insanlar hiç mi dini bilmiyor? - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 26.08.23, 07:17
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok güzel açıklamışsın ama anlamadığın bir şey var, evet bazi ayetlerde "bu kitap apaçıktır" manasina gelen ayetler var ama bu açıklık ne açıklığı neye göre açıklık ? Şimdi şunu soracağım madem apaçık neden namazın ve abdestin nasıl alınacağı tam ve kesin şekilde yazmıyor ? Namazın kaç rekat vakit olduğu detaylıca belirtilmiyor ? Bu konu neden hadislerden öğreniliyor? Meal okumak 1400-1300 yıllık emeği bilgiyi bırakıp, yeni yeni çevirilmiş eksikli çeviriye bakmak demektir. Çünkü meal demek "Tercüme" demek değildir. Arapça geniş, derin bir dildir şöyle dersek arapçada 200 kelime var diyelim türkçede ise 100 kelime var. Arapça metni türkçeye çevirirken arada türkçe anlamı olmayan 100 kelime var bunun izahı nasıl olacak ? Işte tefsirde bu konuyuda ele alınır. "Mealde anlamadığimız yeri tefsirde bakarız" demek çok yanlış olur, sen anladığını sanarsın ama daha ne anlamlar vardır, tefsir ile meal kıyaslanamaz. Meal okuyarak (sadece) yoldan çıkan çok vardır. Şimdi ayette diyor bu kitap apaçıktır, sen anladığını zannediyorsun tefsire bakma gereği duymuyorsun ama bu kitap açık derken neyi kast etmiş ? Sonra kendine soruyorsun madem kitap apaçık neden herşey yazmıyor ? Namazı abdesti zekat mikatırı neden direkt ve kesin olarak yazmıyor ? Diyorsun sen demiyorsan da umuma açık meal ile yanlış yönlendirme yaptığın için millet diyor meal okuyalım anlamadığımız yerde tefsire bakarız. sonra böyle sorular soruyor. Belki yoldan sapıyor. Sana anlatmaya çalıştığım sen meal okuyorsun belki sen bir şüpheye düşmüyorsun ama sen burada meal hakkında yanlış bilgi verdiğin için başkası senin önerin yüzünden doğru yoldan sapabilir. Sende vebale girersin adamda yoldan sapabilir bu yüzden ne yazdığına dikkat etmen gerek. Mesela sen burada demiştin mezhepler fitne çıkartıyor diye, belki bunu bir başkası gördü ve mezhebini terk etti, tamam belki sen mezhebe uymayacak kadar ilim sahibisin hüküm koyabiliyor fetva verebiliyor ve neredeyse kendi mezhebini kuracak kadar ilim sahibi birisin. Ama burada yorumunu gören senin gibi ilimsiz kişiler de var o yüzden bu tür şeyleri söylerken yazarken alacağın vebali göz önünde bulundur.
Evet Kur’an Mübin ama hangi anlamda Mübin: ‘’Ey insanlar! Allah’ın uluhiyet ve rububiyette eşsiz/ortaksız olduğunu anlamak için izaha gerek var mı? Allah’a saygı bilinciyle yaşayın tevhid inancından ayrılmayın, ana babanıza iyi davranın adaletten şaşmayın, yalan dolandan, gıybet iftiradan, ayıp kusur aramaktan kaçının. Elinizde bir dilim ekmeğiniz varsa yarısını aç ve muhtaç insanlarla paylaşın. Kısaca adam olun ve benim huzuruma adam gibi, yüzünüz ak olarak çıkın. Sizden isteklerim ve beklentilerim gayet açık ve anlaşılır değil mi?
Hiç şüphesiz Kur’an bu ana mesajlar açısından mübindir. Gerçek bir mümin ve Müslüman olma noktasında Kur’andan daha açık bir kitap yoktur. Ama eper siz Kur’an baştan sona her kelimesi ve her ayetiyle mübindir derseniz. O zaman size şehadet ayetleri (Maide suresi 106-108 ayetler), Harut Marut kıssası (Bakara suresi 102.ayet) gibi birçok Kur’an pasajının deve dişi gibi müfessirlere saç baş yoldurduğunu hatırlatmak isterim. Eğer biri çıkıp Kur’an baştan sona mübindir diyorsa ben bu sözü sıkıntılı bulurum. Öte yandan, Kur’an’ın nüzul sürecindeki sosyal ve kültürel matristen, özellikle de Hz. Peygamber’in siret ve sünnetinden bağımsız bir metin olarak doğru anlaşılıp yorumlanacağı iddiasını ise cahillik olarak nitelerim.
Bununla birlikte hadislerin Kur’an’a arzı hususunda bazı hadislerin iyi tetkik edilmesi gerçeğini inkâr edemem. Kur’an’da, ‘’Diri diri toprağa gömülen kız çocuğu hakkında ‘Bu çocuğun suçu neydi de Diri diri toprağa gömüldü?’ diye hesap sorulacağı zaman’’ diye buyurulurken Ebu Davud ve Ahmed b. Hanbel gibi muhaddisler HZ. Peygamber’den ‘’Kız çocuğunu diri diri toprağa gömen kişi de toprağa gömülen çocuğun kendisi de cehennemdedir’’ (Ebu Davud, ‘’Sünne’’ 17; İbn Hanbel, el-Müsned, 3. 478) diye hadis nakledebiliyor.
Kur’an’ın bu ‘’Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin’’ (Enam suresi 151.ayet; İsra suresi 31.ayet) mealindeki kesin hükümlerine rağmen Hz. Peygamberin böyle bir söz söylemesi mümkün müdür?
Kuranı nebevi siret ve sünnetten bağımsız olarak doğru anlayıp yorumlama imkânı yoktur. Bu noktada hadislerden istifade etmek zorunludur. Lakin yukarıda anlattığım gibi bazı hadis metinlerinin ciddi problemler içerdiği de malumdur. Bu konuda karşımıza çıkan problemi kısmen de olsa halledebilmek için, sadece hadis metinlerine değil, siyer ve tarih bilgilerini Kur’an metniyle karşılaştırmalı biçimde kullanmak gerekir diye düşünüyorum.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 26.08.23, 07:20
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
meal okumayla kitap ehli olmak arapça okuyarak kitap ehli olan türk e benziyor açıkça ne için inmiş ne durumda ayet nazil olmuş anlatılan şeye tefsir deniliyor tefsir okusan siyer incelesen vss bana göre o zaman kitap ehli olunabilir...

apaçık anlayasınız vs diye tezi ddestekliyorsunda şimdi ayetleri tek tek incelyip hepsini anlayabilicek düzeyde misin? meal okuduğunda hurufu mukattalarıda izah et bize o zaman?

ama ayetlerden yola çıkarak ayetlerde tamamen net bir şekilde açıklandı diyorsun ya alimlerin derinlemesine girip kendi yorumlarını kendi fikrin gibi katma araya o zaman tezinden kendin saparsın

kitap okuyanlara amel edenler alim değildir bence müslüman olmaya çalışan kişilerdir alim olmak kuranı kerimi sade carapça veya mealini okumayla oluncağını hiç sanmıyorum

evet meal okuyan en azından verilen nashitarlar dersleri ornekleri daha iyi anlar lakin bazı ayetlerede bön bön bakar bu ne alaka diye oysaki o sırada olan bir vuku olmuşdur bu yüzden inmişdir o ayet bu durumda tefsir gerekir..

tarikatlar cemmaatini ovuyor öznel bir yargı objetkide değil ensnel de değil saygım var ama hepsi içinde bu geçerli değilki bilakis şahısların görüşleriyle tarikatı eleştirmek bana ters baştaki kişinin ne dediğien bakarım yeni katılmış yada bir kaç aylık müridin bir kaç lafı ile o tarikatı yerde nyere vurucaksak daha çoook yol var

tarikatlar ozünde sohbet peygamberimiz tebliği olan kültürünü yani sohbeti örnek alır

çünkü isalmiyet sohbetle yayıldı


tarikatların hespi tarikat büyüklerini övmüyor putlaştırılmıyor rica ediyorum lakin nasıl başbakana başbaka ndemek resmi bir dile ise hoca hoca demek alime alim demek bir vasıf ise aldığı ilim gereği bir tarikat şeyhine veya o suna busuna o özel hitaplar misal hz .leri gibi hitaplar gayet yerinde bence

evinde hiçbirşey yapamytıp meal okuyarak doğru yolu bulmak hiç zor diğil diyorsunda maşallah sanırım kuranı hatm etmişsin ve tum sıralarını aşikar etmişsin gibi bir hava alıyorum oylemi?
kuranı herşeyini çözdünmü meal okuyarak?

hangi meali okuyordun bu arada?
çoğu meal o alimin kendi yorumlarıyla katarakda benimsediği şeklini örnek alıyorsun misal elmalı hamdi en az yorum katarak arapçasını türkçeye çeviren alimlerdendir sen bunu okuyupda anlıyorsun maşallah derim

velhasıl meal çeviren alimler yüzündende fitne örnekleri çıkdı sitede d denk geldim her meal çevirenin meali okunmaz

ki meal okuyuncada herşeyi aşikar olmuyor

dinin sahibi allah dildese bedir savaşında 300 meleki de göndermeyide gerek göremzdeide kalpleri mutamin olsun diye o orduyu gönderdi demem ok i vesileler silsilesi var bazı şeyleri aracı etme haddi aşamdığı sürece zarardan çok faydası var

kimin kurutluşa ereceğini yani hidayete sadece allah bilir dilese tüm kuranı defalarca hatm etsin sevabı kar ıdır elbete ama bu cenneti garantilemez

lakin yinede doğrudur fayda faydadır


-----------------------
evet tefsir kısımında açıklamalarına hem fikiriz
yuakrda bende onu analtmaya çalışdım az çok yuakrdan aşağı okuyarak mesajlara cevap verdiğim için


evet araştırmak güzeldir kimisi o derinlikde kaybolur kendini bulur kimiside boğulur rabbim dilediğine dilediği gibi imtihan ediyor nasip kısmet
Güzel bir yaklaşım Meal okumak hususunda öncelikle Hz. Peygamber’in sireti hakkında gerekli donanıma sahip olmak gerekir. Bunun yanında mealin imkanlar elverdiği ölçüde klasik tefsirler eşliğinde okunmasına ihtimam gösterilmelidir. Salt meal okumak, Kur’an’ı meal üzerinden anlamaya çalışmak, modern zamanlarda zuhur eden bir durumdur ve aynı zamanda çok problemli bir okuma ve anlama tarzıdır. Osmanlı toplumu altı yüz yıl boyunca meal okumamış, bu altı asırlık dönemin son demlerine kadar günümüzdeki gibi bir meal ihtiyacı da duyulmamıştır. Buna mukabil 2. Meşrutiyet’ten ve bilhassa Cumhuriyet’in ilk yıllarından bu yana iki yüz hatta daha fazla sayıda meal dolaşıma sokulmuştur. Bu son asırda din ve Kur’an algımıza çok tuhaf şeylerin arız olduğu kesin; ancak bunun hikayesi hayli uzun.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 26.08.23, 11:26
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 26.04.23
Bulunduğu yer: Şimdilik dünya
Mesajlar: 725
Etiketlendiği Mesaj: 70 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Allahinbirkulu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Özür dilerim. Ben yanlış anladım, hassasım bu konularda şeytanda vesveseyle araya girip olmadık hitamlarda bulundum. Özür dilerim. Söylediğiniz her kelimeye hak veriyorum.
maasallah ne kadar güzel bir site herkes birbirine bildiği yerden eklemeler unuttuklarını hatırlatmalar yapıyor ben bu site sayesinde hiç bir şey bilmediğimi öğrenecek çok şey olduğunu öğrendim sıfırladım kendim diyebilirim rabbim herbirimizden razı olsun insalh sohbetimize dahil oldum...Allah yolunuzu açık etsin

Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 26.08.23, 11:47
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 20.02.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,936
Etiketlendiği Mesaj: 169 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Allahinbirkulu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleykum.. Nedendir bilinmez yazmak istedim. Ben 5 vakit namazını mi yıllardır kılan, elimden geldiğince dini farzlara uymayan çalışan biriyim. Genelde ateizm ve deizm görüşte ki insanlarla konuşup evrimin teoriden ibaret olduğunu ve kendi ilmimce bilgilerinden bahsederim. Zikir çok çekerim.. değişmez kuralimdir. Lakin haberleri izledikçe dünya geneline baktıkça ve sosyal platformları gezdikce cidden , dini inancım sarsilmalar meydana geliyor. Dini kullanip riyadurlük edenler, saçma sapan tarikatların meczup muslumanlari kandırıp köşeyi dönmesi, seyh ayagina yatip, uçup kaçanlar... vekf ayagina belli belirsiz armanice yazılarla arapca karışımı ile insanlara şirke süruklemeleri.. anlamıyorum insanlar hiç mi dini bilmiyor. Hiç mi Kurani Kerimin ayetlerini okumuyor. Ben size şahdamarinizdan yakınım diyen Rab'e inanmayıp cidden medet umuyorlar? Anlamıyorum vallahi .. ciddi anlam da ruhum daraldı. Bazen ölmeyi diliyorum lakin telefona bir mesaj geliyor dini programlardan. Tak : Öldürmekte ölmekte onun elinde siz dilemeyin, o zamanı geldiğinde olacaktır. Mesajı, siz iyiliğinizi yapın diye devam ediyor. Ve haliyle vazgeçiyorum. Benim küslüğüm Rabbime değil haşa. Sadece anlamıyorum... Ve bazen kıldığım namazları mutmain ve huşu içinde kilamiyorum.. Ne bileyim öyle işte...


Dosdoğru olan yolun ortasına oturacağım diyor Şeytan. Kafirlerin yoluna oturucam demiyor. Dolayısıyla sahte Şeyh de olacak, kandıran da olacak ki gerçeklerini görmeni istemez çünkü o, bulmanı istemez.

Yaptıkları en etkili şeylerden biri, saçma şeyleri öne sürüp; kafa bulandırıyorlar. Acaba dedirttiriyorlar. Hadisi Şerifelerle sabittir ki Allahın dostları vardır, bizim gibilere rehberlik yaparlar. Tıpkı Sahabe efendilerimize rehberlik yapan Kainatın Efendisi SAV Efendimiz gibi rehberlik yaparlar. Manevi olarak yine aldıkları yer SAV Efendimizdir, kendileri birşey uydurmazlar, üretmezler.

Siz kardeşimiz içini dökmek istemiş, son 1 haftadır biraz rahatsızız bu süre içerisinde sosyal medyada vakit geçirdik. Negatiflik hakim, nefret, çekememezlik hakim. Bir fotoğrafa Osmanlı kelimesini anıyorsunuz, nefret kusmalar başlıyor. Öbürüne başka şey dersin başkası başka şey der.

Gün içerisindeki her etkileşimin senin enerjini etkiler. Frekansını düşürür, frekans düştükçe kuvvetsizleşirsin, moral bozulur. Kalpler Allahın elindedir diyip, fazla bulaşmamak lazım bu Savaş Ortamına. İnsanın başına gelen çoğu sıkıntı “Ben yaparım ben ederim”’den sonra gelir.Bir de biliyorum demek meseleside sıkıntı. Okulda bile öğretmene desen Öğretmenim ben biliyorum, iyi hadi evladım doldur sınav kağıdını bakalım der bişey öğretmez. Bilmiyorum diyene öğrenme kapısı açık. Hayalini edemeyeceğimiz şeylere vakıf olan zatlar bile bilmeyiz demekten geri durmamışlar. Hep terakki halinde.



Bak bebekken bacadan besleniyorduk, ne zaman büyüdük , Ben dedik Bana bana dedik. İyi hadi bakalım git dediler, şimdi bacadan beslenme keyfi varmı?

Bir sohbette çok hoş buldugum bir söz vardı. Tabii bizim teslimiyetimiz yetmez bunu yaşamaya ama çok severim. “Ananın karnında hangi fabrikada çalışıyordun?”

Allah hepimizin kalplerini gönüllerini açsın. Hakikati gördürsün. Sıkıntıları açsın.Ümmeti tek yumruk haline bir araya getirsin. Kalpleri birleştirsin.

Sen döktün içini
Bizde dökek

Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 26.08.23, 12:57
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Unhappy

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
meal okumayla kitap ehli olmak arapça okuyarak kitap ehli olan türk e benziyor açıkça ne için inmiş ne durumda ayet nazil olmuş anlatılan şeye tefsir deniliyor tefsir okusan siyer incelesen vss bana göre o zaman kitap ehli olunabilir...

apaçık anlayasınız vs diye tezi ddestekliyorsunda şimdi ayetleri tek tek incelyip hepsini anlayabilicek düzeyde misin? meal okuduğunda hurufu mukattalarıda izah et bize o zaman?

ama ayetlerden yola çıkarak ayetlerde tamamen net bir şekilde açıklandı diyorsun ya alimlerin derinlemesine girip kendi yorumlarını kendi fikrin gibi katma araya o zaman tezinden kendin saparsın

kitap okuyanlara amel edenler alim değildir bence müslüman olmaya çalışan kişilerdir alim olmak kuranı kerimi sade carapça veya mealini okumayla oluncağını hiç sanmıyorum

evet meal okuyan en azından verilen nashitarlar dersleri ornekleri daha iyi anlar lakin bazı ayetlerede bön bön bakar bu ne alaka diye oysaki o sırada olan bir vuku olmuşdur bu yüzden inmişdir o ayet bu durumda tefsir gerekir..

tarikatlar cemmaatini ovuyor öznel bir yargı objetkide değil ensnel de değil saygım var ama hepsi içinde bu geçerli değilki bilakis şahısların görüşleriyle tarikatı eleştirmek bana ters baştaki kişinin ne dediğien bakarım yeni katılmış yada bir kaç aylık müridin bir kaç lafı ile o tarikatı yerde nyere vurucaksak daha çoook yol var

tarikatlar ozünde sohbet peygamberimiz tebliği olan kültürünü yani sohbeti örnek alır

çünkü isalmiyet sohbetle yayıldı


tarikatların hespi tarikat büyüklerini övmüyor putlaştırılmıyor rica ediyorum lakin nasıl başbakana başbaka ndemek resmi bir dile ise hoca hoca demek alime alim demek bir vasıf ise aldığı ilim gereği bir tarikat şeyhine veya o suna busuna o özel hitaplar misal hz .leri gibi hitaplar gayet yerinde bence

evinde hiçbirşey yapamytıp meal okuyarak doğru yolu bulmak hiç zor diğil diyorsunda maşallah sanırım kuranı hatm etmişsin ve tum sıralarını aşikar etmişsin gibi bir hava alıyorum oylemi?
kuranı herşeyini çözdünmü meal okuyarak?

hangi meali okuyordun bu arada?
çoğu meal o alimin kendi yorumlarıyla katarakda benimsediği şeklini örnek alıyorsun misal elmalı hamdi en az yorum katarak arapçasını türkçeye çeviren alimlerdendir sen bunu okuyupda anlıyorsun maşallah derim

velhasıl meal çeviren alimler yüzündende fitne örnekleri çıkdı sitede d denk geldim her meal çevirenin meali okunmaz

ki meal okuyuncada herşeyi aşikar olmuyor

dinin sahibi allah dildese bedir savaşında 300 meleki de göndermeyide gerek göremzdeide kalpleri mutamin olsun diye o orduyu gönderdi demem ok i vesileler silsilesi var bazı şeyleri aracı etme haddi aşamdığı sürece zarardan çok faydası var

kimin kurutluşa ereceğini yani hidayete sadece allah bilir dilese tüm kuranı defalarca hatm etsin sevabı kar ıdır elbete ama bu cenneti garantilemez

lakin yinede doğrudur fayda faydadır


-----------------------
evet tefsir kısımında açıklamalarına hem fikiriz
yuakrda bende onu analtmaya çalışdım az çok yuakrdan aşağı okuyarak mesajlara cevap verdiğim için


evet araştırmak güzeldir kimisi o derinlikde kaybolur kendini bulur kimiside boğulur rabbim dilediğine dilediği gibi imtihan ediyor nasip kısmet

ki meal okuyuncada herşeyi aşikar olmuyor

dinin sahibi allah dildese bedir savaşında 300 meleki de göndermeyide gerek göremzdeide kalpleri mutamin olsun diye o orduyu gönderdi demem ok i vesileler silsilesi var bazı şeyleri aracı etme haddi aşamdığı sürece zarardan çok faydası var

kimin kurutluşa ereceğini yani hidayete sadece allah bilir dilese tüm kuranı defalarca hatm etsin sevabı kar ıdır elbete ama bu cenneti garantilemez

lakin yinede doğrudur fayda faydadır


-----------------------
evet tefsir kısımında açıklamalarına hem fikiriz
yuakrda bende onu analtmaya çalışdım az çok yuakrdan aşağı okuyarak mesajlara cevap verdiğim için


evet araştırmak güzeldir kimisi o derinlikde kaybolur kendini bulur kimiside boğulur rabbim dilediğine dilediği gibi imtihan ediyor nasip kısmet


Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir .
Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun
Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır .
Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ?
Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir .
Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle .
Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir .
Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir .
Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse

Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar .

Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor .
Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 26.08.23, 13:20
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok güzel açıklamışsın ama anlamadığın bir şey var, evet bazi ayetlerde "bu kitap apaçıktır" manasina gelen ayetler var ama bu açıklık ne açıklığı neye göre açıklık ? Şimdi şunu soracağım madem apaçık neden namazın ve abdestin nasıl alınacağı tam ve kesin şekilde yazmıyor ? Namazın kaç rekat vakit olduğu detaylıca belirtilmiyor ? Bu konu neden hadislerden öğreniliyor? Meal okumak 1400-1300 yıllık emeği bilgiyi bırakıp, yeni yeni çevirilmiş eksikli çeviriye bakmak demektir. Çünkü meal demek "Tercüme" demek değildir. Arapça geniş, derin bir dildir şöyle dersek arapçada 200 kelime var diyelim türkçede ise 100 kelime var. Arapça metni türkçeye çevirirken arada türkçe anlamı olmayan 100 kelime var bunun izahı nasıl olacak ? Işte tefsirde bu konuyuda ele alınır. "Mealde anlamadığimız yeri tefsirde bakarız" demek çok yanlış olur, sen anladığını sanarsın ama daha ne anlamlar vardır, tefsir ile meal kıyaslanamaz. Meal okuyarak (sadece) yoldan çıkan çok vardır. Şimdi ayette diyor bu kitap apaçıktır, sen anladığını zannediyorsun tefsire bakma gereği duymuyorsun ama bu kitap açık derken neyi kast etmiş ? Sonra kendine soruyorsun madem kitap apaçık neden herşey yazmıyor ? Namazı abdesti zekat mikatırı neden direkt ve kesin olarak yazmıyor ? Diyorsun sen demiyorsan da umuma açık meal ile yanlış yönlendirme yaptığın için millet diyor meal okuyalım anlamadığımız yerde tefsire bakarız. sonra böyle sorular soruyor. Belki yoldan sapıyor. Sana anlatmaya çalıştığım sen meal okuyorsun belki sen bir şüpheye düşmüyorsun ama sen burada meal hakkında yanlış bilgi verdiğin için başkası senin önerin yüzünden doğru yoldan sapabilir. Sende vebale girersin adamda yoldan sapabilir bu yüzden ne yazdığına dikkat etmen gerek. Mesela sen burada demiştin mezhepler fitne çıkartıyor diye, belki bunu bir başkası gördü ve mezhebini terk etti, tamam belki sen mezhebe uymayacak kadar ilim sahibisin hüküm koyabiliyor fetva verebiliyor ve neredeyse kendi mezhebini kuracak kadar ilim sahibi birisin. Ama burada yorumunu gören senin gibi ilimsiz kişiler de var o yüzden bu tür şeyleri söylerken yazarken alacağın vebali göz önünde bulundur.
Yaw en son sövecem Kardeşim ben burda Abdest in nasıl alınacagını Kuran da yazmıyor aldest almayın demimmi namazın rekatı yazmıyor kafanıza göre namaz kılın mı dedim . Subhanallah sizi Gerçekten Allah a bırakıyorum İmtihanınız Agır olsun Allah üzerinize yükü ağırlaştırdıkça ağırlaştırsın .
Kuranda Yazmıyor ibadetin nasıl yapılacagını çogu yerde yazıyorda genel olarak söylüyorum . hadislerde yazıyor . Kuranı Okumakla emirleri alırsın. Allah sana resule uy der keza resul de bana uyun diyor hadislere bakıp nasıl ibadet edecegini öğrenirsin keza ve kezaaaaaaa Mezhep imamlarıda Hadislere uyuyor ve hepsinin de aynı olmaması Allahın bileceği iş hadislerde Alimlere uyun deniliyor. e buharinin Ve diger Hadis aktaran alimlerin paylaştıkları bilgilere uyuyoruz ahmak ahmak yermeye çalışmalar kardeşim ben senin namazına mı karıştım @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Orucunamı ibadetine mi Allah hallah ya Fetva mı verdim Kuran emirleri açıklıyor hadislerde o emirlere nasıl uyacagını varmı ötesi bu sözün üzerine söz varmı ben herangi şeyhe mezhebe uymak zorunda değilim . Hadis dersi aliyorum ayet dersi alıyorum bilen bildiği ile amel eder bilmeyende bilenlere tabi olur . ben fetva vermedim bana tabi olun demedim farklı bi din uydurmadın bi bitin artık bi vazgeçin artık şeytanlarınızı zincirleyin beddua almak İstemiyorsanız .
Kuran apaçık kitaptır . okuyan Nasibini alır illaki tefsir okumaya gerek yok .
Muhammedin ümmetii Şahitlik eder muhammedin ümmeti hak yolundadır ve hepsi Alimdir @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sanada sözüm gayba Allah a inanan herkes alimdir bilendir .

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 26.08.23, 14:07
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,185
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ki meal okuyuncada herşeyi aşikar olmuyor

dinin sahibi allah dildese bedir savaşında 300 meleki de göndermeyide gerek göremzdeide kalpleri mutamin olsun diye o orduyu gönderdi demem ok i vesileler silsilesi var bazı şeyleri aracı etme haddi aşamdığı sürece zarardan çok faydası var

kimin kurutluşa ereceğini yani hidayete sadece allah bilir dilese tüm kuranı defalarca hatm etsin sevabı kar ıdır elbete ama bu cenneti garantilemez

lakin yinede doğrudur fayda faydadır



-----------------------
evet tefsir kısımında açıklamalarına hem fikiriz
yuakrda bende onu analtmaya çalışdım az çok yuakrdan aşağı okuyarak mesajlara cevap verdiğim için


evet araştırmak güzeldir kimisi o derinlikde kaybolur kendini bulur kimiside boğulur rabbim dilediğine dilediği gibi imtihan ediyor nasip kısmet


Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir .
Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun
Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır .
Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ?
Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir .
Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle .
Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir .
Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir .
Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse

Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar .

Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor .
Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE]

±++++++++-
benim mesaj ;



benim bedir savaşında bahhsettigim kisssada ayet ali İmran 124 125 e ne oldu simdi alimdin aklina gelmedi mi bu?

kuran okumayla kafirle aranda fark olabilir bilgi bakimindan ve hayırlı bir insan olma bakimindan fakat alim olunmaz alim kuran okunarak olunabilirmi sadece düşük bir ihtimal mümkundur herkes itikadinca anlar maneviyat yukseldikce anlayisida yukselir somuncu baba orneginide rad guzel vermis zaten

seni yerdigim falan yok be surda iki cift sohbet edek fikri ayrılığı olsun olmasin bi usukunce tartisalim diyoruz hemen aliniyorsun bu sekilde tartisilmas edepen de uygun değil mantikende ozaman bende bana soyle yapiyon diyip tartismayi bircok kez bozuldugu gibi zamaninda bozalim amacindan sapalim nefsi burda hizaya cekemezsen amacından ŞAHSİ fikrim saparsin

bilenle bilmiyen bir degildir elbbete de bu seni yada beni cennetlik kilmaz fayda verir orasi kesin ama hidayet vericegi kesin degil o onun dilemesine bağlıdır sen çabaladım yaltim sunu bunu diyip olucak diye bir kaide yok varmi varsa soyle de yerimkzi bizde garantiliyelim ama yoksa sadece umutkar ve korku ile bekleyenlerden olmaya devam edicez

kurana haksizlik yapıldığını dusunmuyorum tam tersine anlamak o kadar zoeki kuantum mekanigi hafif kalir diyorum ve daha cokk hurmet ve emek gosteriyorum anlamak icin

kendi tecrübelerin ile siger herkesi ayni kefeye koymak da dogru gelmiyo bana

sana verilen bir ayeti anlayabilmek ve o yontem ile bir baskasi nin anlamasini beklemek yanlis dir Geliyor cunku o sana has bir lutuf ikram baskasi nasiplenicek diye bir kaide yok ki elbete guzel bir durum ikram etmek onlardan faydalansin demekde guzel bu yontemlerle ama o yontemler ne yuzde yuz olabilie nede istedigin gibi anlasilmayabilir


kuran çok aciktir hemfikiriz

de biz im gozumu ne kadar keskin ve açık?
ayetleri okursan o zaman anlarsin demek istedigim biz acik olani apacik gozlerimizle anlamaya calismiyoruz

nerdeyse önümüzü goremeyenl gözlerle isik gibi parlayan kurani bulanik sekilde okuyarak anlamaya calisiyoruz okudukcada gozdeni o hastalikdan kurtuluyoruz aksini iddia edebilir misinz?

tefsir bakmadan okursan bazi ayetler anlayamazsin bunlar sadece hurufda değil anlam butunu olarak evet anlasilir sure yada direk kuranin mesajlari

lakin bazı ayetler anlasilmayabiliyor ben anlayamadigim cok var noldu simdi okumamis yada o bu su mu yok anlayamadigim ayetlerde oldu bu ne anlama geliyor diyip tefsir actifim birkac meal ile incelediklerimde oldu tecrubelerimce bir kac kez o sirada bir bukuat olmus ona ithafen inmis bir ayet oldugunu gordum genelde

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ki meal okuyuncada herşeyi aşikar olmuyor

dinin sahibi allah dildese bedir savaşında 300 meleki de göndermeyide gerek göremzdeide kalpleri mutamin olsun diye o orduyu gönderdi demem ok i vesileler silsilesi var bazı şeyleri aracı etme haddi aşamdığı sürece zarardan çok faydası var

kimin kurutluşa ereceğini yani hidayete sadece allah bilir dilese tüm kuranı defalarca hatm etsin sevabı kar ıdır elbete ama bu cenneti garantilemez

lakin yinede doğrudur fayda faydadır


-----------------------
evet tefsir kısımında açıklamalarına hem fikiriz
yuakrda bende onu analtmaya çalışdım az çok yuakrdan aşağı okuyarak mesajlara cevap verdiğim için


evet araştırmak güzeldir kimisi o derinlikde kaybolur kendini bulur kimiside boğulur rabbim dilediğine dilediği gibi imtihan ediyor nasip kısmet


Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir .
Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun
Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır .
Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ?
Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir .
Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle .
Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir .
Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir .
Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse

Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar .

Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor .
Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE]

mesajimim devami;


bu arada egerki bu alinganlik birakmiycaksaniz konuşmamak daha hayirli olabilicegini düşünüyorum cunku elestirileri nefsinizle cevap verirseniz tekardan diyorum konudan sapiliyor ve amacdan sapiliyor usulup adapi bozuyir ve amacdan sapip kişiyi elestirip yermek icin bu sitede de barinmiyorum selametle kalin

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 26.08.23, 14:10
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,483
Etiketlendiği Mesaj: 278 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kur’ân’ın bize herhangi bir değişime uğramadan olduğu gibi ulaştığında (sübût) hiçbir şüphe bulunmamaktadır. Bir kısım hükümleri ifade biçimi de (delâlet) son derece kesin ve açık olup bunlarla ilgili bir tartışma söz konusu değildir. Örneğin beş vakit namazın, ramazan orucunun farz; hırsızlık yapmanın, insan öldürmenin haram olduğu hususunda bir ihtilaf bulunmamaktadır. Fakat Kur’ân’da geçen bazı kelimelerin farklı manalar taşıması, ayetlerin farklı biçimde anlaşılmaya müsait olması bildirilen hükmü yoruma açık hâle getirmektedir. Bu gibi ictihada açık hükümlerde müctehidler arasında anlayış ve yorum farklılıkları olabilmektedir. Söz gelimi eşinden ayrılmış bir kadının bir başkasıyla evlilik yapabilmesi için beklemesi gereken süreden (iddet) bahseden ayette (el-Bakara 2/228) geçen kur‘ kelimesinin iki zıt manası bulunması sebebiyle Hanefî ve Hanbelîler tarafından “âdet (regl) süresi”, Şâfiî ve Mâlikîlerce “temizlik süresi” anlamı verilmiştir. Ayetlerin genel (âmm) veya özel (hâss) anlam taşıması, hakikat ya da mecaz manada kullanılması gibi hususlar da mezheplerin farklı yaklaşımlarına konu olmuştur. Sünnetle ilgili olarak da benzer ihtilaflar yaşanmıştır. Hz. Peygamber’in bütün uygulamalarının hukuki bağlayıcılık taşıyıp taşımadığı, tek kanaldan rivayet edilen hadislerin hukuk kaynağı olarak kabulüyle ilgili mezheplerin farklı kriterler benimsemiş olması, bazı müctehidlerin delil olarak kullandığı hadislerin diğer müctehidlerce bilinmemesi, sünnetin açık (zâhirî) anlamının Kur’ân’ın bir hükmüyle çelişir görünmesi gibi bir kısım hususlar mezhepler arasında görüş ayrılıklarına yol açmıştır. Kur’ân ve sünnette emir ve yasak kipindeki kelimelerle ifade edilen taleplerin tamamının kesinlik ve bağlayıcılık bildirip bildirmediğine, dolayısıyla söz konusu eylemin vacip, mendup, mubah, haram veya mekruh oluşunun tespitine ilişkin kurallar da mezheplerin ihtilaf sebepleri arasında yer alır. Örneğin Hz. Peygamber’in sünnetiyle sabit olan vitir namazının hükmüyle ilgili görüş farklılığı konuyla ilgili rivayetlerin farklı yorumlanmasından kaynaklanmaktadır. Resûlullah “Vitir her Müslümanın üzerine bir vazifedir” şeklinde buyurmuştur (Ebû Dâvûd, “Vitir”, 2). Hanefîler zannî de olsa bu hadisin kesin bir ifade taşıması ve Hz. Peygamber’in devamlı kılmış olmasından hareketle vitir namazını vacip kabul etmiştir. Diğer mezhepler ise konuyla ilgili rivayetlerden vitir namazının hükmünün sünnet olduğu sonucuna ulaşmışlardır.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 26.08.23, 14:12
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,185
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir .
Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun
Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır .
Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ?
Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir .
Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle .
Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir .
Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir .
Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse

Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar .

Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor .
Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın
±++++++++-
benim mesaj ;



benim bedir savaşında bahhsettigim kisssada ayet ali İmran 124 125 e ne oldu simdi alimdin aklina gelmedi mi bu?

kuran okumayla kafirle aranda fark olabilir bilgi bakimindan ve hayırlı bir insan olma bakimindan fakat alim olunmaz alim kuran okunarak olunabilirmi sadece düşük bir ihtimal mümkundur herkes itikadinca anlar maneviyat yukseldikce anlayisida yukselir somuncu baba orneginide rad guzel vermis zaten

seni yerdigim falan yok be surda iki cift sohbet edek fikri ayrılığı olsun olmasin bi usukunce tartisalim diyoruz hemen aliniyorsun bu sekilde tartisilmas edepen de uygun değil mantikende ozaman bende bana soyle yapiyon diyip tartismayi bircok kez bozuldugu gibi zamaninda bozalim amacindan sapalim nefsi burda hizaya cekemezsen amacından ŞAHSİ fikrim saparsin

bilenle bilmiyen bir degildir elbbete de bu seni yada beni cennetlik kilmaz fayda verir orasi kesin ama hidayet vericegi kesin degil o onun dilemesine bağlıdır sen çabaladım yaltim sunu bunu diyip olucak diye bir kaide yok varmi varsa soyle de yerimkzi bizde garantiliyelim ama yoksa sadece umutkar ve korku ile bekleyenlerden olmaya devam edicez

kurana haksizlik yapıldığını dusunmuyorum tam tersine anlamak o kadar zoeki kuantum mekanigi hafif kalir diyorum ve daha cokk hurmet ve emek gosteriyorum anlamak icin

kendi tecrübelerin ile siger herkesi ayni kefeye koymak da dogru gelmiyo bana

sana verilen bir ayeti anlayabilmek ve o yontem ile bir baskasi nin anlamasini beklemek yanlis dir Geliyor cunku o sana has bir lutuf ikram baskasi nasiplenicek diye bir kaide yok ki elbete guzel bir durum ikram etmek onlardan faydalansin demekde guzel bu yontemlerle ama o yontemler ne yuzde yuz olabilie nede istedigin gibi anlasilmayabilir


kuran çok aciktir hemfikiriz

de biz im gozumu ne kadar keskin ve açık?
ayetleri okursan o zaman anlarsin demek istedigim biz acik olani apacik gozlerimizle anlamaya calismiyoruz

nerdeyse önümüzü goremeyenl gözlerle isik gibi parlayan kurani bulanik sekilde okuyarak anlamaya calisiyoruz okudukcada gozdeni o hastalikdan kurtuluyoruz aksini iddia edebilir misinz?

tefsir bakmadan okursan bazi ayetler anlayamazsin bunlar sadece hurufda değil anlam butunu olarak evet anlasilir sure yada direk kuranin mesajlari

lakin bazı ayetler anlasilmayabiliyor ben anlayamadigim cok var noldu simdi okumamis yada o bu su mu yok anlayamadigim ayetlerde oldu bu ne anlama geliyor diyip tefsir actifim birkac meal ile incelediklerimde oldu tecrubelerimce bir kac kez o sirada bir bukuat olmus ona ithafen inmis bir ayet oldugunu gordum genelde





Ben demiyorum Allah ın ayeti diyor ilminde derinleşenler inandık Bu Rabbimizin katındandır derler ayet tefekür ediyorum keza kuranı okuyan Anlamaya çalışan ve anlayan amel edenler alimdir Alimler gaybı bilmekle mükallef değildir . kuranı okur anlar amel eder ve onu Yayanlar hem alim hemde davetçidir çok şükür okuyup Nefsimle münakaşa edip uyuyorum Aileme açıklıyorum bu yolda Kuranı herkes okur ve manaları açıktır şimdi okyan ibret alan için nuzulü için cilt cilt tefsir okumaya gerek yok ayetler genel olarak ne için indi profilde paylaşmışım Kuranın temel gayesi nedir ne için inmiştir bunu idrak etmek gerek Şimdi kalkıp sadece meal okuyan kuranı anlamış olmaz diyemezsin zaten tefsir dediğin gibi nuzulü hangi konuda inmiş hangi zamanda inmiş tefsirden daha net anlaşılır yanlızca tefsirden bakılıp o zamanda inmiş görüşü ortaya çıkar yani kuran tüm zamanlar için inmiştir .
Nuzulüne konusuna bakmakta fayda vardır . ki ayet ve hadis dersleride alıyorum . Benim hangi konulara çalıştığımı sen nerden bileceksinde beni yermeye çalışıyorsun
Tefsirciler sadece nuzul inme tarihi ve hadislerle tefsir etmiyor kendi yorumlarıylada açıklama yapıyor Allah herkesin basiretini aynı derecede açmıyor bir alimin anlayamadığı ona ilham olmayan şeyi başka biri sadece mealden anlayabilir keza çogu ayeti tefsir okumadanda aynı alimlerin görüşünde olduğumda çokça oldu Kalp Allah a ne kadar bağlı ise basireti o derce açılır .
Şimdi hayatını Allah a adıyanla sonradan Kuranla tanışan Ve araştıranın durumu aynı olabilir daha farklıda olabilir bunu Allah bilir her okuyan bilebilir mi ?
Basireti kapalı olan okusada anlamaz basireti açık olanda. Ayeti tefsire bakmadanda anlayabilir .
Şimdi saatlerce ezber yapıpta bi konuyu ezberlemeyen sadece merak edenle .
Aşk ile tek okuyuşta anlayanın durumu bir olur mu Yani Allah herkesin basiretini aynı derece açmaz bi alimin anlayamadığını başka alim anlayabilir .
Kişi tek okuyuşta anlaması mümkün değildir . kuranın tekrar tekrar okunmasının kerameti her okuyuşta farkşı bi ayeti anlamasıdır . nasibine daha çok ulaşmasıdır . tefsir e ayeti anlamadığında baş vurursun Bilgilenirsin . ayeti anlamadığında üzerine oturup süşünürsün ayarca Allah emeği ve kalpteki niyeti bilendir basiretini açıp Nasiplendirir .
Sadece meal okumakla bi yere ulaşılmaz demek bence Kurana yapılan büyük haksızlıktır . Her müslüman alimdir çünkü kafirlerin göremediğini görmüştür . herneyse

Huruflara gelecek olursam huruflar ki biçok alim görüşünede baktım benim görüşümle aynıydı huruflar yemindir . Allah ın yemini kullarınki gibi olmamalı keza aynı şekilde incir ve zeytin e de yemin edilmiş burda incirin zeytinin kerameti faydaları çok büyüktür kıymetli olduğundan gelelim hurufların kerametine hurufların Faydaları kerametleride çoktur . Burda faziletlerine hangi suredeyse o surenin konusuna ve o surelerin hadisşerce verilen faziletlerine bakılmalı Havassı yapılmalı . keza huruflarda Belki bu konuda alimler görüş bildirmemiş falat Allah ın isimleri olduğunuda düşünüyor çünkü hurufların kalbe etkisi çok fazla. Huruflar . Benim görüşümde Yemin kasem Mühürdür ve Allah ın İsimlerinden olabilir ve Ek olarak huruflarda şöyle bi keramet daha var inanmayanlara Kuranın bir benzerini getirin denilir ayetler şaun hatırımda değil . Kafirler hangi kitabı getirsede huruflar gibi ayetler getiremezler . Huruların kafirlerede etkisi vardır . ve kuran gaybı haber veren kitaptır Eşi benzerini tek bi ayet bile getiremezler ayetler Rahmanın katındandır . Ayetler sadece cümle değildir . ayet Mucize delil dir çoğu kişi ayetri sadece cümle olarak tanımlar .

Meal olarak sadece elmalının mealine bakıyorum çevirileri bana daha güzel ve kavranılabilir geliyor .
Fakat arapça şive ve tek kelime 2 anlam bazan 4 anlama gelen kelimeler var fakat ayet bütünlüğüne bakıldığında Tefsire bakmasanda açıktır . kuran çok açık bi kitaptır tabi basireti açık olana Kuranda hata arama çabası içene girersen İnkarcılardan olursun Rabbini tanıma amaçlı okursan Rabbini tanırsın[/QUOTE]

mesajimim devami;


bu arada egerki bu alinganlik birakmiycaksaniz konuşmamak daha hayirli olabilicegini düşünüyorum cunku elestirileri nefsinizle cevap verirseniz tekardan diyorum konudan sapiliyor ve amacdan sapiliyor usulup adapi bozuyir ve amacdan sapip kişiyi elestirip yermek icin bu sitede de barinmiyorum selametle kalin[/QUOTE]


bu arada allahi ve resulunu anlatan kisiler alim değil tebliğcidir teblig her muslume farz dir diye isitmisdim birkeresjnde

alimle tebligciyi karistirmakda yogurta sut demeye benziyor umarim bir gun anlarsin bu arada hangi alim senin bu fikrini savunuyor onuda kaynak vererek alintilarsan iddiana inanabilirim sahsi fikrimse alim olarak gormedigime gore sizi iddianiz yersiz sir diye elestirmeyle yetiniciegim

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 26.08.23, 14:17
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,185
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Güzel bir yaklaşım Meal okumak hususunda öncelikle Hz. Peygamber’in sireti hakkında gerekli donanıma sahip olmak gerekir. Bunun yanında mealin imkanlar elverdiği ölçüde klasik tefsirler eşliğinde okunmasına ihtimam gösterilmelidir. Salt meal okumak, Kur’an’ı meal üzerinden anlamaya çalışmak, modern zamanlarda zuhur eden bir durumdur ve aynı zamanda çok problemli bir okuma ve anlama tarzıdır. Osmanlı toplumu altı yüz yıl boyunca meal okumamış, bu altı asırlık dönemin son demlerine kadar günümüzdeki gibi bir meal ihtiyacı da duyulmamıştır. Buna mukabil 2. Meşrutiyet’ten ve bilhassa Cumhuriyet’in ilk yıllarından bu yana iki yüz hatta daha fazla sayıda meal dolaşıma sokulmuştur. Bu son asırda din ve Kur’an algımıza çok tuhaf şeylerin arız olduğu kesin; ancak bunun hikayesi hayli uzun.

maşallah mubarek olaylari tarihi ve islami yonden objektif ve nesnsl bakis acilariyla ele almissin hem fikiriz begendim yorumunu

bu karsi ciktiklari tarikatlar vakiflar medreseler ile bunca zaman osmanlida muminler egitim aldi toplum bir arada tutuldu

mumkunse azda olsa bu tur tarihi ornekler verdiginizde kaniti niteliğinde ksynka verirseniz bende inceler ve emin olurum cunku mekalesiz bu tur yorum yaptigimizda birisi hayir soyleydi diye otiraz ederse maksle inceleyebilir yanlışmi yoksa belgeleri ile tesciki dogrumu anlayabiliriz diye düşünüyorum

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Hayattan bıktım 21 yaşındayım? byblack Sorularınız 14 09.07.22 10:51
Sürekli uyku hali ve hayattan bezmişlik.. Glades Sorularınız 5 23.12.21 19:13
Hayattan zevk alamıyorum yaşamak tat vermiyor avla123 Sorularınız 16 24.09.21 16:25
Tamamen çıkmazlardayım bıktım bunaldım bu hayattan sefsparrow Sorularınız 18 14.07.20 16:39
Büyük Günahım Var Deyip Hayattan Kopanlar İçin Adalet Diğer Havas Konuları 7 11.06.18 00:26


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com
Havasokulu.com appears to be a website focused on "Havas ilmi," which involves various metaphysical and spiritual practices such as vefk (amulets), tılsım (talismans), bağlama (binding spells), celb (attraction spells), nazar (evil eye protection), rukye (healing through prayer), and other related topics like hadim, hüddam, and tasavvuf (Sufism). The site offers content related to personal development, metaphysical studies, and secretive or esoteric knowledge.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147