#21
|
||||
|
||||
Alıntı:
Hiç şüphesiz Kur’an bu ana mesajlar açısından mübindir. Gerçek bir mümin ve Müslüman olma noktasında Kur’andan daha açık bir kitap yoktur. Ama eper siz Kur’an baştan sona her kelimesi ve her ayetiyle mübindir derseniz. O zaman size şehadet ayetleri (Maide suresi 106-108 ayetler), Harut Marut kıssası (Bakara suresi 102.ayet) gibi birçok Kur’an pasajının deve dişi gibi müfessirlere saç baş yoldurduğunu hatırlatmak isterim. Eğer biri çıkıp Kur’an baştan sona mübindir diyorsa ben bu sözü sıkıntılı bulurum. Öte yandan, Kur’an’ın nüzul sürecindeki sosyal ve kültürel matristen, özellikle de Hz. Peygamber’in siret ve sünnetinden bağımsız bir metin olarak doğru anlaşılıp yorumlanacağı iddiasını ise cahillik olarak nitelerim. Bununla birlikte hadislerin Kur’an’a arzı hususunda bazı hadislerin iyi tetkik edilmesi gerçeğini inkâr edemem. Kur’an’da, ‘’Diri diri toprağa gömülen kız çocuğu hakkında ‘Bu çocuğun suçu neydi de Diri diri toprağa gömüldü?’ diye hesap sorulacağı zaman’’ diye buyurulurken Ebu Davud ve Ahmed b. Hanbel gibi muhaddisler HZ. Peygamber’den ‘’Kız çocuğunu diri diri toprağa gömen kişi de toprağa gömülen çocuğun kendisi de cehennemdedir’’ (Ebu Davud, ‘’Sünne’’ 17; İbn Hanbel, el-Müsned, 3. 478) diye hadis nakledebiliyor. Kur’an’ın bu ‘’Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin’’ (Enam suresi 151.ayet; İsra suresi 31.ayet) mealindeki kesin hükümlerine rağmen Hz. Peygamberin böyle bir söz söylemesi mümkün müdür? Kuranı nebevi siret ve sünnetten bağımsız olarak doğru anlayıp yorumlama imkânı yoktur. Bu noktada hadislerden istifade etmek zorunludur. Lakin yukarıda anlattığım gibi bazı hadis metinlerinin ciddi problemler içerdiği de malumdur. Bu konuda karşımıza çıkan problemi kısmen de olsa halledebilmek için, sadece hadis metinlerine değil, siyer ve tarih bilgilerini Kur’an metniyle karşılaştırmalı biçimde kullanmak gerekir diye düşünüyorum.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#22
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#23
|
|||
|
|||
maasallah ne kadar güzel bir site herkes birbirine bildiği yerden eklemeler unuttuklarını hatırlatmalar yapıyor ben bu site sayesinde hiç bir şey bilmediğimi öğrenecek çok şey olduğunu öğrendim sıfırladım kendim diyebilirim rabbim herbirimizden razı olsun insalh sohbetimize dahil oldum...Allah yolunuzu açık etsin
|
#24
|
|||
|
|||
Alıntı:
Dosdoğru olan yolun ortasına oturacağım diyor Şeytan. Kafirlerin yoluna oturucam demiyor. Dolayısıyla sahte Şeyh de olacak, kandıran da olacak ki gerçeklerini görmeni istemez çünkü o, bulmanı istemez. Yaptıkları en etkili şeylerden biri, saçma şeyleri öne sürüp; kafa bulandırıyorlar. Acaba dedirttiriyorlar. Hadisi Şerifelerle sabittir ki Allahın dostları vardır, bizim gibilere rehberlik yaparlar. Tıpkı Sahabe efendilerimize rehberlik yapan Kainatın Efendisi SAV Efendimiz gibi rehberlik yaparlar. Manevi olarak yine aldıkları yer SAV Efendimizdir, kendileri birşey uydurmazlar, üretmezler. Siz kardeşimiz içini dökmek istemiş, son 1 haftadır biraz rahatsızız bu süre içerisinde sosyal medyada vakit geçirdik. Negatiflik hakim, nefret, çekememezlik hakim. Bir fotoğrafa Osmanlı kelimesini anıyorsunuz, nefret kusmalar başlıyor. Öbürüne başka şey dersin başkası başka şey der. Gün içerisindeki her etkileşimin senin enerjini etkiler. Frekansını düşürür, frekans düştükçe kuvvetsizleşirsin, moral bozulur. Kalpler Allahın elindedir diyip, fazla bulaşmamak lazım bu Savaş Ortamına. İnsanın başına gelen çoğu sıkıntı “Ben yaparım ben ederim”’den sonra gelir.Bir de biliyorum demek meseleside sıkıntı. Okulda bile öğretmene desen Öğretmenim ben biliyorum, iyi hadi evladım doldur sınav kağıdını bakalım der bişey öğretmez. Bilmiyorum diyene öğrenme kapısı açık. Hayalini edemeyeceğimiz şeylere vakıf olan zatlar bile bilmeyiz demekten geri durmamışlar. Hep terakki halinde. Bak bebekken bacadan besleniyorduk, ne zaman büyüdük , Ben dedik Bana bana dedik. İyi hadi bakalım git dediler, şimdi bacadan beslenme keyfi varmı? Bir sohbette çok hoş buldugum bir söz vardı. Tabii bizim teslimiyetimiz yetmez bunu yaşamaya ama çok severim. “Ananın karnında hangi fabrikada çalışıyordun?” Allah hepimizin kalplerini gönüllerini açsın. Hakikati gördürsün. Sıkıntıları açsın.Ümmeti tek yumruk haline bir araya getirsin. Kalpleri birleştirsin. Sen döktün içini Bizde dökek |
#25
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir . Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır . Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ? Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir . Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle . Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir . Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir . Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar . Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor . Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#26
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kuranda Yazmıyor ibadetin nasıl yapılacagını çogu yerde yazıyorda genel olarak söylüyorum . hadislerde yazıyor . Kuranı Okumakla emirleri alırsın. Allah sana resule uy der keza resul de bana uyun diyor hadislere bakıp nasıl ibadet edecegini öğrenirsin keza ve kezaaaaaaa Mezhep imamlarıda Hadislere uyuyor ve hepsinin de aynı olmaması Allahın bileceği iş hadislerde Alimlere uyun deniliyor. e buharinin Ve diger Hadis aktaran alimlerin paylaştıkları bilgilere uyuyoruz ahmak ahmak yermeye çalışmalar kardeşim ben senin namazına mı karıştım @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Orucunamı ibadetine mi Allah hallah ya Fetva mı verdim Kuran emirleri açıklıyor hadislerde o emirlere nasıl uyacagını varmı ötesi bu sözün üzerine söz varmı ben herangi şeyhe mezhebe uymak zorunda değilim . Hadis dersi aliyorum ayet dersi alıyorum bilen bildiği ile amel eder bilmeyende bilenlere tabi olur . ben fetva vermedim bana tabi olun demedim farklı bi din uydurmadın bi bitin artık bi vazgeçin artık şeytanlarınızı zincirleyin beddua almak İstemiyorsanız . Kuran apaçık kitaptır . okuyan Nasibini alır illaki tefsir okumaya gerek yok . Muhammedin ümmetii Şahitlik eder muhammedin ümmeti hak yolundadır ve hepsi Alimdir @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sanada sözüm gayba Allah a inanan herkes alimdir bilendir .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#27
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir . Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır . Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ? Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir . Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle . Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir . Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir . Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar . Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor . Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE] ±++++++++- benim mesaj ; benim bedir savaşında bahhsettigim kisssada ayet ali İmran 124 125 e ne oldu simdi alimdin aklina gelmedi mi bu? kuran okumayla kafirle aranda fark olabilir bilgi bakimindan ve hayırlı bir insan olma bakimindan fakat alim olunmaz alim kuran okunarak olunabilirmi sadece düşük bir ihtimal mümkundur herkes itikadinca anlar maneviyat yukseldikce anlayisida yukselir somuncu baba orneginide rad guzel vermis zaten seni yerdigim falan yok be surda iki cift sohbet edek fikri ayrılığı olsun olmasin bi usukunce tartisalim diyoruz hemen aliniyorsun bu sekilde tartisilmas edepen de uygun değil mantikende ozaman bende bana soyle yapiyon diyip tartismayi bircok kez bozuldugu gibi zamaninda bozalim amacindan sapalim nefsi burda hizaya cekemezsen amacından ŞAHSİ fikrim saparsin bilenle bilmiyen bir degildir elbbete de bu seni yada beni cennetlik kilmaz fayda verir orasi kesin ama hidayet vericegi kesin degil o onun dilemesine bağlıdır sen çabaladım yaltim sunu bunu diyip olucak diye bir kaide yok varmi varsa soyle de yerimkzi bizde garantiliyelim ama yoksa sadece umutkar ve korku ile bekleyenlerden olmaya devam edicez kurana haksizlik yapıldığını dusunmuyorum tam tersine anlamak o kadar zoeki kuantum mekanigi hafif kalir diyorum ve daha cokk hurmet ve emek gosteriyorum anlamak icin kendi tecrübelerin ile siger herkesi ayni kefeye koymak da dogru gelmiyo bana sana verilen bir ayeti anlayabilmek ve o yontem ile bir baskasi nin anlamasini beklemek yanlis dir Geliyor cunku o sana has bir lutuf ikram baskasi nasiplenicek diye bir kaide yok ki elbete guzel bir durum ikram etmek onlardan faydalansin demekde guzel bu yontemlerle ama o yontemler ne yuzde yuz olabilie nede istedigin gibi anlasilmayabilir kuran çok aciktir hemfikiriz de biz im gozumu ne kadar keskin ve açık? ayetleri okursan o zaman anlarsin demek istedigim biz acik olani apacik gozlerimizle anlamaya calismiyoruz nerdeyse önümüzü goremeyenl gözlerle isik gibi parlayan kurani bulanik sekilde okuyarak anlamaya calisiyoruz okudukcada gozdeni o hastalikdan kurtuluyoruz aksini iddia edebilir misinz? tefsir bakmadan okursan bazi ayetler anlayamazsin bunlar sadece hurufda değil anlam butunu olarak evet anlasilir sure yada direk kuranin mesajlari lakin bazı ayetler anlasilmayabiliyor ben anlayamadigim cok var noldu simdi okumamis yada o bu su mu yok anlayamadigim ayetlerde oldu bu ne anlama geliyor diyip tefsir actifim birkac meal ile incelediklerimde oldu tecrubelerimce bir kac kez o sirada bir bukuat olmus ona ithafen inmis bir ayet oldugunu gordum genelde Alıntı:
Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir . Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır . Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ? Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir . Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle . Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir . Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir . Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar . Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor . Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE] mesajimim devami; bu arada egerki bu alinganlik birakmiycaksaniz konuşmamak daha hayirli olabilicegini düşünüyorum cunku elestirileri nefsinizle cevap verirseniz tekardan diyorum konudan sapiliyor ve amacdan sapiliyor usulup adapi bozuyir ve amacdan sapip kişiyi elestirip yermek icin bu sitede de barinmiyorum selametle kalin
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#28
|
||||
|
||||
Kur’ân’ın bize herhangi bir değişime uğramadan olduğu gibi ulaştığında (sübût) hiçbir şüphe bulunmamaktadır. Bir kısım hükümleri ifade biçimi de (delâlet) son derece kesin ve açık olup bunlarla ilgili bir tartışma söz konusu değildir. Örneğin beş vakit namazın, ramazan orucunun farz; hırsızlık yapmanın, insan öldürmenin haram olduğu hususunda bir ihtilaf bulunmamaktadır. Fakat Kur’ân’da geçen bazı kelimelerin farklı manalar taşıması, ayetlerin farklı biçimde anlaşılmaya müsait olması bildirilen hükmü yoruma açık hâle getirmektedir. Bu gibi ictihada açık hükümlerde müctehidler arasında anlayış ve yorum farklılıkları olabilmektedir. Söz gelimi eşinden ayrılmış bir kadının bir başkasıyla evlilik yapabilmesi için beklemesi gereken süreden (iddet) bahseden ayette (el-Bakara 2/228) geçen kur‘ kelimesinin iki zıt manası bulunması sebebiyle Hanefî ve Hanbelîler tarafından “âdet (regl) süresi”, Şâfiî ve Mâlikîlerce “temizlik süresi” anlamı verilmiştir. Ayetlerin genel (âmm) veya özel (hâss) anlam taşıması, hakikat ya da mecaz manada kullanılması gibi hususlar da mezheplerin farklı yaklaşımlarına konu olmuştur. Sünnetle ilgili olarak da benzer ihtilaflar yaşanmıştır. Hz. Peygamber’in bütün uygulamalarının hukuki bağlayıcılık taşıyıp taşımadığı, tek kanaldan rivayet edilen hadislerin hukuk kaynağı olarak kabulüyle ilgili mezheplerin farklı kriterler benimsemiş olması, bazı müctehidlerin delil olarak kullandığı hadislerin diğer müctehidlerce bilinmemesi, sünnetin açık (zâhirî) anlamının Kur’ân’ın bir hükmüyle çelişir görünmesi gibi bir kısım hususlar mezhepler arasında görüş ayrılıklarına yol açmıştır. Kur’ân ve sünnette emir ve yasak kipindeki kelimelerle ifade edilen taleplerin tamamının kesinlik ve bağlayıcılık bildirip bildirmediğine, dolayısıyla söz konusu eylemin vacip, mendup, mubah, haram veya mekruh oluşunun tespitine ilişkin kurallar da mezheplerin ihtilaf sebepleri arasında yer alır. Örneğin Hz. Peygamber’in sünnetiyle sabit olan vitir namazının hükmüyle ilgili görüş farklılığı konuyla ilgili rivayetlerin farklı yorumlanmasından kaynaklanmaktadır. Resûlullah “Vitir her Müslümanın üzerine bir vazifedir” şeklinde buyurmuştur (Ebû Dâvûd, “Vitir”, 2). Hanefîler zannî de olsa bu hadisin kesin bir ifade taşıması ve Hz. Peygamber’in devamlı kılmış olmasından hareketle vitir namazını vacip kabul etmiştir. Diğer mezhepler ise konuyla ilgili rivayetlerden vitir namazının hükmünün sünnet olduğu sonucuna ulaşmışlardır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#29
|
||||
|
||||
Alıntı:
benim mesaj ; benim bedir savaşında bahhsettigim kisssada ayet ali İmran 124 125 e ne oldu simdi alimdin aklina gelmedi mi bu? kuran okumayla kafirle aranda fark olabilir bilgi bakimindan ve hayırlı bir insan olma bakimindan fakat alim olunmaz alim kuran okunarak olunabilirmi sadece düşük bir ihtimal mümkundur herkes itikadinca anlar maneviyat yukseldikce anlayisida yukselir somuncu baba orneginide rad guzel vermis zaten seni yerdigim falan yok be surda iki cift sohbet edek fikri ayrılığı olsun olmasin bi usukunce tartisalim diyoruz hemen aliniyorsun bu sekilde tartisilmas edepen de uygun değil mantikende ozaman bende bana soyle yapiyon diyip tartismayi bircok kez bozuldugu gibi zamaninda bozalim amacindan sapalim nefsi burda hizaya cekemezsen amacından ŞAHSİ fikrim saparsin bilenle bilmiyen bir degildir elbbete de bu seni yada beni cennetlik kilmaz fayda verir orasi kesin ama hidayet vericegi kesin degil o onun dilemesine bağlıdır sen çabaladım yaltim sunu bunu diyip olucak diye bir kaide yok varmi varsa soyle de yerimkzi bizde garantiliyelim ama yoksa sadece umutkar ve korku ile bekleyenlerden olmaya devam edicez kurana haksizlik yapıldığını dusunmuyorum tam tersine anlamak o kadar zoeki kuantum mekanigi hafif kalir diyorum ve daha cokk hurmet ve emek gosteriyorum anlamak icin kendi tecrübelerin ile siger herkesi ayni kefeye koymak da dogru gelmiyo bana sana verilen bir ayeti anlayabilmek ve o yontem ile bir baskasi nin anlamasini beklemek yanlis dir Geliyor cunku o sana has bir lutuf ikram baskasi nasiplenicek diye bir kaide yok ki elbete guzel bir durum ikram etmek onlardan faydalansin demekde guzel bu yontemlerle ama o yontemler ne yuzde yuz olabilie nede istedigin gibi anlasilmayabilir kuran çok aciktir hemfikiriz de biz im gozumu ne kadar keskin ve açık? ayetleri okursan o zaman anlarsin demek istedigim biz acik olani apacik gozlerimizle anlamaya calismiyoruz nerdeyse önümüzü goremeyenl gözlerle isik gibi parlayan kurani bulanik sekilde okuyarak anlamaya calisiyoruz okudukcada gozdeni o hastalikdan kurtuluyoruz aksini iddia edebilir misinz? tefsir bakmadan okursan bazi ayetler anlayamazsin bunlar sadece hurufda değil anlam butunu olarak evet anlasilir sure yada direk kuranin mesajlari lakin bazı ayetler anlasilmayabiliyor ben anlayamadigim cok var noldu simdi okumamis yada o bu su mu yok anlayamadigim ayetlerde oldu bu ne anlama geliyor diyip tefsir actifim birkac meal ile incelediklerimde oldu tecrubelerimce bir kac kez o sirada bir bukuat olmus ona ithafen inmis bir ayet oldugunu gordum genelde Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir . Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır . Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ? Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir . Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle . Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir . Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir . Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar . Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor . Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE] mesajimim devami; bu arada egerki bu alinganlik birakmiycaksaniz konuşmamak daha hayirli olabilicegini düşünüyorum cunku elestirileri nefsinizle cevap verirseniz tekardan diyorum konudan sapiliyor ve amacdan sapiliyor usulup adapi bozuyir ve amacdan sapip kişiyi elestirip yermek icin bu sitede de barinmiyorum selametle kalin[/QUOTE] bu arada allahi ve resulunu anlatan kisiler alim değil tebliğcidir teblig her muslume farz dir diye isitmisdim birkeresjnde alimle tebligciyi karistirmakda yogurta sut demeye benziyor umarim bir gun anlarsin bu arada hangi alim senin bu fikrini savunuyor onuda kaynak vererek alintilarsan iddiana inanabilirim sahsi fikrimse alim olarak gormedigime gore sizi iddianiz yersiz sir diye elestirmeyle yetiniciegim
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#30
|
||||
|
||||
Alıntı:
maşallah mubarek olaylari tarihi ve islami yonden objektif ve nesnsl bakis acilariyla ele almissin hem fikiriz begendim yorumunu bu karsi ciktiklari tarikatlar vakiflar medreseler ile bunca zaman osmanlida muminler egitim aldi toplum bir arada tutuldu mumkunse azda olsa bu tur tarihi ornekler verdiginizde kaniti niteliğinde ksynka verirseniz bende inceler ve emin olurum cunku mekalesiz bu tur yorum yaptigimizda birisi hayir soyleydi diye otiraz ederse maksle inceleyebilir yanlışmi yoksa belgeleri ile tesciki dogrumu anlayabiliriz diye düşünüyorum
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Hayattan bıktım 21 yaşındayım? | byblack | Sorularınız | 14 | 09.07.22 09:51 |
Sürekli uyku hali ve hayattan bezmişlik.. | Glades | Sorularınız | 5 | 23.12.21 19:13 |
Hayattan zevk alamıyorum yaşamak tat vermiyor | avla123 | Sorularınız | 16 | 24.09.21 15:25 |
Tamamen çıkmazlardayım bıktım bunaldım bu hayattan | sefsparrow | Sorularınız | 18 | 14.07.20 15:39 |
Büyük Günahım Var Deyip Hayattan Kopanlar İçin | Adalet | Diğer Havas Konuları | 7 | 10.06.18 23:26 |