isra 78/79 Makamı Mahmud neresidir - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 24.08.23, 12:17
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart isra 78/79 Makamı Mahmud neresidir

İsra 78/79
"Gündüzün güneşin gün ortasını aşmasından gecenin karanlığına kadar namazı kıl; bir de sabah namazını; çünkü sabah namazı şahitlidir." İsra78
Baska bir mealde Fecr vakti diye geciyor. Öğle namazından yatsıya kadar olan süre mi oluyor bu?

"Gecenin bir vaktinde kalkıp kendine mahsus nâfile bir ibadet olarak da namaz kıl ki, rabbin seni övülmüş bir makama yükseltsin." İsra 79
Başka bir mealde ise makamı Mahmud olarak geçiyor. Bu makam hakkında bilgisi olan var mı?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 24.08.23, 12:25
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,713
Etiketlendiği Mesaj: 3577 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
siruss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İsra 78/79
"Gündüzün güneşin gün ortasını aşmasından gecenin karanlığına kadar namazı kıl; bir de sabah namazını; çünkü sabah namazı şahitlidir." İsra78
Baska bir mealde Fecr vakti diye geciyor. Öğle namazından yatsıya kadar olan süre mi oluyor bu?

"Gecenin bir vaktinde kalkıp kendine mahsus nâfile bir ibadet olarak da namaz kıl ki, rabbin seni övülmüş bir makama yükseltsin." İsra 79
Başka bir mealde ise makamı Mahmud olarak geçiyor. Bu makam hakkında bilgisi olan var mı?
sadece ayetin mealine bakma, meale cogu zaman akil yetmez, tefsire bak açıklaması orada vardir...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 24.08.23, 12:45
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,394
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İsra 79. Ayetin Semerkandi tefsirindeki izahatı aynen harfine dokunmadan iktibas ettim. (Kaynak: Tefsiru’l Kur’an (6 Cilt) Semerkandi Tefsiri Ebül-Leys es Semerkandi)
«Gecenin bir kısmında, uykuyu bırakarak gece namazı kıl. Bu senin için ayrı bir ibadettir. Belki Rabbîn seni yüce ve şanlı bir makama yükseltir.»
Bu âyet-i celile beş vakit namazın farziyetine delâlet etmektedir. Allahü teâlâ sevgili Peygamberine şöyle buyuruyor.- «Ya Muhammed, namazı güneşin zevalinden gecenin karanlığına kadar, vaktinde, gereği gibi kıl.» Âyette geçen öğle, ikindi namazlarına, akşam ve yatsı namazlarını ifade eder, âyetin bu kısma ise, sabah namazında gece ve gündüz meleklerinin hazır bulunduğunu ifade eder. Sabah namazında gece ve gündüz melekleri hazır bulundukları gibi, birbirlerine de devir teslim yaparlar. Gece melekleri görevi gündüz meleklerine teslim ederler, onlar da teslim alırlar. Gece melekleri görevi teslim ettikten sonra, gece yapılan ibadetleri alıp Allah katına çıkarlar ve «Ey Rabbimiz, işte kullarının yapmış olduğu ameller, biz onları şu anda ibadet halinde bırakıp geldik- derler. Allahü teâlâ melekleri, kullarının yapmış olduğu ibadetlere böylece şahit tutar. Bu bakımdan sabah namazı çok ehemmiyetli bir namazdır, dolayısıyla mü’minlerin sabah namazını gaflet içinde geçirmemesi gerekir. Diğer bir ifade ile sabah namazı orta namazdır, gece ve gündüz meleklerinin buluştuğu bir vakittir. O vakti gafletle geçirmek, mü’min için en büyük kayıptır. Yüce Allah bu âyet-i celilede beş vakit namazı zikrettikten sonra, Peygamberine gece namazını emretmiş ve şöyle buyurmuştur: «Ya Muhammed, gecenin bir kısmında, uykuyu bırakarak gece namazı kıl. Bu senin için ayrı bir ibadettir. Belki Rabbin seni yüce ve şanlı bir makama yükseltir.» Bu, Peygambere mahsus bir ibadettir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in gecenin bir kısmında kalkıp namaz kılması, Rabbine ibadet etmesi, onun görevidir. Bu ibadet ümmetine de sünnettir. Buna «Teheccüd» namazı denir. Peygamberler Allah'ın sevgili kulları olduğu için, ümmetlerine emredilmeyen bazı ibadetler onlara emredilmiştir. Peygamberimiz'e gece namazı emredilmesine rağmen, ümmetine emredilmemiştir. Ancak kılmak sünnettir, kılanlar sevap kazanır, kılmayanlar bir mesuliyete girmezler.
Âyette geçen Makam-ı Mahmud, şefaat-ı kübra makamıdır. Ebû Saidil-Hudri, Makam-ı Mahmud hakkında Peygamberimiz (sallallahü aleyhi ve sellem)'den şöyle rivayet eder: «Peygamberimiz, Makam-ı Mahmud, odur ki, Allahü teâlâ kıyamet günü iman ehlinden bir kavmi benim, şefaatımla cehennemden çıkarır. Onları hayvan ismi verilen bir nehre koyar, orada bütün vücudları yenilenir. Sonra bu nehirden çıkarır, cennete koyar ve ellerine de «bunlar Allahü teâlâ'nın cehennem azatlılarıdır" yazılı bir belge verir. Fakat onların üzerinde yine de cehennem lekeleri bulunur. Cennet ehli onların üzerindeki lekeleri görünce rahatsız olurlar ve bu alâmetlerin kendilerinden giderilmesini isterler. Yüce Allah cennet ehlinin bu isteğini kabul ederek, sonradan cennete girenlerin üzerindeki lekeleri yok eder, onlar da cennete ilk girenler gibi olur. Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), kıyamet günü zerre kadar imam olana şefaat edecektir. Bundan dolayı zerre kadar imanı olan cehennemde ebedî kalmayacaktır.

.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 24.08.23, 12:54
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,394
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Fecr nedir soruyorsun izah etmeye çalışalım. Sabah namazının vakti, ikinci fecir (şafak)ın doğmasından güneşin doğmasına kadar olan müddettir. İkinci fecir, sabaha karşı doğu ufkundan yayılmaya başlayan beyaz bir nurdan, aydınlıktan ibarettir. Bununla sabah vakti gerçekten girmiş olur. Bu sebeple buna “Fecr-i sadık” denir. Karşıtı birinci fecirdir ki, gökte iki tarafı karanlık, uzunca bir hat şeklinde beliren bir beyazlıktan ibaret olup az sonra kaybolur, kendisini bir karanlık takip eder, bundan sonra ikinci fecir meydana gelir. Bu birinci fecre, sabahın gerçekten girmesini göstermediği ve yalancı bir aydınlık olduğu için “Fecr-i kâzib” adı verilmiştir. Bu fecir, gece hükmündedir. Bu sebeple bununla ne yatsı vakti çıkmış ne de sabah vakti girmiş olur. Hatta bu esnada yiyip içmek de oruç tutacak kimseye haram olmaz.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 24.08.23, 13:10
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sadece ayetin mealine bakma, meale cogu zaman akil yetmez, tefsire bak açıklaması orada vardir...
Elmalıli tefsirine baktım hocam. Fecr zamani için bir açıklık getirmemiş ama diğer konulari bayağı derinlemesine açıklanmiş. Genelde meal daha sonra tefsirine bakıyorum ama tefsirler biraz karışık oluyor. Anlamaktan ziyade örneğin İsra suresinin tefsirine bakarken açıklamalarda diğer sürelerin aciklamalari veya atıflar veriliyor. Bütünsel mi bakmak gerekiyor Kur'an'a tam olarak anlayabilmek için?

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 24.08.23, 13:18
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Fecr nedir soruyorsun izah etmeye çalışalım. Sabah namazının vakti, ikinci fecir (şafak)ın doğmasından güneşin doğmasına kadar olan müddettir. İkinci fecir, sabaha karşı doğu ufkundan yayılmaya başlayan beyaz bir nurdan, aydınlıktan ibarettir. Bununla sabah vakti gerçekten girmiş olur. Bu sebeple buna “Fecr-i sadık” denir. Karşıtı birinci fecirdir ki, gökte iki tarafı karanlık, uzunca bir hat şeklinde beliren bir beyazlıktan ibaret olup az sonra kaybolur, kendisini bir karanlık takip eder, bundan sonra ikinci fecir meydana gelir. Bu birinci fecre, sabahın gerçekten girmesini göstermediği ve yalancı bir aydınlık olduğu için “Fecr-i kâzib” adı verilmiştir. Bu fecir, gece hükmündedir. Bu sebeple bununla ne yatsı vakti çıkmış ne de sabah vakti girmiş olur. Hatta bu esnada yiyip içmek de oruç tutacak kimseye haram olmaz.
Gündüzün güneşin tam ortası denilmiş. Bu öğlen vakti olabilir diye düşündüm. Zira o vakit güneş tam tepededir. Ve daha sonra inişe geçer. Akşam namaziyla batar ve gece/ karanlik başlar. Yatsı da karanlığın başlaması belki de zirvesi olabilir mi? Sonrasında tekrar kuşluk vakti yani sabah namazina kadar aydınlatmaya başlar ve sabah namazı ile şafak söker. Yani ben anladığımi söyledim. Doğrusunu Allah bilir. Tefsirde tam olarak vakitleri öğrenemedim. Ama diğer şahitlik mevzusu ve diğer konularda Elmalıli tefsirinde de sizin bahsettiğiniz tefsirde de bahsedilmiş.

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 26.08.23, 18:12
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
siruss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İsra 78/79
"Gündüzün güneşin gün ortasını aşmasından gecenin karanlığına kadar namazı kıl; bir de sabah namazını; çünkü sabah namazı şahitlidir." İsra78
Baska bir mealde Fecr vakti diye geciyor. Öğle namazından yatsıya kadar olan süre mi oluyor bu?

"Gecenin bir vaktinde kalkıp kendine mahsus nâfile bir ibadet olarak da namaz kıl ki, rabbin seni övülmüş bir makama yükseltsin." İsra 79
Başka bir mealde ise makamı Mahmud olarak geçiyor. Bu makam hakkında bilgisi olan var mı?
Gündüz güneşin ortasından dan ekinden anlaşılan Öğle namazı çünkü güneş tepedeyken namaz olmaz

Zira güneşin tam doğuş, tam tepe noktasında ve tam batış hâlinde olduğu zamanlar mecusilerin ibadet vakitleridir. Bu vakitlerde namaz kılmanın yasaklanması veya kısıtlanması, ateşperestlerin ibadet vakitleri ile çakışarak Müslümanların onlara benzememesi amacıyladır. Böylece Müslümanlarda kimlik ve ibadet bilincinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca bu vakitlerin, namazın kemâl anlamda edasına engel bir özelliğinin olduğu da belirtilmiştir (bkz. Müslim, Salâtü’l-müsâfirîn, 294 [832]; Ebû Dâvûd, Tatavvu‘, 10 [1276-1277]).

Ve kerehat vakitlerinde ayetlerde zikir çekilmesi önerilmiş .

Gerçekten kafa karışlığı Bu hususta hiçbişey söyleyemiyorum üzerinde durulup araştırma yapılması gereken bir konu
Araştırmacı ruhlu arkadaşlardan Yardım isteyelim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onlarda bizde bu konu hakkında tefekkür edip araştıralım. Sonuca ulaşamazsak tevekkülden başka şansımız yok ... Kerahat vakitlerinde zikir çekiliyor ki bazı ayetlerde yazıyor. Sabah gün ağırırken ikindiden sonra gün kararırken zikir çekin deniliyor . bu vakitlerde namaz olmuyor zikir çekin deniliyor @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi sende görüşte bulun istifade edelim

Müzemmil süresinde gecenin hangi vakitleri olduğunu Allah bildirmiş fakat tam olarak hangi saat bilemiyoruz fakat bu gece ibadeti Tehecud vakti dir . naöaz kılınıp kuran okunur o vakti bulmak biraz zor ama imkansız değil
Geceleri sabah namazından önce hprozlar öter ben tehecudü horoz ötünce kılıyordum

İmsaktan 1 2 saat öncesi gece 1 2 de olur yani
Güzel bi konu Emeğine sağlık

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 26.08.23, 18:45
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gündüz güneşin ortasından dan ekinden anlaşılan Öğle namazı çünkü güneş tepedeyken namaz olmaz

Zira güneşin tam doğuş, tam tepe noktasında ve tam batış hâlinde olduğu zamanlar mecusilerin ibadet vakitleridir. Bu vakitlerde namaz kılmanın yasaklanması veya kısıtlanması, ateşperestlerin ibadet vakitleri ile çakışarak Müslümanların onlara benzememesi amacıyladır. Böylece Müslümanlarda kimlik ve ibadet bilincinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca bu vakitlerin, namazın kemâl anlamda edasına engel bir özelliğinin olduğu da belirtilmiştir (bkz. Müslim, Salâtü’l-müsâfirîn, 294 [832]; Ebû Dâvûd, Tatavvu‘, 10 [1276-1277]).

Ve kerehat vakitlerinde ayetlerde zikir çekilmesi önerilmiş .

Gerçekten kafa karışlığı Bu hususta hiçbişey söyleyemiyorum üzerinde durulup araştırma yapılması gereken bir konu
Araştırmacı ruhlu arkadaşlardan Yardım isteyelim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onlarda bizde bu konu hakkında tefekkür edip araştıralım. Sonuca ulaşamazsak tevekkülden başka şansımız yok ... Kerahat vakitlerinde zikir çekiliyor ki bazı ayetlerde yazıyor. Sabah gün ağırırken ikindiden sonra gün kararırken zikir çekin deniliyor . bu vakitlerde namaz olmuyor zikir çekin deniliyor @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi sende görüşte bulun istifade edelim

Müzemmil süresinde gecenin hangi vakitleri olduğunu Allah bildirmiş fakat tam olarak hangi saat bilemiyoruz fakat bu gece ibadeti Tehecud vakti dir . naöaz kılınıp kuran okunur o vakti bulmak biraz zor ama imkansız değil
Geceleri sabah namazından önce hprozlar öter ben tehecudü horoz ötünce kılıyordum

İmsaktan 1 2 saat öncesi gece 1 2 de olur yani
Güzel bi konu Emeğine sağlık
Teheccüd için uyuyup uyanilmasi gerekiyor. Saatini tam olarak ben de bilmiyorum. Yatsıdan sonra sabah namazına kadar herhangi bir vakitte yapılması gerekiyormuş. Bir de Teheccüd namazı ile sabah namazı arası edilen dualar ve okunan Kur'an in sevabinin büyük oldugunu okudum bir yerde. Yani Teheccüd kılınır, okumalar yapılır pesisira sabah namazı kılınır. Bu şekilde bir sıralama yapılmıştı.
Birde zikir çekin deniyor demiştiniz. Zikirden kasıt tam olarak nedir? Çünkü Kuran'da bir çok ayette zikir olarak Kur'an nin kendisi olarak ifade edilmiş. Yani Ya Hayyum vb. Esmaul husnalar değil de Kur an okuyun demek anlamına gelebilir.

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 26.08.23, 19:25
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
siruss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Teheccüd için uyuyup uyanilmasi gerekiyor. Saatini tam olarak ben de bilmiyorum. Yatsıdan sonra sabah namazına kadar herhangi bir vakitte yapılması gerekiyormuş. Bir de Teheccüd namazı ile sabah namazı arası edilen dualar ve okunan Kur'an in sevabinin büyük oldugunu okudum bir yerde. Yani Teheccüd kılınır, okumalar yapılır pesisira sabah namazı kılınır. Bu şekilde bir sıralama yapılmıştı.
Birde zikir çekin deniyor demiştiniz. Zikirden kasıt tam olarak nedir? Çünkü Kuran'da bir çok ayette zikir olarak Kur'an nin kendisi olarak ifade edilmiş. Yani Ya Hayyum vb. Esmaul husnalar değil de Kur an okuyun demek anlamına gelebilir.
Yok esma zikri değil Esmaul hüsnada kurandan alıntı
Allahın güzel isimlerini onu yücelterek kullanalım keza kuranda Allah ın lendini yüceltmesi. Aslında kullarına nasıl zikir çekilmesini göstermektedir
Rabbini yücelt diyor Allah çoğu ayette bu ayetin larşılığı Allah u ekber subhanallah Ve huvel azizurrahim ve huvel gafurrurrahim besmelei şerif tesbihatı.
Ve tevecuh naöazının son üç rekatı vitir yapılır hz aişeden rivayet edilir . ve Bu naöazdan sonra kuran okunur keza bi ayettede gece kuran okumak daha elverişlidir diyordu
teveccuh namazını gece ibadetini yapanların ecri sevabı çok olur inşallah hepimize daima kılmak nasip olur

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 26.08.23, 19:28
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yok esma zikri değil Esmaul hüsnada kurandan alıntı
Allahın güzel isimlerini onu yücelterek kullanalım keza kuranda Allah ın lendini yüceltmesi. Aslında kullarına nasıl zikir çekilmesini göstermektedir
Rabbini yücelt diyor Allah çoğu ayette bu ayetin larşılığı Allah u ekber subhanallah Ve huvel azizurrahim ve huvel gafurrurrahim besmelei şerif tesbihatı.
Ve tevecuh naöazının son üç rekatı vitir yapılır hz aişeden rivayet edilir . ve Bu naöazdan sonra kuran okunur keza bi ayettede gece kuran okumak daha elverişlidir diyordu
teveccuh namazını gece ibadetini yapanların ecri sevabı çok olur inşallah hepimize daima kılmak nasip olur
Belki 5 yaşındaki çocuğun sorusu gibi olacak ama Allah onu yuceltmemizi neden ister? Yani haşa yüce olduğunu bilip kabul ediyoruz. Telaffuz etmemizin istemesi bu kabulleniş pekistirmek mıdır?

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
İsra suresi 80. Ayet Aleko19 Huddam ilmi 0 09.08.19 22:28
isra 64 Ayetinin bir hikmeti AhirZaman Tecrübe Ettikleriniz 0 05.08.19 12:06
İsra Suresinin 45. Ayeti Havasokulu Sure ve Ayet Havasları 11 01.08.18 14:38
İsra Suresi Sesli Dinle ve Oku Havasokulu Sesli Kur-an 3 01.08.18 08:48
isra Suresi Açıklamalı Tefsiri Havasokulu Kuran-ı Kerim Tefsiri 5 03.07.18 08:57


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147