlüdür. O'nu hak ile, Kıyametten önce müjdeleyici ve korkutucu olarak gönderdi. Kim Allah ve Resûlüne itaat ederse doğru yolu bulmuştur. Kim de o ikisine isyan ederse, (bilsin ki) sadece kendisine zarar verir, Allah'a hiç bir zarar verermez." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 3200 : Müslim, Zikir 95, (2738). Kütüb-ü Sitte - Hadisler 4400 : "Yani Allah Teâla Hazretleri benim ismimi size zikir mi etti?" diye sual etti. Aleyhissalatu vesselam: Kütüb-ü Sitte - Hadisler 4600 : "Namaz, oruç ve zikir Allah yolunda infak üzerine yediyüz misli katlanır." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 5800 : - Konuşma halimin zikir olmasını, Kütüb-ü Sitte - Hadisler 5800 : "Ademoğlu'nun, emr-i bi'l-ma'ruf veya nehy-i ani'l-münker veya Allah Teâla hazretlerine zikir hariç bütün sözleri lehine değil, aleyhinedir." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 6100 : 6198 - Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Müslüman bir kimse, namaz ve zikir için mescidi vatan edindiği (çokca gitmeyi alışkanlık haline getirdiği) zaman Allah'ın onun bu halinden duyduğu sevinç, tıpkı gurbette adamı olan kimselerin onun yanlarına dönmesiyle (kavuşmaktan) duydukları sevinç gibidir." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 6200 : 6272 - Hz. Cabir İbnu Abdillah radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam (bir gün) bize hitap etti ve dedi ki: "Ey insanlar! Ölmezden önce Allah'a tevbe edin. (Musibet hastalık, yaşlılık gibi) ağır meşguliyetlere düşmezden önce salih ameller işlemede acele edin. Çok zikir ederek, gizli ve açık çok sadaka vererek Allah'a karşı üzerinizdeki borcu ödeyin ki bol rızka, ilahi nusrete ve ıslah-ı hale mazhar olasınız. Bilesiniz Allah, benim içinde bulunduğum şu makamda, şu günde, şu ayda, bu yıldan Kıyamet'e kadar devam etmek üzere Cum'a namazını farz kıldı. Kim bunu, benim sağlığımda veya ölümümden sonra adil veya zalim bir imam oldukça, istihfaf ederek veya inkar ederek terkedecek olursa Allah onun iki yakasını biraraya getirmesin, işine bereket vermesin. Haberiniz olsun! O kimsenin tevbe etmedikçe ne namazı, ne zekatı, ne haccı, ne orucu, ne de makbul bir iyiliği vardır. Kim de tevbe ederse Allah onun tevbesini kabul eder. Haberiniz olsun! Bir kadın bir erkeğe imamlık yapamaz. Bir bedevi de muhacire imamlık yapamaz. Facir de mü'mine imamlık yapamaz. Ancak fasık zor kullanır mü'min de onun kılıncından ve kamçısından korkarsa bu durumda imama uyar." Kütüb-ü Sitte - Hadisler 6800 : 6866 - İbnu Abbas radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselam Akabe cemresine taş attığı zaman hemen geçiyor (orada dua ve zikir için) durmuyordu." ---------------------------- Sahih-i Buhari - Bölüm 4 : BÂBU BED'İ'L-EZÂN İMAMA UYAN KİMSENİN, İMAMIN SELÂMINI MÜTEÂKİP SELÂM VERMESİNE DÂİR ITBÂN HADÎSİ Abdullâh b. Abbâs Şöyle demiştir: Halk farz namazdan çıkınca yüksek sesle zikretmek (tâ) Nebiyy-i Ekrem salla'llâhu aleyhi ve sellem'in zamânında var idi. (Aynı sened ile) İbn-i Abbâs radiya'llâhu anhümâ: "Ben bu sesi işitir işitmez bununla (yâni zikir seslerinin yükselmesiyle) namazdan çıktıklarını anlardım" der. 465 Sahih-i Buhari - Bölüm 10 : Hz.Ali'nin fazîleti RESÛL-İ EKREM'İN ALÎ İLE FÂTIMA'YI TALTÎFİ;PEYGAMBERİMİZİN KIZI FÂTIMA'YI ESİR İSTİHDÂMINDAN MEN'İ VE BUNDAKİ YÜKSEK GÂYE Alî b. Ebî Tâlib Rivâyete göre, Fâtıma radiya'llahu anhâ bir ara değirmen çevirmekten eline hastalık gelmişti. O sırada Nebî salla'llahu Aleyhi ve sellem'e getirilen esirlerden bir hizmetçi istemek üzere gelmişti. Fâtıma Resûla'llah'a gittiğinde onu bulamadı. Yalnız Âişe'yi buldu ve ona derdini anlattı. Nebî salla'llahu aleyhi ve sellem geldiğinde Âişe, Fâtıma'nın geldiğini haber verdi. Hazret-i Alî der ki: Bunun üzerine Nebî salla'llahu aleyhi ve sellem bize geldi. Ve bizi yatağımızda yatarken buldu. Hemen ben kalkmağa davranırken Resûlullah bize: - Yerinizde durunuz! buyurdu. Ve ikimizin arasına oturdu. Hattâ ben göğsümün üstüne dokunan iki ayağının serinliğini hissettim. Sonra Resûlullah: - İyi dinleyiniz! Sizin benden istediğiniz esir hizmetçiden daha hayırlı size bir şey öğreteyim mi? Siz (gece) yatağınıza girdiğinizde otuz dört def'a Allahu Ekber; otuz üç kere de Sübhâna'llah dersiniz, otuz üç def'a da El-Hamdü li'llah dersiniz. Bu yolda zikir size hizmetçiden hayırlıdır! buyurdu. 1498 şu anda zikir çekiyorum hadi iyi geceler.
__________________
Unutmayasın.Elindeki Sırrı Saklayamayana. Yeni Sır Vermez.Sırların Sahibi. Şeyh-ül Ekber Muyhiddin İbn’ül Arabi KS |
#66
|
|||
|
|||
Alıntı:
Sorun: Aile birligim sıkıntılı. Eşim kendince sacmaliyor. Bu dar boğazı sağ salim huzurla atlatmak istiyorum. Okumaya niyetlendiklerim: 100 ihlas Fatiha nas Felak 3 hizbul ifa 400 el hadi. Bu kısımda çok muallak var. Ya Hadi Celle celallühü mu diyecegim yoksa ayet de mi geçireceğim. Niyetim belli. Sizler neleri uygun goruyorsunuz? Bende abdestimi alıp geliyorum. Gayet ciddiyim. Netlestirelim. |
#67
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Ya ALLAH La ilâhe illallâh Yâ bâkî entel bâkî 2023..(Saff - 8)..2053 Hayat akıp gidiyor. Ertelemek, zaman kaybından başka bir şey değil. Sonrası olur da, sen olur musun acaba...? |
#68
|
||||
|
||||
Alıntı:
HasbinAllah ni'mel vekil ni'mel mevla ni'mel nesir Şimdi bu çek kessin olacak diye bişey denilmez kimse demez . emin olarak çek ya bu dünyada alırsın yada ahirette daha hayırlısını verir yaradan Rızkı veren Allahtır . Vakıa rahman yasin suresi fetih. Nasr sureai iyidir Hergece okunabilr ama yine kimse sana garanti ermez çünkü rızkı veren Allah tır buna güven Allah yar ve yardımcımız olsun ekonomik kriz hepimizi mafetti milletçe kafayı yedik Allah cc hepimize rezzak adıyla rızık versin ve halkımızı bu zor durumdan kurtarsın
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#69
|
||||
|
||||
Alıntı:
Yorumunuz ve duanız için çok teşekkür ederim bizi güzel kalpli olarak görmeniz sizin bakış açınızdaki güzelliktendir.. 🥰 |
#70
|
||||
|
||||
Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Fazla uyumaya başladım? | Tuheymefyail33 | Sorularınız | 11 | 17.02.23 00:42 |
Normal diye kabul ettiğimiz şeylerle kaybetmeye başladık | Buba | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 2 | 25.01.22 18:30 |
çok kalabalık kişileri dovmeye başladım | Dogussahiny | Rüya ve Rüya Tabirleri | 0 | 05.12.20 17:17 |
Denizde anahtarlık kaybetmeye son | Och | Tarih | 0 | 17.01.20 12:08 |
İnancımı Yitirdim | Neslihanot | Sizden Gelenler | 33 | 27.09.19 14:35 |