#31
|
||||
|
||||
Alıntı:
fakat olay konudan sapip sahsiyet uzerine alinip bunun tartismasini ateslenince artik hicbir degeri kalmiyor sayfalarca bos bos atismalar yazilip kirilmalar cogalip duruyor defalarca denk geldim en sevmedigim seylerden birisi oldu üstüne Alınıp konuda sapmalari özelden tartisin konuyu niye bozuyorsunuz sizin gibi boyle bircik kardes inceleyip azda olsa birseyler ogrenebilme tanıyabilme firsatini ellerinden alip sen soyleydin bunu dedin gibi sapitiyorlar bunu izah etme sebebim guzek bir örnek olduğunuzu dusundum tezim için
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#32
|
||||
|
||||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bilenle bilmiyen bir degildir elbbete de bu seni yada beni cennetlik kilmaz fayda verir orasi kesin ama hidayet vericegi kesin degil o onun dilemesine bağlıdır sen çabaladım yaltim sunu bunu diyip olucak diye bir kaide yok varmi varsa soyle de yerimkzi bizde garantiliyelim ama yoksa sadece umutkar ve korku ile bekleyenlerden olmaya devam edicez
Şimdi kuranda Allah dilediğine hidayet eder . burda Allah kalpşerin özünü bilir ve nahl dı sanırım sabit duran ayak kayabilir . diyor burdada ayak kaymaması için Ali inrandan Rabbene le tuzik kulubene okunur bu ayetin fazileti Kişinin Hidayet dilemesi ve Allahın ona bu rızkı daim tutmasına nedendir . Cennet hak cehennem hak Hidayet hak saptırılmak Hak bunlar Allah ın kalplerin özünü bilmesindendir ne kadar Allah a bağlısın Allahtan ne samimiyetle hidayet dileniyorsun . Süpesiz duayı çokça kabul eden Allah değilmidir ? Dua edince Acaba olur mu oşmazmı deöek İöanı zayıflatır . Keza Allah duayı işitendir bilendir . Kul dua edince Duanın kabulünden emin olmalı ve Öyle amel etmelidir keza çoğunlukla imani ahiri dualarda Duanın önemini hadislerce biliyoruz keza Dua el açmak tapmak için yaratıldık . Kul kuran ile neden amel eder ? Kuranda Allah İnanmayanı cehennem ile korkutur inanaları ise cennet ile sevindirir Cennet ve cehennem Allah ın kullara verdiği vaaddir . haktır. Biz çabalayıp Allahtan sakınacagız . sonra Kul kibir ile ibadet ettim bana hakkımı ver değil sakınan kul bunu demez seni seviyorum senin rızan için sakındım Rahmetine sığınıyorum Der Allahın vaadi hak olur . Rahmanın karşısında yanlızca İblis kibirlendi İbadeti ile ... Biz Yaradanın rahmetine sığınıyoruz . Alim demek Herşeyi eksiksiz bilen demek değildir . Alim Allahın kusursuz olduğunu bilir Allah a inanır şimdi Allah diyor ki ilminde derinleşenler Allah a inanır kısaca Ve muhammedin ümmeti şahittir . Şahitlik sözü özü doğru olana hakkı bilene denir Adaletli olana şahitlik verilir . Şimdi Bilenle bilmeyen bir olmaz ayeti vardı . Allah ı bilenle Allahı bilmeyen bir oşmaz Allahtan sakınanla sakınmayan bir olmaz günahtan kaçanla günaha koşan bir olmaz . Allah ı bilen ondan sakınır günahtan kaçınır adaşetli olup iylik eder iyliği tavsiye eder . Bunları inanan yapar Allah ı bilmek Alimliktir . ona inanmak Alimliktir neden ben şahsım adına söyliyim Allah yolunda hayatımdan fedalarlık edip keza ibadetle keza çalışmalarla Neden kendime bilgisiz cahil sıfadoyda hitap edeyim buda nefse zulm çeşididir siz beni anlamıyorsunuz bu konuda dogru dedin cümleleri okumakla anlamaz insan . Fazla söze gerek yok Siz kendinizi istediğiniz kadar yerin . Ben Bu yolda samimice şeytanın oturduğu o yolda şeytanı görmeden. ilerliyorum. Dosdogru yolda şeytanın etkisi yanlızca ve yanlızca Tevekkül eden kulların üzerine yoktur . Allah dilerse hidayete ulaşırım zaten kalbimde yamukluk eğrilme varsa Cennet bana hak değilse Cehennem haktır . herşeyi bilen Allahtır biz sadece Basiretimizin açıldığı kadarını biliriz Allah ın izin verdikşerini biliriz . Bir insan her konuda Alim olacak diye bişey yoktur yazılarıödada bahsettim yani fazla bi ekleme gereği duymuyorum Art niyeti olan nefsinin kışkıtmasıyla hazımsızlık yaşar . Ben boş cümle kurmam Boş muhabbet kurmam ailemle dahi olsa boş söz bana yalan gibi gelir Hidayeti hak etme çabasındayım sadece dua yetmez amelleride temizlemek gerek . Hidayeti hak etmek için dua ve çaba lazım ben çabalıyorum Bu bana yeter . Çıkıyorum ben Vesselam konu paylaşımı dışında Yorumda yapmıcam artık nasiplenmeyen vebalide size kalsın vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#33
|
|||
|
|||
Alıntı:
Niye sövecekmişsin ? Sövmeden cevap veremiyor musun ? Sen alıntı yaptığın yorumu tekrar oku, yani benim yazdığımı tekrar oku ben ne demişim daha onu anlamamışsın, beddua okuyorsun Allah üzerine yükü ağırlaştırsın diye. Ben sana ithamda bulunmuş muyum sen abdest almayın dedin namaz kılmayın dedin diye ? Sana açık açık diyorum mezheplere fitne çıkarıyor diyorsun, senin kim olduğunu bile bilmiyoruz sen millete tavsiye veriyorsun bilgisizi var, vesvesesi olan var, ne malum senin gittiğin yol doğru ? Mezheplere fitne çıkartıyor demen bile başlı başına yeterli sebep sana karşı cevap yazmak için. Mezheplere fitne çıkarıyor vesvese çıkarıyor diyene karşı cevap yazmayı gerekli görüyorum. Tek sıkıntı meal okumak değil ki, meali kendine göre yorumlamak aç meali, oku ayeti, sonra işte ayette böyle böyle demiş şunu kast etmiş vs vs iyi o zaman herkes meal alsın eline başlasın ayetleri yorumlamaya çünkü okuyan okumakla bırakmıyor hani insanız ya düşünüyoruz. Allah imtihanımı ağır yapsın? Allah üzerime yükü ağırlaştırdıkça ağırlaştırsın ? Peki ben ne yaptım bu beddua alacak kadar ? Hani hep diyorsun ya takva olursa sıkıntı olmaz iman itikadda sıkıntı olmazsa sıkıntı olmaz diye, beddua edeceğine bizede takvalı olmayı öğret imanı itikadı nasıl düzelteceğiz öğret zora gelince beddua etmek mi takva ? |
#34
|
||||
|
||||
Alıntı:
kul ne der mevla ne der acep Alıntı:
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#35
|
|||
|
|||
Alıntı:
Sünnete tabii olmayan bir şeyi yapmak ya da peygamberimizin veya sehabelerin vekf ile bir hadisini söyler misin? Türkçe’de uyum anlamına gelen vefk, bir dörtgen şekil içindeki bölümlere birtakım sayı ve harfler yazılarak meydana getirilen şekil olup, bunu yapanlar, vefk aracılığıyla Allah’ın kendilerini koruyacak bir cin görevlendireceğini iddia ederler. İslam dini, tevhid inancına zarar verdiği için falı, tılsımı ve büyüyü kesin olarak yasaklamıştır (el-Fetâvâ’l- Hindiyye, V, 459). Cinlerden ve şeytanlardan yardım isteme anlamına gelen ve manası anlaşılmayan sihir ve tılsımlar insanı şirke kadar götürebilecek işlerdir (Nevevî, el-Mecmu’, IX, 66). Zira bu gibi işlerde hep aldatma, kötülük ve zarar söz konusudur (Cassâs, Ahkâmu’l-Kur’an, I, 61). Üstelik havas sitesindeyiz diyorsun havas'in karşılığı vekf yapmak mı? (Ey insanlar) Rabbiniz, "Bana dua edin*(yalvarın ki, duanızı) kabul edeyim. (Bilin ki)*Bana*kulluk etmeyi kibirlerine yediremeyenler, aşağılanmış olarak cehenneme gireceklerdir!" buyurdu. Mü'min suresi 60.ayet. Bir muslumanin görevi Kuran ve sünnet dışına cikmamaktadir. Hangi ayette hangi hadiste bana duayı dilekçe olarak yazın diyor? Ayrica cemaatler konusunda çoğunu hitam ettim genelleme yapmadım. Rukye sunnette vardır, Rukyeye karşı değilim. Yalnız onunda şartları var. Sadiyi diğerlerini bilmem ben Kuran ve Sünnete bakarak kaynak gösteririm. Onun haricinde varsa kaynakları buyursunlar! İslam alimleri suan ki kopyalayacagim yazı da karar kilmışlardır. İslam, tevhid inancıdır. La ilahe illallah 'tir. Vekf yapan fatiha suresinin bazı ayetlerini okumasına gerek yok sanırım. Yazı şu ; Bu durumu yaptıranlar, vefk aracılığı ile Allah'ın kendilerini koruyabilecek bir cin görevlendirebileceğini iddia etmektedir.*İslam dinine bakıldığında tevhid inancına zarar vermiş olmasından dolayı için tılsımı büyüyü ve falı mutlak suret ile yasaklamıştır. Musluman bir Cin i koruyucu olarak seçmek ya da görevli dedikleri bir cini gorevlendirmek? Esmaul husna isimlerini zikir etmeye gerek yok direkt vekf yapalım demek Allah Zül Celâli VelIkram hakaret olur. (İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir."*(Ebu Davud, Tıb, 17) |
#36
|
||||
|
||||
Sen ve senin gibiler beni yerme çabasındasınız
Ben ayetler anlaya bilme açısından apaçık diyorum sen kalkıp diyorsunki abdest yazmıyor namaz yazmıyor Nasıl apaçık. Apaçık Cünkü Kuranı tastamam okuyan. Sünnetede uyar beni Namazın rekatı yazmıyor namaz rekatı şukadar kılınor abdet şöyle böyle alınır gbisinden söz söylediğimi Ve ona karşı bu yorumLarı yapıyor gibisin Direk hedef alıp öyle yapıyorsunuz . Benim üzerimden pirim yapmayı kes her yorumumda beni etiketleyip kışkırtıyorsun . ben meal ilede kuran anlaşılır Allah akıl vermiş idrak eder herkes emirleri. Hadislerde o emre nasıl uyacağını gösterir . kuran okur kuran a uyarsın resulün sünnetiyle nasıl uyacagını öğrenirsin . Benim şahsıma bana yorum yapma ben namazdan bahsettimmi Her yorumda yok namaz yok fitne benimle aynı görüşte olmayabilirsiniz fakat saygı duymak zorundasınız "kullanıcı" ben sana gelip seni itikadının üzerinden eleştiriyormuyum Sen yorum yapınca sana sataşıyormuyum @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] admin Bu kullanıcı beni tahrik ediyor. Bana sataşıyor uyar şu kullanıcıyı yeter sabrımı zorluyor . Yorumlarda hepte dedim kuran apaçık emirleri verir hadislede yol alırsın . Ben hadis mi inkar ettim mezhebe uymuyorum diye alimlere imamlaramı sövdüm 4 mezhep imamınada saygım var. Alimdir ama benim dinim benim ahiretim ben kendi dinimi kendim öğreniyorum bu kimseyi ilgilendirmez . dinini öğrenmeye imkanı olmayan alime tabi olur ben mezhebe uyanlara laf atımmı yerdimmi sövdümmü mezhepşere olan görüşüm bu bana fitne vesvese veriyor ben kendi dinimi kendim öğreniyorum . Bana göre değil Allah a göre iman edenler ilim sahibi şimdi ayetmi inkar ediyorsunuz ? @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Alim kelime anlamıyla bilen Müslümanlar bilendir çok bilendir gayba inanmak Derinlik ister ehilleşme gerektirir tam itikat ile inan Alimdir Tastamam inanların kalbinde ayet izleri taşır her ayet Yapbpzun parçaları gibi kalpteki yerini alır . Siz inanıpta kendinizi bilgisiz cahil sıfatıyla sınıflandırabilirsiniz
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#37
|
||||
|
||||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] dua varsa bedduada var sen art niyet ile benim üzerimden prim kasıyorsun . Senin niyetin beni uyarmak veyahut nasihat vermek değil . kendini kime göstermek istiyorsan Git ona göster birilerine bişey göstermek için kimseyi lendinize basamak yapmayın keza beni hiç .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#38
|
|||
|
|||
*İşte Biz Onu*(Kur’an’ı)*böyle apaçık ayetler olarak indirdik; şüphesiz Allah, dilediğini*(Kur’an’ı ve Resulüllah’ı dinleyeni, küfür ve kötülükten döneni)*hidayete yöneltip eriştirir. Hac suresi 16. Ayet.
Eğer ki ayetlerin apaçık olmadığından şüphesi varsa bu ayeti okuyabilir. Boşuna paraliyorsunuz kendinizi. “Hem kendilerine okunan bu kitabı indirmemiz onlara kâfi gelmiyor mu?”*(Enkebut, 29/51) mealindeki ayette yapılan vurgu, Kur'an’ın hadislere / sünnete ihtiyaç duymadığı anlamına gelmez. Bilakis, onun*evrensel ve kıyamete kadar devam eden mucizelik yönüne*işarettir. Zaten bu ayetin iniş sebebi, inkârcıların ulu orta mucizeler istemeleridir. Arkadaşın sorusuna gelelim ? Diyelim namaz neden yok ; Nisa 4/59. ayette söz konusu edilen*"aranızda herhangi bir konuda ihtilafa düşerseniz, onu Allah'a ve elçisine götürün"*mealindeki emirden maksat, işi*Allah'ın kitabı Kur'an*ile*hayatta olduğu müddetçe*Hz. Peygamber (asm)'in kendisi, vefatından sonra ise,*onun sünnetine*göre*çözmek demektir. "Ayette geçen 'İtaat' kelimesinin Allah için olduğu gibi, Hz. Peygamber (asm) için de ayrıca tekrarlanması,*O'nun Kur'an'ın dışında yaptığı emir ve yasaklarına karşı da itaat etmenin gereğine işaret etmek içindir." "'Sizden olan emir sahiplerine de'*ifadesinde görüldüğü üzere, emir sahipleri için ayrıca bir*'itaat'*kelimesinin kullanılmaması, aksine cümle içerisinde (atıf yoluyla)*Allah ve Resûlüne karşı yapılması istenen itaate tâbi kılınarak ifade edilmesi,*onlara yapılacak itaatin mutlak olmayıp,*Allah'ın kitabı ve elçisinin sünnetine uyma şartına bağlı olduğunu*göstermek içindir.*(bk. İmam Şafii, er-Risale, 79-80) Yani tartışılıp büyütülecek bir durum değilken neden böyle kaos oldu anlayamadım. Bunu en başından beri derim şeytan insanları din ile birbirine düşürür. Bir yanlış anlama bir yanlış telaffuz bir yanlış cümle kan davasına dönüşür. Tartışmaya bu kadar büyütmeye lüzum yok ki : ) |
#39
|
||||
|
||||
yahu az yazin biraz kisa yazinda herkes okusun, böyle uzun olunca okunmuyor,ben1989 da keynes teoreminde tez hazirladimbu kadar uzun tutmadım, az kisa yazin herkesin ne dedigi anlaşilsin
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#40
|
|||
|
|||
Bölüm, iktisadi idari bilimlermiydi ustad?
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Hayattan bıktım 21 yaşındayım? | byblack | Sorularınız | 14 | 09.07.22 10:51 |
Sürekli uyku hali ve hayattan bezmişlik.. | Glades | Sorularınız | 5 | 23.12.21 19:13 |
Hayattan zevk alamıyorum yaşamak tat vermiyor | avla123 | Sorularınız | 16 | 24.09.21 16:25 |
Tamamen çıkmazlardayım bıktım bunaldım bu hayattan | sefsparrow | Sorularınız | 18 | 14.07.20 16:39 |
Büyük Günahım Var Deyip Hayattan Kopanlar İçin | Adalet | Diğer Havas Konuları | 7 | 11.06.18 00:26 |